*^^*MARRASMURUJEN UUSI VIIKKO 42*^^*
Ajattelimpa aloittaa pinon,kun ei sitä uutta pinoo ollu kukaan vielä pystyyn laittanut...
Meillä oli tänään taas aikainen herätys ja mies lähti vanhimman tytön kanssa Taysiin jo aamulla 6.40 ajelemaan,neidillä oli pään magneettikuvaus.
Oli kuulemma mennyt kuvaus hyvin,vastauksethan siitä tulee joskus ties milloin soitettuna kotiin.
Joelin kanssa olen lenkillä käynyt tänäänkin tosin emme ehtineet pitkää lenkkiä tehdä kun mies lähti äitelleen kuskiksi jonnekkin kokoukseen...
Huomenna on kanssa kummankin keskimmäisen lapsen hammaslääkärit.
Meillä kävi eilen minun isä vaimonsa kanssa näyttämässä kissaansa joka sitten sai Joelinkin kiipeemään isosiskonsa sänkyyn...
Eli Joel jahtasi kissanpentua tottakai ja sit pentu kiipesi sängylle karkuun niin eiköhän Joel mennyt perässä...
Mut nyt keittämään päivä kahveeta!
M@@.Vi ja lapset
Kommentit (22)
ja viimeisiä viikkoja vauvana viedään.. Voi iik! Pojallahan on jo ens viikon lopulla synttärit.
Meille ei kummia kuulu, kovasti poika jo touhuaa, joitain sanoja: äiti tato (kato)(tämä sanotaan aina tohkeissaan ja etusormi osoittaen jonnekin), lamppu, kakka ja hauva. Poika nousee pystyyn ja kulkee tukia pitkin mutta ei ole edes osoittanut kiinnostusta kävelyyn. Taapero-kärryynkin menee vaan istumaan ja odottaa että sisko tai veli työntää. Isoveljen sähkömopolla huristelee ympäriinsä, on muuten hauska näky! Taitaa poika siis tuumata, että miksi kävellä kun helpommallakin pääsee :)
Korvatulehdukset vaivaa, nyt on kolmas menossa 4vkon sisällä. Noiden korvatulehdusten takia unikoulukin ihan jäissä, jatketaan sitten kun korvat on kunnossa. eli poika heräilee n.2 krt yössä ja minä imetän... Onneksi kuitenkin nukahtaa yksinään illalla sänkyyn, poika vaan unipussiin ja omaan sänkyyn ja ihan tyytyväisenä sinne jää.
Ai nii, joku kyselikin 1v juhla tarjoiluista. Tähän esitän jatko-osan ja toivon saavani hyviä ehdotuksia! Meillä nimittäin uuni hajosi, ja nyt mietin että mitä suolaista tarjoa kun vieraita tulee n. 20? Olisin tehnyt jotain piirakkaa mutta nyt se on poissa laskuista. Eli mitä? Apua!
Nyt en muista muuta, mukavaa syyslomaviikkoa!
onna
Tässä yksi ehdotus, osta tortillalättyjä tai jotain ohutta rieskaa, levitä päälle haluamasi makuista tuorejuustoa (itse tykkään ruohosipulista) sekä esim. kinkkukuutioita. Toki täytteen voi sitten tehdä just niin kuin tykkää, vaikka sekoittaa valmiiksi tuorejuustoon kinkkua ja vaikka paprikaa tai sitten jotain savukalaa tms. Kun täyte on levitetty (ei kovin paksua kerrosta) rullataan levy rullalle ja laitetaan jääkaappiin sauma puoli alaspäin (saa olla pari-kolme tuntia tekeytymässä). Leikataan ennen tarjoilua parin-kolmen sentin levyisiä paloja.
Muuta, meillä juhlat lähenee uhkaavasti. Tytöllehän tulee 1v. täyteen torstaina! Esikoisella oli tänään synttäripäivä, mutta me juhlitaan sitten vasta viikonloppuna molempia. Kahtena päivänä juhlitaan, eka la tulee sukua ja su lasten kavereita vähän. Tarjolle laitan 2 täytekakkua, pojalle tulee suklaatäytekakku merirosvoaiheisin koristein ja tytölle kruununmuotoon leikattu kinuskikuorrutteinen kakku, väliin kuningatar-valkosuklaamoussea. Lisäksi tarjotaan porkkanapiirakkaa ja kahta lajia pikkuleipiä sekä lapsille jotain kaupan keksejä. Suolaisena on tomaattinen jauhelihapiirakka sekä kinkkujuustosarvet. Kaikki on onneksi jo leivottu, eilen paistoin viimeisen kakkupohjan ja porkkanapiirakan pohjan. Kakut ja porkkanapiirakan täyttäminen on sitten ohjelmassa pe-la.
Lahjoista, toivotaan tytölle nukkea ja Little People-juttuja. Vaatettakin on toki kiva saada.
Ihanaa kuulla, että toiset murut jo sanoja tapailee =) Meillä edelleen se " äittä" ainoa, mitä tyttö sanoo. Sitäkin harvakseltaan.
Mutta eipä tässä muuta tällä kertaa!
Marrastoive
Moikka,
meillä on vielä kuukausi synttäreihin, mutta oon jo sen verran miettinyt että mitään isoja synttäreitä ei järkätä - mummit, sedät ja tädit ja kummit eli sama porukka kuin oli ristiäisissä. Siitäkin tulee itse asiassa jo vissiin 15 henkilöä jos itsemme lasketaan mukaan.... Pitäisköhän sittenkin järjestää kahdessa erässä niin mahtuis kaikki paremmin...
Laitan varmaan ihan vaan salaattia ja patonkia ja juomia - en ole ikinä perustanut leipomisesta pätkän vertaa, enkä viitsi mukavia ihmisiä kiduttaa että joutuu mun kokkauksia syömään.
Tosin jompikumpi mummoista varmaan tuo kakun kuitenkin tullessaan, veikkaan!
Lahjaksi toivotaan isovanhemmilta osallistumista pojan huoneen muutokseen. Me pistetään lastenhuone kokonaan uuteen uskoon vauvanhuoneesta pienen pojan omaksi tilaksi ja turvalliseksi temmellyskentäksi, ja toivotaan jos osallistuis siihen jotenkin.
Mukavaa viikonjatkoa!
Anyara & Joel
Ajattelimpa minäkin laittaa tuohon synttäri galluppiin jotain,eli meillä on 2 pojan synttärit samaan aikaan ja toinen täyttää 7v. kun Joel täyttää1v.
Me olemme miettineet että pidettäisiinkö ne synttärit jo 3pvä kun useammat vieraat pääsisivät silloin paremmin kuin 9 tai 10pvä...
Joelaalle myös siis tiedoksi että laitan tai annan vielä kutsun teille jahka on saatu päätettyä kumpana päivänä synttärit pidetään!
Tarjoomisista sen verran että 2 kakkua ja sipsejä lapsille,suolasena teen itse jotain omatekoista pitsaa ja anoppi kai tuo jälleen kasvispitsaa,jota on aina synttäreille tehnyt.
Mä en sitä kasvispitsaa ala ite värkkäämään kun eräs hienohelma ei kuitenkaan sitä sit syö jos kuulee että se on minun tekemä koska siellähän voi olla vaikka mitä aineksia joita kyseinen henkilö ei suostu syömään.
Allergioista kuitenkaan siis ei ole kyse!
Keksejä ja nameja myös...
Mitäs muut laittaa pikkuisen kakun väliin?
Me ollaan laitettu aina pikkuisten kakkujen väliin jotain ihanaa hedelmäsosetta...yleensä on ollut mangosose mutta ei se käy Joelille, tulee siitäkin toiselle ihottumaa...joten kai tänä vuonna laitetaan väliin kuningatar sosetta ja päärynäomena sosetta.
Sitten lahjoista oli puhetta niin...ei ole ihmeempiä toiveita kummankaan pojankohdalla,ehkä jotain vaatteita olis kiva saada ja sit pikkumiehelle autoja,sillä kun ei ole vielä yhtään ainoota autoa joka sopisi tuon ikäiselle.
Meidän vanhempi poika kun ei ole autoista pienenä välittänyt ollenkaan eikä leiki edelleenkään autoilla.
Tähän päivään sen verran että mennään tänään uimahalliin lasten kanssa,sinne lähtee siis koko perhe ja anoppi vielä yhdeksi lapsivahdiksi...
Muuten ei mitään ihmeempää...vanhimman neidin magneettikuvausten vastauksetkin tulee vasta n.2 viikon päästä...
M@@.Vi ja lapset (mies lenkillä)
Älkää pitäkö mua nyt ihan ääliönä, jooko...? Mutta meilllä kun on eka muksu ja en oo kovasti käyny missään noin pienten synttäreillä, niin sen takia pakko kysyä.
M@@.Vi nimittäin tuossa kirjoitteli pikkusille tarkotetun kakun täytteestä... Eli aiotteko siis tehä sellasen kakun mitä nuo päivänsankarit saavat syödä? Hmm... millanen se siis pitää olla? Kun tavallisessa kakussahan on aika paljon sokeria ja tuskin on mitään hirveen vähärasvaistakaan, niin millasta siis noille pienille voi antaa?
Toi mulla ei meinaan ollut tullut mieleenkään, että heille tehtäisiin kakku. En ollu tajunnu sellasta vaihtoehtoa ollenkaan ;)
Joten kiva jos joku viitsii vastailla tähän mun hölmöön kysymykseen :)
Piparminttu
Piparminttu, meillä tehää ihan tavallinen kakku ja kyllä siitä sankari itsekin palan saa, ei tykätä mistään kovin makeasta mut onhan siinä sitä sokeria silti, mut silti tosiaan annetaan.
Mä käytän kans noita pilttejä ja sit banaania ja mansikkaa kun noi muut on niin ronkeleita.
Mä kattelen usein hellapoliisin ja ullanunelma blogeja, sieltä löytyy kaikkee kivaa, mut heikosti ne kaupan meiän omalle väelle menee, tota samaa ja samaa aina vaa, tylsää.
Tarjoiluja olen myös miettinyt jo, meillä synttärit oikeana päivänä eli 13pv. Kinkkujuustosarvia ja jotain suolasta piirakkaa, sit se kakku ja oikein makea domino-daim hyydyke hommeli sellasia varten jotka tykkää makeasta. Sit tikkuihin kotijuustoo ja viinirypäleitä, menee kuin kuumille kiville niin lapsille kuin aikuisillekin :) tossa nyt jotain...
Vieraita on tulossa aika mukavasti, mut eiköhän me mahuta.
Lahjatoiveita ei oikeestaa oo ees kukaa kyselly sen kummemmi, et saa nähä mitä tulee, vaatetta varmasti aika paljon ja niitähän ei koskaa ole liikaa, niinku tuota lelua.
Saas nähä, miten sankari kestää juhlinnan, on alkanut vierastaan aika kovasti, aikansa roikkuu äitin sylissä kun johku mennään tai joku tulee meille. Sit jossain vaihees kyllä irrottautuu leikkimään.
Mulla ei ole ollut tapana tehdä erikseen " vauvakakkua" . Synttärisankari saa toki maistaa pienen palan kakusta! Mä en ole tuon makean kanssa mitenkään hysteerinen, tarjoamalla ei tarjota mutta kyllä nyt synttärikakusta pitää saada maistaa =) Eli tosiaan toinen kakku on suklaa-mansikkatäytteinen ja toinen sillä kuningatar-valkosuklaamoussella.
Jospa taasen aktivoituis hiukan ja muutaman sanasen kerkeis kirjotteleen...=)!
Onnan pojalle toipumisia korvatulehdus-kierteestä,kurjaa ku pikkuset sairastaa=( !
Kiipeilystä joku kirjotteli...meillä ei poitsu oikeestaan vielä oo muualle kiivenny,ku setänsä tykönä 4-5 rappusta ylöspäin,toisaalta harmi kun meillä ei kotona oo rappusia,mutta eiköhän sekin taito opita jossain vaiheessa ihan varmasti=)!
Sanoja ei mun mielestä vielä oo tullu,ainakaan mitään helposti ymmärrettäviä...äittä tai tättä on LUULTAVASTI äiti ja kaakaa on EHKÄ kissa..mutta ota noista sitte selvä...omaa höpötystä tulee senkin edestä sitte...=)!
Synttäritarjoiluista: Meillä tarjotaan ihan perinteistä täytekakkua (josta päivänsankarikin saa osansa), jotain keksejä, voisilmäpullia ja marianne-kakkua (mun siskon leipomana), sekä jotain suolasta piirakkaa tai pasteijaa. Vieraita tulee kaikki isovanhemmat uusioperheineen (niistä tulee jo 13hlöä...),kummit (3hlöä)+muksut (2), Janin setä perheineen (4hlöä),kyllähän niitä siinä olikin...huh huh... No,sitte toisena päivänä tulee vielä meitin kaveriperheitä=)! Juhlia vietetään näillä näkymin 18.11=)!
Marrastoiveen typylle jo etukäteisonnittelut huomisen johdosta, *PALJON ONNEA=)!* Niin se aika vaan menee...meillä vielä vajaa kuukausi...
Poitsu on hiukan nuhanen ja laitoinkin sen pihalle päikyille,helpompi hengittää=)! Mutta nyt meen...
Aurinkoista viikon jatkoa Murut ja mammat=)!
Tiitiäinen78 ja Jansku
Ihan ekana Marrastoiveen tytölle synttärionnittelut huomisen johdosta! :)
Sitte otsikon mukaiseen asiaan... Eli onko kellään muulla sitä ongelmaa, että lapsi ei syö? Tai siis syö tosi vähän.
Meillä poika ei meinaa tällä hetkellä syödä lusikasta mitään muuta kun aamu- ja iltapuuronsa kohtalaisesti.
Olen tarjonnu sormiruokaa sitten, niistä järsii porkkanaa, ruisleipää, omenaa, kurkkua, tuoretta luumua, banaania jne ja mutustelee sämpylää. Ihan keitettyjä vihanneksia olen antanut myöskin, niistä suurin osa lapetaan lautaselta lattialle tai pöydälle mutta osa toki syödäänkin.
Mutta esim. jauhelihaa ei meinaa syödä vaikka antais sormiruokana vaikka murekkeen paloja. Ja lihaa on vähän hankala antaa sormiruokana kun hampaita on vasta 6 ja kaikki tuossa edessä niin ei niillä hirveesti pureskella lihaa pieniksi.
Ihmetyttää, että eikö pojalla oikeesti iske tosi kova nälkä ikinä kun syöminen on nyt tollasta närppimistä :(
Vähän nihkeesti se on suhtautunu tohon lusikalla syöttämiseen jo jonkin aikaa mutta tällä viikolla tuntuu tulleen aika lailla stoppi.
Itse hän ei osaa lusikalla ottaa ja tosiaan tuo sormilla syöminen on sitte vähän niin ja näin...
Joten jos kellään on ollu vastaavanlaista juttua, niin laita ihmeessä vinkkiä tulemaan miten tästä kannattaa edetä että sais ihan tuota varsinaista ruokaakin menemään. Vähän meinaan tuskastuttaa, kun eihän toisen luulis pärjäävän ihan noilla annoksilla mitä nyt menee...
Piparminttu
Piparminttu: meillä poika kieltäytynyt jo n.kuukauden syömästä soseita, hedelmäsoseet kyllä käy mutta ei suolaiset. Haluaa syödä samaa kun muutkin eli olen antanut hänelle lautasella palasina esim. makaroonia, pastaa, bataattia, perunaa, porkkanaa, jauhelihapihviä, lihapullia (ilman suolaa), kalaa jne jotka poika sitten sormineen syö. Aamu ja iltapuuron syö ihan kiltisti kun syötetään, ja aikamoiset satsit vetääkin. Hyvin poika mun mielestä syö ja on ruokapöydässä tyytyväinen kun saa " ihan itse" syödä ja vielä samaa kun muutkin.
marrastoive: kiitos tortilla ohjeesta, saatan sen toteuttaakin, kuulostaa hyvältä. Samaten kuulosti hyvältä sun kuningatar-valkosuklaamousse kakku. Mitä siihen tarkalleen ottaen tulee? Saako kopioida? Oon aikasemmin aina tarjonnut suklaakakun ja kermakakun mutta jos tänä vuonna tekisinkin kermakakun tilalle ton sun kakun, jos vaan paljastat ohjeen?
Kakkujen lisäks meillä tarjotaan keksejä, popcornia (paljon lapsi vieraita tulossa), juusto-viinirypäle/lihapulla-kurkku -vartaita (edelleen lasten herkkua), juustokakku, ehkä pullia (jos joku leipoo, meillähän on uuni sökönä), mahd. marrastoiveen tortillarullia tai jotain muuta suolaista, ja jotain pikkujuttuja kulhoissa esim.karkkia, pähkinöitä jne. Vielä on viikko aikaa hioa tarjottavia, katsotaan nyt mitä sitten loppujen lopuks keksin...
onna
siis piparmintulle piti vielä sanoa, että kyllä meidänkin poika mättää ruokaa lattialle mutta suuhunkin menee aina välillä. Oon sitten ajatellut että ehkä poika syö sen verran kun tarvitsee koska ruokailun alussa syö aina hyvin mutta sitten myöhemmin mättää lattialle ja suuhun, lattialle ja suuhun. Mutta mielestäni poika on kasvanut hyvin ja ihan tyytyväinenkin on eli saa varmaan tarpeeksi ruokaa. Luulisin....
onna
Eli mun murunen on kuumeessa, ensimmäistä kertaa. Nuhaa on ollut jo parisen viikkoa, mutta eilen nousi kuume :( Ruokaa ei suostu syömään ollenkaan, ei siis yhtään mitään(Pitäisköhän olla huolissaan?) Nestettä kuiteskin menee, maitoa ja mehua vähäsen, yht. n.8dl/pv.
Kertokaas, te joilla useampia lapsia, niin miten pitkään kuumetta on ja entä tuo syömättömyys???
Synttäreistä; ajattelin tehdä perhoskakun, keskelle tulle omatekemä marianne-suklaa kääretorttu ja siiviksi sitten kakun puolikkaat... Saas nähdä mitä tuostakin tulee :D Sitten oma äitini tekee 2 voileipäkakkua...Mitäs muuta...ai niin pasteijoita,pullaa ja namia.
Vieraita on tulossa enemmän kuin tarpeeksi, toivon mukaan ruoat ei lopu kesken, heh oispa noloa!
Täytyy mennä kurkkaamaan vieläkö neiti nukkuu päikkyjä.
tin-zu ja kipee tytsy 11kk! <3
http://www.sekasoppa.vuodatus.net/blog/category/KAKUT ja tuolta Vadelma -mustikka -valkosuklaa kerroskakku
Tuolta olen katsonut vinkkiä, en meinaa ihan samoin tehdä sitä täytettä (ajattelin laittaa mustikat ja vadelmat samaan soosiin ja lisäksi vielä 1prk rahkaa joukkoon, en siis tee kahta eri täytettä)
Mutta siis jotain tuollaista, noin suurin piirtein.
Tässä mun makuun oivallinen resepti, jos ei halua/pysty leipomaan:
1 prk ranskankermaa
pätkä purjoa pilkottuna
n. 100-150 g kylmäsavuporoa pilkottuna
Aineet sekoitetaan ja levitetään esim. reissumiesleivän tms. ruisleivän päälle. Täytteeseen voi laittaa vielä myös tuorejuustoa (esim. ruohosipuli) ja ananasmurskaa. Savuporon sijaan voi ranskankerman ja purjon kanssa sotkea myös kylmäsavulohta. Samaa täytettä voi levitellä myös niihin rieskoihin ja kääriä rullalle.
Meillä ei ole vielä pohdittu synttärikuvioita, kun on melkein kuukausi vielä aikaa, mut varmaan kummit ja isovanhemmat kutsutaan eikä juuri muita. Ainakaan kerralla, kun ei mahdu. Lahjojakaan en ole vielä miettinyt.
Ja kyl meillä esikoinen 1v. synttäreillään söi hyvällä halulla ja vielä itse omalla lusikalla ihan tavallista täytekakkua. Mies muuten opetti pojan näyttämään sormella, että hän on 1v. kun kysyttiin " kuinka vanha Sakari on?" . Viikon treenauksen jälkeen sujui hienosti. Saa nähdä oppiiko tyttö saman.
Nyt pehkuihin, Lempi
Meillä mennään " tutun kaavan mukaan" . Eli kutsutaan lähisuku (perhe) ja kummit. Miehen veli tuskin tulee, ei ole liiemmin näkynyt. Ei tullut vanhimman lapsemme syntymäpäivillekään vaikka on kummi... :-(
Tarjottavaa en jaksa vielä liiemmin miettiä. Kakkua ovat pienet aina saaneet maistaa. En jaksa välittää niistä sokereista saati rasvoista. Sen verran pienen määrän noin pikkuinen kuitenkin vain maistaa, ettei todellakaan väliä, minusta siis. Meillä ei mies perusta leipomuksista, joten meillä leivotaan todella harvoin mitään. Siispä kaikki juhlat mennään melko matalalla profiililla noiden tarjoilujen suhteen. Minä en niiden kanssa pysty pätemään ;-P Kakku tulee, varmaan myös voilepäkakku tai jotain muuta pikkusuolaista, keksejä, naksuja ja sellaista...
Lahjoja ei myöskään ole mietitty. Meillä ei ole varakasta väkeä kukaan, joten en uskalla edes esittää mitään toivomuksia. Tapana on omassa suvussani, että kysytään, mitä tarvitsee ja sitten tehdään kimppahankinta, jotta saadaan edes jotain järkevää hankittua. Ne muutamat (kuten anoppi), joilla rahaa olisi eivät sitä meidän lapsiin " tuhlaa" . Vastahan tuo on pikkuhiljaa tajunnut, että lahjaksi voi antaa mieluummin jotain uutta kuin risaista kirppiskamaa... ;-P No, mies ei kannata lahjojen antamista, joten sen hankkiminen jää aina minulle. Ehkä jotain neitimäistä, kun kerran prinsessa kahden pojan jälkeen on...
MUUTA... Täällä on edelleen äippä, joka ei saa lastaan vieroitettua yösyönnistä. Kun siihen ei siipalta saa tukea, niin ei kerta kaikkiaan vaan jaksa väsymyksessään toista huudattaa, vaan tissiä suuhun aina vaan... Toisaalta saan varmasti olla kiitollinen, että meillä kuitenkin nukutaan eikä valvota. Saanhan joka tapauksessa nukkua sen pari tuntia kerrallaan. Jostain syystä kuitenkin olen valtavan väsynyt... kaikkeen... Varmaan tämä stressi rahasta, työttömyydestä, lastenhoidosta ja muista.
Pitäisi se yksivuotiskuvakin varata. Sen verran olen jokaiseen " tuhlannut" , että se on valokuvaamossa otettu. Lisäksi tähän aikaan vuodesta alkaa olla muistettavaa kaikenlaista. Suvussa tulossa monia synttäreitä, isänpäivää, joulua... Varmaan pitäisi jotain duracellpillereitä ruveta napsimaan, jotta saisi kaiken tehtyä.
Niin, kukahan täyttäisi noiden pienten vauvakirjoja! Tuntuu, ettei sinne ole muistanut ruksata mitään.. :-( Joopa, neitimme kyllä jo osaa kävellä jonkun verran, mutta tyytyy kiitämään pepullaan aivan julmettua vauhtia!
Nyt taas välipalaa ja työnhakua!
TalviSalama kera trion
Meidän neiti edelleen kuumeessa. Eilen illalla alkoi olemaan vähän veltto ja kovin väsähtänyt vaikka oli juuri nukkunut, silmät olivat harmaat ja yleiskunto muutenkin huono. Päätimme lähteä lastenklinikalle päivystävälle lääkärille.
Onneksi kaikki oli ihan ok, korkean kuumeen vuoksi oli vaan veto veks. Ei tulehduksia tms. Maitoa vaan suostuu toinen juomaan, ei lusikallistakaan ruokaa. Mutta lääkäri sanoi, ettei tarvitse olla huolissaan, ottaa kuulemma ruoat takaisin parannettuaan. Kyllä helpotti kamalasti tietää, ettei ollut mitään pahempaa. Toivotaan nyt ettei kuume enää nousisi ja tyttö alkaisi paranemaan.
Sori tää vuodatus, pakko päästä purkamaan sydäntä...
Toivottavasti hän paranee pian ja ruoka alkaa taas maistumaan :)
Täälläkin podetaan flunssaa, ihka ensimmäistä sellaista. Kuumetta ei ole noussut mutta räkäinen on ja sitä kautta hieman ärtyinen ja yöt levottomia. Eipä kyllä muutenkaan meillä öitä vielä nukuta, mutta nyt siis heräilee ja haluaa tissille sitäkin useammin. Unikoulu siirtynyt hamaan tulevaisuuteen.
Synttäreihin meillä vielä sen verran aikaa että mitään suunnitelmia ei vielä ole. Mitään mega juhlia tuskin järjestetään, lähisukua vaan ketkä nyt sitten pääsee. Lahjojakaan en ole miettinyt ja paljon tavaraa jo valmiiksi meillä onkin, vauvapulkkaa ja taaperokärryä ym. Minä olen perinteisesti tarjoiluissa luottanut kaupan pakastealtaaseen (laiska) suolaiset pasteijat ym ja täytekakku ovat löytyneet sieltä, jospa tällä kertaa panostaisin hieman enemmän : ) marrastoiveen ohjeet kuulostivat hyviltä.
Jotain muutakin minulla mielessä oli mutta pää tyhjeni näköjään kun konelle pääsin, ehkä palailen jos myöhemmin muistan.
Tinzulle jaksamista ja muillekin joilla murut sairaana, hyvä kun menitte lääkäriin itse olen sitä mieltä että lasten (varsinkin pienten) kanssa mielummin liian helposti kuin että odottaa liian kauan.
Täälä sitä on taas noustu ennen klo:06.00.
Synttärit lähestyy jo vahdilla enään ei kauaa ole kun meidän muru tuon 1v täyttää...
Missäs vaiheessa sit siirrytään tuonne taapero/leikki ikäisen puolelle?
Eli tehdäänkö sinne heti pinoa vaiko vasta joulukuun alussa kun kaikkien murut ovat sen 1v?
Meillä pikkumies on yskässä ja nuhassa...
Viimeyönäkin yski melkoisesti,joten eipä tiedä nyt varmaksi sitten päästäänkö sinne perhekahvilaan nyt kuitenkaan.
Jos ei yhtään tämän päivän aikana pojan yskä ja nuha helpota niin taidetaan jäädä kotiin ja käydä lääkärissä.
Mutta nyt lopettelen...
M@@.Vi ja koko perhe
Ompas hiljaista, joutui oikein kaivamaan tän meidän pinon esiin tuolta jostain kakkos-kolmossivun paikkeilta...
Meille ei nyt kuulu oikein mitään uutta, joten en viitti tässä taas kirjotella niitä samoja perinteisiä kuulumisia... Mutta sen sijaan kysynkin, että laitettaiskos gallupia pystyyn, mitä aiotte ostaa marrasmuruillenne 1vee lahjaksi tai vastaavasti toivoa heille lahjaksi synttärivierailta? Ois kiva kuulla muiden ideoita :)
Entä millasta tarjoilua olette synttäreille suunnitelleet tai ylipäätään miten aiotte juhlia synttäreitä? :)
Meillä on tarkotuksena itse ostaa pojalle lahjaksi taaperokärry ja varmaankin semmonen vauva-pulkka, jospa vaikka marraskuun lopulla olisi jo lunta :) Ja puu-leluja olen hänelle toivonut, samoin ruskovillan välihaalaria toppapuvun alle& jotain karvalakkia tai vastaavaa tosi lämmintä hattua.
Synttäreitä on ilman muuta tarkoitus juhlia ja lähisukulaisten ja kummien lisäksi kutsutaan muutama vauva-kaveri (vanhempineen tietysti) sekä äidin&isän lähimmät kaverit. Jotain herkkuja meinasin itse tehdä, kuten juustokakkua, porkkapiirasta ja sellasia :) Noi nyt alustavasti on mielessä.
No niin, mutta nyt taidetaan pojan kanssa lähteä vähän ulkoilemaan kun on päiväunet nukuttu ja välipala syöty :)
Piparminttu