Muita kenen vauvalle puhjennut ylös eka hammas?
Huomasin jo toissailtana, että näkyy pikkuinen valkea millin levyinen " pallo" yläoikealla ikenessä. Kokeilin sormella eikä tuntunut mitenkään kovalta joten en ajatellut, että ois hammas. Kuvittelin, että on afta tai jotain, vaikka eipä tuo kipeältä vaikuttanut.
Tänään aamulla sit huomasin, että se valkoinen " pallo" on levinnyt ;) Eli HAMMAS näkyy nyt vähän leveämmältä alueelta ja tuntuikin nyt jo hitusen kovalta sormea vasten!
Hassua kun olin tarkkaillut enimmäkseen alaikeniä kun eikös ne alahampaat normaalisti ekaks puhkea...
-S & J viikon päästä 7kk-
Kommentit (2)
Poika täytti tiistaina 5kk ja on kuolannut valtavasti ja kitissyt pari viikkoa. olen kokeillut alaientä, mutta mitään ei näkynyt. Mutta yllätys keskiviikkona puhkesi toinen ja torstaina toinen yläetuhammas. mä en myöskään osannut odottaa ylähampaita ekana, etenkään noin pienelle. Nyt kyllä alaienkin on turvonnut, joten hampaita varmaan pukkaa kohta sieltäkin.
Hei Simpucca,
Meillä maaliskuinen tyttö. jolla puhkesi ylös oikealle eka hammas noin kuukausi sitten. Vieläkin näkyy vain pieni kova hampaan alku ja tuntuu selvästi terävä piikki. Itse hammas taisi jäädä odottelemaan alahampaita, jotka ovat nyt tulollaan. Neuvolassa sanottiin, että harvinaista mutta mahdollista.
t. Elina ja Viivi kohta 6 kk.