Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

maitoallergiasta...

17.10.2007 |

eli käytättekö maidon sijaan 1vuotiaalla soija vai kauramaitoa?ja pitääkö antaa lisäksi jotain,kun nuissahan on kalsiumia. ja kun vielä imetän pari kertaa päivässä niin pitääkö itsekkin olla ilman maitoa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oinass:

eli käytättekö maidon sijaan 1vuotiaalla soija vai kauramaitoa?ja pitääkö antaa lisäksi jotain,kun nuissahan on kalsiumia. ja kun vielä imetän pari kertaa päivässä niin pitääkö itsekkin olla ilman maitoa?

minä olen käyttänyt kauraa sitten kun ei erikoiskorvike enää mene. näitä mennyt 2 saakka.

jos imetät niin sun pitää olla maidottomalla.

käypäs lääkärilla tai ravitsemusterapeutilla. katsovat vitamiinien sun muiden tarpeen.

Vierailija
2/2 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä allergialääkäri suositteli jo 10kk:n iässä kauramaitoa erikoisvastikkeen sijaan, kun näytti siltä, että pojalla on maitoallergia. Imetin silloin 4-5 krt vuorokaudessa, eikä ollut mitään puhetta siitä, että minunkin pitäisi noudattaa maidotonta diettiä. N. 3kk:n iässä, kun pojalla oli atooppista ihottumaa, koitin olla pari viikkoa maidottomalla ja munattomalla dietillä, mutta sillä ei ollut varsinaisesti vaikutusta ja ihottuma lähti muutenkin yhdellä Sibicort-kuurilla.

Kauramaitoa suositteli, koska erikoiskorviketta saaneet lapset näyttävät kuulemma ' turhankin hyvin ruokituilta' ja kun saa myös rintamaitoa ja syö kaikkea muuta ruokaa, saa ravintoaineitakin riittävästi. Ilmeisesti se kauramaidossa oleva suola ei niin pienissä määrissä haittaa.

Imetystä lääkäri suositteli jatkamaan ainakin vuoden ikään, ilmeisesti tuon suolankin takia. Kun kaurakaan ei vaikuttanut sopivan, siirryttiin 11kk riisimaitoon, tällä hetkellä on vain vesi + kalkkitabletti (+imetys 2-3 krt/vrk). Lapsi tuntuu kyllä kaipaavan jotain ' maidon kaltaista valmistetta' , on nykyisin kovasti tissimaidon perään.. Olen kyllä miettinyt tuon oman ruokavalion vaikutusta, täytyy vielä varmistella ensi visiitillä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla