G: 2190€ liian suuri peruspalkka sh:lle? Kyllä vai ei.
Eikä mitään selityksiä, pelkka kyllä tai ei.
ap vastaa: Ei.
Kommentit (45)
No ihan suon kaikille hoitajille huomattavasti peremman PERUSpalkan kyllä. Ja kokonaispalkan. Sama se millä nimikkeellä kulkee.
Asenne vaan on yleensä se että " jos en minä saa niin et sitten sinäkään" .
Tärkeää työtä tekevät, ja palkka sen mukaan.
Ja ei, en ole itse sh.
ja tekee jotain vitun viemäriputkia ni palkka on YLI 2000e.
ja te ette hyväksyisi samaa palkkaa ihmishengistä vastuussa olevalle työntekijällä.'
no onhan se kiva tietää että teidän paskaputket on arvokkaampia kuin teidän henki tai ylipäätänsä teidän hoitaminen..,
no sitä saa mitä tilaa
Kun aineenopettajillakin on 2300e! Ja opiskelua kuitenkin takana useampi vuosi kuin hoitajilla ja rankka työ sekin.
Vaativissa tehtävissä oleville sitten reilummin palkkaa, mutta ei peruspalkka voi olla noin korkea.
Paljonko peruspalkka nyt sitten on?
Joku 1800-1900 ¿ minustakin olisi kohtuullinen peruspalkka ja samassa tasossa menisi muun julkisen sektorin kanssa kutakuinkin.
peruspalkka on sh 1985 ja terkkareille 1990. Tuo palkka ei ole liikaa mitä esitit, mutta keinot sen saamiseksi ovat kyseenalaiset
Aivan kohtuullinen. Herran jestas, et suututtaa turha naukuminen ja varsinkin Tehyn keinot.
Suojelutyöllä saisi osan ihmishengistä pelastettua- irtisanoutuneita kun ei voi pakottaa töihin
Olen itse akateeminen, mutta en opettaja ja olin aineen opettajan sijaisena kerran 8kk. Todella vastuullinen homma (2 kertaa oli ihmishengen pelastamistakin, toisella kerralla syy huumeet !!!) ja rankkaa ja alipalkattua minusta. Sairaanhoitajan hommaa ei ole tullut kokeiltua, mutta kun julkisen sektorin palkat kuuluvat olla linjassa niin minusta sairaanhoitajien vaatimukset nyt ihan naurettavan kohtuuttomia !!!
Peruspalkka voisi kuitenkin vaihdella tehtäväkohtaisesti eli joissain oikeasti vaativissa sh:n tehtävissä se voisi olla tuokin, mutta pääsääntöisesti alle 2000 ¿:n peruspalkka riittää kyllä.
Nimim. sairaanhoitajan tytär
Minä saan 2270 ja olen insinööri ja alaisia paljon ja vastuu koko kaupungin ihmisten hengestä, kerrallaan ei muutamien kuten sairaanhoitajilla aina vuoron aikana.
Hoitajilla sitä ei ole. Kun työvuoro loppuu, joku muu jatkaa. Seuraavaan vuoroon tullaan taas tekemään seuraavia hommia.
Vastaus ap:n kysymykseen: Kyllä se vajaat 2200 Euroa on liian paljon alottelevalle sh:lle julkisella sektorilla kasista-neljään työstä.
Minusta on turha kuvitella että pitkä koulutus olisi ainut millä kunnon palkkaa voi ansaita. Kunnon koulutus takaa sen että on enemmän valinnanvaraa töissä mutta ei se saisi olla palkan perusteena pelkästään, todellakaan.
Aivan idiootti ajatus että 6v koulutuksen vuoksi (pelkästään) saisi mieletöntä palkkaa seuraavat 50 vuotta. Kyllä se on kuulkaas se työn laatu, vastuu jne jotka pitää ottaa huomioon palkkoja miettiessä.
Meillä muuten minä tienaan vähemmän kuin mieheni vaikka olen akateeminen ja mieheni duunari. Eikä ole mielestäni lainkaan väärin. Minun työni on paljon kevyempää.
sairaanhoitaja pelastaa ihmishenkiä monta päivässä...
Vierailija:
Olen itse akateeminen, mutta en opettaja ja olin aineen opettajan sijaisena kerran 8kk. Todella vastuullinen homma (2 kertaa oli ihmishengen pelastamistakin, toisella kerralla syy huumeet !!!) ja rankkaa ja alipalkattua minusta. Sairaanhoitajan hommaa ei ole tullut kokeiltua, mutta kun julkisen sektorin palkat kuuluvat olla linjassa niin minusta sairaanhoitajien vaatimukset nyt ihan naurettavan kohtuuttomia !!!
vastuuta. Minusta esimerkki kertoo muillakin aloilla olevan jotain vastuuta ... ja on oltava valpas ja tunnistettava, kun lapsi ei kunnossa, on vaikka huumeen vaikutuksen alaisena.
Mutta vastakommentissa taas pajastuu se ajattelun ja tulkinnan yksioikoisuus ...
Vierailija:
sairaanhoitaja pelastaa ihmishenkiä monta päivässä...Vierailija:
Vierailija:
sairaanhoitaja pelastaa ihmishenkiä monta päivässä...no salli mun nauraa :)
vai pyllyjä pyyhkimälläkö ne pelastetaan :)
Vierailija:
Itse sain jo vastavalmistuneena maisterina aikonaan 2050 eur.
Paljonko se peruspalkka on nyt?