Täytyykö tässä tosiaan väliaikaisesti paeta maasta vai mitä ihmettä tekisin?
Mulla on laskettu aika vasta ensi vuoden puolella, mutta jos tämä on samanlainen kun edellinenkin raskaus, niin se alkaa uhkailla synnytystä jo viikolla 26, eli noin kuukauden päästä. :/
JOs hoitsut on lakossa, niin en saa tarvittavaa hoitoa.
Kommentit (47)
RAUHOITU NYT HYVÄ IHMINEN!!
Vierailija:
Vierailija:
saavat jo nyt sen asianmukaisen korvauksen.Ei saa.
Hyvä TEHY!!!
HYVÄ HYVÄ HYVÄ kaikki irtisanoutuneet!
Olen niin innoissani kun KERRANKIN hoitajat pitävät pintansa!
Vastatkaa te omia etuja kiljuvat!
Minä ainakin olisin. Minusta sairaanhoitajien palkkoja tulee nostaa ja kustantaa ne korotukset joko a) verovaroin b) korkeammilla hoitomaksuilla.
Pelle touhua tämä nykyinen systeemi, että hoitsut tekee työtä puoli-ilmaiseksi, koska terveydenhoitodn tlee olla kansalaisille lähes ilmaista. Jos hoitsut saa kunnon korvauksen työstään, ei heidän tarvitse uhkailla lakoilla vaan voivat keskittyä siihen mikä heidän tehtävänsä onkin, pitämään ihmisistä huolta.
Tietysti miettisi, että jos irtisanoutumiset toteutuvat niin mitä käytännössä tulisi tapahtumaan.
Jos lakko alkaa niin ilmeisesti ottaisimme selvää myös toisesta mahdollisuudesta ts. synnyttämisestä yksityissairaalassa-onko se ylipäätään mahdollista. Kontrollikäynnit nyt ainakin onnistuisivat.
Sen lisäksi ottaisimme selvää miten julkisen sairaalan toiminnat hoituvat tilanteessa. Ellei niissä ole muutosta juurikaan synnyttäjien osalta niin menisimme normaalisti tavalliseen sairaalaan. Asian voi selvittää esim. soittamalla sairaalaan ja esittämällä asiansa tarkasti ts. he antavat varmasti poikkeavia suosituksia jos tarpeen.
Sairaanhoitajat hyppäisivät kuntapuolella eliittiin, jos he saisvat vaatimansa 24 prosentin palkankorotukset.
Sairaanhoitajat ansaitsivat viime vuonna keskimäärin 2 416 euroa kuukaudessa. Siihen heidän vaatimansa 24 prosenttia lisää tekee suunnilleen 3 000 euroa kuukaudessa.
Kuntapuolella suunnilleen kolmen tonnin hankkeisiin ylsivät viime vuonna esimerkiksi lastenkodin johtajat, lehtorit, liikuntatoimen johtajat, sairaalalääkärit, palomestarit, palvelupäälliköt, projektinjohtajat, rakennustarkastajat ja suunnitteluinsinöörit.
Lähde taloussanomat.
tappaa ketään... Sairaanhoitaja voi...
maksamaan turvallisesta synnytyksestä.
TEHYN nimilistasta kun ei kuulemma ollut aikomustakaan irtisanoutua OIKEASTI ???
Vierailija:
Olen niin innoissani kun KERRANKIN hoitajat pitävät pintansa!
Tuttavani joka eikoissairaanhoitaja sairaalassa saa KAIKKIEN lisien jälkeen ja vuorotyökorvausten kanssan. 2 300. Ja tämä on siis kuulema maksimi mitä voi tienata, hän jää eläkkeelle pian.
vastuullinen tehtävä, ylemmät virkamiehet esimiesasemassa
veroja sen verran paljon ja liikaa, niinkuin Suomessa tuppaa, että olisi kunnon synnytyksen Suomessa ansainnut. Mulla alkaa nyt ainakin viha sairaanhoitajia kohtaan kasvaa. Jumalaut et voi olla itsekästä ja idioottii jengii. Ymmärrän kyläl että palkkanne on huono mutta teidän keskustelut tällä palstalla ja muuallakin niin huh huh. Niiden perusteella en maksais teille senttiäkään yhtään mitään.
mainitaan aina onko kysymyksessä brutto- vai nettopalkka. Eli paljonko saa ennen veroja ja mitä jää käteen kun verot, jäsenmaksut ym. on vähenetty.
Mä aloitan, sairaanhoitaja, opistotutkinto, kaksi ikälisää, kielilisä sekä kaksi työsuoritukseen perustuvaa lisää (toinen työpaikan mukaan, toinen henkilökohtainen, taitoihin ym. perustuva). Pääasiallinen päivätyö arkisin (ei vuorolisiä siis). Brutto: 2375,14 eur, netto (verojen ja vähennysten jälkeen) 1684,45 eur.
Jokaisen pelkoa on helppo lietsoa, kun se koskee oman terveyden hoitamista. Ja kuitenkin on aivan fakta, että juuri samalla tavalla jokainen synnyttäjä tulee hoidetuksi mahdollisen lakonkin aikana kuin tähänkin asti. Kaksi päivää sairaalassa ja kotiin, hoitajaa näkee korkeintaan synnytyssalissa ja palautekaavaketta tuomassa...
Synnytin itse 6 vuotta sitten esikoisen ulkomailla, ja ikävä sanoa mutta niin hyvää hoitoa kuin siellä, en ole koskaan saanut Suomessa. Oli järkytys synnyttää toinen lapsi Suomessa, jossa minä ja lapsemme olimme selvästi vain hoitajien tiellä. Siksi kritisoin tässä palkkauskiistassakin kaikkein eniten sitä, ettei korkea palkka poista kiirettä sairaaloista minnekään. Kiire ja henkilökunnan liian pieni määrä on paljon suurempi ongelma kuin palkan määrä. Järkytys oli niin suuri, etten halua enää lisää lapsia, koska suoraan sanottuna en halua synnyttää Suomessa.
Sitäpaitsi on takuuvarma juttu, että kun palkat nousevat, on pakko alkaa säästämään muista kuluista. Käytännössä se tarkoittaa, että jatkossa on pakko pärjätä entistä pienemmällä porukalla ja jostain muusta on kiristettävä. Mutta Tehyn mukaan ilmeisesti on pääasia, että edes ne jotkut sitten saavat korkeaa palkkaa... Hoidon taso ei tällä tavalla ainakaan nouse.
Kyllä ne synnytykset hoidetaan. Työtaistelu ei oletettavasti kestä kauaa, toivon ainakin että TEHYn palkkavaatimuksia kuullaan ja kompromissi löytyy pian. Kyllä minustakin hoitajat ansaitsevat reilut korotukset, niin sydänverellä näen päivittäin monien työtään tekevän.
Synnytyksen voi hoitaa myös lääkäri, ja meidän klinikassamme on alustavasti puhuttu että kutsutaan kynnelle kykenevät lääkärit töihin, myös yöaikaan, vaikka talkoilla jos ei muuten onnistu.
t. gynekologiaan erikoistuva NAISlääkäri, joka pitää hoitajien JA potilaiden puolta.
http: //www. iltalehti. fi/uutiset/200710160083412_uu. shtml
että Suomessa ei ole mahdollista synnyttää yksityisklinikalla. Kotona voi synnyttää, jos saa yksityisen kätilön sinne, mutta sitä ei suositella ensisynnyttäjille.
Kamalaa kun sairaanhoitajien palkka jää pahimmillaan yölisineen surkeaksi, vaikka työ on todella vaativaa ja vastuullisia päätöksiä on tehtävä nopeasti. Itsestä on pidettävä hyvää huolta myös vapaa-ajalla, eikä vaikea taloudellinen tilanne ainakaan auta asiaa.
t. Akateemisen tutkinnon suorittanut terveydenhuollon ammattihenkilö
Vierailija:
Ei saa.
Hyvä TEHY!!!
HYVÄ HYVÄ HYVÄ kaikki irtisanoutuneet!