Meidän naapuristossa on sisarukset Olivia ja Luukas
Siinä on mun mielestä niiiin eri sarjaa nimet. Rumat muutenkin. mut makunsa...
Kommentit (25)
mutta alkavat samalla kirjaimella...
Musta noi on niiin eri sarjaa vaan. Sori. se oli mun mielipide.
ap
Jos eivät, miksi nimien pitäisi välttämättä olla?
t. saman sarjalaisten äiti
Olen vakuuttunut että ap:n lasten nimet ovat juuri tuota " ällösamaasarjaa" . Sori, mut se vaan on mun mielipide.
minä taas en ymmärrä sitä, että nimien olisi oltava samalla kirjaimella alkavia tai muuten toisiinsa sointuvia. Tietty hassulta kuulostaa, jos nimet on ihan eri maailmoista, tyyliin Elisabeth Aurelia ja Matti Juhani.
Sittenkin näistäkin mieleipiteistäni huolimatta, omien lasteni nimet ovat vähän turhan samankaltaiset, tyyliin Esko ja Sisko (loppu siis samaa).
Eihän se sointuvuutta tarkoita että alkaa samalla kirjaimellä.
Nimen tulee sopia sukunimeensä, mutta ei sisarusten nimiin.
Mua naurattaa esim. jos nimi on Richard Virtanen, mutta ei se että Richardin sisko on Laura.
Olen huomannut, että kaikkein pahimmilla juuvelijunttimammoilla on lasten nimet " samaa sarjaa" . Kun kerran sisaruksilla pitää olla samantyyppiset nimet, jotka alkaa samalla alkukirjaimella... Huh miten ääliömäistä...
Ovatko paremman näköisiä ja rikkaampia. Kivat nimet naapurin lapsilla muuten
mutta myös nuo nimet. Te saatte olla rauhassa eri mieltä. Kaikestahan täällä ollaan.. Jos mä kysyisin että ajattelin laittaa Olivian veljelle nimeksi Luukas niin johan täällä haukuttais molemmat nimet. Ei koskaan hyvä.
Mua ärsyttää tää naapuriperheen tekohienous. Myös noissa nimissä.
ap
sisarrukset, mutta en mitenkään voi kuvitella, että joku kutsuisi tätä perhettä tekohienoksi... Pääkaupunkiseudulla asuvat.
Minäpä en ole koskaan kuullut, että lasten nimet pitäisi kuulua johonkin samaan sarjaan... Ap:n mainitsemat nimet ovat kumpikin ihan tavallisia nimiä.
Olenko muuten jotenkin erikoinen, kun minulle on ihan sama minkä nimisiä muiden lapset ovat? Siis, kun joskus tuntuu että ihmiset haluaisivat nimetä toisten lapset itse, ottavat loukkauksena jos jollakin on " väärä" nimi. Pähkäilevätkö nämä ihmiset myös muiden harrastuksia, autoja, asuntoja jne. myös ja mikähän on motiivi tähän arvosteluun ja arvottamiseen? Ei minua ainakaan kiinnosta pähkäillä muiden muksujen nimiä, omaa elämää ja muksuja sitten sitäkin enemmän.
Ainakin itse inhoan sitä yli kaiken. Joo, ja kyllä eri nimistä saa olla jotain mieltä ei tarvitse edes tykätä, mutta juuri tuo haukkuminen ja mollaaminen. Itse en pidä tuollaisia ihmisiä juuri minään.
Sori jos esitin asian tökerösti.
ap
Forrest Gumpia kummoisempi, jos vaivautuu minkäänlaista haukkumaketjua nimstä tänne koskaan vääntämään.
Enkä kyllä yleensä avaa tällaisia ketjuja, mutta nyt oli ihan pakko, kun oli ihan viittä vaille, ettei meillä ole sisarukset Olivia ja Luukas. Ja myöhemmin olen saanut tietää toisenkin sisarusparin, joille juuri nämä nimet olivat vaihtoehtoina. Meillä kummallakin siis toinen näistä nimistä käytössä
Mutta aivan ihania Olivioita ja Luukaksia tunnen.
Omien lasteni nimet ovat samalla kirjaimella alkavat, syystä että esikoisen syntyessä vain pojalle oli nimi keksittynä ja tästä nimestä sitten " väännettiin" tytölle nimi. Poika sitten sai sen nimen, joka oli jo valmiina.
ja onhan nuo samaa sarjaa; tollaset muka-erikoiset-kuitenkin-yleiset-nimet