Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti hylkäsi pikkuvauvan pensaaseen.

Vierailija
22.10.2007 |

Siis voi herran jumala taas tätä touhua.. Minkä helvetin takia kaikki hörhöt lapsia tekee, joista ei ole huolehtijaksi. Siis tää juttu ilta-sanomissa ja sai mut raivon partaalle.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun n. parivuotias oli lähtenyt etsimään äitiään vähissä vaatteissa kun äidillä oli ollut tapana jättää lapsi yksin asuntoon ja lähteä baariin. Ehkä oli saanut idean tuosta?

Vierailija
42/87 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kurjaa, että ihmiset sairastuvat psyykkisesti ja alkavat sen myötä käyttäytyä väkivaltaisesti. En ajatetle että se on heidän oma vikansa.

Mutta: minusta lasten huostaanotossa ja toiseen perheeseen sijoittamisessa ei kuitenkaan pitäisi olla kyse siitä, kenen tai minkä ' syy' se on, että aikuinen käyttäytyy väkivaltaisesti. Olennaista on kysyä, onko minkäänlaista todennäköisyyttä siihen, että väkivalta toistuu.

Minusta vanhemmat eivät ' omista' lapsiaan sillä lailla, että heillä olisi sellaisia oikeuksia lapsiin, jotka menevät yli lapsen fyysisen ja psyykksien hyvinvoinnin.

t. 47

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä on yleensä kuolemantuottamus. Nyt oli onni myötä ja lapsi jäi henkiin, Luojan kiitos.

Ei siinä, että ihmiset ovat huolestuneita siitä, palautetaanko lapsi epätasapainoiselle äidilleen piankin, ole kyse ' lynkkaamisesta' .

Lapsi on ollut suuressa vaarassa.

Vierailija
44/87 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marian sairaala ei ole mikään hyvä esimerkki keskiverto tk:en toiminnasta. tunnetusti Mariassa on paljon ruuhkaa ja maine sen mukainen, eli Suomen huonoin.

Vierailija
45/87 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletko huostaanottamassa heti esim. rintasyöpä-äitien lapsia?

Vierailija
46/87 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

LAISKUUS kaikkien äitien suurin synti!

eihän tämäkään äiti sairas päästään ollut, ehei. Hän oli paha ja ennenkaikkea laiska itsekäs paska joka halusi omaa rauhaa, vaikka lapsensa jäädyttämällä. Ei siis mieleltään pöpi jätä lasta psukaan, vaan LAISKA äiti! muistakaa kaikki!

Voi pyhä isä, jos äiti itsekin on avojaloin pakkasessa niin eikö se jo kerro jotain hänen henkisestä tilastaan?

Vierailija
47/87 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko lapsella oikeus turvalliseen ympäristöön vai masentuneella/muuten epätasapainoisella vanhemmalla pitää lapsi ja tehdä sille mitä tahansa.

Kumman oikeus on tärkeämpi, perinteisesti lapset on katsottu vanhempiensa omaisuudeksi, mutta nykyaikana lapsillakin katsotaan olevan joitain oikeuksia.

Tietysti mahdollisesti psyykkisesti sairaan ja/tai päihdeongelmaisen vanhemman tulisi saada hoitoa, mutta ei minun tietääkseni sellaista simsalabim hoitoa ole vielä keksitty joka kaikkiin tehoaisi

Vierailija
48/87 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota voimakasta halua tappaa jälkeläisiään.

Joo synnytyksen jälkeisestä masennuksesta voi parantua, mutta mainittakoon, että se myös uusii hyvin todennäköisesti, jos hankkii lisää lapsia.

Ja tietenkin olen sitä mieltä, että silloin kun täydellinen parantuminen voidaan osoittaa, ei ole tarvetta pysyvän sijoitukseen muualle (mutta tätä ikkunaa ei voi pitää 18 vuotta auki, koska lapsen pitää saada juurtua johonkin). Suuressa osassa lasten sijoituksia vanhemmalla on esim. yhdistelmä päihderiippuvuus & persoonallisuushäiriö, joista molemmat ovat erittäin huonosti parannettavissa tai aisoihin saatavissa, saati molemmat yhdessä.

Vierailija
49/87 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tuota voimakasta halua tappaa jälkeläisiään.

Joo synnytyksen jälkeisestä masennuksesta voi parantua, mutta mainittakoon, että se myös uusii hyvin todennäköisesti, jos hankkii lisää lapsia.

Ja tietenkin olen sitä mieltä, että silloin kun täydellinen parantuminen voidaan osoittaa, ei ole tarvetta pysyvän sijoitukseen muualle (mutta tätä ikkunaa ei voi pitää 18 vuotta auki, koska lapsen pitää saada juurtua johonkin). Suuressa osassa lasten sijoituksia vanhemmalla on esim. yhdistelmä päihderiippuvuus & persoonallisuushäiriö, joista molemmat ovat erittäin huonosti parannettavissa tai aisoihin saatavissa, saati molemmat yhdessä.

Näin juuri, mutta ko tapauksessa kyse ei ole tästä.

Ja tiedän myös että " oikeusmurhiakin" tapahtuu huostaanotoissa.

Vierailija
50/87 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tarkoita julkisia palveluja vaan ihmisiä yksilöinä. Suomessa on kunkin pärjättävä omillaan. Jos jollain alkaa päästä viirata niin sellaiseenhan otetaan etäisyyttä mieluummin kuin tarjotaan apua, ainakin itse olen huomannut tällaista asennetta. Ja sitten kaikki super-äidit, jotka väittävät hoitavansa 5 lasta ääntään korottamatta suoraan toimitusjohtajiksi esiintyvät vanhemmuuden asiantuntijoina, vaikka eivät selvästi tajua ongelmista mitään. Yksilöitä vaan syyllistetään entisestään vaikka apua tarvittaisiin.

Vierailija
51/87 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että synn. jälkeinen masennus psyykoottisessa muodossaan on usein taustalla vauvojen tapoissa?

Minäkö olen sen ihan itse tämän oikeuslääketieteellisen faktan keksinyt?

Vierailija
52/87 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei tarkoita automaattista taponhalua kaikille tästä kärsiville.

Vierailija
53/87 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen itse psyykkisesti sairaan väkivaltaisen äidin lapsi ja meillä todellakin lastensuojelu puuttui peliin aivan liian myöhään - esim. veljeni ei ehkä olisi tappanut itseään jos perheemme tilanteeseen olisi puututtu ajoissa.

Minusta vanhempien vanhemmuutta ei saa tukea lasten terveyden kustannuksella. Niin Suomessa tällä hetkellä tehdään kun lasten sijoitus on lainsäädännöllä määritelty niin kuin on (vanhemmilta vaikea ottaa oikeuksia pois). Joten kun niitä ' oikeusmurhia' tehdään, niin kyllä niissä tulee enemmän lapsi- kuin aikuisuhreja.

Vierailija
54/87 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä(kin) tapauksessa. Luin jutun nopeasti, mutta jotenkin jäi ihmetyttämään, että jos ei löydy päihteitä tai muuta sellaista verestä, niin oletetaanko, että ihminen on siis tolkuissaan? Kai sitä on ihmiset sekoilleet kautta aikain ilman mitään ulkoisia kemiallisia aineitakin.

Toivon, kuten moni muukin, ettei lasta tosiaankaan palauteta äidille sillä perusteella, ettei äiti olekaan joku huumehörhö (siis jos näin osoitetaan), vaan että äiti pääsisi johonkin " hyvinvointivaltion" elimeen saamaan apua.

Vierailija
55/87 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin sitä vauvaa, joka kylmissään henkensä edestä ryöminyt näkyviin. Lapsi tässä sympatian ansaitsee, ei äiti, joka on just tuollanen ' vitsit ku yhteiskunta ei oo pitänyt musta tarpeeks hyvää huolta, eihän mulla itellä tietenkää oo mitään vastuuta mistään tekemisistäni'

nyt av-mammojen ymmärrys meni överiksi, herätkää edes lapsen kärsimykselle!

Vierailija
56/87 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta olen itse psyykkisesti sairaan väkivaltaisen äidin lapsi ja meillä todellakin lastensuojelu puuttui peliin aivan liian myöhään - esim. veljeni ei ehkä olisi tappanut itseään jos perheemme tilanteeseen olisi puututtu ajoissa.

Minusta vanhempien vanhemmuutta ei saa tukea lasten terveyden kustannuksella. Niin Suomessa tällä hetkellä tehdään kun lasten sijoitus on lainsäädännöllä määritelty niin kuin on (vanhemmilta vaikea ottaa oikeuksia pois). Joten kun niitä ' oikeusmurhia' tehdään, niin kyllä niissä tulee enemmän lapsi- kuin aikuisuhreja.

Vierailija
57/87 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivoa lapselle parempaa tulevaisuutta kuin nykyhetki!

Vierailija
58/87 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvojen äidit ole psykoottisia, koska heillä on synnytyksen jälkeinen masennus. Äitiys voi esim. olla se kohta elämässä jossa skitsofrenia puhkeaa ensimmäisen kerran.

Mehän ei oikeasti tiedetä mikä sillä naisella oli, voidaan vaan arvailla.

Vierailija
59/87 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta uskotteko mammat että ns. tavalliset ihmiset eivät apua saa läheskään niin helpolla?

Itse olen itkien joutunut rukoilemaan lapsille avohuollon tukitoimena lyhytaikaista sijoitusta kun en todellakaan jaksanut ja psykiatrian ihmiset suosittelivat myös sijoitusta (olivat palaverissa läsnä) mutta sossuihmiset eivät ajatukselle lämmenneet. Taloudellista apua en saanut missään vaiheessa vaikka sitäkin olisin tarvinnut.

Kun aloin apua hakemaan, oli huhtikuu. Syyskuussa soitin kai kymmenennen kerran ja kysyin onko mitään tiedossa. Meidän sossutyöntekijä oli pitkäaikaisella sairaslomalla eikä palaisi ennen vuoden vaihdetta. Sillä välin asiaamme ei hoitanut kukaan. Vajosin täyteen epätoivoon tuossa vaiheessa. Lokakuun lopulla psykiatrian ihmiset järjestivät palaverin ja vetosivat minun henkiseen tilaani, uupumiseen ja niin pois päin mutta eipä sitä apua meinannut siltikään saada.

Olen ns. totaaliyhäri eli lapset on aina mulla. Tukiverkkoa ei ole juuri lainkaan.

Vierailija
60/87 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella kypsä.