Mikä liikuntalaji sopii aspergerille?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 15:06"]
Itse suosittelisin ammuntaa.
[/quote]
Jos ap hakee liikuntaharrastuksen kautta lapseleen hyvää kuntoa(?), ammunta ei oikein sovi. Eri asia, jos kyse on vain virikkeestä.
Joku tylsä. Suunnistus ei taida sopia. Siinä tulee liikaa muutoksia.
Hm, ei mitenkään tasapäistävä kysymys?
Jokainen meistä on yksilö- niin myös as-lapset ovat yksilöitä. Yllätys? Mikä kiinnostaa toista, ei missään nimessä kiinnosta toista.
Meillä on kaksi as- lasta, 10 vuoden ikäerolla. Toinen pelkää vettä, eikä ole koskaan oppinut uimaan (nyt 19v), toinen rakastaa uimista, mutta suihkussa käyminen on tuskaa (aistiyliherkkä). Kumpikaan ei ole kovin urheilullinen, mitkään kilpailulajit ei ole koskaan kiinnostaneet. Vanhempi on aikanaan harrastanut ju-jutsua, nuorempi käy sählykerhossa (mikä tietääkseni on joukkuelaji :p)
Joten ei ap kysymykseesi ole tuolta pohjalt aolemassa vastausta.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 15:06"]
[/quote]
http://www.hs.fi/sunnuntai/Liittyyk%C3%B6+Aspergerin+oireyhtym%C3%A4+koulusurmiin/a1360384269467
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 13:34"]
Suunnistus vaatii kyllä kilpatasolla äärimmäisen vahvaa fysiikkaa. Asseilla on yleensä huono suuntavaisto. Suunnistus kyllä myös älliä, mutta ei se kompensoi, koska kaikki kilpatason suunnistajat osaa suunnistaa. Suunnistus ei sovi rutiineista pitäville, koska vaihtelevampaa urheilulajia tuskin on. Tosin kuntoilumielessä sopii sekin, samoin kuin hiihto ja uinti.
[/quote]
Ap hakeekin liikuntalajia kuntoilumielessä, ymmärsinkö oikein?
uimahyppy. Jousiammunta. Uinti. Juoksu. Hiihto. yleisurheilu.
Kamppailulajit ei sovi.
Monasti harrastajat nopea älyisiä.
Mulla ainakin kaatuu siihen kun en tajua 😭