Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päässä kuhisee! Voi prkle! Olen kokenut tämän kerran

Vierailija
30.10.2008 |

aiemminkin. Silloin pää kuhisi täitä. Mä en kestä jos täiruljanssi alkaa.

Lähden tutkimaan. Pitäkää peukkuja :(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa kannattaa tarkistaa lasten päät. Ja jos on täitä liikkeellä tarhassa tai koulussa, niin sitten on hyvä tarkistaa päivittäin. Näin mä olen toiminut ja meillä on ollut täitä sen yhden, ainoan kerran. Sitä ennen en edes moisia ötököitä ajatellut, kun ei mitään kokemusta ollut.

Vierailija
2/19 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täit ja kihomadot lapsiperheen inhokki nro 1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin valkoisen ison paperin pöydälle ja aloin sukimaan hiuksia täikammalla paperin yläpuolella. Yhtään täitä ei tippunut mutta saivareita kymmeniä.

katsoin suurennuslasilla ja valitettavasti kun entuudestaan tiesin miltä näyttävät niin ihan niitä olivat.

Jokunen hiuskin siinä irtosi ja siinä näkyi hienosti ((yök)) miten saivare on liimaantunut hiukseen.

Lapset tulevat kohta koulusta ja sitten alkaa heidän päittensä tutkinta. Ja pesuruljanssi. Voi pee.... sanon minä.

Vinkiksi samalla tässä kokemattomille. Otin ison palan lahjapaperia, jonka valkoisen puolen yläpuolella kampasin. Muuta valkoista en siihen hätään löytänyt. Sanomalehden tai pyyhkeen päältä ei saivareet erotu. ovat pikiriikkisiä ja melkein läpikuultavia/ vaaleita pisteitä. "Pisteitäkin" on eri kokoisia.

ap

Vierailija
4/19 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomea olet kotoisin, pelkään täitartuntaa kun tyhmänä menin kokeilemaan kuapassa pipoa... kuinka todennäköistä niin on saada tartunta?

Vierailija
5/19 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää täi-homma on joka syksyinen juttu päivähoidossa ja koulussa olevilla?

Luulis että vanhemmat hoitais täit pois, ettei koko luokka pahimmassa tapauksessa sais täitä

Vierailija
6/19 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin maailmallakin.

Kiertävät aika ajoin. Meillä onneksi jäi viime vuonna väliin.

Vierailija
7/19 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin rupesi kutittamaan. Tarhassa on taas täivaroitus, joten lähden minäkin kampailemaan ja tarkistamaan oman pääni. Lapsia olen tarkistanut, mutta jos ei ole vielä kunnolla iskenyt, niin voihan ne jäädä huomaamatta, jos siellä yksi kaksi saivaretta on :(

Vierailija
8/19 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen ne löytää. Viisaat vanhemmat ilmoittavat löydöistään heti, lasten kavereille, päiväkotiin ja kouluun.

tää täi-homma on joka syksyinen juttu päivähoidossa ja koulussa olevilla?

Luulis että vanhemmat hoitais täit pois, ettei koko luokka pahimmassa tapauksessa sais täitä

Vierailija
9/19 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiuksia valkoisen paperin päällä.

Omien lastenkin hiuksista niitä on vaikea havaita koska saivareet varsinkin ovat niin pieniä ja huomaamattomia. Eivätkä ne täitkään niin jättisuuria ole.

Suurennuslasista on iso apu. Ei maksa paljon.

Muistakaa pestä pipot/ talvella ulos pakkaseen. Kaikki petivaatteet on pestävä.

Patjojen imurointi... tyynyt ja peitot pesuun.

En muista kuinka kauan täit elävät ilman ihmistä. Olisiko ollut viikon.

Eli aika kauan jos omassa kodissa pitää se aika viettää. Eli kaikki pesuun. Sohvien, mattojen huolellinen imurointi jne. Jos ulkona olisi nyt pakkanen niin helpottaisi, mutta kun ei ole.

ap

Mullakin rupesi kutittamaan. Tarhassa on taas täivaroitus, joten lähden minäkin kampailemaan ja tarkistamaan oman pääni. Lapsia olen tarkistanut, mutta jos ei ole vielä kunnolla iskenyt, niin voihan ne jäädä huomaamatta, jos siellä yksi kaksi saivaretta on :(

Vierailija
10/19 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä kuorituu uusi vastasyntynyt täi, joka taas alkaa munia.........

Vierailija
11/19 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli suunnilleen satoja :(

Vierailija
12/19 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampailin tuossa huolellisesti, eikä mulla mitään ole (paitsi hilsettä ;)). Tarkistan vielä lasten päät, kunhan saan heidät kotiin haettua tarhasta.

Mulla alkaa aina kutiseen pää, kun luen noista hiivatin ötököistä. Ja meillä niitä on ollut vain kerran. Mutta siinä oli kerta liikaa :(

hiuksia valkoisen paperin päällä.

Omien lastenkin hiuksista niitä on vaikea havaita koska saivareet varsinkin ovat niin pieniä ja huomaamattomia. Eivätkä ne täitkään niin jättisuuria ole.

Suurennuslasista on iso apu. Ei maksa paljon.

Muistakaa pestä pipot/ talvella ulos pakkaseen. Kaikki petivaatteet on pestävä.

Patjojen imurointi... tyynyt ja peitot pesuun.

En muista kuinka kauan täit elävät ilman ihmistä. Olisiko ollut viikon.

Eli aika kauan jos omassa kodissa pitää se aika viettää. Eli kaikki pesuun. Sohvien, mattojen huolellinen imurointi jne. Jos ulkona olisi nyt pakkanen niin helpottaisi, mutta kun ei ole.

ap

Vierailija
13/19 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävä show siitä alkoi kun tyttären päästä niitä löysin. Ja parin viikon päästä taas uudestaan...

Peseminen. kampaaminen, pakastaminen ja saunottaminen on tauotonta näin kolmen lapsen perheessä.

Täit muuten elää 48 tuntia ilman ihmiskontaktia.

Kuolevat kahdessa tunnissa 80 asteisessa saunassa ja

12 tunnissa pakkasessa.

mutta meillä oli vissiin jäänyt se yksi saivare, joka aloitti rumban taas uudestaan.

Vierailija
14/19 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei edes lapsena. Muistan kun vanhemmat aina välillä kertoi omasta lapsuudestaan ja täistä ja mä ihmettelin ja innolla odotin, josko joskus sellaisen näkisin ;).

Saa nähdä nyt kun lapsi on päiväkodissa josko tulee tapaus vastaan.

Koputtaa puuta...

Vierailija
15/19 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin viikonloppuna lasteni päistä täitä ja myös omastani. Toisella lapsella niitä oli parikymmentä, toiselta löysin vain yhden ja itseltäni kolme. Toiselta lapselta löysin pari saivaretta, muiden päistä ei yhtään.

Onko meillä ollut tuo tartunta kovinkin tuore, kun mitään kuhinaa ei ollut? Olen käynyt kaikkien päät läpi täikammalla aamuin illoin eikä mitään ole enää/vielä löytynyt? Ollaanko puhtailla vesillä vai tuleeko uusi rantautuminen?

Vierailija
16/19 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin viikonloppuna lasteni päistä täitä ja myös omastani. Toisella lapsella niitä oli parikymmentä, toiselta löysin vain yhden ja itseltäni kolme. Toiselta lapselta löysin pari saivaretta, muiden päistä ei yhtään.

Onko meillä ollut tuo tartunta kovinkin tuore, kun mitään kuhinaa ei ollut? Olen käynyt kaikkien päät läpi täikammalla aamuin illoin eikä mitään ole enää/vielä löytynyt? Ollaanko puhtailla vesillä vai tuleeko uusi rantautuminen?

Ei tartte siis kahta kertaa päivässä :). Olethan pessyt kaiken mahdollisen ja eristänyt pehmolelut jonnekin?

Vasta parin viikon jälkeen olette selvillä vesillä....

Vierailija
17/19 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 siis tässä vielä.

Pahinta tuossa täitartunnassa oli, etten huomannut täitä omassa päässäni ollenkaan. Olen aina kuvitellut, että kun saa (miten niin saa?) täitä, pää kutisee hirveästi. No, näin ei ollut ja se tekee tästä asiasta oikeastaan vain pelottavampaa.

Sitten, kun täiepidemiaa ei ole koulussa tai päivähoidossa, niin mistä tietää, ettei omassa päässä ole täitä? Kun ei säännöllisesti tarkasteta päätä eikä kutise? Pelottavaa.

Vierailija
18/19 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää on 30 v., eikä tähän mennessä ole ollut täitä eikä kihomatoja. Lapsi nyt 3,5 v, koskahan iskee joku (hänelläkään ei siis ole ollut)...

Vierailija
19/19 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kerran on ollut täitä ja kauhee ruljanssi siitä alkoi.

Tyttö oli silloin ekalla luokalla ja juuri vaihtanut koulua. Oli saanut ne edellisestä koulusta.

Ilmoitin kuitenkin heti saman päivänä koulun terveydenhoitajalle, että meiltä on löytynyt täitä ja tyttö ei tule kouluun, ennekuin hoito on tehty. Terveydenhoitaja kiitteli, kun ilmoitin asiasta. Olin hämilläni, koska oletin,e ttä jokainen ilmoittaa, mutta terkkari sanoi, että vain pieni osa ilmoittaa, koska pelkäävät tulevansa jotenkin leimatuksi. Hoiti asian kuitenkin niin hienosti, että laittoin kaikkiin koteihin lapun ja pyysi vanhempia tarkistamaan lasten päät. Mislloinkaan ei tullut ilmi, että meillä oli ollut täitä.

Yksi tytön kaveri oli saanut täitä, kun oli käyttänyt ratsastustallilla lainakypärää.

Täit ja kihomadot inhokkekja, mutta kihomadot vielä kauheampi ongelma, koska täi elä max 3 pv ilman isäntää eli sitä päätä. Kihomadot taas eivät kuole millään ja silloin ei auta muu kuin täydellinen siivoaminen desinfiointiaineella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän