Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Tehyn irtisanoutumiset vaikuttaa synnytyksiin?

Vierailija
15.10.2007 |

Minulla on laskettu aika 20.11. jolloin joukkoirtisanoutumisten pitäisi olla juuri astunut voimaan. Osaako joku kertoa miten synnytykset tämän jälkeen hoidetaan? Pelottaa.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sh mutta vaan labhoit ja minun laskettu aika on hiukan ennen lakon alkua. Totta kai minuakin pelottaa synytys jos irtisanoutumiset toteutuvat mutta en usko tämän tilanteen menevän niin pitkälle. Tehy on laittanut tavoitteen niin korkealle että siitä on nyt varaa laskea. Jos tavoite olisi ollut esim. 15% niin ei sitä olisi saatu, nyt on hyvät mahkut saada vaikka tuo 15%. Eikä tuo 15% korotus niin paljoa ihmisten veroja korota että siitä kannattaisi hoitsuja hirteen vetää.



Ja jos irtisanoutumiset oikeasti toteutuu niin muistakaa että ne on kohdennettuja eli valitkaa vaan sitten joku paikkakunta minne menette hengailemaan lähellä la jossa ei irtisanoutumisia toteuteta, ja kas kummaa mites se synnytys nyt täällä sitten oikein käynnistyi... Jokainen synnärille tuleva on hoidettava oli oma asuinkunta mikä tahansa. Suunniteltua sektiota ei silloin saa eli on synnytettävä alakautta (mutta eiköhän tässä erikoistilanteessa ne pelkäävätkin äidit ole valmiita alakautta synnyttämään) mutta on ainakin asiansa osaavaa henkilökuntaa paikalla.

Vierailija
42/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan (tai ainakin kannatin) periaatteessa itsekin hoitajille palkankorotuksia, kohtuullisuuden rajoissa tosin, mutta on vain sietämätöntä ja epämoraalista kiristää heikkojen ja avuttomien hengillä. Sillä siitähän tässä on kyse. Enkä pelkää vain itseni ja syntymättömän vauvani puolesta tai edes kaikkien raskaana olevien puolesta vaan muidenkin jotka hädän hetkellä tarvitsevat apua.



Nämä ivalliset kommentit kuulostavat uskomattomilta, eikö ihmisillä enää ole minkäänlaista kykyä asettua toisen asemaan?



Tietysti oma napa on kaikista tärkein ja pitäähän meidän kaikkien saada laskut maksettua, mutta se että ollaan valmiita uhraamaan jopa henkiä muutaman satasen palkankorotuksen tähden, veroihinhan siitä kuitenkin suuri osa menee. Pistää vihaksi ja ahdistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri apua normaalissa synnytyksessä. Jopa synnytyslääkäri saattaa olla aika pihalla jutuista, jotka normaalisti hoitaa kätilö.

Vierailija
44/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te nyt sitten alatte itkemään, jos ne menee lakkoon juuri kun te heitä tarvitsisitte? Hoitakaa vaan hommanne omatoimisesti ja näyttäkää kuinka hyviä te itse olette.

Vierailija
45/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkivasi ammattikunnallesi arvostusta ja sympatiaa palkkatoiveille? Itse en ole koskaan väheksynyt sairaanhoitajien osaamista ja erityisesti kätilöitä olen arvostanut todella paljon. Tällä menolla vain siitä arvostuksesta on kohta enää rippeet jäljellä.

Ap

Vierailija:


Mitä te nyt sitten alatte itkemään, jos ne menee lakkoon juuri kun te heitä tarvitsisitte? Hoitakaa vaan hommanne omatoimisesti ja näyttäkää kuinka hyviä te itse olette.

Vierailija
46/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 47 -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


hankkivasi ammattikunnallesi arvostusta ja sympatiaa palkkatoiveille? Itse en ole koskaan väheksynyt sairaanhoitajien osaamista ja erityisesti kätilöitä olen arvostanut todella paljon. Tällä menolla vain siitä arvostuksesta on kohta enää rippeet jäljellä.

Ap

Vierailija
48/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ehkä vähän pihalla, vasta alkanut kiinnostaa koko jupakka. syystä että la 14,11 ja synnytyspaikkana jyväskylä, joka kuuluu noihin irtisanotujiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko näitä hourupäitä tällä palstalla. Kiireellinen hoito annetaan, ainoastaan kiireetön hoito kärsii. On siellä sairaalassa lääkäreitä, perus- ja lähihoitajia, Tehyyn kuulumattomia sairaanhoitajia ja sellaisia, jotka eivät ole lähteneet tähän irtisanoutumiseen mukaan. Muista nyt, että vain 1/10 tehyläisistä on allekirjoittanut kyselyn, jossa kysytään irtisanoutumishalukkuutta. Ihan eri asia on, kuinka monella kantti kestää viedä se virallinen irtisanoutumislomake työnantajalle.

Vierailija
50/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä av:llakin niin monesti puhutaan siitä kuinka kuka tahansa pystyy hoitajien työt tekemään viikon perehdytyksellä ja palkkakin on jo hyvä niin siitä nyt vaan hommiin.



Maksakaa oikeata palkkaa kätilöille ja muille hoitajille niin ei tarvii pelätä hengen puolesta.



Irtisanoutuneella hoitajalla ei ole mitään velvollisuutta osastoa kohtaan missä ei ole edes töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tämä " irtisanoutuminen" , jossa kuvitellaan oman työpaikan tulevan takaisin kuin manulle illallinen.

Vierailija
52/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat kun tekevät teidänkin työt halvalla ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiireellinen hoito on pakko antaa, se on perustuslaissa. Synnytyspaikka voi muuttua ja siihen on varauduttava, että kätilö ei jouda paljoa seuranasi olemaan.

Vierailija
54/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onko ok ottaa laiton irtisanoutuminen aseeksi vai ei, kun lakkoillakin voisi

- molempiin kysymyksiin on vastaus EI

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän toki, että pelottaa, synnytys ja kaikki siihen liittyvä, mutta miksi meidän pitäisi palvella JUURI SINUA paskapalkalla, hädin tuskin saa ruokaa lapsille? Höpöhöpö. Kutsumusammattia tämä ei ole ikuisuuksiin nähnytkään.

Minun osastoni osastonhoitajan palkka on pienempi kuin putkimiehellä. Repikää siitä. Toki putkimies on tärkeä henkilö, mutta sairaaloissa yms ollaan kuitenkin vastuussa ihmishengissä... Oikein odotan innolla kun nämä loistavat päättäjät ovat vanhoja tai sairastuvat... Eiköhän siinä vaiheessa olla kiitollisia kun saadaan sädehoitoa syöpään tai labrapalvelut toimivat kunnolla. Mitä meinaatte tehdä kun murtuneen jalkanne kanssa ette pääse röntgeniin? Tai olette kipeitä mutta labravastauksia ei tipu, koska labrahoitajat ovat kyllästyneet paskaan palkkaansa.

Ei hoitajat ole enää nykyään mitään lääkärin varjossa näkymättöminä ahertavia Florence Nightingaleja, vaan tavallisia ihmisiä, joilla on myös perhe elätettävänä. Itse en tätä työtä enää tee ilman kunnon palkkaa.

T: hoitsu

Vierailija
56/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" irtisanoutumisvalmiutensa on kirjallisesti ilmoittanut 12 800 jäsentä.



- Sairaaloiden toiminta halvaantuu täysin, sanoi Tehyn järjestöpäällikkö Kirsti Viljakainen.



Irtisanoutumisen koskevat kaikkia erikoissairaanhoidon toimintoja, eikä mitään ole rajattu pois.

"

Lääkärithän ovat töissä ja he ehtivät auttaa kaikkein pahimpia tapauksia mutta puudutteita on turha toivoa, mitään erityistoiveita on turha antaa. Olen luultavasti yksin huoneessa koko synnytyksen ajan. EHKÄ joku kätilöistä ehtii paikalle ponnistusvaiheen loppuajaksi, ottamaan lasta vastaan.



Osastolla tilanne tulee olemaan vielä paljon pahempi. Minkäänlaista imetysohjausta et todellakaan tule saamaan. Saati että sinulle esiteltäisi paikkoja. Miehesi luultavasti saa luvan kärrätä sinut osastolle.

Vierailija
57/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta en enää jaksa kirjoittaa. Suosittelen alan vaihtoa, jos potilaiden henki on sinulle noin yhdentekevä.



Ap

Vierailija
58/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se irtisanoutuminen tule menemään koskaan niin pitkälle että väki oikeesti lähtisi



ei koska silloin oikeesti ihmishenget olisi vaarassa, mitä sanotte siitä etttä koko sydäntehon porukka lähtee, ei sinne löydy osaajia mistään, erikoisalaa on niin paljon, ei se riitä et on sairaanhoitaja tai perushoitaja, ei niitä hommia niin vaan osata kun ei ole kukaan edes perehdyttämässä

eli kyllä valtio avaa rahakirstunsa ihan varmasti!!



synnytykset hoidetaan täysin normaalisti, koska siis ei kukaan ei irtisanoudu



eli rauhoittukaa ja nauttikaa odotuksestanne

Vierailija
59/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 1/ 10 irtisanoutuu niin kyllä sekin vaan vaikuttaa kun ei noilla osastoilla muutenkaan liikaa sitä väkeä. Sitä paitsi ne irtisanoutumiset kohdistetaan juuri siksi tiettyihin yksiköihin, että se jossain tuntuisikin. Tiedän esim. eräältä osastolta sopimuksen allekirjoittaneen 3:a lukuunottamatta kaikkien. Ja tämä yksikkö on erittäin tärkeä hoidon kannalta.

Ja kyllä teillä on ruusuiset käsitykset, jos kuvittelette lääkärien tekevän irtisanoutuneiden hoitajien työt. Hah haa , sanon minä. Näkisinpä vaan lääkärin taluttavan potilasta vessaan tai hoitamassa jonkun synnytystä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi