Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomaankomennukselle?

Vierailija
16.10.2007 |

Lähtisittekö miehen mukana ulkomaille asumaan? Palkka sama kuin meillä nyt täällä yhteensä, minä inhoan täkäläistä työtäni, jonkun verran voisin tehdä oman alan etätöitä. Lapsille englanninkielinen tarha tarjolla, ystäviä ko. kaupungissa valmiiksi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin maahan te olisitte menossa?

Vierailija
2/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin työhöni! Haluaisin vaihtaa kokonaan alaa, mutta tuolla voisin hoitaa lapsia ja opiskella ja tulot ei silti laskisi. Kiinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sitä muutosta elämääsi ja voit samalla opiskella ja nauttia lasten kanssa kotonaolosta ilman, että pitää huolehtia taloudellisesta tilanteesta. Ja varmaan tämä tauko auttaisi tuohon työjuttuusikin, kun saisit siihen hieman etäisyyttä.

Vierailija
4/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdettiin aikanaan miehen työn perässä. Hänelle myös maksettiin silloin suunnilleen se mitä me yhteensä Suomessa tienattiin (ja huom, Suomessa mä tienasin vähän enemmän kun mies, molemmat ollaan koulutukselta insinöörejä). Ei ollut silloin lapsia mietittävänä eikä ketään tunnettu kohdemaasta, saatikka osattu kieltä eikä mulla ollut mitään toivoa töitä saada, eli kotiin jäin miehen siivellä elämään.

Matkan varrella ollaan vaihdettu maata ja saatu lapsia ja miehen palkka on nyt yli tuplaantunut. Muutenkin on mennyt kaikki loistavasti ja kivaa on ollut. Ihan on omasta asenteesta kiinni miten maailmalla viihtyy. Nyt siis palataan Suomeen ja miehen palkka todennäköisesti säilyy ennallaan, eli taloudellisesti täytyy sanoa, että kyllä kannatti.

Niin ja parisuhteen pitää olla 110% kunnossa. Jos on pientäkin kitkaa jossain välissä, niin avioliiton kestävyyden vuoksi suosittelen jäämään kotimaahan. Tämän olen tuttavaperheitä seuraamalla ajanoloon huomannut (paljon on nhty eroja ja pettämistä) ja myönnettäköön, että myös oma parisuhde on ollut koetuksella, sillä elo täällä maailmalla on kuitenin melkolailla stressaavaa (suku, ystävät ja lastenhoitajat kaukana, paljon vieraita (siis kavereita ja sukua Suomesta) viettämässä lomaa ja pyörimässä nurkissa, miehen työ on paitsi hyväpalkkaista, myös vastaavassa määrin vaativampaa, omat lomat menee Suomessa sukuloidessa ja se ei todella ole lomaa jne. jne.)

Vierailija
5/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua arveluttaa lasten pärjääminen, mutta ovat kyllä jo täällä Suomessa englanninkielisessä tarhassa, joten hyppäys ei ehkä olisi kovin iso.

Ja minulla on siis mahdollisuus oman alan etätöihin (vakiintuneet suhteet yms. eli ihan tyhjästä en touhua käyntiin polkaisisi), jos vain itse haluan, joten en ihan siivelle jäisi. Tosin mieluiten lepäilisin ensin vähän ja sitten katsastaisin ihan uuden opiskelualan.

Ap

.

Vierailija
6/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi " Kotirouvana Kiinassa" on hauska ja informatiivinen blogi.

Vierailija
7/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä lähtisin heti viivana! Olen yrittänyt miehelle ehdotella, että hakeutuisi ulkomaan hommiin, mutta ei kiinnosta häntä kuulemma :(

Vierailija
8/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun surffailin kiinansuomalaisten infosivuja... Kaikki ei ole aina varmaan " kivaa" , kun se sattuu, vaikka siitä saakin sitten hauskoja juttuja myöhemmin... Hän kirjoittaa hyvin!

Ap

Vierailija
9/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisena vuonna voit jo hieman alkaa miettiä, mitäköhän sitä itse tästä komennuksesta saisi irti.

Nimimerkillä kokemusta on ulkomaille muuttamisesta kolmen ipanan kanssa. Ihanaa oli. Suosittelen!

Vierailija
10/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isompi menisi siellä ollessa varmaan kouluun.

Juu, tuollaista rytmiä olen vähän miettinyt. Että ekan vuoden lähinnä pällistelisin. En tiedä auttaako sitten, että siellä olisi miehellä jo tuttuja työkavereita ja maa on meille molemmille sinällään aika tuttu. Kiinaa ei kyllä osata yhtään...

Ap

Vierailija
11/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko halukas muuttamaan? Sen ikäisillä on kuitenkin jo omat kaverit ja harrastukset.

Vierailija
12/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko pian viikkokalenterini oli täynnä. Suomeen palatessa olikin pitkään hieman toinen juttu.

Vierailija
13/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siis 5- ja 3-vuotiaat lapset. Isompi, siis se 5-vuotias menisi siellä varmaan aikanaan kouluun, nyt ensin molemmat tarhaan.

Ap

Vierailija
14/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Suomeen palatessa on vastaava sopeutumisvaihe taas edessä.

Ap

Vierailija
15/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat jo omatoimisia, mutta vielä eivät ole koulussa eikä useimmilla ole kaverisuhteet vielä kovin tärkeitä tuossa iässä, joten sinänsä helppo lähteä. Juu Kiinassa tuo 5-vuotias menee varmasti jo kouluun, mutta se koulu on kyllä aika " tarhamaista" .

Kauanko te ajattelitte olla ulkomailla?

Vierailija
16/17 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kaksi vuotta sitten tilaisuus lähteä, mutta silloin en vielä innostunut. Nyt tuntuu, että lapsilla on ihan toisenlaiset eväät selvitä siellä.

Mitään aikarajaa meillä ei ole, lähdetään " toistaiseksi" jos lähdetään.

Ap

Vierailija
17/17 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahtekaa ihmeessa! Nauttikaa uusista kokemuksista ja matkustamisesta! Toita ehtii aina tehda myohemminkin!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän