Myönnetty opintolaina ja kaduttaa
Eli olen niin pässi, että hain uutta opintolainaa (nyt kaksi erillistä!) kun en tajunnut että olisin voinut hakea lisälainaa vanhaan. Pankista sanottiin, ettei muutoksia voi enää tehdä. Uutta opintolainaa en ole nostanut vielä yhtään. Voinko vain palauttaa sen suorilta?
Kommentit (13)
Siis mitä tarkoitat, mitä aiot palauttaa jos et ole nostanut mitään? Pakko ei ole toki nostaakaan.
Ethän sinä ole vielä edes nostanut sitä joten ei ole mitään palautettavaa.
Vai tarkoitatko että peruisit koko hakemuksen ja hakisit toista?
Kaikille ihmiselle (melkein) on myönnetty oikeus ostaa auto. Tätä autoa ei ole kuitenkaan pakko ostaa. Tai leipään on myönnetty oikeus, mutta tätä leipää ei ole kuitenkaan pakko ostaa.
Olet niin hukassa näissä asioissa, että sinun kannattaisi kysyä neuvoa, ennen kuin teet yhtään mitään sitoumuksia.
Oletko ajatellut tätä?
Vierailija kirjoitti:
Tätä juuri. Tarvitsen opintolainaa kyllä vuoden vaihteen jälkeen, mutta haluaisin sen osaksi vanhaa lainaani. Koska silloin ei tule uuden lainan korkoa ja hoitokuluja! Nyt minulla on 2 erillistä lainaa korkoineen ja hoitokuluineen! -ap
Vierailija kirjoitti:
Eihän sinun ole pakko nostaa sitä lainaa, vaikka laina olisi myönnettykin?
Vai oletko nostanut sen lainan tilille mutta et ole käyttänyt sitä tililtä?
En ole nostanut vielä edes tilille. Mutta ikävä kyllä tarvitsen opintolainaa vuoden vaihteen jälkeen, en voi jättää kokonaan ottamatta. En vain haluaisi että minulla on nyt virheen seurauksena 2 erillistä opintolainaa!
Siis eikö sulla vanhasta lainasta mene korkoa ollenkaan, vai miksi lisäys vanhaan lainaan olisi koroton?
Vierailija kirjoitti:
Joo.
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö sulla vanhasta lainasta mene korkoa ollenkaan, vai miksi lisäys vanhaan lainaan olisi koroton?
Menee tottakai vanhastakin korkoa. Mutta jos lisälainan tarpeen lisää sinne, jää minulle ikään kuin yksi laina korkoineen ja hoitokuluineen. Nyt minulla on 2 erillistä lainaa virheen seurauksena. Eli maksan korkoakin joka kuu x2 tulevaisuudessa.
No ottaisin kyllä uudestaan yhteyttä sinne pankkiin ja keskustelisin asiasta.
Korkoahan maksetaan aina siitä koko lainapääomasta, joten kyllä se alkuperäisenkin lainan maksettavan koron osuus nousee, jos siihen otat lisälainaa. Toki hoitokulut eivät mene kuin yhteen kertaan, jos sinulla on yksi laina. Ja koroissakin voi säästää, jos aiemmassa lainassa on alhaisempi korko kuin tässä uudessa, jos siis saa sovittua asian noin, kuin ajattelit, että ne lainat yhdistettäisiin nyt yhdeksi, siis lisättäisiin se uusi pääoma vanhaan opintolainaan.
Mutta siis yhteys pankkiin, ei se muuten selviä.
Mä jouduin joskus hakemaan kahta eri lainaa kahteen eri opintoon. Välissä oli myös lainauudistukset ja muut. Silti mulla on pankissa yksi laina, jota olen maksanut pois. Nyt opiskelen toisessa maassa ja täällä on lainauudistukset olleet myös ja kaikki lainat siirretään yhteen lainaan.
Hello friends, I just want to recommend you to a good loan company from where I got my 270,000.00 euro loan to their email, when I was looking for a Loan to pay my bills and move on in life, then my friend gave me the information of this company, I contacted this email: christharmonyloanfund@gmail.com
Eihän sinun ole pakko nostaa sitä lainaa, vaikka laina olisi myönnettykin?
Vai oletko nostanut sen lainan tilille mutta et ole käyttänyt sitä tililtä?