G: Millainen Huutonet myyjä olet?
1. Onko sulla jotain omia erityisehtoja (esim. maksu heti tms.)?
2. Jos vaadit ostajalta maksun heti, niin oletko sen selvästi ilmoittanut kohteen tiedoissa?
3. Oletko kuinka joustava?
4. Annatko helposti negaa/neutraalia?
5. Kuinka nopeasti postitat?
6. Annatko palautteen heti, kun saat maksun vai odotatko ostajan palautetetta ja annat vasta sitten palautteen?
7. Kuinka kauan odotat ostajan maksua/yhteydenottoa ennen kuin laitat ostajalle muistutusviestin?
8. Missä ajassa vaadit maksun?
9. Mitä myyt?
Kommentit (8)
Vierailija:
1. Onko sulla jotain omia erityisehtoja (esim. maksu heti tms.)? EI ole, mutta toivon sitä pikaisesti, jotta saan asian eteenpäin. On niitä sellaisia ostajia ollut, että eivät maksa kahteen viikkoon ja siinä vaiheessa alan vasta maksun perään kysellä.. Ilmoituksessani ei lue mitään maksusta.
2. Jos vaadit ostajalta maksun heti, niin oletko sen selvästi ilmoittanut kohteen tiedoissa? En siis ole ilmoittanut, enkä vaadi.
3. Oletko kuinka joustava? Erittäin joustava.
4. Annatko helposti negaa/neutraalia? En. Vain aiheesta. Olisinkohan nyt viitisen kappaletta joutunut parin vuoden aikana antamaan.
5. Kuinka nopeasti postitat? Heti tai viimeistään seuraavana päivänä kun maksu näkyy tililläni.
6. Annatko palautteen heti, kun saat maksun vai odotatko ostajan palautetetta ja annat vasta sitten palautteen? Laitan palautteen, kun olen lähettänyt tuotteen.
7. Kuinka kauan odotat ostajan maksua/yhteydenottoa ennen kuin laitat ostajalle muistutusviestin? Noin kaksi viikkoa.
8. Missä ajassa vaadit maksun? Jos kahden viikon jälkeen ei ole maksanut voin vaatia maksua esim kolmen päivän sisällä.
9. Mitä myyt? Kaikkea... Pieneksi tai suureksi käyneitä vaatteitamme, huonekaluja, leluja... kaikkea...
-ei ole
2. Jos vaadit ostajalta maksun heti, niin oletko sen selvästi ilmoittanut kohteen tiedoissa?
-en vaadi
-erittäin joustava
-en todellakaan
-parin kolmen päivän sisällä maksusta
6. Annatko palautteen heti, kun saat maksun vai odotatko ostajan palautetetta ja annat vasta sitten palautteen?
-annan palautteen yleensä heti kun maksu näkyy tilillä
7. Kuinka kauan odotat ostajan maksua/yhteydenottoa ennen kuin laitat ostajalle muistutusviestin?
- 4-7 päivää
-jos ei etukäteen sovita muuten niin noin viikossa
9. Mitä myyt
-sisustusjuttuja, lastenvaatteita ja vähän naistenkin
*ei mitään erityistä, joissain kohteissa vain nouto*
*-*
*erittäin*
*vielä ei ole tarvinnut antaa, eli ilmeisesti en*
*samana tai seuraavana päivänä maksusta*,
*heti annan kaikille, itse saan palautetta vain n. 30 % kaupoista*
*otan itse heti yhteyttä kohteen sulkeuduttua sähköpostilla. Vielä ei ole tarvinut muistutella maksusta*
*kaikki ovat maksaneet viikon sisään/noudettaessa. Se riittää hyvin*
9. Mitä myyt?
*kaikkea sekalaista; huonekaluja, lastentarvikkeita yms.*
Ei oikeastaan. Maksu pitää olla tililläni ennenkuin postitan.
En vaadi, oletan että viikossa tulee, sitten alan kohteliaasti utelemaan, että oiskohan unohtunut ehkä vahingossa maksaa.
Noin kuukauden voin odotella hyvinkin maksua (harvemmin on niin kauan tarvinnut, pidemmästä ei siis kokemusta), jos saan välitietoja ostajalta, että on vielä " hengissä" . Jos ihan hiljaista on, eikä vastaa kyselyihin, niin 2 viikon päästä tulee negaa ja tuote menee uusiksi myyntiin.
En kovin helposti. En muista että olisin neutraalia antanut koskaan. Kyllä se on maksamattomuudesta annetut negat ainoita antamiani. Mistäpä myyjä muusta?
Kun maksu on tilillä niin siitä seuraavana arkipäivänä.
Annan palautteen heti maksun tultua. Mulla on niin huono muisti, että unohtaisin muuten, enkä jaksa pitää ylimääräistä kirjaa tästä asiasta.
Tuolla aikaisemmin sanoin, että viikon odotan, sitten kyselen varovasti.
En vaadi, asia on neuvottelukysymys ja tilanne ratkaisee. Periaate on kyllä se, että ei saa huutaa, jos ei ole rahaa. Joten itsekseni tällä kirosanoja viskelen ilmaan, jos pitää maksuaikaa venyttää, mutta asiakas ei onneksi kuule niitä.
9. Mitä myyt?
Vauvatarvikkeita, lastenvaatteita ja leluja ja kirjoja, joskus jonkun astian, itsellä käytössä olleita
En postita halpoja (alle 5¿) huutoja ilmaiseksi vaan perin postituksesta palkkion. Totesin että yhden euron tavaroiden kiikuttamisesta postiin ja yhteydenpidosta on enemmän vaivaa kuin mitä tuotteista saa hintaa. Noutaa voi toki ilman kuluja, muutenkin tykkään noutajista eli kuvauksessani on aika paljon ehtoja postitukselle.
En vaadi maksua heti, mutta toki minusta olisi asiallista maksaa muutaman päivän sisällä - muuten käy pian niinkuin kerran kävi että unohdin sitten itsekin koko kaupan kun ostaja oli vaivihkaa ilman viestiä maksanut vasta viikon kuluttua ja sitten kahden viikon kohdalla kohteen sulkeutumisesta ostaja uhkaili poliisilla kun tuote ei ollut tullut (sitä ennen ei siis ensimmäistäkään viestiä)... On minulle joku maksanut vasta kuukauden kohdallakin enkä antanut siitäkään negaa mutta vähän outoa se minusta oli.
Olen mielestäni aika joustava, eli tuotteen saa palauttaa jos ei miellytä, kaupan voi perua perustellusta syystä tms. En kuitenkaan suostu kusetettavaksi eli en alenna hintaa olemattoman virheen vuoksi tai maksa itse postikuluja jos ostaja on ymmärtävinään väärin... Negalla minua ei siis saa kyllä peloteltua.
Vain silloin kun mielestäni on ehdottomasti aihetta. Olen antanut negaa ostajana kun tuote oli ihan eri kuin mitä myyjä väitti myyvänsä ja myyjänä kun ostaja on ilmoittanut huutonsa jälkeen ilman mitään selityksiä ettei haluakaan tuotetta. " Lievemmissä" ongelmissa, esim. tuon myöhään maksaneen kohdalla annoin positiivisen palautteen kun kerran kauppa lopulta kuitenkin onnistui mutta kirjasin tekstiin että yhteydenotto ja maksu olivat hitaita.
Yleensä parin, kolmen päivän sisällä siitä kun rahat näkyvät tilillä, mutta lupaan kyllä postituksen vain viikon sisällä
Riippuu vähän tilanteesta mutta ongelmattomissa tapauksissa annan palautteen yleensä heti, muuten saatan vähän odotella.
Jos ostaja ei itse ota yhteyttä ollenkaan niin laitan vuorokauden sisällä ensimmäisen viestin. Jos ostaja ei vastaa siihen, niin parin vuorokauden sisällä lähtee toinen viesti. Yleensä en käy tarkistamassa tilitietojani rutiinisti joka päivä eli toivon että ostaja kertoo milloin on maksanut jotta osaan sitten käydä vilkaisemassa tilitiedot.
Taisi tulla vastattua tuolla yllä.
9. Mitä myyt?
Kaikkea kaappeihin kertynyttä roinaa, osin ihan uusia tai uudenveroisia " hutiostoksia" tai lahjaksi saatuja turhia tavaroita, itselle tarpeettomia tavaroita ja lasten vanhoja tavaroita ja vaatteita. Todella huonokuntoista roinaa en myy.
Ylipäänsä myyn aika vähän koska toisaalta huutonet hivenen ahdistaa minua kun tuntuu että joillekuille siellä huutonet on koko elämä. Yritän kuvailla tuotteet rehellisesti mutta en jaksa sitä hirveää nipottamista ja kauheita sääntöryppäitä ja itseään täynnä olevia ostajia ja myyjiä joilla on 500 palautetta eikä muuta elämää huutonetin lisäksi ;) Jotkut ostajat aina välillä teettävät enemmän töitä kuin mitä koen saavani tuotteista rahaa eli mietin aina välillä vakavasti onko koko hommassa mitään järkeä vai olisiko järkevämpää kantaa rojut hyväntekeväisyyteen.
* Ei ole.
* Nihkeästi, mutta jonkin verran joustan.
* Vain aiheesta.
* Viikon kuluessa maksun saapumisesta.
* Annan palautteen sinä päivänä, kun postitan tuotteen.
* 5 vrk kuluttua laitan muistutusviestin.
* 8 vrk.
9. Mitä myyt?
* Pääasiassa lastenvaatteita, mutta myös kaikenlaista nurkkiin kertynyttä tarpeetonta roinaa.
Mikä lasketaan eritysehdoksi? Maksua odottelen 5 arkipäivää huudon sulkeutumisesta.
Tuo em. vaatimukseni näkyy kohteen tiedoissa.
Riippuu asiasta. Kukaan ei ole koskaan kysynyt joustoa.
En ole kertaakaan joutunut antamaan negaa tai edes neutraalia. Kauppoja on takana reilut 30kpl.
1-3 arkipäivää huudon sulkeutumisesta.
Heti kun saan maksun.
Jos maksu ei näy viiden arkipäivän kuluttua huudon sulkeutumisesta (ja ostaja ei ole ottanut yhteyttä), niin laitan nega-palautteen ja tuotteen myyntiin uudestaan.
Kts. edellä.
9. Mitä myyt?
Lähinnä kirjoja. Joskus vaatteitakin on tullut myytyä.
Olen aika joustava omasta mielestäni. Tiedoissani lukee, että arvostan rehellistä kaupankäyntiä ja palautteet on ainoastaan positiivisia minulla olleet.
Maksua odottelen max viikon sulkeutumisesta ja sitten muistuttelen. Postitan samana päivänä kun maksun saan, mikäli ei ole viikonloppu. Palautteenkin laitan yleensä heti maksun saavuttua.
Joustan tarvittaessa ja joskus olen jopa toimittanut vaatteita ostajan kotiin asti!