Iltapäiväkerhossa viety lapseni Little petsit...
Hei!
Lapseni soitti juuri surullisena, joku oli ottanut hänen petsinsä :(
Oli juuri saanut ne ja muutenkin meillä on rahasta tiukkaa. Illalla soittelivat hänen kaverinsa kanssa ja sopivat, että ottavat muutaman mukaan. Kyllä harmittaa ihan hirveästi!! Onneksi oli ottanut vaan muutaman petsin mukaan, mutta SILTI.
Lapseni soitti vielä uudestaan, oli kertonut ohjaajille eikä kukaan ollut tunnustanut, että olisi vienyt ne :C
Kommentit (7)
No en voinut suoraan sanottuna uskoa, että siitä koituisi tämmöinen mielipaha. Jatkossa ei enää ota.
Mutta miksei vanhemmat opasta lapsiaan, ettei toiselta saa ottaa?
Oma tyttöni on todella tunnollinen siinä, mikä on toisen ja mikä omaa. Yksi päivä oli löytänyt heijastimen koulun pihalta ja oli antanut sen opettajalle, koska ei ollut hänen heijastimensa.
Olen samaa mieltä siitä, että vanhempien vastuulla on ehdottomasti opettaa lapsensa rehellisyyteen. Tuli vain mieleen, että olisiko tässä voinut käydä vahinko.
Röyhkeys on kyllä huipussaan, ei voi muuta sanoa!
Mutta puhelimessa kertoi, että hänellä oli ollut ne petsit laatikossa repussa ja kun oli mennyt niitä myöhemmin hakemaan, niin olivat kadonneet...
Eihän tälle mitään voi, omalla vastuullahan ne tavarat siellä mukana on. Onneksi mitään kalliimpaa ei kadonnut. Mutta siis, mielipaha on suuri, koska niin harvoin on varaa ostaa mitään :((.
että tarkkailkaa kenelle on ilmestynyt samanlaisia. Vaiva ei ole liian iso, jos syyllinen löytyy ja saadaan linja tehtyä selväksi.
Itse huomaan kyllä, jos meille ilmestyy vieraita leluja ja selvitän myös keneltä ne ovat jääneet, tosin lapset yleensä pitävät huolta itse, että tavarat päätyvät oikeille omistajille.
millä lapset leikkivät ja vaihtelivat niitä,aina hävisi tavaraa joltakin ja sitten kaikki lelujen tuonti kiellettiin--millään ei pystytä selvittämään
Meidän koulussa on ainakin vanhemmilla vastuu kadonneista tavaroista ainakin vielä noin pienten kohdalla. JOs lapsi kadottaa kännykkänsä koulussa, niin vanhemmat vastaavat. Koululla on muutakin tekemistä kuin etsiskellä kadonneita tavaroita.