Mikä syynä lapsitehtailuun??
Tulin juuri kaverini luota ja olen lähes sanaton. Kuulin nimittäin, että heillä on vauva ns. tilauksessa.
Eihän siinä, mutta kun heillä on Jo 4 lasta ennestäänkin. Kituuttavat todella pienillä tuloilla, kun kaverini haluaa hoitaa lapset ITSE. Lapset pieniäkin vielä, vanhin 9v ja nuorin 6kk. Koti kaipais remonttia ja vaatteetki koluaa kirppiksiltä.
Mutta kun ne lapset on niiiin ihania!?! Onhan ne, itsellänikin on kaksi,mutta kai nyt joskus niiden teko on lopetettava ja kohdattava muukin maailma.
Kommentit (25)
jotka kasvavat samalla kasvimaalla, ihan siinä mansikan vieressä.
Vierailija - 29.10.2008 21:08 (ID 908003)
Jookos, että annetaan kaikkien kukkien kukkia!
Meillä on viisi lasta, enkä koskaan ole ajatellut, että se olisi liikaa. Muut sitävastoin ovat kyllä. Ja ovat katsoneet asiakseen sen meillekin ilmaista.
Pelkästään kotiäitinä en ole viihtynyt, vaan olen sekä opiskellut että ollut työssä lasten välissä. Ja taas opiskellut lisää jne. Tällä hetkellä olen hoitovapaalla.
Meillä lapset eivät kulje kirpparivaatteissa ja matkustellakin olemme saaneet - ihan koko perheen voimin ja jopa ulkomailla. Minä en voi siis käsittää, miksi meidän lapsilukumme voi aiheuttaa jollekulle ulkopuoliselle päänvaivaa?!? Aina olemme myöskin itse omat lapsemme hoitaneet, edes isovanhemmilta ei juurikaan ole apua tullut. Olemme maksaneet veromme ja laskumme, eläneet nuhteetonta ja normaalia perhe-elämää. Lapset ovat saaneet harrastaa ja pärjäävät koulussa ihan hyvin. Lasten varhaiset vuodet olen kuitenkin saanut olla aina kotona ja se on ollut minulle tärkeää. Samoin kuin se, että nyt kun olen jälleen kotona, on täällä joku ottamassa koululaisia iltapäivällä vastaan. Eivät siis meidän koululaisemme kärsi suomalaislasten suuresta ongelmasta, eli liiasta ajasta yksin kotona.
Ja jotta vielä joku taivastelija saisi lisää taivasteltavaa... Olen raskaana :)
Olen roikkunut täällä Vauvalla epäsäännöllisesti vuodesta 1998, jolloin tämä taisi olla Äitien palsta. Vuodesta toiseen täältä aina löytyy ihmisiä, jotka mielestään hyvinkin ansiokkaasti ylläpitävät yhteiskuntaa, koska maksavat veroja kotihoidontuestaan tai työmarkkinatuestaan.
Ei voi suomalaista peruskoulua oikein kehua, sanoi Pisa-testit mitä tahansa.
En voi pitää kelan tukia sellaisena tulona josta maksetuilla veroilla ylläpidetään yhteiskuntaa. Tämän varmaan ymmärtävät lähes kaikki lukijat.
seksi on kivaa mutta ehkäisy on keksitty.
ja todella olisi suotavaa että sitä ja järkeä käytettäisiin