Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lisäkysymys "lestolle"

Vierailija
29.10.2008 |

Lapseni eskarissa oli tänään Halloveen naamiaisjuhlat. Kaikki lapset olivat pukeutuneet paitsi ne lestolapset..Toista tyttöä itketti kovasti, kun kaverit kysyivät miksei hän ollut pukeutunut?

Niin ja muutama viikko sitten oli kirjastokäynti ja kaikki muut lapset lähtivät innolla kirjastoon.. paitsi taas se sama tyttö. Ihmettelen kovasti mikä uskonto kieltää tälläiset jutut? Rahastakaan se ei voi olla kiinni, koska käynti oli ilmaista.

Tyttäreni luokalla on myös toinen lestadiolaistyttö, joka on ilmoittanut ettei saa kaveerata muiden luokkakavereiden kanssa. Synttärikutsuja hän ei edes ota vastaan, koska ei kuulemma pääse kuitenkaan. Tyttö on kovasti harmissaan...

Niin ja kokemuksesta voin vielä sanoa, että pahimmat koulukiusaajat ovat uskovaisten lapsia. Johtuuko siitä etteivät saa koskaan tehdä mitään ja paha olo kostautuu kiusaamalla?

Olemmeko me "tavalliset" uskovaiset jotenkin huonompia ihmisiä vai mistä se johtuu?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina oon naamiaisiin pukeutunut - että uskonto sitä ei kuules kiellä :D Ja niin... lukeminen on rakkain harrastukseni ja kirjasto täten yksi lempipaikoistani.

Sehän voi olla, että jollain lapsella on paha olo, mutta tuskinpa se johtuu lestadiolaisuudesta. Mutta lestadiolaisperheissäKIN on ongelmia, en sitä kiellä. Ehkä tuo tyttö tulee sellaisesta perheestä. Mutta ehkä on parempi puhua niin, että hän tulee perheestä jossa on ongelmia, ei perheestä, joka on lestadiolainen ja jolla on ongelmia.

Yleistäminen on paha tauti. Minun mielestäni muut ihmiset eivät ole minua huonompia. Pyritään olemaan suvaitsevaisia puolin ja toisin.

Tässä siis lestan näkökulma.

Toivottavasti tuo pieni tyttö löytää paikkansa tässä yhteiskunnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi