Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu pahalta, kun siskoni pitää etäisyyttä vauvansa kanssa...

Vierailija
29.10.2008 |

Siskoni sai kuukausi sitten tytön ja olin heitä katsomassa sairaalassa noin 20 minuuttia (olivat väsyneitä, ihan ymmärrettävää). Pyysi minua vauvan kummiksi, mistä olin iloinen. Sen jälkeen en kuullut heistä mitään kahteen viikkoon, joten soitin lopulta ja kyselin, miten menee. Puhelu kesti pari minuuttia. Tämän jälkeen en taaskaan kuullut heistä mitään pariin viikkoon, joten soitin uudestaan ja kysyin kuulumisia. Olisin halunnut ehdottaa, että ehkä voitaisiin tavatakin, kun vauva on jo kuukauden ikäinen ja asuvat parin kilometrin päässä. En kuitenkaan ehtinyt edes ehdottaa mitään, kun siskoni jo sanoi, että voisitte tulla vaikka käymään sitten ristiäisten jälkeen, silloin heille saattaisi jo sopia (niihin on vielä useita viikkoja aikaa).

Onko tämä yleistäkin, ettei edes lähimpiin sukulaisiin haluta pitää yhteyttä vauvan synnyttyä? Omat lapseni olisivat tosi innoissaan menossa serkkuaan katsomaan, mutta jos ei pyydetä, en halua tuppautua. Vähän ikävältä kyllä tuntuu :( Olisi ollut kiva edes hetken aikaa pitää kummilasta sylissä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraita varten / meikata, eivät ehkä halua imettää vieraiden läsnäollessa tms.. itse kuulun niihin, jotka haluavat, että "tupa on täynnä vieraita", kun lapsi on syntyny. Käyn ihan täysillä synnytettyäni ja pistän pöytää koreaksi vieraille vaikka monta kertaa päivässä. Ja nautin, kun kaikki ihastelevat vauvaa.

Mutta niin kun sanoin ihmiset ja vauva-ajat ovat erilaisia. Sinuna kyllä kysyisin asiasta ihan suoraan, siskoksia kun olette.

Vierailija
2/10 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin että tuore äiti vain haluaa olla alun uuden tulokin kanssa rauhassa kotona ilman muuta stressiä! tai sittenon vjuuri nyt niin väsynyt että ei jaksa ottaa vieraita vastaan..Anna niille hetki aikaa sopeutu...kyllä ne sitten pyytävät kun itse niin haluavat...ja ristiäisethän on pidettävä ennen kahta kuukautta...ei se nyytti siitä vielä hirveästi ole kasvanut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä kuulostaa hassulta, että edes 1 kk vanhaa ei saisi mennä katsomaan.

Oman esikoiseni kummeilla oli silloin kaksi lasta, ja kieltämättä tuntui raskaalta ihan aluksi tavata heitä, kun heidän lapsensa olivat innoissaan ja uteliaita vauvan suhteen. Ja kaikki se ääni ja vilske mitä lapsista tulee, se tuntuu esikoisensa vasta synnyttäneestä jotenkin rasittavalta.

Mutta nyt kun aikaa synnytyksestä on kulunut, luulisi että kestää hiukan ääntäkin.

Mitä jos ehdotat, että tulisit käymään ensin ilman lapsiasi?

Vierailija
4/10 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vanhempani ja sisarukseni olivat tosi arkoja asian suhteen, ajattelivat koko ajan että haluamme olla "rauhassa". Ehkä heidän ajattelutapansa on sellainen, minulla taas erilainen. Kävin myös kaupungilla kavereita tapaamassa siitä lähtien, kun lapset olivat pariviikkoisia. Siskoni ei ole vielä käynyt missään. Sen kyllä ymmärränkin, eivät kaikki halua heti lähteä liikkeelle. Mutta voisin tavata heitä jossain kahvilassakin jos ei halua kotona siivota. No, en nyt ihan heti mene edes ehdottamaan mitään...

ap

Kieltämättä kuulostaa hassulta, että edes 1 kk vanhaa ei saisi mennä katsomaan.

Oman esikoiseni kummeilla oli silloin kaksi lasta, ja kieltämättä tuntui raskaalta ihan aluksi tavata heitä, kun heidän lapsensa olivat innoissaan ja uteliaita vauvan suhteen. Ja kaikki se ääni ja vilske mitä lapsista tulee, se tuntuu esikoisensa vasta synnyttäneestä jotenkin rasittavalta.

Mutta nyt kun aikaa synnytyksestä on kulunut, luulisi että kestää hiukan ääntäkin.

Mitä jos ehdotat, että tulisit käymään ensin ilman lapsiasi?

Vierailija
5/10 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin näin voi olla jos sinulla on pieniä lapsia jotka ihan ymmärrettävästi varmaan ovat nuhaneniä aina flunssa-aikaan niin kuin kaikki pienet ovat.

Onko heillä kenties ollut vielä vaikea saada lapsi? Jos näin niin ovat varmasti vielä enemmänkin suojelevia.

Minulla meni 6 vuotta ennen kuin sain lapseni (nyt 3v) ja muistan että olin kyllä ihan ylihuolehtiva ensimmäiset kuukaudet kun pelkäsin että pikkuiselle käy jotain.

Vierailija
6/10 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä on odotellut että tulisitte ihan oma-aloitteisesti, ilman että siitä pitää tehdä isoa numeroa?

Vierailija
7/10 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat olla vähän vainoharhaisia ja helposti loukkaantuvia.

Vierailija
8/10 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle masennus aiheuttaa sen etten halua olla ollenkaan tekemisissä edes läheisten ihmisten kanssa :(

Vierailija
9/10 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sanonut äidilleni heti synnytyksen jälkeen, että haluavat olla ainakin pari viikkoa ihan rauhassa (eivät toivoneet ollenkaan vieraita), ja koska tiesin tästä, sanoin että kertokaa heti kun jaksatte nähdä, meille sopii miten vaan. Tietävät kyllä että käymme siellä mielellämme kun vaan pyydetään. Nytkin sanoin saman, mutta sisko ei kuulostanut innostuneelta tapaamaan ainakaan lähiaikoina.

Ei välttämättä olla niin läheisiä kuin toivoisin, koska siskoni on tosi kiireinen uraihminen ja ennen vauvaa hän oli aina kiinni työssään. Toivoin että nyt hänellä olisi aikaa ja voisimme treffailla, mutta en voi siitä yksinäni päättää...

ap

ehkä on odotellut että tulisitte ihan oma-aloitteisesti, ilman että siitä pitää tehdä isoa numeroa?

Vierailija
10/10 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja roikkua siskossani, joka suhtautuu viileästi. Siksi en halua ainakaan enempää häiritä heitä. Jään siis odottelemaan.

ap

[iEhkä siskosi on odottanut sinulta enemmän yhteydenpitoa???? Tuoreet äidit

]voivat olla vähän vainoharhaisia ja helposti loukkaantuvia.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan