Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin pinnasängyn pohja alas asti?

19.10.2007 |

Täällä 8,5kk juuri seisomaan nousun oppinut tytteli ja Brio pinnasänky. Laskettiin pohjaa n.6kk ikäisenä puoliväliin asti, kun oppi istumaan. Nyt seisoessa reuna on jossain rinnan - melkein vyötärön kokeudella. Alkaa huolestuttaa, keksiikö tyttö jossain vaiheessa kurottaa reunan yli.

Kokeneemmille kysymys: milloin olette laskeneet / olisi syytä laskea sängyn pohja ihan alas asti? Toisaalta on tylsä turhan aikaisin laskea alas, kun on hankala nostella ja laskea yösyötöillä ja seisomisen ilokin vähenee pikku jumppaajalta!

Kokemuksista ja mielipiteistä kiitollinen Sporttari + tytteli

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me juuri laskettiin, poika 7,5kk. Istuu tuetta, muttei nouse vielä itse seisomaan. Aloin pelkäämään, että jos yht' äkkiä sen taidon oppii, ja keikauttaakin itsensä alas... :/ Ja meillä herätään yöllä (paremminkin aamulla) syömään, muuten riittää tutin anto - joten selkä ei rasitu liikaa. ..Onkin itse asiassa jo niin kipeä, että pitäisi hierojalle raahautua..

Vierailija
2/4 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin Brion sänky ja pojan ollessa viikkoa vajaan 7kk lähti hän nousemaan ylös.

Jouduttiin laskemaan pohja alas melkein heti, poika kun meinasi tulla reunan yli ollessaan pystyssä, kamalan innoissaan kun oli herätessään ja jos ei heti ehtinyt ottamaan pois, olis tullut kyllä nopeesti alas.

Sinuna laskisin reunan, ennen kuin käy vahinko ja pikkuinen tulee reunan yli. Itse tipuin pienenä pinnasängystä ja sain lievän aivotärähdyksen eli voi johtua siitäkin, että olen varovainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laskenut molemmilla lapsilla pohjan alas siinä vaiheessa, kun konttausasento (ja siitä pian polviseisonta) hallussa ja pystyyn nousu alkaa olla käsillä. Sitten kun pääsee - ei ole mitään taetta yrittääkö lapsi reunan yli vai ei.

Meillä tyttö nukkui kyläillessä mökilla vieraassa lastensängyssä, jossa pohja oli korkeammalla kuin kotona (alemmas ei saanut). Samantien yritti päästä reunan yli vaikka kotona ei ole koskaan yrittänyt (pohja niin matalalla ettei mitään toivoa). Onneksi ei päässyt. Siirsin kyllä sitten sängyn seinän ja parisängyn väliin, jotta matalampi sivulaita oli seinää/isoa sänkyä vasten. Ei suurta pudotusta vaikka olisi päässytkin...

Jos lapsi osaa vasta nousta sängyssä pystyyn yläreunasta vetämällä - ei siinä kauan mene ennen kuin nousee niitä puoliakin vasten (ilman vaakasuoraa tankoa) -- minusta parempi laskea pohja ajoissa kuin katsoa ehditkö laskea myöhemmin vai joko tuli alas.

Vierailija
4/4 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kommenteista, ehkä se pohja siirtyy tänään alas, tosiaan parempi liian aikaisin kuin liian myöhään!