Ihanko totta hoitajat saavat " lakkonsa" aikana työttömyyskorvausta?
Kommentit (26)
Mä olin alkuvuonna Eu-maassa työnhaussa ja ihan liiton maksaman summan sain tänne kolme kuukautta! Täkäläinen työvoimaviranomainen sen maksoi, mutta summa määräytyi Suomessa liiton maksaman summan mukaan, eli täällä sain n 1100 euroa käteen joka kuukausi kolmen kuukauden aikana. Työkkäristä sain valtavasti paperia mukaan ja viikon kuluessa piti ilmoittautua paikalliselle työvoimaviranomaiselle.
Vierailija:
tää oli päivän paras! Jos kuulut liittoon=Tehyyn, ja sulla on oikeus liiton päivärahaan, niin sitä ei saa ulkomaille. Ainoastaan Kelan peruspäivärahalainen voi mennä 3 kk:ksi työnhakuun EU/ETA-maahan ja saada siltä ajalta Kelan peruspäivärahaa. Mietipä sitä!
Hoitsut on ilmeisesti niin tyhmiä että luulevat oikeasti tekevänsä raskasta työtä jotenkin normaalia huonommalla palkalla. Ihan niin kuin muut ihmiset olisivat töissä lepolomalla ja hirveillä palkoilla Ja ei, en viitsi hakeutua hoitajaksi kun älyllinen kapasiteettini on riittänyt omasta mielestäni parempiin hommiin. En vaan tajua miksi amk-tutkinnolla pitäisi päästä töihin vetämään lonkkaa. Hoitotyö on enimmäkseen fyysistä työtä eikä sen luonne nyt varmasti ole valtavasti muuttunut pitkiin aikoihin. Eli todennäköisesti työn luonne on ollut hoitsuilla tiedossa jo alalle hakeutuessaan.
Minä en usko sitä, että hoitajilla on sen raskaampi työ kuin muillakaan. Heillä, joillain, on yövalvomisia, jotka väsyttävät. Mutta he ovat kuitenkin työaikalainsäädännön alaisia, eikä heiltä vaadita tuhottoman pitkiä työpäiviä, kuten yrittäjiltä tai johtajilta.
Jokaisessa työssä on omat hankaluutensa.
töitä eikä varsinkaan hoitotyötä. nyt kun hoitajat vihdoinkin haluavat kunnnon korvauksen työstään ja pois helvetin palkkakuopasta niin heti ollaan kateellisia ruikuttajia. olkaa mammat ja kotihiiret ylpeitä naisista jotka haluavat tasa-arvoa ja kunnon palkkaa raskaasta ja vaativasta työstä. tsemmppiä hoitajille. ps. itse olen konttorirotta.
Työttömyysetuutta saavilla on oikeus matkustaa kerran vuodessa viikoksi lomamatkalle ja saada loman ajalta työttömyysetuutta. Matkasta on aina ilmoitettava etukäteen työvoimatoimistoon sekä annettava matkakohteen yhteystiedot. Työvoimatoimistosta saa yksityiskohtaisemmat tiedot.
tää oli päivän paras! Jos kuulut liittoon=Tehyyn, ja sulla on oikeus liiton päivärahaan, niin sitä ei saa ulkomaille. Ainoastaan Kelan peruspäivärahalainen voi mennä 3 kk:ksi työnhakuun EU/ETA-maahan ja saada siltä ajalta Kelan peruspäivärahaa. Mietipä sitä!