Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä kivoja vaatteita pojalle 8v/134 cm?

05.02.2008 |

Otsikossa olikin jo kysymys. Meillä on ekaluokkalainen poika ja ennen olen ostanut hänelle vaatteet H&M:ltä ja Lindexiltä pienten poikien puolelta.. Nyt kun koko on 134 cm niin on siirrytty Isojen poikien puolelle. Nyt on ongelmana että kaikki vaatteet isojen puolella ovat ihan järkyttäviä pääkallokuviin varustettuja...Mistä siis löytäisin pojalleni kivaa ja siistiä, rentoakin ja värikästä vaatetta koossa 134-140 cm? Kiitos etukäteen vinkeistä!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös tuo koko juuri nyt ajankohtainen ja minäkin etsin ihan uusia vaatteita pojalle.

Tyyli tuon kokoisilla muuttuu miltei kaikissa mallistoissa, joita tiedän, joten olen ajatellut ihan reippaasti kokeilla mm. Qviksilveriä, Lee' tä ym mm. Stockan myymiä merkkejä. Ugly duckin vaatteita tilasin muutaman, mutta niisäkin on sellainen pääkalloankka. Samoin olen hankkinut muutaman IKKS' n paidan.

Oikeastaan odotan jo aikaa jolloin poika itse innostuisi vaatteista ja saisi sitten itse valitakin ne. Miespuolisen työkaverin pojistaan kertomien juttujen perusteella näyttäisi siltä, että peruspojankin vaatemausta tulee aika selektiivinen 10 vuoden ikään mennessä. Tyyliin: yhdet merkkifarkut ja merkkihuppari, joita halutaan pitää sitten ihan koko ajan...

Vierailija
2/8 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojalle olen ostellut lähinnä Stockalta (Exit, niiden omia merkkejä, Puma ja pari Quiksilveriäkin olen raskinut ostaa) ja Lindexiltä on löytynyt tähän asti ihan kivasti farkkuja.

Viimeimmäksi joululahjaksi annoin lahjakortin pojalle Zaraan ja sieltä poika kelpuutti paljon vaatteita mukaan (hän tykkää ohuista pitkähihaisista ja sitten huppareista). Kerran olen käynyt olisiko se JC:n nuorempien puolella ja sieltä tarttui takki mukaan. Sen verran kivalta ne vaateet näytti, että sieltä saattaa joskus kans tarttua mukaan - niissä ei kylläkään ollut värejä samaan tapaan kuin Zaran vaatteissa, mutta eiköhän tässä kohta mennä sitä kohti, että jalassa on lenkkarit ja päällä farkut ja musta huppari... Mitä olen noita vähän isompia koululaisia katsellut, niin urheiluvaatteet alkaa olla pop, joten ties vaikka jostain urheiluliikkeistäkin voisi löytyä kivoja. Meillä on tosiaan pidättäydytty tähän mennessä Stockan Pumissa yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä farkkuja ja hupparia, kuten varmaan moni samanikäinen.

Aiemmin ostin paljon Exitin vaatteita, nykyään ne ovat minusta aika rumia. Melkein kaikissa on painatus ja montaa väriä yhdistelty. Joko maku tai sitten vaatteet on muuttuneet. Juhlavaatteet on kyllä kivoja edelleen.

Nykyään pojan vaatteet on pääasiassa H&M:ltä, mutta vain Logg-mallistoa. Farkkuja on vaikka minkämallisia ja -värisiä, trikoopaidat kivan sporttisia, samoin hupparit. Hillittyjä yksivärisiä neuleita, raitakauluspaitoja t-paidan kanssa pidettäväksi ym. löytyy myös sieltä. Niistä tykkäämme molemmat. Myös Benettonin yksiväriset trikoot on ok.

Urheiluliikkeistä voi myös löytää kivoja vaatteita pojalle.

t. frilla

Vierailija
4/8 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään itse ostaa mieluiten pojan vaatteet Espritin ja Benettonin mallistosta. Niitä meiltä löytyy aika paljon. Espritin farkut ja housut ovat must.

Poika itse viihtyy parhaiten urheiluvaatteissa. Koulussa saa pitää verkkareita yhtenä päivänä viikossa, jolloin on koulussa liikkaa... Kaamea äiti! Mutta vielä ollaan päästy yhteisymmärrykseen ;-) Poika rakastaa pelipaitoja. Harrastaa jääkiekkoa ja jalkapalloa, joten urheiluvaatteita löytyy paljon pojan vaatekaapista.

Vierailija
5/8 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rihannah:

Otsikossa olikin jo kysymys. Meillä on ekaluokkalainen poika ja ennen olen ostanut hänelle vaatteet H&M:ltä ja Lindexiltä pienten poikien puolelta.. Nyt kun koko on 134 cm niin on siirrytty Isojen poikien puolelle. Nyt on ongelmana että kaikki vaatteet isojen puolella ovat ihan järkyttäviä pääkallokuviin varustettuja...Mistä siis löytäisin pojalleni kivaa ja siistiä, rentoakin ja värikästä vaatetta koossa 134-140 cm? Kiitos etukäteen vinkeistä!

Minä ostan HM:n LOGG-vaatteita (vain paitoja,housut liian reiluja meidän 8-vuotiaalle),Zarasta,Benettonilta (Kampin liike),Exitiltä ja Espritiltä housuja (sopivat hyvin hoikalle pojalle ja housuissa on kiristyskumppari vyötäröllä.Uusin tuttavuus on Kuperkeikan nettikauppa josta olen ostanut MeToon vaatteita (140cm asti).

Vierailija
6/8 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran vielä että missä tuo Zaran liike on?

Vierailija
7/8 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zara löytyy keskustan Stockaa vastapäätä ja Itiksestä. Jos on tottunut tuommoiseen H&M ja Lindex hintatasoon, niin Zaran hinnat on suht samaa luokkaa - esim. pojan puserot 20 e. Farkkuja valitettavasti sieltä meidän pojalle ei enää voi ostaa, kun ne on tehty tosi hoikille. Joku Quicksilver on sellainen ainakin meillä, että ei tule kyllä kuin pari vaatekappaletta ostettua kaappiin, kun huppari taitaa olla 65 euron luokkaa.

Vierailija
8/8 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindexin farkuissa on yleensä liian iso vyötärö ja kömpelön paksut saumat, ja muutenkin valikoima tökkii nyt kun Fix-sarja on liian pientä kokoa. Ulkovaatteiden alle ei kelpaa panssarimaiset housut, sen olemme jo molemmat oppineet, siitä tulee lapselle hiertymiä ihoon. Stockalta varmaan löytyisi, mutta menen mieluummin vaateliikkeeseen jossa on selvästi tangoissa kaikki muutamalla vilkaisulla nähtävissä. Stockalla minua miellyttävät vaatetavarat ovat niin hajallaan eri puolilla osastoa, etten jaksa innostua. Joten meillä Bobo:n valikoimat ovat olleet pelastus, erityisesti kangashousuissa, Mayoral ja Girandola tulevat ekana mieleen, mutta on niitä jotain muitakin merkkejä vaatelaatikoissa. Yläosat ovat Legon collegeja, jotka kestävät siisteinä vaikka kuinka pitkään. Pesunukkaa ei tosiaan tule alle vuoden käytössä. Myös Pop, Esprit ja osa Timberlandeista (ei isoja logoja) on aika kivoja (ne värikkäät, esim. keltaiset, vihreät ja oranssit), varsinkin paidat ja tietysti Mayoralin kauluspaidat yms. Legon ja Pop:n collegehousut ovat myös todella hyviä jatkuvassa käytössä ja pesussa.

Espritillä mielestäni kankaiden laadussa on vaihtelua, en ostaisi niitä ilman tunnustelua. Tämä pätee kyllä Timbeenkin, välillä ompelujälki on resuista ja kangas halvahkon puuvillan oloista. Joten samoissa mallistoissa on laatueroja eri tuotteissa ihan selvästi.