irtisanoutuneilla max 13pv kesäloma 2008
Eli kun irtisanoutuu, maksetaan siihen mennessä kertyneet vuosilomapäivät rahana, eli huhti-lokakuu. Jos työsuhde muodostetaan esim. 1.11, kertyy ensi kesälle kesälomaa 2,5 x 5kk eli 13 päivää. Että olette sitten ensi kesänä töissä.
Kommentit (5)
Jos ette kerran irtisanoudukkaan niin miten sitten palaisitte?
Ennen ensimmäisen lomanmääräytymisvuoden täyttymistä, lomapäiviä kertyy 2 per kuukausi.
Kyllä se on niin, että ei vuosilomaa päätä tehy, se on suomen laissa määritelty asia. Ja irtisanoutuneelle maksetaan kertyneet lomapäivät rahana, sekin on suomen laissa määritelty. Ja työsuhteen alettua ensimmäisenä lomankertymiskautena lomapäiviä kertyy 2/kuukausi, eli 10 enintään 10 päivää, se on myös suomen laissa määritelty.
En oikein ymmärrä tätä vänkäämistä, Tehy aikoo kävellä suomen virallisen lainsäädännönkin yli?
Vähän tolkkua kommentteihin seiska.
www. hoitajat. net