KESTOVAIPPA ASIAA!!!
Eli mieleni tekisi aloittaa kestoilu, mutta en oikein tiedä miten alottaisin. Selailin kaikenmaailman kestovaippainfo sivuja mutta asiaa on niin paljon, että pää menee pyörälle...
Mitä hankin aloittaakseni?
Vaippakuori, ymmärrän sen..
Ja sitten se itse vaippaosa, myydäänkö ne samassa pakkauksessa?
Entäs kuivaliinat, mistä niitä saa ja onko ne kertakäyttösiä?
Oon ihan kahvilla tän asian kanssa, mutta se kiinostaa.. jos saisin jotain todella yksinkertasia neuvoja olisin todella kiitollinen.
Kommentit (23)
Mutta kun taskuihin päädyit niin suosittelen, ettet osta heti alkuun kymmentä samanmerkkistä taskua - osta ensin yksi tai kaksi ja jos toteat niiden olevan malliltaan sopivia niin sitten lisää.
Ronja&Roope-vaipat ovat meillä muuten olleet ihan liian leveitä haaruksista. Meillä kaksi hoikkeliinia.
Ompele itse fleecestä kuoria, ohjeita löytyy netistä- kaavat siis. Helppoa ja halpaa. Tai kudo villahousujaa, Käytä sideharsovaippoja ei ole kalliita. itä käytettiin silloinkin kun kertakäyttöisiä ei ollut. Jotain hamppu tms. lisäimuja voi ostaa käytettyinä.
Pesukoneen tarviit ja jonkun ämpärin mihin panet vaipat pesua odottamaan, sappisaippuaa en ole ikinä käyttänyt. Leikkasin kuivaliinaksi fleeceliinoja, kakka lähtee niistä suihkuttamalla eikä harsoissa ole tahroja.
Ei kestovaippojen käyttö ole mitään urheilua, perusidea on että eritteet imeytyy johonkin hyvin, lapsen iho ei haudu märkänä, eikä mitään tule läpi. (Tietty litimärästä imeytyy kuorenkin läpi.) Vaipat pestään, kuivataan ja taas käytetään.
Välillä tuntuu että vaippamerkitkin on jo kuin kaikki reimatecit ja muut goretexit...
Maalaisjärkeä vaan käytät.
Mulla nyt 1v tyttö ja pärjää hyvin itsetekemieni fleecekuorien kanssa.
Vierailija: