Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ooO Helmet Ooo viikkoon 43

22.10.2007 |

Heips!

Ihan vaan pikainen aloitus uuteen viikkoon!

Pitää vaikka huomenissa kirjoitella kuulumisia...

Luuk@

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11495872&p=1&tm…

Toimiikohan tuo linkki tuommoisena...

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään äitiyspakkauksen.Vaatteet ovat ihania.Se talvipuku on kyllä minusta ainaki iso vastasyntyneelle.Täytyy hankkia pienempi puku vauvalle.Seuraavana talvena se on sopivamman kokoinen.

anna_liisa 25+2

Vierailija
2/38 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kuulu mitään ihmeempää. Olo on ollut ihan hyvä, liitoskivut ei vielä ole onneksi vaivanneet. Muuten vaan olo alkaa olla paksuhko :)

Turvakaukaloista on ollut puhetta. Mun olis tehny mieli ostaa sellainen pikasysteemillä varustettu kaukalo, mutta mies on sitä mieltä, että pärjätään vielä tuolla vanhalla. No pitää kattoa....

Sokerirasituksesta oli mullakin viimeksi puhetta terkkarin kanssa, kun painoa oli tullut niin paljon jo tähän mennessä, mutta ei nyt ainakaan vielä laitettu kun bmi oli ennen raskautta normaalit 23. Mulle on kolmessa raskaudessa tehty sokerirasitus ja se on ollut aina normaali, tietysti tilanne on voinut muuttua.

Kiinnostaako teitä käsityöt? Mulla on vauvalle jo kolmas myssy puikoilla. Tai voi olla, että annan osan lahjaksi sukuun syntyville vauvoille. Ihan kiva ja helppo ohje, se löytyy tuolta: http://www.novita.fi/sys/cms.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=244

Villavaippahousuja olen myös tehnyt, jo kolmet pitkälahkeiset, joista yhdet annoin jo ystävälleni. Nyt on puikoilla taas yhdet, tyttövärillä tällä kertaa, vaaleanpunaiset :)

Olsku ja masukki 25+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin Luukin siskon vauvalle hurjasti tsemppiä, jospa Luukin vierailu vauvan luona antaisi vauvalle paljon lisää sisukkuutta.

anna-liisalle oli tullu äitiyspakkaus. Ja nyt must jotenkin tuntuu, et oisko pitäny ottaa se äitiyspakkaus ihan mun tyttöjen vuoksi, sillä se olis ollu niistä hauskaa. Mul tosiaan noita poikien vaatteita on sit jo hurjasti. Anna-liisa olikse niin, et se teijän vauvan sukupuoli on yllätys?

Tänään kävin ostamassa instrumentariumista tukisukat, maksoi hirveesti, 61 euroa. Tukisukkahousuja en saanut sillä olen 175cm ja pitkä koipinen. Ne jäi puoleen sääreen.Ei edes tilauksessa oo saatavilla.

Jännittää ihan hirveästi maanantain ultra, sen oon vaan yrittänyt työntää pois mielestä. Edellisestä ultrasta on nyt menny yli neljä viikkoa ja tää aika on menny hurjaa vauhtia!

Turvakaukaloista on täällä ollut puhetta. Mä löysin tän vuoden kuosilla vaaleansininen/oiskos musta-harmaan britaxin römer baby-safe plus -mallin turvakaukalon ja maksoin 30 euroa!!!!! Ei yhtään näy, et ois käytetty, ei edes muoviosis oo naarmuja!!!Se oli nyt liikkeessä tarjouksessa 129 euroa, joten aikamoinen löytö!

Jos uutena ois pitänyt ostaa, niin semmonen jalustallinen ois varmaan ollu kiva. Mut kyllä toi pujotteleminen sujuu ihan nopeasti.

Rattaat mul on viel vanhat ja voi olla et ehkä tyydyn niihin. Mul tekis kyl mieli jotain ruskea sävyisiä rattaita, vaikka vihreellä tai sinisellä tehosteella.

Ja ostan sit jotkut nätit matkarattaat, vaiks vuoden vaihteen jälkeen alesta.

mukavaa viikonloppua kaikille!!!!

iitulii72 23+2

Vierailija
4/38 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tasaista menoa, kuten tuntuu muillakin olevan. Liitoskipuja on alkanut tulla ja iltaisin on kurja olla raskaan työpäivän jälkeen. Saa nähdä pystynkö tekemään töitä loppuun asti. Meillä pitää töissä kävellä paljon työpäivän aikana ja on pari potilasta jotka pitää nostaa ylös sängystä. Yritän vältellä nostelua ainakaan yksin mutta aina ei ole mahdollisuuksia siihen.

Tänä aamuna heräsin siihen kun pienokainen potkaisi virtsarakkoa, hyvä ettei tullu pissat housuun. Puntarilla kävin ja vasta 2 kiloa on tullut vaikka syön kuin hevonen, vatsakin on jo aika iso. En tiedä viekö vauveli kaiken energian.

Mauii RV 23 + 2

Vierailija
5/38 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas.

Niin vielä siitä äitiyspvrahasta. Mrs.Mrple ja Jonttu, tieto ei ole väärä, vaan eri kuin teillä. Koska verotus vahvistetaan vasta tosiaan joulukuun alkupuolella, se käytännössä tarkoittaa sitä, että verovuotta 2005 sovelletaan kaikkiin vuonna 2007 alkaviin lomiin. Kuten sanottua, Kelassa on monta virkailijaa ja valitettavan monta toimintatapaa.

Mutta kukainenpa aloittaa lomansa siten, kun on hyvä jäädä. Niin teen minäkin.

Mutta sitten. Asia jonka vuoksi koneen avasin.

Pieni Antti ei jaksanut enää. Eilen aamulla auringon noustessa pohjoisen taivaalle Antti hyvästeli vanhempansa ja lähti pienen enkelin mukaan. Kävin vielä perjantaina katsomassa poikaa (kaste oli torstaina ja myöhästyin vain puoli tuntia tilaisuudesta...). Antti oli kaunis poika, mutta kaikesta huolimatta liian heikko ollakseen täällä ilonamme... Loppuun asti Antti seurustelu vanhempiensa kanssa, yritti aina välillä jopa hymyillä. Ja lopulta sai nukahtaa ikiuneensa vanhempiensa keskelle, molempien kainaloon.

Nyt on pakko yrittää ajatella, että Antti pappansa kanssa vartioi meitä enkelinä ja suojelee meitä tänne jääneitä kaikelta pahalta.

Itkettää. oman raskauden helppous tuntuu niin väärältä. Miksi sisko ei saanut pitää lastaan, miksi näin piti käydä...

Sekavin ajatuksin,

Luuk@

Vierailija
6/38 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin kovasti pahoillani! Joskus asioilla on vain tarkoitus mennä niin kuin ne menevät. Tiedän, että sitä on vaikeaa hyväksyä, mutta niin se kuitenkin on. Olisin niin kovasti toivonut että pieni jaksaa taistella niin kauan kuin vain on tarve, mutta niin kovin pieni hän oli, eikä voimat loputtomiin riitä. Olisin niin toivonut. Osanotot vielä. <3 Ja voimia!

Vierailija
7/38 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanotto myös täältä. Surua on joskus vaikea käsitellä. Appeni kuolemasta on nyt 2kk ja suru on jo alkanut helpottaan. Nyt muistot ovat jäljellä. Joulu tulee olemaan vaikeaa aikaa.

Voimia sinulle ja siskollesi.

Siirikki ja napero 25+1

Vierailija
8/38 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista ja voimia siskon ja sinun perheille. Aina ei voi kyllä ymmärtää miksi jotkut asiat menee miten menee :(

Vierailija
9/38 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuk@!:Olen todella pahoillani myös siskosi vauvan menetyksestä.

iitulii72:Meille vauva on yllätys!Mulla on tosi vaikeeta olla töissä ku supistelee niin vietävästi.Huomenna neuvola niin juttelen asiasta terveydenhoitajan kans.Sairaslomalle varmaankin joudun.Ja ite ei halua riskeerata yhtään nyt tätä raskautta.

Oikeen paljon onnea sinulle matkaan maanantain ultraan!!Käy heti kertoon kuulumiset.

anna_liisa 25+4

Vierailija
10/38 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iitulii72:siis vauvan sukupuoli on yllätys.

Vierailija
11/38 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*halaus*

Lämmin osanotto kaikille Antin läheisille.

Vierailija
12/38 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt muutaman päivän kärsinyt aika kovista nivuskivuista kävellessä ja esim. ylös noustessa. Tiistaina on onneksi neuvola, niin voin jutella ja kysellä asiasta, mutta pitääkö näistä kivuista huolestua? Ovatko vain epämukavuutta vai voivatko kertoa jostain muusta?

Hain äsken turvakaukalon, jonka huusin 20¿:lla, joten halvalla päästiin! Käytetty on, joten kulunut tietysti, mutta täysin ehjä ja siisti Britaxin rock-a-tot -kaukalo.

Vierailija
13/38 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuk: Voimia teille kaikille!!! Tuntuu kyllä todella todella hirveältä. Ja tuon kaiken tekee varmasti vaikeaksi se, että pieni taisteli niin pitkään mahtavasti. Ihania edistymisiä tapahtui, mutta se ei riittänyt ´Ja ajatella pieni antti oli läsnä melkein kuusi kuukautta!!! Pienellä nyt hyvä olla ja sieltä taivaasta Antti toivoo, että te kaikki suuren surun surettua jatkatte matkaa eteenpäin. Mutta kyllähän se selvää on että ennenkaikkea lapsen omille vanhemmille tämä ei ole todellakaan helppoa, mutta pikku hiljaa aika helpottaa.

Tuhannesti paljon voimia teille kaikille suuressa surussa!!!! Lämpöinen hali teille kaikille!

iitulii72 23+4

Vierailija
14/38 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syvä osaanotto suuren pienen menetyksen kohdatessa perheenne ja sukunne. Antin elämä tuli täyteen niin käsittämättömän nopeasti. Pieni taistelija on nyt vailla tuskia ja sinnittelemistä. Antilla on hyvä olla enkelin siivell' nukkua vauvaunta ja tulla sieltä suojelemaan Luuk@n pientä vauvaa, kun on hänen aikansa saapua maailmaan.

kanssanne virtuaalisesti

tyttötiimi

Vierailija
15/38 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vielä jatkaa vielä eilistä valivali-virttä ja ilmottaa, että nytpä sitten viime yönä tuli eka suonenveto. Tuntu, että olis koko jalka lähtenyt irti. Herätin miehen joka alkusäikähdyksestä selvittyään rupes pohjetta hieromaan ja onneks autto. Että magnesiumia poskeen sitten tänä itana ja villasukat jalkaan nukkumaan mennessä..

Ylihuomenna olis neuvola ja hirvittää mennä, kun tuntuu että tää painonnousu on alkanut ryöstäytymään ihan käsistä. Kolme viikkoa sitten kävin ja siihen mennessä oli tullut 2 kg lisää, mutta kun nekin kuukauden sisällä. Herkut maistuu ja liikunta jää tosi vähäselle kun vähänkin pidempi tai ainakaan reippaampi kävely teettää supistuksia.. Itsekuri olis ihan kiva hankinta ;)

Nooooh, kyllä tämä tästä...

Nojanda ja Pulla 23+6

Vierailija
16/38 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli Tylleröllä se Gracon autobaby eli jalustalla oleva. sen voi siis laittaa toiseen autoon ilman sitä jalustaakin. Helppohan se oli käyttää kuin mikä, kun ei tarvinnut sen enempää pelailla niitten vöiden kanssa. ainoa miinus, minkä käytössä huomasin, oli se että se on aika painava kanniskeltava mitä muitten tuttujen kaukaloihin vertailin.

Vierailija
17/38 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä viikko lähti kärttyisästi. Ei mitään ole pielessä tai satu mihinkään tai mikään ees vaivaa, paitsi tää mieliala. ÄRRR!!! >:I

Onneksi pikkuInkeri potkii vähän väliä, ihan kun se huomais että äitiä hiukka pännii täällä työmaalla. Vielä pari kuukautta!

Vierailija
18/38 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viikko alkoi puolestaan hyvin, mitä nyt pikkuvaivoja lukuunottamatta..

Suonenvedosta: itse olen koko raskausajan joutunut nukkumaan villasukat ja vielä lisäksi säärystimet jalassa! =( siltikin pari kertaa (viimeksi viikonloppuna) pohkeesta on vetänyt suonta, ja nyt toinen pohje vieläkin kramppaa.. =/ Inhottava vaiva..

Liikunta: tosiaan jäänyt vähemmälle, ihan siitä syystä että kun esimerkiksi lenkkeilee, tulee lonkat kipeiksi, ja sen jälkeen kaikki onkin yhtä tuskaa.. sängyssä ei pysty kunnolla kylkeä kääntämään.. =/

Turvakaukalot: itse huomasin ja mieskin oli sitä mieltä, että kummassakaan autossamme ei olisi niitä isofix-kiinnityssydeemejä.. =/ molemmat autot vuosimallia -98, joten ehkä uudemmissa olisi?! Tai ainakaan ei ole tullut noissa kummassakaan vastaan.. =] Onko jollain kokemusta Brion Primo kaukalosta? Tai Britaxin baby safe kaukalosta? Kumpikohan painaa enemmän yksikseen.. =] Niiden ominaispainoissa on tietääkseni " valtaviakin" eroja...

Äitiysraha/avustus: viimeviikolla vein hakemuksen, nyt olen jo saanut molempiin asioihin päätökset! =] eli todella nopsaa toimintaa! Ja tänään sain vielä tietää, että päätöksestä ei tarvitse valittaa (työtodistuksessa päivämäärä väärin, huomasin sen liian myöhään..=/) että päivämäärän heitto ei aiheuttanut " tulojen liu' uttamista" , joten paperisota onneksi kelan suuntaan loppui.. =] vielä kun nuo työkkärin ja työttömyyskassan paperit sais järjestykseen.. =] eli pakkausta odotellessa..

Vakuutukset: tänään käytiin kirjoittamassa vakuutuspapereihin allekirjoitukset. Tapiolan lapsivakuutukseen päädyttiin.. =]

Sukupuoli/synnärin esitietolomake: Eli sukupuolta emme ole ottaneet selville (jotenkin vain olo että tyttö olisi tulossa..), mutta nyt viimeksi sain neuvolasta täytettäväksi esitietolomakkeen synnärille. Pitääkö siihen kirjoittaa nimien kohdalle ne OIKEAT nimet, joita on mahdolliselle tulokkaalle miettinyt? Tai jos siihen hätäkasteeseen joutuu, niin onko siellä vielä mahdollisuus nimeä muuttaa, vai meneekö se tuon lapun mukaan? Jos lapsi hätäkastetaan, nimeä on mahdollisuus jälkikäteen muuttaa, eikö? Nimet kun on vielä kaikki vähän hakusessa, ja kun lapsi ei ole syntynyt niin ei tiedä " keneltä" hän näyttää, tai siis mikä nimi sopisi parhaiten.. =] Nyt vain mietitään mitkä " tauno ja ansa" noihin lappuihin kirjoittaisi..

Nyt taidan lähtee kaverin luo kahville, sillä tais olla eka neuvola tänään.. =]

jonttu rv 24+6 (apua, enää 15 viikkoa laskettuun aikaan.. mihin on aika kadonnut!?)

Vierailija
19/38 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitietolomakkeen nimistä: Jos lapsi joudutaan hätäkastamaan, ja lapsi selviää, niin todennäköisesti kastetaan uudelleen. Mutta jos lapsi kuolee, niin silloin hätäkastenimi jää, eli kuolintodistukseen (ja esimerkiksi hautakiveen) tulee tyttö Ikonen sijasta Ansa Ikonen (tai poika Palo sijasta Tauno Palo). Näin olen ymmärtänyt, korjatkaa jos olen väärässä.

Viimeksi me mietimme sellaiset nimet, jotka meistä kuullosti hyvältä, mutta eivät kuitenkaan ole sellaiset jotka haluaisimme lapsellemme, eli mitä olemme suunnitelleet nimeksi..

Eipä täälläkään työmotivaatiota kovin löydy..

No eipä ole niin paljon jäljelläkään että eipä suurta vahinkoa motivaation puutteesta aiheudu. Sitä on vaikka aidanseipäänä kun tietää että kohta loppuu.

Nojandalla taisi olla itkuherkkyyttä? Mulla ei ihan samanlaista, olen vain yliherkkä miehen sanomisiin, ja mies ei taas ymmärrä yhtään että sitä voisi olla vähän varovaisempi mitä sanoo. Tuntuu että joka päivä suutahdan jostain..

Meillä on ihan tavallinen kaukalo, vöillä joutuu joka kerta kiinnittämään. Ihan sujuvasti saa paikalleen kun siihen oppi.

Liikkeitä (muksahduksia) tuntuu joka päivä, ei vielä päälle päin ainakaan niin että isäntä tai esikoinen olisi huomannut.

Mrs.Marple & kuopus, rv 21+6

Vierailija
20/38 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eilen käytiin neuvolan lääkärillä. Aika oli 8.40, (kerrankin) tultiin hyvissä ajoin ja jäätiin siihen aulaan odottamaan.

No siinä 9 aikaan näin terveydenhoitajani ja se kysäs

Terkka: Niin te meette nyt sinne lääkärille?

Ansa: Joo kakskytvaille oli meillä aika.

T: Aijaa, no voi hitsi tässä on yks vielä ennen teitä.

A: Ok, mun pitäisi kyllä vaan ehtiä kymmeneksi töihin.

T: Joooo, kyllä sä sinne ehdit hyvin.

Ja sit se meni menojaan.

No, sitten kello alkoi lähestyä puolta 10 ja mitään ei ollut tapahtunut. Koputin lekurin oveen ajattelin kysäistä että mikä kestää.

Se avas ja oli aivan pihalla että kuka mä ole jne.

L: Oletko sä käynyt terveyden hoitajalla?

A: En, kun mä kävin siellä viime viikolla ja hän sanoi että mun ei nyt tarvitse tulla.

L: Aijaa, sua ei ollu kuitattu tänne niin mä oletin että sä et ole tullut. No oh-hoh. Voi hitsi. Anteeksi vaan kauheesti että jouduitte odottamaan.

No, sen jälkeen se kysyi multa täysin samat kysymykset mitä terkka oli viime viikolla kysynyt. Mä kerroin kärsivällisesti pikakelauksella ja pääsin sen jälkeen sisätutkimukseen.

Satuin mainitsemaan että raskaus on aktivoinut mulla varmaan psoriasiksen (löytyy suvusta, 15% periytymismahdollisuus), kun on ollut päässä kutiseva läikkä jo pitkään ja pitäisi varmaan kortisoonia laittaa mutta en ole nyt vielä mitään laittanut mitään kun en tiedä, miten sitä voi käyttää näin odottavana. Esitin tämän tekstin lääkärille kysyvällä äänen sävyllä ja lisäsin mausteeksi vielä kysyvää kehon kieltä. Reaktio 0.

Sen jälkeen taas pahoittelut ja potilaat pihalle.

Singahdin duuniin ja myöhästyin vain 15 min. :/

Oikeesti, meni jostain syystä maku koko touhuun.

No, tänään oli sitten rakenneultra. Ja siellä lääkäri oli itse päivänsäde.

Harvoin saa noin nihkeää suhtautumista. V**tuttaa vieläkin kuin pientä oravaa ku käpy jääty.

" No, tästä eteenpäin käyt siellä neuvolassa ellei ne sitten näe aihetta lähettää tänne. Niin ja käyt siellä sokerirasituksessa. Sieltä todennäköisesti tulee kyllä lähete tänne."

Mä pöyristyin aivan täysin.

(Joo olen ylipainoinen, mutta se ei mun mielestä oikeuta lääkäriä lokeroimaan mua noin rankasti ja päin naamaa. Mun mielestä on potilas minkäkokoinen tahansa, sitä kohdellaan tasa-arvoisesti. + mä syön terveellisemmin kuin monet mun normaalipainoiset kaverit)

No, tän kommentin jälkeen se katto mua kun halpaa makkaraa ja nakkasi mun äitiyskorin siihen pöydälle.

Otin kortin, kiitin ja poistuin mieheni kanssa vastaanotolta, raivosta kihisten.

Jotenkin tänään on ollu vähän takakiree olo. :/ Eipä oikeen nappaa mikään, mähän olen kuitenkin tuomittu synnyttämään sokerivauvan.

Läski mikä läski.

Pahoittelen avautumisen määrää, mutta se nyt vaan tuli ulos.

Positiivista oli se että kaikki oli kunnossa, suonet kohdallaan, paino 640 g, pään mitta oli kasvanut sentillä, istukka takaseinässä. :) Vettä on hyvin ja liikkeet on hyvät. Laskettu aika ei muuttunut ja tyyppi kasvaa kohisten.

Eilen sain sohvalla ollessani oikein mojovan potkun napaani. Ja tänä aamuna alkoi heiluminen jo heti heräämisestä. Nyt on jo vähän rauhotuttu.

Kelaan kävin viemässä paperit heti neuvolan jälkeen viime viikolla, mutta sieltä ei ole vielä mitään kuulunut. Pitäisi joulukuussa toimittaa sinne mun palkkatiedot, kun haen sitä fyrkkaa sen muuttuneiden tulojen sarakkeella. Voi olla että saan sen päätöksen vasta sitten. Pitäisi varmaan soittaa ja varmistaa.

Nyt vaan ei ole oikein fiilistä.

Mulla olisi hirveä kuume hankkia kaikkea vauva hörtsyä, mutta ukko on asenteella että katotaan sitä sitten. Tänään kuitenkin uhmasin hallitusta ja ostin Prismasta muutamia vaatteita. :)

Vauvan " hoitoalue" tulee meidän työhuoneeseen ja mä haluaisin heivata sitä poistettavaa kamaa jo sieltä, mutta vastaus on taas: no ei meidän vielä tarvii.

On ukolta jäänyt sisäistämättä, että ei tässä oikeasti enää niin hirveän kauaa sitä tehokasta peliaikaa ole.

No, huomenna on ensimmäinen perhevalmennus... katotaan mitä sieltä tulee eteen. Jään mielenkiinnolla odottamaan.

Ansa & Tyyppi 25+0