Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töistä uudelleen kotihoidontuelle, kuinka monta kertaa?

19.10.2007 |

Olen palaamassa töihin tammikuussa. Vanhin lapsemme käy koulua ja nuoremmille olen hakenut päiväkotipaikkoja. Töihinmeno askarruttaa mieltä kovasti... Tietääkö kukaan kuinka monta kertaa voin jäädä uudelleen kotihoidontuelle? Eli jos huomaankin että nyt tarvitaan pidempi paussi työ/pk rumbassa niin voinko jäädä töistä pois useammin kuin vain kerran ja vähintään 1 kuukauden ajaksi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi on minimiaika. Voitte esim. vuorotella miehen kanssa hoitovapaita kunnes lapsi on 3 v, se on ihan sopimuskysymys työnantajan kanssa. Tämä 3 kertaa koskee siis yhden lapsen kanssa vietettäviä hoitovapaita kunnes on 3-vuotias.

Vierailija
2/5 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksesta. Eli voin ensi kesänä jäädä kesälomalle kotihoidontukea " nauttien" . Toki silloin ei kerry seuraavalle kesälle lomaa tuolta kuukaudelta, mutta kysehän on vain silloin 2,5 pvästä. Kiitos sinulle!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia esim. kesäksi ja et joudu maksamaan tarhamaksuja, mutta kotihoidontukea et saa.

Eli jos lapsilla hoitopaikat on alle 3 -v:n kotihoitoon lakisääteinen oikeus, mutta tuolta ajalta ei saa kotihoidontukea ellei irtisano hoitopaikkoja.

Vierailija
4/5 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin luulin, että voisin just jäädä esim. kesäksi uudestaan kotihoidontuelle, mutta jos tarhapaikka pitää irtisanoa niin ei kai se sitten onnistu....plääh! Nimittäin tarhapaikoistahan on aika kova pula joten irtisanominen olis kai aika riskaapeliä....tai sitten pitäis olla kotona vähintään puol vuotta ja laittaa paperit uudelleen sisään kun on irtisanoutunut....

Vierailija
5/5 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mahdollisuus pitää pk-paikka ja saada kotihoidontukea, jos lapsi on poissa vähintän neljä kuukautta hoidosta. Ainakin näin oli Helsingissä toissa kesänä. Jos pystyisit olemaan kotona vaikka toukokuusta elokuuhun. Tämä voi olla tietenkin paikkakuntakohtaista.