Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tasan 2-v poika tänään neuvolassa 82,9cm ja 10,9kg.

Vierailija
30.10.2008 |

tyttö. En ole missään vaiheessa huolestunut yhtään. Minkä kokoisia olette vanhemmat ja sukulaiset? Meillä isä 173/ 68 ja äiti 166/ 52 ja anoppi 156/ 50, joten mun mielestä ihan sarjassa mennään ;)

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 161cm ja mieheni 177cm. Molemmat siis keskivertoa lyhyempiä, mutta ei nyt ihan mitään hukkapätkiäkään. Mies on ollut 2-vuotiaana 85cm ja minä 83cm.

Terkka oli siis huolissaan painosta JA pituudesta, reilusti enemmän kylläkin painosta. Sanoi, että sellainen 12,5kg sais olla, jotta nollakäyrään yltäis.

Mutta tosiaan, poikamme syö hyvin, joka päivä 2 puuroa, välipalan ja 2 lämmintä ruokaa. No okei, toinen lämmin ruoka ei lähellekään aina maistu, mutta aamupuuroa pistelee kukkura lautasellisen. Muutenkin hyvin kehittynyt, terve poika.

Ap

Vierailija
22/25 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 84,5 cm ja kasvaa kohisten. Painaa 11 kg. Ei oo neuvolasta mitenkään kommentoitu pituutta tai painoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin vanhemmat itse näkevät mahdollisia "epäkohtia" lapsessaan.

Meillä poika oli "kasvukontrollissa" 1v vanhana, mitat olivat 82cm ja 10,5kg.

Käyrän mukaan paino oli laskussa, joten seurantaan.

Vieläkään ei ole kasvu normaalia, pienikokoinen on, kohta 2 vuotias.

Syy voi oikeasti olla jokin vakavakin, tai ei niin vakava, mutta esim. jokin imeytymishäiriö. Meillä pojalla on jotakin häikkää ruoan imeytymisen kanssa, joten tiukassa tarkkailussa ollaan mitä saadaan syöttää ja mitä ei.

Ota ap ihan tosissasi vaan painokontrolli!!

Parastahan se tietysti aina olisi, jos ei mitään aihetta sille olisi ja seuraavassa punnituksessa paino olisi nousussa. Mutta kannattaa miettiä jos ei olekaan kaikki ok.. koskaan ei voi tietää.

Vierailija
24/25 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyrissä tapahtuu jotain muutosta, se on huolestuttavampaa kuin että jos paino on ollut koko ajan miinuksilla.

Vierailija
25/25 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin muuten lapsen paino oli ikuisuuden tuossa 10-11 kg tietämillä. Söi todella runsaasti siihen aikaan, esim puuroa aamulla ja illalla paljon enemmän kuin mitä itse pystyisin syömään. Mutta niitä kiloja ei vaan tullut... jonkun ajan kuluttua painoa rupesi tulemaan ihan eri tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän