Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä Gore Tex kenkiin " villasukkia" ?

20.10.2007 |

Mistähän Gore kenkiin saisi villasukkia? Pojalla hikosi viime talvena Gore kengissä jalat ja myyjät sanoivat että pitäisi käyttää jotain villasukkia. Eli onko ne villapohjaisia sukkia vai millaisia.

Etsin ja kyselin Jyväskylän Citystä OZ Babystä mutta eivät tienneet sukista mitään.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hameen kanssa kun ei oikein muita vaihtoehtoja ole kuin sukkahousut, ja muutenkin vierastan kalsareita tms. ja niiden vaihtelu pitkin päivää tuntuisi aika pöljältä. Meillä olen siksi pitänyt vain loskakeleillä goreja, kun silloin se puuvillasukka siellä alla ei vielä haittaa, mutta sitten kun ei enää ole märkää vaan kunnon pakkaset, laitan tytölle karvavuoritepsut. Goreilla ei yhtään kylmemmällä ainakaan meillä tareta, vaikka nekin muka talvikengiksi ovat tarkoitetut. Saattaa tietysti johtua niistä sukkahousuista... Ja eihän tässä varsinaista ongelmaakaan ole, kun lämpimiä kenkiä voi kerran käyttää kylmällä ilmalla, mutta ihmettelen vain, tarkeneeko joku oikeasti goreilla pakkasilla.

Vierailija
2/17 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen jo " tottunut" melkein sukkahousuttomaan talouteen ;) kun atoopikko tytön iho ei kestä sukkiksia... noita trikoita on tarjolla nyt joka lähtöön ja välillä kaupoissa näkynyt ihan " sukkiksiakin" ilman teriä...onko ne nyt sit damaskeja vai mitä nimeltään?

Eli sinänsä " helppo" valita siihen sukka kuin sukka, mutta.... ehkäpä mäkin hankin ne tepsut toisiks ja unohdan tän ongelman ;) Samalla hintaa ostaa tepsut kuin muutamat goresukat...täysvillaisia ei kuitenkaan voi tytölle ihoa vasten pukea kun taas kutittaa kutittaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin ollut ongelmana goretex-sukissa ja -kengissä päiväkotikäytössä se, että goretex-sukka oli puettu " tavallisen" , ohuemman puuvillasisäsukan päälle. Ainoa vaihtoehto olisi siis että muksu olisi koko päivän goresukat jalassa, jotta olisi vältytty väärältä välisukalta. Ja goresukka on taas aika paksu esim. tinttitossujen sisällä. Miten muut päiväkotivanhemmat olette ratkaisseet tämän? Vai ovatko hoitajat suostuneet vaihtamaan sukat ulosmennessä ja sisääntullessa?

Vierailija
4/17 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen sanonut lapsille, että nyt pidetään kokonaan jo lämpimiämpiä sukkia (meillä kaikenlaisia mm. villapohjasukkia). Eli niillä mennään koko päivä. Pyykkiä pestään muutenkin sen verran usein, että puhdasta riittää myös sukkarintamalla.

Meillä ei pidetä sukkahousuja, joten en osaa tuohon kommentoida. Tottakai sukka on aika lämmin tossun sisällä, mutta sille ei voi oikein mitään kun kuitenkin nuo sekoitesukat ovat ylivoimaisen mukavia jalassa ihan vuorettomisakin goreissa, joita lapset nyt käyttävät.

Itse pidän erityisesti noista villapohjasukista - kuiva ja lämmin olo kaikenlaisissa jalkineissa.

Vierailija
5/17 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli juuri tuo ongelma meilläkin: olin laittanut goresukat ulkonaulakkoon odottamaan, koska ne ovat liian paksut tossujen kanssa -> seuraus: poika tuli kotiin puuvillasukissa + goretex-sukissa + goretex-kengissä.

Jännää, ettei tuosta ole tietoa sen enempää - lapsia on kuitenkin niin paljon, että uskoisi, että henkilökunta oppisi pian kaikki lasten pukeutumisen uusimmat niksit.

Vierailija
6/17 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm.lindex myy...silloin olis pakko ottaa se alta pois ulos lähtiessä. Ostais muutamat sellaset joita käyttäis kotona aina pesussa...

Vierailija
7/17 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reimalla ainakin on jo alkaen koosta 22 sellaisia goretex-kenkiin tarkoitettuja urheilusukkia, tosin ovat aika hintavia, n.10e. Ko sukkia on ainakin Stockalla.

Vierailija
8/17 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole villasukkia, mutta semmoisia joiden tarkoitus on pitää jalka kuivana ja " työntää" kosteus iholta pois.

Hinta oli jotakin 5 euron luokkaa.

Näitä samoja saattaisi löytyä muualtakin, esimerkiksi Citymarket, Prisma, ym. Ovat varmaankin halvempia kuin nuo Reiman sukat.

Vierailija
9/17 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hyviä kokemuksia Reiman Coolmax-sukista sekä Falken Gore-tex sukista. Ovat sekoitesukkia, joissa myös vähän villaa. Pitävät jalat kuivina ja lämpiminä Goretex ym kalvokengissä.

Joku mainitsi Sidosteen Thermolite -sukat. Eroavat kyllä yllämainituista kuin yö ja päivä. Ovat todella ohuet ja jotenkin " lörpät" . Eivät ole meidän makuun. Toki selvästi edullisemmat...

Itse sijoitin tänäkin vuonna Reiman ja Falken sukkiin. Ostin niitä Stockalta. Reiman sukkia saa kyllä muistakin lastenvaateliikkeistä, joissa Reiman valikoimaa myynnissä.

Vierailija
10/17 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvältä vaikuttavat :)

Aiemmin meillä on ollut Elefantenin vastaavat, mitkä sattumalta löysin K-kengästä (enää en oo nähnyt kenkäkaupoissa myytävän).

Nuo Falken sukat Stoccalla kantistarjouksena 10 e/pari.

Normaalihintaisena taisivat olla 12,90 e.

Arvokkaathan ne sukiksi ovat, mutta...mitäpä tekee goretex-kengillä, jollei niissä käytä oikeanlaisia sukkia?

Ja käyttömukavuudesta emme tingi ;)

Vierailija
11/17 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te muut olette ratkaisseet tämän " ongelman" ? Ostatteko kasan näitä villasekoite/gore-sukkia ja käytätte vain niitä gorekenkien-käyttöajan vai vaihdatteko nuo sukat jalkaan aina ulos lähtiessä ja tavalliset sukat takaisin sisään tullessa? Aika hintavia sukkia ns.jokapäiväiseen/koko päiväiseen käyttöön, mutta kuka niitä jaksaa olla koko ajan pukemassa ja riisumassa...

Kotona ehkä toimiikin, mutta miten päiväkodissa? Tuskin siellä hoitajilla on aikaa vaihdella sukkia, tai ei voi odottaa että muistaisivat kenen lapselle täytyy vaihtaa erilliset " gore-sukat" ja kenen ei...

Vierailija
12/17 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni 9,90e /pari

Vierailija
13/17 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset käyttävät kuitenkin sukkahousuja, koska kummallakin on taipumus saada muista viritelmistä nilkat paljaaksi. Noita goresukkia ei sukkahousuna saa.

14/17 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mikä tekee näistä erityisesti gorekengille tarkoitetuista sukista niin hyvät? Tiedän kyllä että pelkkä villa ei siirrä kosteutta eteenpäin (?), mutta eikös sellaiset esim. itse neulotut sukat sitten käy yhtä hyvin, joissa langan materiaali villaa/tekokuitua (=sekoitemateriaali)??? Yleensähän ihan perinteisiin villasukkiinkin käytetään sekoitemateriaalia koska kestää paremmin... Valaiskaa viisaammat mua:)

Vierailija
15/17 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ovat kyllä mukavammat kuin puuvillasukka+villasukka yhdistelmä. Itse tekemällä tuskin saa paljaaseen jalkaan mukavalta tuntuvia sekoitesukkia, itse en ainakaan pelkkää neulottua villa(sekoite) sukkaa käyttäisi omassa jalassa. Puuvillasukkahan kastuu jalan hiotessa ja on sitten kylmä, vaikka siinä olisikin päällä villasukka. Samoin villa imee kosteutta. Tuon villasekoitesukan alla voi vielä pitää ohutta välisukkaa, lineria. Linerin tarkoitus on siirtää kosteus pois iholta, jolloin jalka pysyy lämpimänä. Olipas sekavasti selitetty, mutta ehkä siitä jotain ymmärtää :-) Mutta näin olen siis itse ymmärtänyt tuon sukkapukeutumisen.

Vierailija
16/17 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ovathan nuo hintavia, varsinkin jos ei löydä alesta. Mutta kyllä ne sitten kestävätkin. Itse en ole saanut rikki vielä yksiäkään ja olleet käytössä vuosien ajan, tosin enemmän käytetty ulkoilu ja vaelluskäytössä, mutta myös ihan arkikäytössä.

Vierailija
17/17 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tärkein pointti on se että ei kylmää puuvillasukkaa alle, vaan villa/sekoite sukka suoraan ihoa vasten. Täysvillainen ei siirrä tosiaan kosteutta eteenpäin vaan imee kosteuden itseensä, joten goren hengittävä ominaisuus täysvillaisen kanssa jää hyödyntämättä....mutta toisaalta villa lämmittää kosteanakin.

Tärkeintä vain jättää se kylmä puuvillasukka pois (jarrusukista puhumattakaan) :)

Oma pointtini oli se, että käytättekö te muut kotona/sisällä tav.puuvillasukkaa ja sitten ulos lähtiessä vaihdatte jalkaan villa/sekoite/gore tms-sukan, vai onko teillä goreihin sopivat sukat koko päivän jalassa?

Näillä ilmoillahan ongelmaa ei siinä mielessä ole, että jalka pysyy lämpimänä goreissa vielä puuvillasukankin kanssa, mutta mitä kylmemmällä goreja tahtoo käyttää,niin sitä merkityksellisemmäksi tuo " oikean" sukan käyttö tulee.