Atoopikot! Mistä olette saaneet apua ihottumaan. Kaikki vinkit pinoon.
Kommentit (13)
Jos hikoaa, niin iho pestään, kuivataan ja rasvataan. Vedellä ei läträtä turhaan, muttei myöskään vältellä peseytymistä. Lika ja hiki ärsyttävät ihoa turhaan.
Meillä huomasin, että allergisten pyykkipesuaineet eivät tehonneet, eivät kuulemma kovin hyvin huuhtoudu pois. Paluu tavallisiin pesuaineisiin lievensi oireita. Vuoden ympäri otetaan antihistamiinia, jos iho kutisee. Rasvataan, rasvataan ja rasvataan. Vältetään stressiä.
Voit olla herkistynyt niille. Kokeile rasvausta kookosöljyllä tai oliiviöljyllä.
hänen vanhemmillaan on atooppinen iho, samoin lapsillamme. Apuja tullut rasvoista ja ruokavaliosta mutta ihottuma hävisi kaikkineen kun vaihtoi gluteenittomaan muista syistä. Lapsillamme auttoi myös.
Kannattaahan sitä ainakin yrittää vai kuinka?
Pesu ja rasvaus kaiken A ja O. Rasvaa levitetään mielellään kuivalle ja puhtaalle iholle, tarvittaessa rasvaus kuitenkin sekä illalla ja aamulla. Kortisonirasvaa ihottumaisiin kohtiin kahdesti päivässä viikon ajan kuurina. Hyviä rasvoja öljypohjaiset apteekin voiteet kuten Ceralan. Lääkärin reseptillä niitä saa halvemmalla ja kannattaa vaihdella niitä välillä toisiin. Toiset parempia. Jotkut saaneet apua myös kalaöljykapseleista ja maitohappobakteereista. Jos ei ruoka-aineallergiaa, monipuolinen ja lisäaineeton ruokavalio hyvä.
Meillä kutinaa vähentäneet myös vaatteiden silitys pesun jälkeen ja kutinan estoon saatavilla erilaisia reseptilääkkeitä.
Lisäksi raskaus paransi aina ihottumat, mutta ei kovin pitkäaikainen helpotus=)
On vain niin pirun kallista ja ei sitä raaski laittaa ku pahimpiin paikkoihin.
Muutenkin pitää yrittää syödä terveellisesti, paljon kasviksia ja riittävästi luonnollisia rasvoja, niin iho pysyy kunnossa. Pikainen suihku joka päivä ennen nukkumaanmeno.
Kumma muuten tuo täysin gluteenittoman ruokavalion auttaminen jollain, sillä minullakin viljat aivan selvästi vaikuttavat ihoon vaikka on testattu sekä keliakia että allergia eikä ole kumpaakaan.
Rasvapesua suosin mielummin kuin pesunesteiden käyttöä. Liikaa rasvausta muuten pyrin välttämään, ei tee hyvää iholleni. Perusvoiteita parempi minulla on Ceridal-suihke. Myös oliiviöljy ja oliivivoiteet toimivat.
Joillain kroppa kestää tämän, toisille tulee tolkuttomia ilmavaivoja tai aknea tai muita iho-oireita, kun keho ei jaksa käsitellä kaikkea tuottamaansa sokeria. Osalla tämä väärä ruokavalio purkautuu ihon kautta ulos.
Vähennä perunan ja maitotuotteiden syöntiä, vaihda vaalea makaroni kokoviljaiseen makaroniin, syö jogurtin sijaan hedelmäkeittoja.
Näin olen kuullut, en vielä itse ole kokeillut. Aion kyllä kokeilla, kun iho on tosi kuiva.
pysynyt niin hyvässä kunnossa ettei valohoidossa tarvitse enää käydä. Perusrasvaukset vaan ja joskus kortisonivoidetta...
Kyse siis punaisesta haudutettavasta teestä. Litra päivässä tulee sitä juotua. Forsman-teet. Netistä löytyy kun googlettaa.
vältä stressiä. Mun ihottuma pysyy poissa kun ei ole hirveää sressiä ja ehtii edes vähän rentoutua, liikkua ulkona ja rasvailla hyvin. Syö kalaa. Käy avannossa.
Akuttiin lehahtamiseen auttaa vain tarpeeksi vahva kortisonirasva.