Avustuskohde
Täällä aina välillä kysytään mihin noita vaatteita, leluja, kaupojen ym jakamia kasseja voisi viedä niin itse olen löytänyt lähiaikoina ( joku täällä vinkkasi=)) Hylätyt lapset ry:n. Tänne ainakin tarvitaan kaikkea mitä voi laittaa lapsille joilla ei ole mitään eikä KETÄÄN. ihan kauheeta =( Katso yhdistyksen omat sivut, joissa on keräyspisteet ja " Projektit" ja " Auttajat" kohdasta uudet paikat ja uudet tavoitteet. 0-4-vuotaiaista lapsista on kysymys, jotka ovat siis hylättyjä eikä heillä ole edes omaa hoitajaa sairaalassa, jossa asuvat. Sivut löytyvät osoitteesta www.hylatytlapset.fi
Kommentit (18)
ei ole vaikea arvata mihin meiltä lähtee seuraavaksi lasten pienet vaatteet ym tavarat.
Itseasiassa olin ajatellut haastaa täällä kanssa-sisaria myös auttamaan...itse mietin kuinka pienellä voisin edes jotain apua laittaa eteenpäin..toki omien lasten pienet vaatteet ilman muuta, mutta myös pienillä valinnoilla voisin vaatettaa jonkun pienen ensi talveen...mitä jos esim ticketin haalariin budjetoidut rahat käyttäisikin niin että ostaisi " vain" jonathanin haalarit ja ylimääräisellä rahalla ostaisikin esim.lassien haalarin lapselle jolla talvivaatetta ei ole lainkaan.
Tai jättäisi yhden kolmenkympin trikoopaidan ostamatta ja ostaisi sillä sen lassie haalarin... miettikää oikeesti kuinka pienellä me voidaan auttaa edes vähän, ilman että itse tarttis mistään " luopua" ...kyse on lähinnä valinnoista.
Mua oikein harmittaa kun ehdin suurenosan meidän lasten pienistä vaatteista myydä juuri kirpparilla, kun en sopivaa avustuskohdetta löytänyt. Vaakan keräyksiin meiltä ennen lähtenyt myös paljon tavaraa ja varmasti lähtee jatkossakin jos sopivia tulee kohdalle.
Eniten nämä lapset kai kaipaisivat hoitajia, rakastavia välittäviä ihmisiä. Mutta jos en sitä pysty antamaan, niin lämmintä ylle ainakin.
mutta tarvitseeko suomi mitään? kun täällä ihmisillä on jo kaikki. Ystäväni joka matkusti 2kk bangladeshiin näki paljon enemmän kurjuutta mitä suomessa ei edes nähdä tai tiedetä! Täällä ei lapset istu kadunlaidassa äitinsä kanssa/ilman vanhemoia yksin tai ihmiset kerjää rahaa parvekkeiden alla jne, jne... Suomessa kukaan ei näe nälkää kun täällä on sossut olemassa, mä luulen että katuihmiset itse ajavat itsensä siihen kuntoon mitä ovat. Todella pahalta tuntuu kun ostareissa näkee kerjääviä ihmisiä soittamassa jotain nokkahuilua, eikö raha riitä muuten elämiseen? verorahoja kuitenkin syötetään eikä nälkää tarvitse päivääkään nähdä. Ja jos ihmiset ei tarvis taloa, kesämökkiä, autoa ym.. yhtäaikaa, ei tarvisi ottaa lainoja niin paljon ettei voi maksaa ilman raatamista.
suomi-kommenttia. Suomessakin on köyhiä, mutta täällä on myös sosiaalitoimisto. Näillä Venäjän lapsilla ole mitään ja mikä pahinta ei edes hoitajia. Voi olla ettei lapsi pääse ulos ensimmäiseen neljään vuoteen ja makaa vain sängyssä homeisessa talossa, johon ei tule päivänvaloa. Ruoka tuodaan silloin tällöin ja vaippa vaihdetaan kerran vuorokaudessa kun kakka tulee. Kamalaa.
Tottakai vastuu on viranomaisilla, mutta NIIN pienillä teoilla voi auttaa näitäkin lapsia oikeasti. Voi antaa tavaraa, vaatetta tai ihan rahaa, joka mahdollistaa esim. vaippojen oston Venäjän puolelta. Meidän lasten vaatteet ja ylimääräiset rahat menee kyllä tänne, että saadaan sinne jotain aikaiseksi. Yhdistys tekee kuitenkin ihan konkreettisia tekoja sivuston mukaan. Minä ainakin olen alkanut ahdistua kuinka surutta olen tuhlannut rahoja meidän lasten vaatteisiin ja leluihin, kun olisin jo aiemmin voinut antaa tännekin rahaa sen sijaan....
Olen oman työni kautta tekemisissä useiden äitien kanssa ja nyt olemme keräämässä Hylätyt Lapset ry:lle vaatteita ja tavaraa. Mielenkiintoista sinänsä, että olen tarjonnut käytettyjä mutta hyväkuntoisia lastenvaatteita ja -tarvikkeita pääkaupunkiseudulla usealle taholle mutta eivät kelpaa kenellekään. Kuulemma esim. rukkasten pitää sointua haalariin eikä mikä tahansa kelpaa haalariksikaan. Eli Suomessa näillä " köyhillä" on vara vaatia tietynlaisia vaatteita ja tarvikkeita. Mutta se, että ne kustannetaan verorahoilla ei tunnu oikeudenmukaiselta... Olen vauva- ja kaksplus-palstojen kautta lahjoittanut vaatteita ja tarvikkeita niitä kaipaaville eli jonkin verran apua on saatu jaettua kotimaassakin.
Auttamishalua äitien keskuudesta löytyy paljon mutta kotimaassa ei apua niin paljon ilmeisesti tarvita. Hylätyt Lapset ry:n kautta apu kyllä varmasti menee perille ja tarpeeseen.
kyseiselle järjestölle srk:n kautta. Kirkolta voi siis kysyä, jos ylimääräistä lahjoitettavaa. Naisten klubin kirppikselle sai nimittäin tuoda vaatteita, joita halusi lahjoittaa ja nämä sitten toimitettiin kirkolle.
myös kipeästi kestovaippoja tai sellaisten ompelijoita. Juuri tiedon saaneena.
Venäjän lasten apu on uusi rekisteröity yhdistys, joka myös välittää apua Venäjälle sairaaloihin ja lastenkoteihin hylätyille lapsille. Yhdistyksen toimipaikka on Oulussa, mutta myös Etelä-Suomessa otetaan tavaraa vastaan sopimuksen mukaan.
Toimintaan voi tutustua osoitteessa:
http://www.freewebs.com/venla-apu/
Ainakin Venla-avulla on rahankeruuluvat kunnossa ja siten heidän on raportoitava rahankäytöstään viranomaisille. Toiminnan perustana on rehellisyys ja läpinäkyvyys. (Tavaran ja vaatteidenkin keräämiseen muistaakseni tarvitaan ko. lupa, jos kyse ei ole vähäisestä naapuriavusta.) Kaikilla avustusjärjestöillä ei lupia ilmeisesti ole, jolloin esimerkiksi matkakustannuksia voidaan vähän pyöristellä ylöspäin, eikä kukaan valvo toimintaa.
runderi:
Venäjän lasten apu on uusi rekisteröity yhdistys, joka myös välittää apua Venäjälle sairaaloihin ja lastenkoteihin hylätyille lapsille. Yhdistyksen toimipaikka on Oulussa, mutta myös Etelä-Suomessa otetaan tavaraa vastaan sopimuksen mukaan.
Toimintaan voi tutustua osoitteessa:
http://www.freewebs.com/venla-apu/Ainakin Venla-avulla on rahankeruuluvat kunnossa ja siten heidän on raportoitava rahankäytöstään viranomaisille. Toiminnan perustana on rehellisyys ja läpinäkyvyys. (Tavaran ja vaatteidenkin keräämiseen muistaakseni tarvitaan ko. lupa, jos kyse ei ole vähäisestä naapuriavusta.) Kaikilla avustusjärjestöillä ei lupia ilmeisesti ole, jolloin esimerkiksi matkakustannuksia voidaan vähän pyöristellä ylöspäin, eikä kukaan valvo toimintaa.
Kertoisitko mikä on Vanla-avun rahankertausluvan numero on? Heillä ei ole rahankeräyslupa. Itsehän annoit linkin heidän sivuille.
Hylätyt lapset ry on rekisteröity yhdistys. Miten sun mielestä Vanla-avun, jota rekisteröitiin 22.10,
raportit viranomaisille eroavat Hylätyt lapset ry:n raporteista? Tuntuu, että sinä tiedät asiasta niin paljon, minkälaisia raportteja löytyy Venla- avulta?
Haukut samoja ihmisiä. Koska Venla-apu syntyi siitä, että Hylätyt lapset ry ei pystynyt hakemaan tavaroita Oulusta ja muutenkin pohjoisesta. Ainakin minulla on ihan kirjallinen todistus siitä, että puhun totta. Onko sinulla? Avustuskohteessa oleva linkki, on linkki Pietarilaiseen vapaaehtoisjärjestöön, jonka kanssa Hylätyt lapset ry tekee tiivistä yhteistyötä. Joten kerro vielä, mitä sä halusit kertoa sun viestissä ihmisille?
Kertoisitko mikä on Vanla-avun rahankeräysluvan numero on?
Nyt tuli oikein:)
Eli Venla-apu.
Voi että sun kanssasi, runderi. Ihmiset auttavat omalla vapaa ajallaan, omalla kustannuksella. Menisit katsomaan lapsia, jotka makaavat sairaaloissa, näkisit heidät ja sitten puhuisit jotain.
Avuntarvitsijoita kun ikävä kyllä riittää useammallekin järjestölle. Pääasia että apu menee perille. Itse olen jäsenenä parissa avustusjärjestössä ja mikään ei estä liittymästä useampaankin jos koen että jäsenmaksulla voin tukea tärkeää toimintaa.
Tavaraa ja vaatteita lahjoitan sinne missä milloinkin tarvitaan kipeimmin sitä mitä meillä sattuu olemaan. Hylätyt lapset ry on löytänyt kohteita joissa todella kipeästi apua tarvitsevia lapsia. siksi itse haluan kohdistaa apuni nyt sinne.
Pidetään mielessä ne ahdingossa olevat lapset. Yritetään auttaa heitä parhaamme mukaan ja käytetään energiamme kiistelyn sijasta heidän auttamiseen:) auttamisväylän voi toki valita jokainen itse:)
Ida-Antonia:
Avuntarvitsijoita kun ikävä kyllä riittää useammallekin järjestölle. Pääasia että apu menee perille. Itse olen jäsenenä parissa avustusjärjestössä ja mikään ei estä liittymästä useampaankin jos koen että jäsenmaksulla voin tukea tärkeää toimintaa.
Tavaraa ja vaatteita lahjoitan sinne missä milloinkin tarvitaan kipeimmin sitä mitä meillä sattuu olemaan. Hylätyt lapset ry on löytänyt kohteita joissa todella kipeästi apua tarvitsevia lapsia. siksi itse haluan kohdistaa apuni nyt sinne.
Pidetään mielessä ne ahdingossa olevat lapset. Yritetään auttaa heitä parhaamme mukaan ja käytetään energiamme kiistelyn sijasta heidän auttamiseen:) auttamisväylän voi toki valita jokainen itse:)
Totta kai jokainen päättä itse haluako auttaa ja jos halua, niin minkä yhdistyksen/yhdistyksien kautta. Mutta se vaan tuntuu niin pahalta (se oli varmaan tarkoituskin) että jotkut yrittävät mustamaalata toisia. Tässähän puhuttiin nimenomaan Hylätyt lapset ry:stä ja runderi tuli provosoimaan. Muuten, monet yhdistykset tekevät yhteistyötä, heillä on samat yhteyshenkilöt ulkomailla jne. Jokainen ajatelkoon mitä halua. Olen sama mieltä kanssasi, parempi on mennä tekemään jotain lasten hyväksi:)
No huh!
En siis tarkoittanut mitenkään juuri Hylätyt lapset ry:tä mainitessani rahankeruuluvasta, otin asian esiin ihan yleisellä tasolla. Ja korjaan alkuperäistä kirjoitustani vielä sen verran, että yksinomaan tavarakeräyksiin lupaa ei ilmeisesti tarvita.
Halusin vain tuoda esiin toisenkin avustusjärjestön, kuten joku jo mainitsikin, kyllä maailmaan mahtuu useampikin avustaja. En itse ole Venla-avun jäsen, joten minulla ei ole rahankeräysluvan numeroa missään ylhäällä, mutta sen voi tarkastaa halutessaan Oulun poliisilta.
Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit ja tottakai saa (ja pitääkin!) tulla puolustamaan/korjaamaan jos kokee jonkun mustamaalaavan aiheetta/levittävän väärää tietoa.
Tarkoitukseni oli vain " rauhoittaa" keskustelua, ennenkuin se paisuu ihan mahdottomaksi (niin monta valtaviin mittasuhteisiin paisunutta keskustelua täällä nähnyt) ja siirtää keskustelu takaisin näihin pieniin avuntarvitsijoihin :)
Hylätyt Lapset ry tekee mahtavaa työtä ja vie aivan konkreettista apua näille pienille lapsille jotka sitä todella tarvitsevat. Kyynelsilmin olen sivujanne lukenut ja varmasti tulen olemaan toiminnassanne mukana. Suru ja ahdistus tulee kun tietää että kaikkia ei voi auttaa :/
Minusta viesti 11 on ihan asiallinen... Ja jos kerran VenLA alkanut siitä ettei Oulussa ole saatu kerättyä toisen yhdistyksen nimiin vaatteita, niin hyvä kai se vain on että täältäkin nyt kerätään? Ja saadaan vietyä mahdollisimman paljon apua hylätyille lapsille.
Turha tappelu sikseen.
Ja todetaan nyt vielä, etten tiedä kummankaan yhdistyksen toiminnasta mitään tai ole kummankaan kanssa missään tekemisissä. :)
Totta kai se on hyvä asia, että tulee lisää yhdistyksiä, jotka auttavat lapsia. Vaikka yhdistyksiä on paljon, on niinkin isoja kuin Punainen risti ja Unicef, kaikki eivät kuitenkaan saa apua. En ole puhunut mitään pahaa Venla- avusta:) Ymmärsin vain niin, että runderi kertoi että Venla-apu on avoin jne. ja sitten muut eivät ole jne. Nyt asia on jo selvitetty, eikö niin? Autetaan niin paljon kuin pystytään, tärkeimmät tässä ovat lapset:)
taas näitä kauheita tarinoita pienten lasten hirveästä elämästä =´´(
http://www.antonfin.suntuubi.com/?cat=17&aid=1&fid=196&mid=196&c=196