Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasta tänään melkein -4 ´C. aika hurjaa. Toisaalta neljä vuotta sitten esikoisen kanssa kotiin lähtiessä 25.10.03 oli lunta maassa.

Kaikenlaista pientä krempaa on kroppaan tullut. Eilen oli tosi kipeä vas. kylki, kipu hellitti vain maatessa oik. kyljellä. Mutta ei siinäkään kauaa jaksanut olla kun issias alkoi puutua. Nukkuminen on kummallakin kyljellä pitemmän päälle työlästä ja ristiselkä on kipeä. Mutta kohta tämä on ohi, ehkä jo ensi viikolla jos tulee sektio päätös.

Kävin eilen lanne kuvassa. Kokemus sinänsä. Lääkäri ei eilen vielä soitellut, jospa maanantaina tietäisi synnytetäänkö alakautta vai onko sektio. Oli aika yllätys, että lantioni saattaisi olla liian ahdas, vaikkei vauva ultran mukaan ole jättiläinen. n. 3 kg. Arveli että esikoisen synnytys ja lopulta kiireellinen sektio olisi johtunut lantiosta. Hmmm...

Tänään on esikoisen 4-v synttärit. Tuntuu, että on paljon kaikkea tekemistä, en ole valmis vielä kakkosen tuloon. Lastenohjelmien jälkeen lähdetään koko porukalla kauppaan ostamaan kakku ja kaapit täyteen ruokaa ja muuta muonaa, jotta isännät pärjää minun ollessa sairaalassa. Tuota kakkosen synnytystapaa odotellessa, on vielä paljon tekemistä. Ikkunat ajattelin pestä. samoin kaikki keittiön kaapit, etsiä matot lattialle ja siivota perusteellisesti... Kaikkea pientä opinnäytetyön lisäksi. Yks kaks tuli kamala kiire. Kerkeääkö kaikkea tehdä...?

Vieraita ei ole sentään tänään tulossa. Sekin pariskunta, jonka piti tulla on vesirokossa. Ja meille ei tietenkään voi tulla kun olen raskaana. Joten olemme omalla porukalla. Saapahan touhuta kaikkea.

Kantoliinasta olitte puhuneet viimeksi. Sain joskus reilu vuosi sitten v-lehden kautta kantoliinan kun tilasin siskolle joululahjaksi lehden. No, yritin tuossa viime viikolla laittaa liinaa jonkinlaiseen asentoon, mutta enemmän siitä solmu tuli kuin kantoliina. Liina on pitkä ja leveä eikä minulla ole kokemusta kantoliinasta. Täytyy sitä sitkeästi harjoitella. Ehkä se solmut ja sotkut asettuvat. :)

Hyvää päivän jatkoa.

Germit ja perhonen 37+6

Vierailija
2/9 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, viime yönä alkoi lakanan vaihtoralli ja oksennusten siivous. En nyt olisi tätä kaivannut ihan tähän viime viikoille! Nyt olen kädet kyynärpäitä myöden ristissä ettei itse alkaisi oksentamaan!! Poika on vieläkin yöstä nuuduksissa ja eipä omassakaan vireys tilassa ole paljon kehumista...

Vali vali viesti... Hyvää viikonloppua muille =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen oli käynti tays:sissa kun ne verenpaineet on ollu korkeella ja turvotusta kovasti.

Proteiinia ei löytyny mutta paineet korkeella ja turvotus ei oo hävinny mihinkään, vauvalla onneks kaikki hyvin, istukka ja napanuora toimii niinkun pitääkin.

paino vauvalla nyt 2,4kg ja arvioitu syntymäpaino n.3kg (jos pysyy matkassa loppuun asti).

Lapsiveden määrää pitää ruveta neuvolassakin seuraan kun sitä periaatteessa oli normaalisti mutta vähän (?) en oikein ymmärtäny mitä lääkäri tarkotti.

Kohdunkaulaa oli 1,5cm ja oli jo sormelle auki et kyllä ne supistukset rupee tehoon pikkuhiljaa. Eilen kyllä sen lääkäri tark. jälkeen tuli hiukan verta (varottivatkin siitä) ja supisteli oikein kunnolla iltaan asti mutta loppu kummiski, ei tarvinnu hälyttää mummua paikalle vahtiin poikaa (miehen poika meillä).

jaahas nyt täytyy lähtee kauppaan ja hakeen pikkuveli meille kun ovat sopivasti miehen pojan kanssa samanikäsiä. (Äiti sai mut jo kovin nuorena...)

juu no löpinät sikseen ja hyvät viikonloput marrasmasuille

möhö ja pikkunen 36+2

Vierailija
4/9 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, joko tänään saadaan freyan tahi sasusasun vauvauutisia...

Mulla tavanomainen yö takana. Illalla lähdettiin lsten kanssa katteleen ilotulituksia Tampereelle. Ihan oli hienot, Tämäkin vauva lienee (tulevan isosiskonsa tapaan) tottunut niin kovaan ja yllättävään meteliin, ettei juuri hätkähdellyt paukkeesta. (Pianonsoitto on ainoa ääni jolla takuuvarmasti saa liikettä niveliin.) Jouduttiin vaan kävelemään reippahasti autolle kun lähellä ei löytynyt parkkista, ja silloin kyllä tuntui, että A-K aikoo painua ulos ihan painovoiman avulla. Lapsille vaan kähisin, että kävellääs nyt vähän hiljempää kun ei meillä oo mihinkään kiire.. Autossa myös jo ennakkovalistin niitä, että jonain yönä ehkäpä äiti onkin lähtenyt sairaalaan ja teitä hoitaa aamulla kun heräätte joku muu. Johon esikoinen totesi, että toivottavasti se on joku tuttu sitten... :)

Tänään ohjelmassa mummolavierailu. Ihanaa mennä paikkaan, jossa lapsilla on puuhaa ja mulle valmis ruoka pöydässä. Laiskaksi tässä alkaa tulla.

Kaalilaatikko: joo me ollaan Kangasalta, Kortekankaalta.

Hyvää viikonlopun alkua!

A-K, tasan 37 viikkoa jo!

Vierailija
5/9 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vietetään tänään 4-vuotissynttäreitä. Oikeasti kuopuksen varsinainen synttäripäivä on vasta kuun lopussa, mutta ajattelin, että parempi pitää alta pois, kun ei tiedä, koska tulee sairaalaan lähtö. Itse ei ole kauheasti tarvinnut järjestelyistä huolehtia. Enkä saisikaan, kun olen pakkolevossa sen verenpaineen vuoksi. Siivooja kävi eilen, anoppi tekee täytekakun ja oma äitini huolehtii lopuista leipomuksista sekä kattauksissa. Kiva vaan lyödä reseptejä käteen, että tämäkin olisi kiva:). Totuuden mukaan tekee kyllä itselle tiukkaa, kun olen aina tykännyt leipoa ja järkkäillä juhlia.

Aarni-Kerkkoko se taisi mainita, että masuasukki on jo tottunut kovaan meteliin. Sama juttu varmasti meidän asukilla. Kolme isoveljeä saavat aika mahtavan metelin aikaan ja uskon, että tämäkään poika synnyttyään ei liikoja hätkähtele melussa. Kuopuksenkin kanssa laitoksella ihmettelivät, että onko kuulossa jotakin vikaa, kun niiden perinteiset kuulotestit eivät saaneet aikaan mitään reaktiota (löivät harjalla sängyn metallilaitaan). Mutta kaveri oli vain niin tottunut meteliin...

Nyt taas äkkiä sohvan pohjalle ennen kuin poliisit äkkäävät, että istuskelen vain koneella vaikka pitäisi lepäillä (erityisesti meidän pian 9-vuotias esikoinen pitää kovaa komentoa, että äidin pitää pysyä makuulla)!

Viikkoja 37+6

Vierailija
6/9 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa juuri nukuttua kahden tunnin päiväunet esikoisen kanssa. Ihmeen helpolla tyttö nukahti. On vajaa 4v. ja edelleen tuntuu tarvitsevan nuo päiväunet, muuten menee illat ränttäliksi. Ei silti kivahan se on viikonloppuisin yhdessä neidin kanssa sängyssä pötköttää. Saa nähdä miten sitten käy, kun jää hoidosta pois, jääkö nuo päiväunetkin pikkuhiljaa. Ja mitäköhän tuumaa, kun hoitoon ei enää mennä. Tänään aamulla ehdotti heti, että mentäiskö päiväkotiin, kun haluaa sinne. Onkohan neidillä kotona jotenkin tylsää, kenties:)

Tossa viikolla oli parikin päivää ja yötä kun noita kipeitä supistuksia tuli, mutta nyt ikävä kyllä on taas rauhallisempaa. Tosin tänään on pöksyihin tullut sellaista vaaleaa limantapaista eritettä. Onkohan se vaan valkovuotoa vai millaista se limatulppa on? Jos jokin viisas osaisi kertoa, kun esikoisesta en mitään limatulpan irtoamista edes huomannut. Mä siis olen henkisesti jo ihan valmis synnyttämään, vaikka luulen, että menee vielä ainakin parisen viikkoa, kun tuo esikoinenkin antoi aika reilusti itseään odottaa (tosin mua ei supistellut silloin ennakkoon juuri ollenkaan, kuten nyt).

Hesarissa oli tänään tai eilen, että tänä vuonna on taas kova RS-virus vuosi. En tiedä onkohan hullua olla aika tiukkana, että yhtään flunssaista kyläilijää ei meille tarvitse tulla, kun vauva on syntynyt. Ja paasata esikoiselle käsienpesusta, jota kyllä nytkin teen jatkuvasti. Mä en haluaisi vauvalle tuota RS-virusta, lähipiirissä on parin vuoden takaa kokemusta siitä. Voi tosiaan olla hengenvaarallinen ihan vastasyntyneelle, ystävän lapsi oli pitkään sairaalassa ja todella huonossa kunnossa, toipuminenkin vei todella pitkän ajan. Vaikka kaipa se sitten tulee, jos on tullakseen. Toivotaan vaan, että tuo hoitajien joukkopako ei todellakaan toteudu.

Nyt alkaa olla kaikki vauvaa varten valmista. Olen vaan tässä miettinyt, että voikohan vauvan kylvettää samassa ammeessa kuin esikoisen, vai pitäisikö ostaa vauvaa varten oma? Mites te muut teette?

No nyt mieskin saapuu töistä kotiin. Josko saisi koko perheen ulkoilemaan ennen kuin on pimeää.

rv 38 + 2

Vierailija
7/9 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin oltiin eilen katsomassa Tampereella ilotulitusta! Oli kyllä kaunis! Kuopus 2v vähän pelkäsi pauketta, mutta meidän keväällä 4 vuotta täyttävä esikoinen nautti valoista ja väreistä jo ihan niinkun pitääkin! Beibi taas ei edes liikahtanut koko ilotulituksen aikana, vaikka muistan että nämä kaksi isompaa kyllä reagoivat selvästi paukkeeseen!

Taitaa muutenkin olla tämä kolmonen tottunut ihan eri tavalla meteliin, kun esimerkiksi esikoinen ;-)

Omaan napaan ei mitään muutosta...

Eppuliinalle hirveesti voimia oksutaudin kestämiseen!!! Toivottavasti et joudu itse potilaaksi =/

Kukas kyseli ammeista..? Meillä kaikki ipanat saavat kylpeä samassa ammeessa. Ensin ajattelin kans, että vauvalle ostaisi oman, mutta hyvin hän voi kylpeä samassa kun isommatkin. Pesee vaan ammeen kunnolla ennen vauvan kylvetystä.

Nyt unille, yötä =)

Yaz rv 35+2

Vierailija
8/9 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vielä ollaan yhtenä kappalleena, ja tottapuhuen on alkanut tuntumaan, että tämä pysyy matkassa ja kauan. Esikoinen syntyi 5 min vaille lasketun ajan ja kakkonen meni muistaakseni yli viikon yli. Kakkosta yritettiin käynnistää kolmeen otteeseen kaikella mahdollisella, mutta käynnistyi sitten itsestään kun oli aika. Tämä vauva on suurempi kuin edellinen (joks oli 4,35 kg) ja ollut alhaalla jo pitkään. On supistellut ja kaikinpuolin on tuntunut, että aiemmin tulisi kuin laskettuna aikana. Ilmeisesti kaikki tämä ihmisten päivittely (vatsa on valtava) ja arpominen on saanut minut aivopestyä odottamaan ennenaikaista synnytystä. Sitä ei kuitenkaan tule. Näin olen päättänyt alkaa uskoa. Supistelkoot ja tehkööt vaikka mitä, ei se synnytys käyntiin lähde kuitenkaan enne la:ta (3.11). Hirvittää vain että kuinka kamalan suuri tästä sitten tulee ja kestääkö istukka muka loppuun saakka, kun on jo nyt niin kalkkinen.

Ei kun jätskille ja Pelikaanimuistiota katsomaan. Ja sitten vaihdan jossain vaiheessa sille Magdalena sisarille.

Öitä ja palataan!

Sasusasu 38

Vierailija
9/9 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin serkun 30v juhlissa (mies oli kotona tyttöjen kaa ku ei saatu tytöille hoitajaa) ja vähän aikaa sit palasin kotiin. Kaikki muut joi paitsi mä ja veljen vaimo joka imettää (vauva oli tosin hoidossa) joten alko meno olla sellasta et oli kiva jo lähteeki kotiin. Tänä vuonna on näitä 30v juhlia ollu ja oon ollu ite selvin päin sekä omissani että muidenki. Kiva ku on sellanen olo ettei kyl jaksaiskaan bailata joten ei yhtään harmita jos muut lähtee jatkoille ja ite lähtee kotiin. Nyt on tullu selkeesti sellai vaihe et ihanaa vaan olla kotona...ja odotella et saa vauvan pian syliin ;)

germit: Onnea esikoiselle 4v synttäripäivänä!

eppuliina: Ikävää et teillä on oksennustautia! Toivottavasti sulle ei tuu ja pojallakin menee pian ohi! Ei tässä muutenkaan oo voimia paljoo enää joten ei kyllä jaksais mitään oksennustautia...

Omppu-75: Meillä tytöt on kummatki kylvetetty samassa ammeessa ja niin tullaan tätä masussa kasvavaa vauvaaki siinä kylvettämään. Oon pessy ammeen aina uutta vauvaa varten kunnolla kuumalla vedellä ni on puhdas. Samaa perhettähän tässä ollaan joten miksei vois samassa ammeessa kylvettää...

Nyt sänky kutsuu ja toivottavasti saa nukuttua edes jotenki...öistä on tullu niin kauheen levottomia et aamusin on ihan väsy ku esikoinen herää.

Tarald ja tiitiäinen 36+0