Koululaiset sänkyyn klo 19.00
tuossa toisessa ketjussa on tällainen tapa järjestää omaa aikaa, että lapset laitetaan sänkyihin klo 19.00. Paljonpa jää aikaa vanhemmilla lapsilleen, kun näin toimivat, omaa aikaa varmaan lisää kivasti.
Järkkyä
Kommentit (52)
Ja olemme ainoa perhe, jossa näin tehdään. Muut kuulemma valvovat jonnekin kymmeneen ja "onhan sitten kivempaa kun saa nukkua pitkään". Ai saa vai? Saman ajan se lapsi joka tapauksessa nukkuu, aikalailla itsensä huijaamista tuollainen. Niin muuten, meillä herätään puoli kahdeksan jälkeen ja mielestäni varsin luonnollinen rytmi :).
ja herää ihan herättämättä sitsemän tienoissa.
Meillä on tapana lukea yhdessä iltakirjaa enne hammaspesua, ja vaikka lapsi jo lukee itse sujuvasti, niin haluaa ehdottomasti yhteisen lukutuokion. Niin vähän aikaa tuo enää kuitenkaan kelpuuttaa äitiä lukemaan, teen sen mielelläni.
Ja ihan tarpeeksi ehtii nukkua yöllä. Eihän tuo iltaseitsemältä sammuisi millään...
tai ilman, on kello jo kuusi, lapset syövät iltapalan, ja menevät pesulle, kello on seitsämän, ei mitään yhteistä aikaa keskustella tai olla lähekkäin. Vai hoidetaanko sekin kaupan kassajonossa.
Perheessä on jotain vikaa, jos lapset pitää saada joka ilta pois jaloista noin varhain.
en kylläkään tunne yhtään koululaista joka tarvitsisi 12 tunnin yöunet.
Meillä koululaiset menevät nukkumaan klo 22 ja heräävät klo 8.00. Kun olen iltavuorossa, olen kotona vasta 22.15, odottavat sängyssä hyvänyöntoivotuksia ja haluavat kertoa myös päivän tapahtumista, menee siis lähes 23 ennenkuin nukahtavat. Usein näinä viikkoina tarvitsevat perjantaina kouluviikon jälkeen päiväunet.
Teillä ei koululaiset mene tuohon aikaan sänkyyn, jossain toisessa perheessä menee. Oliko uutta ettei kaikki toimi kuten teidän perheessä?
koululaisille. Pikkulapset voivat mennä tuohon aikaan, mutta että koululaiset. Meidän koululaisilla on vielä harrastuksia tuohon aikaan, eikä tulisi mieleenkään rajoittaa osallistumasta niihin sen vuoksi, että klo 19 pitäisi olla sängyssä!
Ensinnäkin koululaisen harrastus kaksikertaa viikkossa päättyy kello 19. Joskus jos ovat aivan nuutuneita järjestän heidät kello kahdeksaksi sänkyyn, mutta pirteempinä ja esim perjantaina saavat valvoa yhdeksään ja katsoa hauskat kotivideot.
Ja toinen juttu tuli mieleen itse olen iltavirkku ja lapsena kärsin todella paljon siitä, että sänkyyn piti mennä puoli yhdeksän väsytti tai ei. Kuitenkin nukahdin useimmiten vasta kello kymmeneltä. Kun aikuisena ymmärsi unen tulevan minulla vähän myöhemmin ei ole tarvinnut sängyssä pyöriä vaan pää tyynyyn ja saman tien ole untenmailla.
kertoo vanhemmista, jotka eivät välitä lapsistaan pätkän vertaa
kertoo vanhemmista, jotka eivät välitä lapsistaan pätkän vertaa
Siinä 20.30-21 kai useimmat tietämäni lapset menevät.
No on mulla yks perhe jossa ekaluokkalainen hilluu hereillä vielä klo 23.. ja joka aamu pitää nousta klo 07. Kiva kiva
eihän koulu ala aikaisintaan kuin kahdeksalta.
Jos klo 7.00 herätys, niin 21.00 pitää olla nukahtanut.
Siis 19.00 on niin aikaisin, että hyvää leikki aikaa jää pois.
20.30 on mielestäni hyvä aika laittaa sänkyyn ja sammuttaa valot.
Monella koululaisellahan on harrastuksia tuohon aikaan vielä. Jos klo 19 pitäisi nukkamana mennä niin silloinhan pitäisi olla kotona jo klo 18 että ehtii vielä iltapalankin syödä.