Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei,

21.10.2007 |

uteliaisuus heräsi... Mitä tuolla käsitteiden ymmärtämisellä tarkoitetaan? Ei varmaan ihan tavallista ohjeiden / kehoitusten ymmärtämistä?

Itselläni on sellainen tunne, että lapsellani on eniten vaikeuksia tiettyjen äänteiden muodostamisessa, siis ihan kuin kieli ei taipuisi niin hyvin kuin pitäisi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylhäällä, alhaalla, päällä, takaa, suurempi, pienempi jne.

Meillä tytöllä on puheterapeutin mukaan ongelmia esim. ymmärtää kysymyksiä... jotka on muotoiltu eri tavalla... esim. Alias sanaselityspelissä... Se on sellainen jolla syödään vast. puuroa.... Jolla, jota, joka jne. hakusassa siis näiden erot...

Vierailija
2/3 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika on nyt 3.6v. ymmärtää alas, ylös, vieressä, alla, päällä.

ei ymmärrä takana, edessä, pieni. iso, värikäsitteitä, numeroita, eri äidit esim. luulee, että minä olen äidin rakas poika. ei ollenkaan ymmärrä, että hän on vain se äidin rakas poika.

paljon puheeseen sisältyy myös käsitteellistä puhetta esim. nimi, ikä ja ym asiat.

korjatkaa joku jos olen väärässä.

poika ymmärtää nyt hyvin puhetta ja puhuu hyvin, mutta kaikki käsitteet vaatii tosi paljon harjoitusta.

epäilisin pojallani olevan lievää dysfasiaa, joka näkyy käsitteissä ja koulussa lukihäiriönä.

meillä poika laskee kolme, neljä kolme kalaa. laskemisessa ei vain pysy järjestys ja lopputulos on sitten aina väärä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa noista ymmärretään meillä. Ei ilmeisesti vielä alle 3-vuotiaana tarvitse kaikkea osatakaan... Itsellä on vielä vähän hakusessa mitä pitäisi osata ja mitä ei, mutta eiköhän se tässä pikku hiljaa ala avautumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi