ivf ja clomit?
iltaa kaikille!
Meillä on ens viikolla hoitosuunnitelmaan aika. Nyt mulla menossa kp 4. Tuli yhtäkkiä mieleen että pitääkö mun ottaa nyt clomeja tähän kiertoon kun ivf aloitetaan? Eli hoitaja sanoi mulle puhelimessa että sumuttelu alkaa noin viikkoa ennen menkkoja. Enkä sitten tätä clomiasiaa hoksannu kysyä. ite kyllä veikkaan ettei niitä clomeja nyt syödä.....
Kommentit (5)
Siis ite en ainakaan syönyt clomeja ivf-kierrossa... Siinähän on pointti se (siis pitkässä kaavassa) että sumutteluilla ajetaan se oma hormonitoiminta alas jotta sitten päästään aloittamaan tyhjältä pöydältä " keinotekoinen" kierto... Eli sinuna en ottaisi clomeja, ne ei käsittääkseni liity mitenkään ivf-hoitoon - mun näkemykseni siis! Ja Tämä kierto ei vielä varsinaisesti ole hoitokierto, jossa olisi tarkoitus toivoa plussaa, vaan se seuraava sitten, jossa niitä muniksia aletaan kasvatella. Tsemppiä hoitoon!!!
Munkaan mielestä Clomit ei kuulu IVF-hoitoihin.
Mutta yritäpä saada hoitava lääkärisi tai hoitaja kiinni.
Vehnis
Jos sulla on suunnitteluaika vasta tulossa eikä clomeista ole puhuttu mitään, niin en todellakaan usko, että sinun kuuluu clomeja ottaa! Toivottavasti joku tietää käytetäänkö niitä muutenkaan ikinä IVF-hoidossa. Sumujen tarkoitus on lamata oma hormonitoiminta, joten kuulostaisi aika oudolta, että clomeja käytettäisiin ennen sumuja.
Itselläni on käytetty joskus kauan sitten clomeja ja ne " toimivat" , mutta plussaa en saanut. Insseissä käytettiinkin sitten jo Puregon-piikkejä ja nyt ensimmäiseen IVF:ään valmistautuessa sumut + Puregon-piikit. Sumut aloitin lyhyehköistä kierroista johtuen viime kierron kp 17 ja piikit aloitin tämän kierron kp 9. Punktio ja siirto vk 44, jos kaikki menee kuten pitää.
Tsemppiä sinullekin kovasti alkavaan hoitoon ja liitytään tuohon plussajunaan, joka meitin syys-lokakuun IVF-pinossa puksuttaa :) Osan se on jo ottanut kyytiin!
SanniAnniina
vastauksista. Arvelinkin että näin se menee mutta kun ei koskaan voi olla omista ajatuksistakaan ihan varma:)
eli oottako te ivf-hoitolaiset syöneet clomeja vai koostuuko hoito pelkästä sumuttelusta ja piikeistä. Mulla on nyt kp 5 ja oon tähän asti syöny kp 5-9 clomeja eli vielä ehin ottaa jos tarvii....