Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten voitte nukkua yönne rauhassa, kun sairaiden lasten leikkauksia joudutaan perumaan.

Vierailija
18.10.2007 |

Niinpä.. ylienen mielipide näyttää olevan , että sh ovat moralittomia ja jättävät potilaat heitteelle irtisanoituessaan.

Miten te vouhkaajat voitte nukkua yönne, kun kivuliaiden lasten leikkauksia joudutaan siirtämään hoitohenkilökunnan pulan vuoski. tälläinen tilanne on on ollut jo ainakin vuoden mm lastenklinikalla.

Leikkaussaleja on riittävästi ja kirurgejakin vapaana, mutta jos teholla ei ole hoitajia niin jo sovittuja leikkauksia perutaan. Tyttäremme on ollut kahdesti osastolla esivalmistelut tehtynä kun hoitajan valvomat heräämöpaikat menee alta. Ei hengenvaarassa mutta kivuliaana odottaen helpotusta.

Osatolla on ollut hoidettavana mm sydän lapsia joiden kiirentöntä hoitoa on siirretty ja siirretty kunnes tila on ollut todella kriittinen.

Vanhuksia on vuosia " jonetettu kuoliaaksi"

Tälläinen tilanne on jo nyt. Henkilökuntaa aivan liian vähän ja siitä johtuen kiirreeettömät toimenpiteet odottavat ja kiirrelliset hoidetaan kovien paineiden alla. Ja miksi??

KOSKA hoitajia on liian vähän

KOSKA auki oleviin vakansseihin ei saada riittävästi edes hakijoita

KOSKA 40 % valmistuneista hoitajista työskentelee muualla

KOSKA muulla saavat vähemmällä työllä paremman palkan ja ilmeisemmin paremman myös arvostuksen

Kuinka te nälvijät voitte nukkua yönne rauhassa vaikka tiedätte mikä tilanne on nyt ILMAN IRTISANOUTUMISIA , ettekä sallisi minkään muutoksen tapahtuvan.

_ ei hoitsu_ mutta heidän työtänsä arvostava-- ja kyllä olisin valmis maksamaan vaikka enemmän veroja.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkoja on kyllä, mutta hoitajia ei saada, koska työn palkkaus ei vastaa sen vaativuutta. Mitä hyötyä on 5000 avoimesta virasta, joihin ei saada yhtään tekijää?

Vierailija
62/82 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Paikkoja on kyllä, mutta hoitajia ei saada, koska työn palkkaus ei vastaa sen vaativuutta. Mitä hyötyä on 5000 avoimesta virasta, joihin ei saada yhtään tekijää?

jos ei ole varaa maksaa palkkaa edes näille nykyisille? Missä ihmeen puussa sitä rahaa oikein kasvaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Päinvastoin, hoitajamääriä supistetaan ja leikkauksia perutaan entisestään. Ymmärtäisin jos Tehy olisi vaatimassa lisää hoitajanvirkeja, siitä olisi apus tilenteeseen mutta ei tästä.

Vai oletteko oikeasti sitä mieltä että 500¿/kk saa hoitajan jakautumaan kahteen paikkaan samanaikaisesti?

Vierailija
64/82 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ole tarpeeksi selvästi ilmaistu ettei valtiolla ole varaa näihin vaadittuihin korotuksiin? Jos ne rahat nyt jostain revitään (veronmaksajien selkänahoista -kiitos hoitajat!) niin sittenhän sitä vasta kalliiksi tulee palkata noita hoitajia lisää näillä korkeilla palkoilla.

Vierailija
65/82 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ensimmäinen ketju jossa asiasta ollaan puhuttu näin asiallisella linjalla, muut ketjut ovat olleet tuon esimerkkisi kaltaista tekstiä.

Vierailija
66/82 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy huvikses mol . fi katsomassa miten paljon löytyy hoitajien paikkoja avoinna koko suomessa. Jos noita ei saada täytettyä niin mitenkä täytetään ne uudet joita esität avattavaksi?

Vierailija
67/82 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä avoimiin paikkoihin ei ole tarpeeksi hakijoita. Eikö tämä lause ole selvää suomea? Miten sinä voit ehdottaa, että rahat käytettäisiin lisäväen palkkaamiseen? Se ei ole tällä hetkellä vaihtoehto edellä mainitusta syystä.

Ensimmäinen asia mitä tässä voi tehdä on hillitä alanvaihtoa. Tähän lääkkeenä on kunnollinen palkankorotus. 40% valmistuneista vaihtaa alaa ja 1/3 hoitajista on jäämässä eläkkeelle seuraavan 10 vuoden aikana. Nyt on aika puuttua peliin. Se oltaisiin voitu tehdä jo aiemmin, mutta jostain syystä sitä ei olla tehty.

Kaikki me tiedämme, että suuret ikäluokat jäävät pian eläkkeelle. Tämä koskee montaa muutakin alaa. Minä en voi käsittää, että tätä varten ei olla mietitty mitään. Ei ole mahdollista jatkaa samalla linjalla. Valtion on aika nostaa prosenttiosuuttaa terveydenhuollon suhteen.

Myös esim. palokunta ja poliisi ovat yhteiskunnallisesti niin tärkeässä asemassa, että heidän palkkaansa pitäisi tarkistaa mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
68/82 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten on jo moneen kertaan todettu, lisävakansseista ei haaveile kukaan. Vaan siitä, että saadaan perusmiehitys kasaan. Niin ei ole nyt ja vielä vähemmän niin on tulevaisuudessa. Esim. lastenklinikan tilanne on vasta alkusoittoa.

Vierailija
69/82 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajia ei saada tyhjiin toimiin/sijaisuuksiin tällä hetkellä. Korkeampi palkka houkuttelisi heitä takaisin. Mikäli palkkaa ei nosteta, niin ikävä kyllä lopputulos on paljon raaempi ja pitempiaikaisempi kuin tämä irtisanoutuminen nyt. Muutaman vuoden kuluttua jäävät suuret ikäluokat eläkkeelle, joka tarkoittaa 1/3 hoitajan jäämistä eläkkeelle. MISTÄ otetaan tilalle ne tarvittavat hoitajat, kun nytkään ei saada paikkoja täytettyä?? Te sydänlapsen äidit ja muut, en ymmärrä miten olette palkankorotusta vastaan, sillähän te viimeisen naulan lyötte lapsenne hoitoon saamiselle!

Vierailija
70/82 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" _ ei hoitsu_ mutta heidän työtänsä arvostava-- ja kyllä olisin valmis maksamaan vaikka enemmän veroja."

Olin minäkin aiemmin myönteisellä kannalla hoitajien vaatimuksia kohtaan. Mutta en enää,nyt he kiristävät ja uhkaavat meitä kuolemalla. He menivät siis liian pitkälle tässä toimessaan tällä kertaa.

Vierailija
71/82 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä jaksa sinulle muuta sanoa.

Vierailija
72/82 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" _ ei hoitsu_ mutta heidän työtänsä arvostava-- ja kyllä olisin valmis maksamaan vaikka enemmän veroja."

Olin minäkin aiemmin myönteisellä kannalla hoitajien vaatimuksia kohtaan. Mutta en enää,nyt he kiristävät ja uhkaavat meitä kuolemalla. He menivät siis liian pitkälle tässä toimessaan tällä kertaa.

Vierailija
73/82 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttia voisi nyt antaa nämä joidenka mielestä hoitajien palkkapyyntö on kohtuuton ja muutenki kaikki hoitajia haukkuvat!

Vierailija
74/82 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 vai mikä se nyt oli voisi mennä noihin parjausketjuihin. Täällä puhutaan vain asiaa, asiallisesti.

Vierailija
75/82 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos meno jatkuu nykyisellä linjalla on vain ajan kysymys kun menetämme jonoissa olevia lapsia... kun ei akuutteja mutta tuiki tarpeellisia leikkauksia vain siirretään ja siirretään hoitajapulan vuoski.

Synnyttäjien lähetäminen toisiin yksiköihin on jo tänään arkipäivää kätilöpulan vuoksi.

Vierailija
76/82 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on oma ratkaisusi asiaan?

Vierailija
77/82 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksi näistä hoitajista joka on vaihtanut alaa. Tai no en minä oikeasti ole vaihtanut, mutta olen ollut 10v kotiäitinä. Nyt kun kuopuksenikin on eskarissa olisi aika palata töihin, mutta näillä nyky palkoilla se ei yksinkertaisesti kannata. Lasten ilta ja vl hoidot maksavat maltaita. (ei ala-asteikäsiä vielä jätetä öiksi ja vl yksin)

En todellakaan ole niin hullu, että tuolla palkalla ja ennenkaikkea työmäärällä lähtisin takasi sairaalaan minkäänlaisen perehdyttämisen jälkeen.

Vierailija
78/82 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkasen läpinäkyvää. Koko ajan tulee viestiä " loisto ketju" kummasti nyt kaikki sairaanhoitajat on valveilla tähän aikaan :)

No mutta totuus on se, että tällainen uhkailu mitä sairaanhoitajat harrastavat on aivan järjettömän törkeää. Teille olisi jo annettu hyvä korotus, mutta ahneuksissanne haluatte lisää! Jos tässä todella ajateltaisiin kansalaisia (niin kuin ap väittää) ja palkankorotus haluttaisiin jotta alalle olisi lisää tulijoita, niin silloinhan tuo JO LUVATTU korotus olisi ehdottomasti pitänyt ottaa! Tällä liialla ahneudella paljastitte sen, että teitä ei tuon taivaallista kiinnosta onko alalle tulijoita ja kuka hoitaa teho-osaston lapset...teitä kiinnostaa vain se että saatte tahtonne läpi tässä asiassa keinolla millä hyvänsä!

No minulta ei sympatiaa sairaanhoitajille enää heru. Säälittävää sakkia olette!

Vierailija
79/82 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisit edelleen korotuksia vastaa niin ehkä kuitenkin ymmärtäisit paremmin hoitajien tilanteen ja syyt siihen miksi tälläiseen ratkaisuun on päädytty.

Minä en ole ap, mutta olen useaan otteeseen nostanut tätä ketjua. En osaa sanoa onko ap itse kommentoinut jotain, mutta minä olen kyllä aina kirjoittanut nosto tms. Syy miksi olen näin tehnyt on se, että tämä keskustelu on jatkunut jo niin kauan ja uusia ketjua syntyy koko ajan. En jaksaisi enää kirjoittaa samoja asioita. Syytä vaikka laiskaksi =)

Vierailija
80/82 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos laki tuosta pakko työstä menee , montahan teho apikkaa määrärätään esim lastenklinikalla auki. Kaikkiko ? Nyt olisi sitten ainakin vapaita sairaanhoitajia jooita siirtää näihin kriittisiin paikkoihin. Tällöin nämä pakkotyöllä pyörietettävien yksiköiden hoitaja tillanne olsi jopa parempi kun ennen työtaistelua.

Jos paikat laitetaan avoimeen hakuun ja työtaistelun jälkeen tulisi jotain palkkausporrastuksia niin pareneekohan näinen tehojen käyttöpösentti. Näin äkkiseltään aateltuna luulisi paremmin palkattujen yksiköiden työpaikat kiinostavan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän