+++ Ensikot viikoilla 42 ja 43 +++
[color=teal]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.[/color]
[color=aqua]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan![/color]
[color=teal]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos
esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.[/color]
[color=aqua][size=3][b]Ensikot:[/color][/size][/b]
[color=salmon]Adette[/color]
[color=fuchsia]Ikä: Molemmat 27 vuotiaita
Yritystä takana: Syyskuusta 2005
Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.[/color]
[color=aqua]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+ ~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~[/color]
[color=salmon]amalia78[/color]
[color=fuchsia]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia
Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.[/color]
[color=salmon]AnnaLeena78[/color]
[color=fuchsia]Ikä: 28 v, mies 31
Asustellaan etelä-suomessa.
Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.
Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana.[/color]
[color=salmon]_apila_[/color]
[color=fuchsia]Ikä: minä 84 ja mies 83
Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan
Yritystä takana: tammikuusta 06
Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.[/color]
[color=salmon]Aqua80[/color]
[color=fuchsia]Ikä:molemmat vm-80
Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)[/color]
[color=salmon]Buumi73[/color]
[color=fuchsia]Ikä: kumpikin 33v.
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 01/06
Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...[/color]
[color=salmon]Brooke73[/color]
[color=fuchsia]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.
Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta
Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minussa on vikana kohonnut FSH-hormoni. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI. Ensimmäinen tehtiin toukokuussa, tuloksena nega, ja toinen ICSI edessä syyskuussa.[/color]
[color=salmon]-Diina-[/color]
[color=fuchsia]Ikä: minä 26, mies 27
Asuinpaikka: Etelä-Suomi
Yritys aloitettu: 10/05
Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syynä ovuloimattomuus. Nyt kesä taukoa ja syksyllä toivottavasti nopeasti tositoimiin. Menopurit ja Clomit odottavat kaapissa klinikoiden kesätauon päättymistä.[/color]
[color=salmon]ElisaDay tai pelkkä ED[/color]
[color=fuchsia]Ikä: 29 v., mies 31
Mistä kotoisin: pk-seudulta
Koska yritys aloitettu: 02/05
Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei
ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella puolella.[/color]
[color=salmon]hyntty-[/color]
[color=fuchsia]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23
Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla
Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.[/color]
[color=salmon]Jessica[/color]
[color=fuchsia]Ikä: Minä 31, mies 34
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.[/color]
[color=salmon]Kathy@[/color]
[color=fuchsia]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.[/color]
[color=salmon]Keiju[/color]
[color=fuchsia]Ikä: 29v. (mies 28v.)
Kotipaikka: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 08/05. " Tositoimiin" ryhdyttiin
02/06. Terolut aloitettu 05/06. Clomeja neljän kierron verran keväällä 07. Simpat priimakamaa. 08/07 pääsen itse tutkimuksiin.[/color]
[color=salmon]Killa[/color]
[color=fuchsia]Ikä: molemmat 31v
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Perustutkimukset tehty. Niissä vikaa ei löytynyt, ja inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07. Hoitojen aikana syyksi alettiin epäillä munatorviongelmia. Tokasta inssistä kuitenkin kemiallinen raskaus ja kolmannesta oikea plussa! Raskaus oli kohdunulkoinen. :' ([/color]
[color=salmon]leijona85[/color]
[color=fuchsia]Ikä:minä 22v ja mies 27v
Yrittäminen aloitettu heinäkuussa 2006, tutkimuksiin siirryttiin nyt kesällä ja viime viikolla selvisi ettei miehen siittiöt tule ollenkaan ulos..syytä tähän ei tiedetä. ensi viikolla lääkäriaika jolloin toivottavasti saadaan jotain selville....kauan ollaan jo lasta kaivattu perheeseen.nyt jännittää...minusta ei tutkimuksissa löytynyt mitään vikaa...[/color]
[color=salmon]mamabear[/color]
[color=fuchsia]Ikä: Minä 26v, mies 25v
Mistä: Etelä-Suomesta
Yritys aloitettu: 2/05
Tutkimukset aloitettu: 4/06 -> simpoissa paljon kaikessa vikaa, suurin vika vasta-aineet (89/98%)
Hoidot: 1. ICSI 2/07 + (km), alkioita ei saatu pakkaseen. 2. ICSI 10/07.[/color]
[color=salmon]Menina76[/color]
[color=fuchsia]Ikä: mies vm.77, minä vm.76
Yritystä takana: Elokuusta 2003
Hoidot: clomit tosi monessa kierrossa - toimineet oikein hyvin, pari kertaa mukana pregnyl. SSG:n tulos epäselvä mutta laparoskopiassa todettiin että putket on nätisti auki. 5 inssiä tehty joista yksi km 02/06. Mulla lievä pco, miehellä jonkin verran vasta-aineita spermassa mutta pesussa on aina saatu loistavia näytteitä. Eli kovasti epäilyttää että joku vielä toistaiseksi pimennossa oleva asia raskautumista vaikeuttaa. Nyt odotellaan kovasti menkkoja, seuraavaan kiertoon tehdään eka IVF (lyhyt kaava).
Metot olleet käytössä kohta kai vuoden, ovat ainakin tasanneet kiertoja mutta tuskin silti ovuloin pelkästään niiden kanssa.[/color]
[color=salmon]Mushu[/color]
[color=fuchsia]Ikä: molemmat vm -79
kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu 07/05
hoidot ja tutkimukset: pillerien jälkeen kiertoja käynnisteltiin 1 1⁄2 v. Proveralla, labroja ja hormonitasomäärityksiä verestä. erikoislääkäri totes pco:n 02/07 ja kiertoa tasaamaan lugesteron. Kaksi clomikiertoa kokeiltiin, pco rauhoittumassa,(oik.puoli normaali), miehelle lähete uimaritestiin. 08/07 siirryttiin lugesteroniin ja lähete(tulossa) infertiliteettipoliklinikalle.[/color]
[color=salmon]Naksu[/color]
[color=fuchsia]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampere
Yritys aloitettu: 09/2005
Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26! Ja siitä plussa! Keskeytynyt keskenmeno rv:lla 12. :([/color]
[color=salmon]nellamaija[/color]
[color=fuchsia]Ikä: minä -76 ja mies -74
Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea
Yritystä takana: maaliskuusta -06
Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07[/color]
[color=salmon]Nuutti77[/color]
[color=fuchsia]Ika: Molemmat vm77
Asuinpaikka: Yhdysvallat
Yritysta:06/06
tutkimukset: Miehella jonkin verran epanormaaleja uimareita, mutta ei pitaisi olla esteena raskautumiselle. Mun tutkimukset vaiheessa, tahan mennessa kilpirauhasarvot ja prolaktiini ok.[/color]
[color=salmon]Oon@77[/color]
[color=fuchsia]Ikä: 30 ja 37
Pillerit jätetty pois 12/04
Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.[/color]
[color=salmon]peea[/color]
[color=fuchsia]Ikä: 20 vuotta ja mies 24 vuotta
olen varmaan nuorin täällä, mutta ongelma se on meilläkin.
Kotipaikka: asutaan tampereella
ja kolme luomu keskenmenoa 1,5 vuoden aikana.
keväällä -07 lääkäriin
ja 23.8 oli ensimmäinen aika tays:sissa 6kk odotuksen jälkeen. huomenna seuraava 04.09 ja silloin katsotaan mihin ne siittiöt tuolla matkalla joutuvat =) jännittää ihan hirmusesti.[/color]
[color=salmon]Pikkunyytti[/color]
[color=fuchsia]Ikä: mulla 24 ja miehellä 31
Yritystä: 08/04 jätetty pillerit pois.1 km tammikuussa 07(luomu raskaus)
Hoidot: Jatkohoidon suunnitteluun menemme keskiviikkona
Tutkimukset:mieheltä tutkittu simpat 05, multa monotorivien aiukiolo 05, se oli ok.oma kierto epäsäännöllinen ja terot nyt vaihteeksi käytössä.Clomia kokeiltu syksyllä 05 2 kiertoa, mut sen jälkeen ei ole mitään.[/color]
[color=salmon]Rouwa[/color]
[color=fuchsia]Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.
Kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu: 06/06
Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi
Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,
clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden
lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.[/color]
[color=salmon]s-a-a-r-a, saara vaan;)[/color]
[color=fuchsia]Ikä:minä22v, mies 23
Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...
Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois
Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis
ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös
takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies
clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi
yritys.[/color]
[color=salmon]sannuli-80[/color]
[color=fuchsia]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi
Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta
Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004
Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.
Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.[/color]
[color=salmon]s-k-[/color]
[color=fuchsia] Ikä: mie -83, mies -84
Kotipaikka: Oulu
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: Miehellä simppatesti 6/2007 (lievästi alentunut hedelmöittymiskyky, siittiöt liikkuvat huonosti ja niitä on vähemmän), muuten ei ole testattu. Itellä ultra (6/2007), jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en). En tiedä ovuloinko, yhden ovisplussan olen saanut. Verikokeet mulla ok.[/color]
[color=salmon] tatjuska79[/color]
[color=fuchsia]ikä: molemmat 28 v
asustellaan savon mualla
taustaa: yritetty 08/03 lähtien, ekan kerran tk-lääkäriin 01/06, julkiselle 03/06 sen jälkeen tehty tutkimuksia
tutkimukset: mulla tehty verikokeet ja endoultrat, verikokeista selvis että ovuloin silloin kun huvittaa, välillä ei irtoo ja välillä irtoo sitten kaksin kappalein. Endo on suljettu pois. Miehellä ei näkynyt simppoja ekoissa tutkimuksissa olevan, otettiin kiveksistä koepala ja sieltä löytyi eläviä, siis joku tukos tai joku matkalla. Miehellä kokeiltiin hormonihoitoa, jolla sais simppatuotantoa korkeammaksi ja sitä kautta tulis jotain " läpi" ,ei onnistunu, joten 10/07 eka icsi.[/color]
[color=salmon]VihervaaranAnna[/color]
[color=fuchsia]Ikä 28, mies 25.
Paikka: Lounais-Suomi
Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.
Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta
5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä
10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.[/color]
[color=salmon]************************** *******************************[/color]
[b][size=3][color=aqua]Plussanneet Ensikot:[/color][/size][/b]
[color=salmon]************************** *******************************[/color]
[color=fuchsia]milka1[/color]
[color=salmon]Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.[/color]
[color=fuchsia]EmmaEmilia eli lyhyesti EE[/color]
[color=salmon]Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79
Kotoisin: Pohjois-Suomesta
Yritys aloitettu: tammikuussa 2005
Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.
Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)
LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿[/color]
[color=fuchsia]Bianco[/color]
[color=salmon]Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.
Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07[/color]
[color=fuchsia]Tuittu78[/color]
[color=salmon]Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.[/color]
[color=fuchsia]trixie2[/color]
[color=salmon]Ikä: Minä 27 ja mies 24v
Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.
Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.
Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.
Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07[/color]
[color=fuchsia]kille75[/color]
[color=salmon]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita
yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)
tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07[/color]
[color=fuchsia]Tuiskutiusku[/color]
[color=salmon]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.
Hoito: ICSI huhtikuussa[/color]
[color=fuchsia]-piggeliina[/color]
[color=salmon]Ikä: 32v, mies 31v
Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta
Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001
Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.[/color]
[color=fuchsia]Vannis[/color]
[color=salmon]Ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)
hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.[/color]
[color=fuchsia]Juliaana-82[/color]
[color=salmon]Ikä: vm -82, mies -78
Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan
Yritys aloitettu 04/06
Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.[/color]
[color=fuchsia]-ninnuli1-[/color]
[color=salmon]Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.
Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.[/color]
[color=fuchsia]YksityinenAsia[/color]
[color=salmon]Ikä: Minä -71 ja mies -69
Sijainti: Yhdysvallat
Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07
Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07. Plussa toisesta ¿pieleen menneestä¿ inssistä.[/color]
[color=fuchsia]käärö[/color]
[color=salmon]Ikä: minä 24 ja mies 27
Kotipaikka: Pohjois-suomi
Yritys aloitettu 06/04
Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Aukiolotutkimus tehty ja tuubat auki. Miehen simppatestin tulos normaali.[/color]
[color=fuchsia]Afternoon[/color]
[color=salmon]Ikä: molemmat vuosimallia -73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, 4 kiertoa clomeja, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Plussa ensimmäisestä ivf-hoidosta 09/07.[/color]
[color=fuchsia]tuutimari[/color]
[color=salmon]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.
Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.
Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).
Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.
Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin. Ensimmäinen inssi 8/07, josta Plussa! La 5/08.[/color]
[color=fuchsia]hellikki[/color]
[color=salmon]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35
Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan
Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.
Tutkimukset ja hoidot: Perustutkimuksissa keväällä 2007 ei löytynyt syytä eli selittämättömästi lapsettomia ollaan. Ensimmäinen hormoonihoidolla (Puregon+Pregnyl+luget) tuettu inssi 05/2007 -> nega, toinen inssi 08/2007 -> Plussa! La 05/2007.[/color]
[color=fuchsia]hapö2[/color]
[color=salmon]Ikä: molemmat -78
Kotipaikka: pääkaupunkiseutu
Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.
Hoito: inssi 06/07 nega, ICSI 08/07 plussa. La 05/08.[/color]
[color=fuchsia]desejo, yleensä vaan dese[/color]
[color=salmon]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.
Ikä: molemmat 29
Yritys aloitettu: 09/05
Hoidot ja tutkimukset: Itselläni pco-tyyppiset munasarjat, jotka aiheuttavat ongelmia oviksessa. Kaikki veriarvot on kuitenkin ok. Mies on tutkittu eikä mitään vikaa löytynyt. Clomeilla on saatu ovis tulemaan joka kierrossa, mutta muuta tulosta ei sitten olekaan näkynyt. Luomuplussa lokakuussa![/color]
[color=fuchsia]-marge-[/color]
[color=salmon]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26
Kotipaikka: hämeessä asustellaan.
Yritys aloitettu 05/06
Hoidot ja tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu, kierronkartoitus tehty ja arvot ihan hyvät. Simpat ok. Kokeiltu clomit ja puregon, ei apuja ovikseen, 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle, syksyllä eka ivf. Luomuplussa lokakuussa![/color]
Kommentit (63)
Hiekkaan Kirjoitettu, Kiveen Kaiverrettu
Kaksi ystävystä vaelsi autiomaan halki. Kesken matkaa ystävykset
joutuivat sanaharkkaan ja alkoivat riidellä. Riita johti siihen, että
toinen läimäytti toista. Ystävä, jota toinen oli lyönyt, Tuli pahalle
mielelle. Hiljaisena hän kirjoitti hiekkaan: ' TÄNÄÄN PARAS YSTÄVÄNI
LÖI MINUA'
Toinenkin oli kovin pahoillaan. Ystävykset sopivat riidan ja jatkoivat
matkaa, kunnes
tulivat keitaalle. Siellä oli lähde ja He päättivät kylpeä. Läimäyksen
aikaisemmin saanut luiskahti kiveltä ja oli hukkua lähteeseen,
mutta ystävä ehti pelastaa hänet. Pelastuttuaan ja kokemustaan
elvyttyään hän kaiversi kiveen: ' TÄNÄÄN PARAS YSTÄVÄNI PELASTI HENKENI'
Ystävä, joka oli häntä ensin lyönyt ja sitten pelastanut, kysyi: ' Kun
löin sinua, kirjoitit siitä hiekkaan, ja nyt hakkasit sanat kiveen.
Miksi?'
Toinen vastasi: ' Kun joku tekee meille jotain pahaa, se pitäisi
kirjoittaa hiekkaan, jotta anteeksiannon tuulet voivat viedä
kirjoituksen
mukanaan. Mutta kun joku tekee meille jotain hyvää meidän tulisi
kaivertaa se kiveen, jottei kukaan voisi pyyhkiä sitä pois ja
unohtaa' ..
Opettele kirjoittamaan surusi hiekkaan ja kaivertamaan onnesi kiveen.
...meinaan toi hiekka/kivijuttu....pitääkin illalla tehdä kävelylenkki hiekkakentän ohi =)
en ole pariin päivään jaksanut kuin käydä lukemassa mut nyt oli niin monella jo kaikenlaista että oli pakko näin työpäivän jälkeen, viikonlopun alettua, tulla pikaisesti kirjoittamaan...
tatjuska: kiitti noista kivesbiopsia tiedoista, nyt tietää valmiiksi jo jotain...miestä vähän kauhistutti mut hän on kuitenkin valmis kestämään sen ja itse yritän tukea parhaani mukaan. nyt mies vaan sanoi että enpäs sitten voi valittaa ettei ole tehnyt mitään raskauden eteen kun aina naiset valittaa raskaus/synnytyskivuista...no tottahan tuo on, että nyt hänkin joutuu ihan fyysisesti itsekin jotain tekemään tämän eteen...
mushu: miten meni ultrassa, eikö se tänään ollutkin??? minkälainen on olo?
margelle ja hapölle onnea vielä raskauteen, nauttikaa!!!!
ja Buumille suurenmoiset onnittelut!!! toivottavasti kaikki sujuu hyvin
mamabearille jaksuja! ei vielä kannata luovuttaa..mahdollisuus kun vielä on...
desejo: koita vaan nauttia ja ajatella positiivisesti. itse uskon että sellainen auttaa...ja kunhan pääset kunnolla alkuun niin varmasti nautit vielä kunnolla asiasta!!!
menina: jaksuja piinailuun! on varmasti rankkaa, mutta koittakaa keksiä miehen kanssa jotain ihan muuta ajateltavaa, menkää vaikka leffaan tai ulos syömään...
ON: kerroin tänään äidilleni vasta meidän lapsettomuudesta...pelotti ihan kauheesti sanoa asiasta ja kun en tahtonut alkaa itkeä kun olin äipälle kertomassa hänen työpaikallaan...jotenkin tuli vaan tarve saada se hänellekin sanotuksi. helpottaa olo sitten kummasti kun tietää ettei muut enää niin odota meille sitä vauvaa kerta se ei ainakaan helpolla ole tulossakaan... viikonloppu vietetään nyt miehen kanssa ihan kaksistaan, sängyssä varmaan pääasiassa...tarkoitus olis tehdä yhdessä huomenna hyvää ruokaa, juoda viiniä ja vaan nauttia toisistamme...se yhteinen aika ihan vaan kaksistaan tuntuu joskus todella hyvältä ja tarpeelliselta...
kaikille enskoille lämmintä ja mukavaa viikonloppua!!
Ihanaa, jälleen viikonloppu! Tämä viikko olikin yhtä härdelliä töissä, joten en ole vielä oikein sisäistänyt plussaa...onneksi nyt voi pari päivää rauhoittua ja oikein kunnolla kelata asioita :) Suurkiitokset kaikille onnitteluista; Marge, Dese, Juli, Menina, Jessica, Käärö, Häpö, Nuutti, Yksis, Mushu ja Leijona!!
Tein vielä varmistustestin ja sekin pläjäytti näytölle kaksi punaista viivaa, joten nyt sitten vaan odotellaan jännityksellä ensimmäistä ultraa. Siihen saakka yritämme miehen kanssa ottaa asian suhteen rauhallisesti, revitellään mieluummin ultran jälkeen sitten oikein kunnolla ;-)
Nyt en ehdi sen kummemmin kommentoida (vieraita tulossa) mutta palailen paremmalla ajalla viikonloppuna. Eipä siis muuta kuin o/ kaikille ja mukavaa perjantai-iltaa!
-Buumi
Nyt tulee vaan omanapasta vuodatusta.Hypätkää yli, jos ette jaksa lukea, on vaan pakko ees kirjottaa.
Tänään tosiaan oli se tarkistus ultra ja eihän ne munikset mihkään ollu kasvanu. Olivat pirulaiset ysyneet kaikki samna kokosian atai ehkä jopa vähän surkastunutkin jo eli se siitä. Jatko suunnitelman sain. Metformiinivalmiste alotetaan heti sain näytepaketin mukaankin. Kuukautiset hankitaan Primoluteilla, mutta tää kuukausia jatetaan väliin ja eka satsi syödään VASTA marraskuun lopussa ja toinen ihanasti joululahjaks eli aattona alkaa. Joulukuussa saa soittaa tammikuun ekalle viikolle aikaa. Siihen asti mentäis näillä. Nyt on kyllä mieli ihan maassa ja silmät sais särjenkin kateelliseks, niin ovat punaset parkumisesta. Mulla on muutenkin just nyt hirvee stressi ja uupumus ja hoidon tuoma toivo oli oikeestaan ainoo millä on jaksanu. Nyt sit vietiin sekin. Ihmeitäkin on kuulemma nähty mutta mitään toivoa ei annettu raskautumisesta enään tänä vuonna. Tammikuussa mietitään lääkitykset uudestaan. Kuikuttaa ja masentaa!!! Ymmärrän toki et metuille on annettava aikaa vaikuttaa, mutta silti seuraavat mnekat jonnekin marras-joulukuun vaihteeseen!! Ja miks voi miks ei nyt silti voitais kokeilla jotain toista lääkettä vaikkei klomit tehookkaan? En saanu oikeen minkäänlaista vastausta. Ni ja sit tohtorisetä kehtas vielä sanoa et jo muutaman kilon painon pudotus auttais. Katto ihan h-moilasena kun sanoin pudottaneeni jo 30kg, ei sit ollu lukenu papereita. Kiva. ku olis älynny ni olisin kysyny et paljonkos se tohtorien pari kiloa oikeestaan on. Mutta ei, meni kaikki tarmo itkua nieleksiessä. Ja tietysti se ukkokin on iltavuorossa kun sitä tarttis.
Että tällästä. Flunssakin painaa päälle, kurkku on niin ...tanan kipee. Kaipa täältä risukasasta ylös möngitään joskus, mut nyt ei valoa näy. Samalla kun kuulin et tosissaan jatketaan vasta tammikuussa, ni silmissä välähti käly 5kk poikansa kans ja sisällä tuntu se sama hirvee kipu, joka tulee kun äiti ottaa vauvansa mun sylistäni ja syli jää tyhjäks. Se sattuu niin ettei sitä pysty ees kuvaileen. Mun piti lähtee tänä iltana viihteelle tapaan vanhoja koulukavereita, mut en vaan pysty. En jaksa mennä baariin istuun ja esittään iloista ja näytteleen et kaikki on hyvin. Voishan niille toki totuudenkin kertoa, ymmärtäsivät varmasti, mut en jaksa puhua sellasille jotka ei jo tiedä. Vasta nyt tuntuu siltä että olispa joku sellanen joka tietää mitä tää on , jonka luo vois mennä parkuun. onneks tänne ees voi kirjottaa!!
Sori, on tosi omanapasta! Ootte ihania!
T:mushu
... ja mitä silmäni havaitsivatkaan -Buumi on lussannut! Ihanaa, mielettömästi onnea odotukseen ja tervetuloa aikanaan tuonne p-puolelle.
Oma palstailu on jäänyt vähiin, sillä peti kutsuu iltaisin sen verran aikaisin, ettei arkiaskareiden ohella oikein ole jäänyt aikaa ja energiaa hengata täällä. Vilkutukset siis kaikille tasapuolisesti ja mielettömästi tsemppiä ja kärsivällisyyttä hoitoja kahlaaville -viime aikojen plussaaalto toivottavasti vahvistaa vaan kaikkien uskoa, että asioilla on tapana ratketa onnellisesti aikanaan. Erikoisvilkutus ja -halaus myös pikavisiitillä käyneelle Killalle.
helli rv. 11+1
p.s. Tänään näyttäisi olevan Hellin päivä, joten tarjoan virtuaalikaffet ja -jätsit kaikille!
Ennenkuin dese kaivaa open punakynänsä esiin, niin korjaan itse: plussa-aalto _väliviivalla_ tietty. Unenpöpperössä vielä....
Huomenia kaikille!
Eilen yritin iltasella käydä tänne kirjoittelemassa mutta sitten kone teki jotain ihmeellistä ja teksti hävisi bitti taivaalle, enkä jaksanut enää uudestaan aloittaa kirjoittamaan.Jospa nyt olisi parempi tuuri...
Buumi:Onnea teille toivotan kovasti, olen niin iloinen teidän puolesta.
Mushu:Ikävää et saitte huonoja uutisia mutta toivottavasti sit alku vuodesta hommat lähtee urakalla käyntiin.Mutta mikään ei varmasti oloasi nyt paranna kun hoidot venyy ensi vuodelle.Haleja!
Leijona:Nauttikaa toisistanne runsain mitoin viikonlopun aikana. Ja kertominen kyl helpottaa.Itse en vain ole vanhemmilleni vielä uskaltanut kertoa,muutama erittäin hyvä ystävä tietää.
Diina:Heinoja uutisia sinulla.Toivottavasti matkalainen nyt on ja pysyy kyydissä.Paljon tsemppiä ja onnea teille!
Tatjuska: Tervetuloa sinullekin mukaan.Anteeksi etten aikaisemmin ole älynnyt sinua toivottaa mukaan.Ihana saada uusia rinkiin mukaan.Itsekin olen tällä palstalla melko uusi.
Killa:Kiva kun kävit meitä morjestamassa.Voima haleja sinulle!
ON:keskiviikkona aloitin siis taas clomit ja ensi viikolla olisi ultra josko munis olisi kasvanut.ja sitten taas odotellaan ja testaillaan josko ovis ilmestyisi.Siis eipä tänne mitään sen ihmeellisempää.Ja menkka v...tuksestakin on jo päästy yli...
Mukavaa syys päivää kaikille!
Pikkunyytti
Leijona: Mies ei halua jostain syystä (?) tutkimuksiin. Hänellä on lapsi edellisestä suhteesta, joten tuskin vika hänessä edes on. Itse olen käynyt jonkin verran tutkituttamassa itseäni. Olen kärsinyt jättimäisistä myoomista ja se liittynee lapsettomuuteen. Mulla on ollut endoepäilyä ja kaikenlaista, mutta tie on ollut liian kivinen, että olisin jaksanut vielä mennä sen edemmäs asiassa yksin. Erosimme mieheni kanssa jo reilu vuosi sitten ja puolen vuoden ¿tauon¿ jälkeen löysimme jälleen toisemme.. Pitkä tarina, mutta tässä pääkohdat :)
Itse en ole kertonut tästä lapsettomuusasiasta oikeastaan kellekään ¿virallisesti¿. Äiti tietää, että vauva-lehti tulee luukusta, ja pari kaveria tietää, että ¿saa tulla jos on tullakseen¿.. Vatsaongelmistani tietää kyllä useampi, mutta onneksi kukaan ei kysele mitään!
Pikkunyytille pahoittelut tättärästä..
Killa: Kiva, että olet jaksanut kirjoitella. Olet edelleen ajatuksissa..
Häpölle onnea odotukseen ja vilkutuksia!
Buumille isot onnittelut plussasta! Hienoa, että taas saatiin uusi Enskaodottaja!
Mamabearille taas pahoittelut negasta :(
Dese: heippa vaan ja onnea vielä kerran odotukseen! Hienoa, että ultrassa kaikki näyttää hyvältä! Toivottavasti pieni ymmärtää pitää lujasti kiinni!
Tatjuskalle tsemppihalit ja onnea punktioon!
Diina: onnea hyvistä uutisista! Ja erityisen paljon onnea tulevaan piinaan! Kiva, että joskus tulee näitä positiivisiakin yllätyksiä!
Mushulle jaksuhali..
ON: Tädin vierailu kesti vain pari päivää ja nyt ollaan taas menossa kovaa vauhtia kohti uutta ovista :) Kp taitaa oolla 9 ja jo nyt ottaa hieman kaaliin, kun mies joutuu työmatkalle. Saatamme ehtiä näkemään keskiviikkona ja jos hyvin käy niin lauantaina.. Kp:t tuolloin siis 12 ja 15. Hyviä päiviä siis, mutta turhia en ala toivomaan (niinpä niin, katsotaan taas parin viikon päästä...). Töissä on hieman kuviot sekaisin ja se aiheuttaa lisästressiä. Työnikin puolesta tarvitsisin piiiiiitkän äitiysloman :)
Heippa jälleen o/
Oon@
Mies lähti salille joten piti heti lysähtää sohvalle, pläjäyttää telkkari päälle ja samalla hieman palstailla.
Mamabear: suuren suuret pahoittelut tättärän saapumisesta :( Pirun akka kun ei tajua pysyä poissa, lähetän sinne voimahaleja ja -säteitä oikein roppakaupalla.
Dese: hienoja ultrakuulumisia siellä! Itse olen jo siirtynyt plussa-ilosta ultra-vauhkoiluun, on se sitten kumma kun joka asiasta pitää stressata...Jotenkin tuntuu, etten uskalla iloita kunnolla ennenkuin olen käynyt näytillä, huokaus. Olin aina kuvitellut että plussan jälkeen leijailisin jossakin tosi, tosi korkealla mutta eipä se sitten ihan niin olekaan. Ovatkohan kaikki plussanneet yhtä sekoja kuin minä...?
Menina: mitkäs siellä ovat tuntemukset?! Täällä pidetään peukkuja niin kovaa että oikein kramppaa!
Nuutstuuts se puputtaa penisiliiniä minkä kerkeää ;-) Toivottavasti tropit toimivat toivotulla tavalla!
Tatjuska: voi rähmä, miten ihmeessä se hyperi pääsi noin nurkan takaa yllättämään?? Tsemppiä nesteen litkimiseen ja tiistain punktioon. Oli muuten nätti tuo kirjoittamasi tarina :)
Diina: vau miten hyviä uutisia!!! Nyt sitten piinaillaan ja vedetään homma kotiin, eikös joo! Valitettavasti en ole varma tuosta pp1 asiasta, tietäskö joku muu viisaampi?
Leijona: hienoa, että uskalsit kertoa äidillesi lapsettomuudesta. Itse olen kertonut kivisestä vauvanhankinta taipaleesta vain muutamalle läheiselle ystävälle. Jo sekin kyllä helpotti oloa suuresti kun sai jonkun jonka kanssa vaihtaa ajatuksia.
Mushu: siis voi itkujen itku :( Tällä hetkellä ei varmaan mitkään sanat lohduta, mutta lähetän isosti tsemppiä ja voimia sinne *halaa oikein kovaa* Toivottavasti edes inhottava syysflunssa on hellittänyt.
Hellikki: kiitos nimppari kahveista ja jätskeistä, slurps! Ja kiitos myös plussaonnitteluista :) Taidan pysytellä tällä puolella ainakin ultraan asti, sitten uskaltanen siirtyä p-puolelle...
Pikkunyytti: Muniksenkasvatus säteitä sinne! Toivottavasti mokomat hiffaisivat kasvaa hienon kokoisiksi jotta pääset oviksen - ja tietenkin miehen kimppuun ;-)
Oon@: siellähän hommat etenevät oikein vauhdilla! Toivotaan, että bongaatte parhaat päivät miehen työmatkasta huolimatta :)
Moikka ja \o/ myös kaikille muille Enskoille, olette tärkeitä!
-Buumi
en tiedä teistä mutta itselläni ainakin on vaikuttanut tuo harmaa ja sateinen ilma mielialaan...väsyttää, ei oikein jaksais mitään...jaksaa ainoastaan valittaa kaikesta, kyllä mun miehellä mahtaa olla mun kanssa todella rankkaa...
viikonloppu meni jotenkuten...mä olin lauantaina heti herättyäni huonolla tuulella ja se kesti koko viikonlopun...harmitti jo itseäkin tuo paha olo.ei saatu mitään oikeen tehtyä yhdessä vaikka oli koko viikonloppu vapaata.....nyt suunnittelenkin jotain pikkureissua ensi viikonlopulle kylpylään tai laivalle, en vaan osaa päättää joten tarvitsen teidän apua. valitsenko kylpylähotelliviikonlopun aulangolla vai risteilyn siljalla kaikkine hienoine ruokineen????? kumpi teistä olis parempi?
kaikille toivotan kaikesta huonosta säästä huolimatta oikein mukavaa päivää!!! ja toivottavasti alkaa kohta pakkasilmat että saatais sitä lunta ja valoa tähän pimeeseen suomeen... =)
eli tänään oli siis elämäni ensimmäinen punktio. Hyperistä ei ollut enää mitään tietoo, rakkuloita saatiin kerättyä ihan hyvin, mutta kypsyneitä oli vain kaksi. Kaiken lisäksi sulatetusta kivespalasta ei löytynyt liikkuvia siittiöitä, jäivät sulattelemaan kolmea muuta palaa, josko niistä löytyis ne tarvittavat kaksi liikkuvaa yksilöä. jos liikkuvia ei löydy niin kokeilevat sitten liikkumattomilla, koska sama se on kaikki keinot kokeilla kun munasolut eivät yksin kestä pakastusta. Huomenna selviää onko siirrettävää ja jos on niin siirto ois sitten torstaina.
Leijona: tänään selvis että kiveksistä sen näytteen voi ottaa myös neulalla, meille ehdotettiin sitä seuraavalle kerralle, jos nyt ei tulosta synny. Sillon tarvitaan vaan erillinen kuski punktiopäivälle. Niin mä lähtisin lillumaan kylpylään ja ottamaan joitain ihania hoitoja.
tämä lähtee tsemppaamaan itteensä huomiselle..
Hei ensikot!
Me ei sitten päästy siirtoon, molemmat munasolut olivat viallisia, toinen oli hajonnu pesussa, lääkäri epäili ylikypsäksi, ja toinen oli epämuodostunu. Seuraava yritys sitten maaliskuussa. Nyt varmaan otetaan musta joitain kokeita, kun mua ei ole kunnolla tutkittu, kun tähän asti on keskitytty vain mieheen. Perusverikokeet on tehty, joista kävi ilmi että ovuloin miten sattuu, sain tulosten jälkeen terot 3:ksi kuukaudeksi, jonka vaikutusta ei edes kyselty. Että tälläistä täältä Savonmualta tällä kertaa.
Poistun hetkeksi takavasemmalle, palailen kun aika on hyvä..
Voikaa hyvin kaikki!
voi sinua, pahoittelen suuresti tapahtunutta....joskus on sitten niin väärin kun ei onnistu kun tekin varmasti sitä olisitte halunneet kovasti. välillä kyllä ihmettelee et onko jotain tehnyt elämässään väärin kun tällä tavalla rankaistaan ;( mut tsemppiä ja jaksamista sulle ja miehellesi! ja tule kirjoittelemaan tänne vaan aina kun siltä tuntuu!!!
mites muuten täällä....kun on niiiiiin hiljaista...moneen päivään ei ketään missään, ovatko kaikki plussanneet???!!!!
pistäkääpäs kaverit jotain nyt tänne, kuulumisia tai vaikka työhuolia....tuntuu paikka muuten niin ankeelta...
Leijona, ei oo tämä typy ainakaan päässyt plussailemaan eli hiljaiselo ei mun kohdalla johdu moisesta :) tunnelmat vaan on ollu yleisesti ottaen niin alavireiset ettei ole huvittanut kauheasti kirjoitella.
Nega tuli meidän ekasta PAS-hoidosta (testasin eilen), tässä nyt odotellaan tätiä kyläilylle jotta päästäis aloittelemaan 2.PAS. Nega ei ollut yllätys, mutta iso pettymys silti. Ja mitä teki mies - veti eilen niin sanotusti perseet olalle. " Tyypillinen" suomalainen mies, esittää että " ei tunnu missään" mutta silti tekee jotain tollasta... Arvatkaa ottiko päähän!
Mua pelottaa että me ei koskaan saada vauvaa. Lääkärit on niin toiveikkaita sen yhden keskenmenneen plussan takia - mua taas pelottaa että jääkö se ainoaksi mun kokemaksi " raskaudeksi" .
Toisaalta pakkohan se on uskoa siihen että joskus vielä onnistaa meitäkin, eihän me muuten näitä hoitoja jatkettais.
Mutta on niin vaikea hyväksyä se että niin moni tulee tahtomattaan raskaaksi - kuten esim. mun kaveri joka tuli e-pillereiden käytön aikana raskaaksi - mikäköhän siinä on se prosentuaalinen todennäköisyys että niin käy? Niin että miksi sitten toisille on tehty nää asiat niin kamalan vaikeaksi ja kipeäksi? Sitä on vaikea hyväksyä että niin vaan on.
No joo, just tämän takia en oo tänne viitsiny kirjotella, kun tekstistä tulee vaan tämmöstä " ahdistunutta tilitystä" .
Täytyy nyt toivoa että vaikka tuo seuraava PAS tois meille sen toivotun tuloksen, ja ei tartteis sit enää vähään aikaan ahdistella...
Parempia fiiliksiä teille muille enskoille :)
Ihan huono omatunto kun olen vaan aina pikimmiten poikennut Pas-pinossa tarinoimassa... Mutta nyt paremmalla ajalla täällä.
Tatjuskalle pahoittelut huonosti menneestä punktiosta. Toivottavasti saisitte lääkityksen kohdalleen, ja seuraava kierros menisi paremmin. Tsemppiä kovasti!
Buumille vilkutuksia - ihanaa, eka ultra! Onnea vielä!
Leijona: tämä tulee nyt varmaan vähän myöhässä, mutta itse olisin vahvasti kylpyläviikonlopun kannalla. Kyseisen varustamon taso on mennyt alas kuin lehmänhäntä sen jälkeen kun omistusjutut muuttuivat. En jaksa edes avautua siitä miten kökköä palvelua saatiin kesällä meidän " luksusristeilyllä" .
Meninalle kanssa tsemppiä ja vahvaa uskoa tulevalle kierrokselle - niiiin tuttu kyllä toi tunne, että onnistuukohan sitä koskaan. Kurjaa, että PAS meni mönkään. Mutta toisaalta tosi hieno juttu, että pääsette heti kokeilemaan passia uudestaan *isot peukutukset sille*, ettei ehdi jäädä märehtimään nega-juttuja.
Tosi väsynyttä ON-juttua (sisältää pelkkää negatiivisuutta/pessimismiä):
Mä olen nyt tehnyt sen virheen, että raahasin kirjastosta kauhean määrän kaikkia lapsettomuus-aiheisia kirjoja (esim. sen kuuluisan Judith Uyterlindin Rakkaustesti-kirjan yms.), joissa kyllä ei läheskään aina niitä onnistumisia hehkuteta, vaan aiheuttavat vain ahdistusta ja pelkoa ja olen hädin tuskin pystynyt nukkumaan näitä luettuani; ja kun nyt pitäisi nimenomaan valmistautua rauhallisin / positiivisin mielin ensi viikon PAS:iin (tiistaina tod.näk. siirto). Pitäisi nollata pää ja ajatella ihan muita asioita. Hermostuttaa. Pelottaa. Ja taas kerran tyksin lekuri oli ihan yltiöpositiivisena nähtyään mun " hienon" kohdun limakalvoni ja folli oli mukavan kokoinen ja kaikki mallillaan - taas. Eikä ennenkään olla onnistuttu vaikka olisi miten hienolta näyttänyt. Niin miksi nyt?
Kylläpäs helpotti purkautuminen.
BTW: Missäs luuraa Vihervaaran Anna? Olenko vaan missannut, vai eikö oikeasti ole palstaillut?
Aurinkoista syyspäivän jatkoa Ensikoille! Käykääs kertoilemassa kuulumisianne.
Jessis
Hei vain kaikille!
Mulla korva ryökäleen tukossa kun kävin työmatkalla helsingissä lentäen tänään.Lensin muuten ensimmäisen kerran eläissäni.Mukava kokemus oli vaikkain korvaan nyt koskee...
Kirjoitan vain nyt pikaisesti, elikkä mulla huomenna ultraääni kp12 jossa katsotaan onko munista kasvanut...nyt ei kyllä ole ollut mitään tuntemuksia alamahalla niin kuin oli viimeksi et saapa nähä kuin käy...
Mutta ilmottelen kuin ultrassa kävi!
Pikkunyyti
meninalle pahoittelut epäonnistuneesta passista! tiedän ja varmaan kaikki muutkin täällä tietävät tuon tunteen että onnistaako itsellä koskaan kun tuntuu et muut tulee raskaaksi ilman että edes haluavat tai kunnolla yrittävät....mutta sitä varten tää palsta on, että jokainen meistä voi tulla purkaa pahaa oloaan tänne, kummasti se vähän helpottaa, ainakin joskus.....ja saa tietty hyvää oloakin tänne purkaa...tsemppiä nyt kuitenkin tulevaan passiin ja hyvällä mielellä ehkä se sitten onnistuu, toivotaan näin!!!
jessikselle terkkuja! rahapulan vallitessa valitsin hotelliyön vähän kauempaa...hotellissa on kuitenkin sauna ja allasosasto hotellin asiakkaille, mutta ei ole varsinaisesti mikään kylpylä...sain myös huoneen jossa kylpyamme, leveä parivuode ja huoneen luovutus sunnuntaina vasta kello 16, wau! sulle toivon jaksamista ensi viikon toivotulle siirrolle, älä lue liikaa niitä kirjoja jos ne ahdistaa, tee mieluumin jotain mukavaa ja rentouttavaa niin on sitten ensi viikolla parempi olo ehkä....kerro sitten heti miten on mennyt ja mikä on olo...
ON: tätiä tässä odotellaan ensi viikon tulevan...muuten ei kummempaa lapsettomuusrintamalla kun kerta sinne tammikuuhun vasta aikaa saatiin, eli kovasti tässä pitää vaan jaksaa kestää kaikki ympärillä olevat raskaat naiset ja pienet vauvat ja lapset....pian on onneksi joulu ja sitten jo tammikuu =)
huomenna siis tosiaan lähdetään miehen kanssa viettää viikonloppua kerrankin vähän kauemmas, mies ei vielä tiedä mitään, käskin vaan vaihtaa varmuuden vuoksi talvirenkaat...ostin eilen suklaata, kermavaahtoa ja kuoharia, ja pakkaan tänään miehen ollessa töissä meidän laukut valmiiksi....
terkkuja kaikille enskoille ja oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille!
Onpa täällä pino muuttunut kun niiiin monet vanhat enskalaiset on siirtyneet tuonne " lapsettomien taivaaseen" eli plussanneiden pinoon!! :D Yhteisesti teille kaikille SUUREN SUURET ONNITTELUT PLUSSASTA, sitä onnea ei voi sanoin kuvailla, nauttikaahan siis!!! :)
Pikaisesti vaan oman navan kartoitusta, teidän kuulumisista olen vähän pihalla vaikka aina välillä luenkin, omiakaan jupinoita ei ole jaksanut näppäillä...
Täällä siis ensimmäinen PAS takana - negan testasin tiistaina ja oli kyllä kova kolaus! Ja vielä kun samoihin aikoihin tuli kuluneeksi 2kk suru-uutisista ja Pienen " syntymästä" ja raskaudessa olisi tullut täyteen viikot 20+0, niin oli aika rankkaa aikaa tämä viikko - nyt jo vähän helpottaa! Nyt siis kp1 ja ei auta muu kuin sitkeästi lähteä kohti uutta yritystä, toista PASsia ja toivoa kovasti että se onnistuisi ja toisi vihdoin sen loppuun asti kestävän raskauden ja onnen!!
Tuossapa tuo pähkinänkuoressa! :) Katsotaan skarppaanko vielä tässä palstailussa vai meneekö tämä aina vaan näin " vierailijana" käymisenä silloin tällöin, aika näyttää! Toivottavasti tosin saan siirtyä tuonne plussanneisiin täysipitkän raskauden ajaksi - sitähän täällä kaikki toivoo! :)
Mukavaa viikonloppua, lykkyä tykö ja nauttikaa lumesta - sitä ainakin tänne on tänään tuprutellut, ihanaa!!!
Naksu - entinen niin aktiivinen palstalainen
Hiljaista on pinossa, enkä minäkään ole kovin aktiivinen ollut. Onneksi yksi syy hiljaisuuteen on plussa-aalto, joka taannoin pinon yli pyyhkäisi. Kertokaanhan onnelliset odottajat kuulumisia :)
Täällä mennään pp9, siis viikko jälkellä piinaa. Toiveet ovat välillä taivaissa, välillä matonraossa. Odotan ja pelkään testipäivää, joka kuin kohtalon ivalla on isänpäivä. Siitä tulee paras tai kamalin isänpäivä ikinä.
Minun pitää tässä vaiheessa kannustaa kaikkia, jotka pelkäätte ns. rankempia hoitoja. Meillähän alettiin valmistella inssiä, ja lääkitys oli sen mukainen. Muniksia kuitenkin kypsyi 9 kpl, joten inssiä ei voitu tehdä ja pääsimme yllättäen päivystysajalla IVF:ään.
Kaikki on mennyt todella hyvin, mikään fyysinen mikä tähän hoitoon on liittynyt, ei ole ollut kohdallani kamalaa. Lääkkeet, Piikitykset, punktio, siirto... kaikki menivät hyvin. Pahinta on piina ja odotus, mutta se on henkistä, joka on kyllä tutuksi tullut tämän lapsettomuustaipaleen aikana muutenkin. Kunpa tämä nyt päättyisi myös hyvin.
Leppoista sunnutaita virtuaaliystäväni!
Uskomattomia asioita tapahtuu... Nyt siis omanapa varoitus!
Meille aloitettiin taas valmistelemaan ties kuinka monetta inssiä. Yhtään inssiä ei ole päästy tekemään, kun aina on mennyt joku asia pieleen. Nyt sittten oli Terot ja Menopurit käytössä. Alkuviikosta oli ultra, ja siellä olikin yllättäen 7 munasolua. Taas meni inssisuunnitelmat kaivosta alas, koska monisikiöraskauden todennäköisyys olisi ollut niin suuri.
Yllättäen lääkäri tarjosi meille mahdollisuutta IVF:ään päivystysajalla. Sehän sitten järjestyi ja asiat alkoivat etenemään hurjaa vauhtia. Eilen oli punktio ja tänään sain yhden alkion kyytiin. Luvassa on siis 16 piinaavan pitkää päivää, ennen kuin tiedämme kuinka tässä käy.
Toiveet ovat korkeammalla kuin koskaan, tosin pelko pettymyksestäkään ei ole koskaan ollut näin suuri.
Diina
Ps. Onnea Buumi!
ps2. onko tänään vai huomenna pp1?