Hei! Olen 30v lesta ja minulla on 9 lasta. Mitä ajattelet minusta tämän perusteella?
Kommentit (31)
Toivottavasti aikaa riittää jokaiselle lapselle.
koska he eivät käytä itsestään lesta nimitystä.
kohta 7 lapsen äitinä ajatteln muuten vain, että hyvä hyvä isotperheet rulettaa, uskonnolla tai muullakaan ei ole merkitystä lapsiasian kanssa.
Vaikka lapset ovat rikkaus, en usko kenenkään kropan olevan tarkoitettu jatkuvaan raskaanaolemiseen tai imettämiseen.
Jopa lestadiolaisten keskuudessa on harvinaista että 30-vuotiaalla on yhdeksän lasta.
"Lesta" on haukkumanimi, eikä lestadiolaiset tosiaankaan itse käytä itsestään tuota nimitystä
Neljä keisarinleikkausta ja viisi alatiesynnytystä. Ihan hyvin olen jaksanut. ap
Ja vielä harvinaisen hedelmällinen sellainen.
Jos ihan biologian ja evoluution kannalta ajatellaan, niin jokaisen lajin pyrkimys on lisääntyä mahdollisimman tehokkaasti. Niinpä myös ihmisnaaraan kroppa on kehittynyt palvelemaan tätä tarkoitusta joten eiköhän se jatkuva raskaanaoleminen ja imettäminen ole nimenomaan se, mihin se naisen keho on takoitettu.
Onhan tätä tutkittukin ja todettu etteivät useat raskaudet ja synnytykset naisen kehoa suinkaan pilaa.
t. biologi
Vaikka lapset ovat rikkaus, en usko kenenkään kropan olevan tarkoitettu jatkuvaan raskaanaolemiseen tai imettämiseen.
Saatko tukea sukulaisilta tai muilta?
En pidä sitä niinkään haukkumanimenä, enemmänkin murresanana. Miksen siis käyttäisi sitä itsekin. ap
Itsellä ei imetysvaiheessa ole ollut haluja ollenkaan, joten eipä ole peittokaan heilunut.
Olen tottunut lastenhoitoon jo nuorena, koska minulla on paljon sisaruksia. Osa sisaruksistani asuu aika lähellä ja he auttavat kyllä jos on tarpeen, esim. silloin kun olen synnyttämässä. ap
Ei kroppa kestä neljää keisarinleikkausta.
joku haluaa vaan kuulla toisten stereotypioista...
6 sanoi:
etpä taida olla lestadiolainen koska he eivät käytä itsestään lesta nimitystä.
Ai. Mä käytän.
T: Toinen lesta
Mieheni kälyllä on kolme lasta jotka on kaikki leikattu koska alatiesynnytys ei ole mahdollinen. Hän saisi yhä tehdä lapsia lääkärin luvalla muttei itse enää jaksa sitä leikkauksen jälkitoipumista.
ja miten niin ei voisi tehdä, ei mitään ongelmia, päinvastoin paraneminen aina vain joutuisampaa.
Mutta totta on ettei kaikkien kroppa kestä. RIippuu mm. kudostyypistä.
Ei kroppa kestä neljää keisarinleikkausta.
koska eivät tosiaan käytä lesta nimitystä ja toisekseen, eivät ole näin huomionhakuisia ja eivätkä halua herättää kohua toisin kuin mitä sinä olet aloituksellasi tehnyt.
Ja kädet täynnä ja varmasti joskus väsyttää. Itsestä ei tuohon touhuun olisi. Kaikkea hyvää ja ihanaa elämäänne! :)
Et voi olla totta :)