Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Tehyn irtisanoutumiset vaikuttaa synnytyksiin?

Vierailija
15.10.2007 |

Minulla on laskettu aika 20.11. jolloin joukkoirtisanoutumisten pitäisi olla juuri astunut voimaan. Osaako joku kertoa miten synnytykset tämän jälkeen hoidetaan? Pelottaa.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jo inflaatiokin kiihtyy tajuttomasti noiden korotusten takia. Kohta palkankorotuksesta ei ole enää mitään jäljellä.

Vierailija
22/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat maksaneet sinun neuvolapalveluitasi...



Tulppa pilluun vaan ja toivot parasta. Tai sitten pidät miehellesi pikakurssin synnytyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Ne on verorahoja, joita jaetaan, ei niitä jostain valtion, eikä kunnankaan kassaan ilmesty tyhjästä.

Kuka tässä on tyhmä?

Vierailija
24/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että jokainen vastaa vain itsestään. Entä jos esim. joku hoitsu sairastuu ja lääkäri ilmoittaa, että sori, vastaat itsestäsi, minä en jouda hoitamaan? Onko se sinusta ihan ok ja eettisesti oikein?

Vierailija:


Juu-u Valtio on viime kädessä vastuussa. Eli ne heerat siellä.

Hoitajalla ei ole mitään velvoitetta mihinkään kun itsensä irtisanoo.

SINÄ itse vastaat viime kädessä itsestäsi, turha tulla tänne syyttelee muita.

Vierailija
25/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset




Kukas toimelias (raskaana oleva)av-mamma pistäisi isomahaisten mielenosoituksen pystyyn eduskunnan portaille? Voisi olla aika vaikuttava näky kun me isomahaiset juuri poksahtavat mammat huudettaisiin Jykke-boyta vastaamaan synnytyksistä ja vauvojen hoidosta. Saisi Katainenkin maistaa raskaana olevan naisen kiukkua :) Jopa minä voisin lähteä mukaan täältä perähikiältä valtaisan masuni kanssa.

[/quote]




Vierailija
26/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tulppa pilluun vaan ja toivot parasta. Tai sitten pidät miehellesi pikakurssin synnytyksestä.

Tuollaisille k-päille pitäisi sitten vielä jotain palkankorotuksia antaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että jokainen vastaa vain itsestään. Entä jos esim. joku hoitsu sairastuu ja lääkäri ilmoittaa, että sori, vastaat itsestäsi, minä en jouda hoitamaan? Onko se sinusta ihan ok ja eettisesti oikein?

Vierailija:


Juu-u Valtio on viime kädessä vastuussa. Eli ne herrat siellä.

Hoitajalla ei ole mitään velvoitetta mihinkään kun itsensä irtisanoo.

SINÄ itse vastaat viime kädessä itsestäsi, turha tulla tänne syyttelee muita.

Tarkoitan sitä, että jos itse olisin tuossa tilanteessa, palkkaisin kyllä kiireesti avustajan/tukihenkilön, synnytykseen mukaan.

Valtio on vastuussa terveydenhuollosta, mutta kun ei näytä toteutuvan.

Vierailija
28/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


omasta perseestä kyse. Enkä todellakaan enää pysty sympatiseeraamaan ketään, joka jättää tällä tavalla minut ja vauvani heitteille! Olen sentään niiden hoitsujen palkkoja verorahoistani maksellut vuosikaudet ja synnyttämässä uusia veronmaksajia tähän maahan.

Heitteillejättö on jo ihan Suomen laissakin rikos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntamme perustuu siihen, että toisista ihmisistä kannetaan vastuu.

Vierailija
30/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytetyn penkillä hoitaja, joka ei kuulu osaston henkilökuntaan?

" On sinun vikasi, että tämä synnytys meni puihin, vaikka et ole ollut täällä edes töissä 3 viikkoon" ?

Vierailija:


Syytän heitteillejätöstä hoitajia.

Yhteiskuntamme perustuu siihen, että toisista ihmisistä kannetaan vastuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Yhteiskuntamme perustuu siihen, että toisista ihmisistä kannetaan vastuu.

Elä sinä vaan päiväunelmissasi että hoitajat ovat edelleen ainostaan kutsumksensa takia töissä, ihan yhtälailla heillä on laskut maksettavina kuin sinullakin.

Vierailija
32/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus irtisanoutua jos siltä tuntuu. Jos haluat, että joku ottaa sinun terveydestäsi vastuun, siitä on maksettava säällinen korvaus. Jos ei huvita maksaa, ei voi odottaa, että kukaan ottaisi vapaehtoistyönä vastuullisen työn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla pelkän kutsumuksen takia töissä?! Mutta minusta heille pitäisi kelvata samanlainen palkkataso kuin muillekin ihmisille. Kyllä muutkin pystyvät maksamaan laskunsa ihan vastaavilla palkoilla, minäkin.

Minun alallani joukkoirtisanoutuminen ei vain olisi yhtään niin tehokasta, koska ruumiita ei tulisi. Tosin pitkällä tähtäimellä vaikutus Suomen verokertymään voisi olla melkoinen ja jäisi hoitsuillakin palkat saamatta.

@hipsu@:


Elä sinä vaan päiväunelmissasi että hoitajat ovat edelleen ainostaan kutsumksensa takia töissä, ihan yhtälailla heillä on laskut maksettavina kuin sinullakin.

Vierailija
34/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen ihan samaa mieltä kuin ap, ei heru enää hoitsuille sympatiaa eikä empatiaa. Ei pidä lähteä alalle, jossa on kannettava vastuuta, ellei kykene sitä vastuuta kantamaan. Huonoa palkkausta ei paranneta niin, että käyttäydytään kuin uhmaikäiset lelulaatikolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täälläkin kommentoijia!



Pitäisi kyllä kaikkien käsittää, että ajatus synnytyksestä jossa ei ole ammattitaitoista henkilökuntaa läsnä pelottaa raskaana olevaa naista. Ei siinä vaiheessa todellakaan halua kuulla kommentteja tyyliin " tulppa pilluun vaan" tai " apua armeijan klopeista" . Synnytys ilman koulutettua kätilöä on aina riski sekä äidille, että lapselle ja voi aiheuttaa pahimmillaan molempien kuoleman. Tätä pelkoa ajatellessa on toissijaista se, kenen syytä on että hoitajat eivät ole töissä.



Myöskään Kataisen ivaajille ei riitä sympatiaa täältä: Tutkikaa faktanne ihmiset. Katainen tai kokoomus eivät missään vaiheessa luvanneet moisia korotuksia hoitajille. Eikä kunta tai valtio muutenkaan ole mikään pohjaton rahasampo, jonka päällä rikkaat herrat vaan kiusallaan istuvat antamatta rahaa köyhille hoitajille... Jos Tehyn korotuspyynnöt menee läpi, tietää se noin 100-170 euroa korotuksia jokaisen Suomalaisen veroihin per vuosi.



Pidetään keskustelu asiallisena, eikä syydetä tänne asiattomia argumentteja vailla mitään todellisuuspohjaa, jooko?

Vierailija
36/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täälläkin kommentoijia!



Pitäisi kyllä kaikkien käsittää, että ajatus synnytyksestä jossa ei ole ammattitaitoista henkilökuntaa läsnä pelottaa raskaana olevaa naista. Ei siinä vaiheessa todellakaan halua kuulla kommentteja tyyliin " tulppa pilluun vaan" tai " apua armeijan klopeista" . Synnytys ilman koulutettua kätilöä on aina riski sekä äidille, että lapselle ja voi aiheuttaa pahimmillaan molempien kuoleman. Tätä pelkoa ajatellessa on toissijaista se, kenen syytä on että hoitajat eivät ole töissä.



Myöskään Kataisen ivaajille ei riitä sympatiaa täältä: Tutkikaa faktanne ihmiset. Katainen tai kokoomus eivät missään vaiheessa luvanneet moisia korotuksia hoitajille. Eikä kunta tai valtio muutenkaan ole mikään pohjaton rahasampo, jonka päällä rikkaat herrat vaan kiusallaan istuvat antamatta rahaa köyhille hoitajille... Jos Tehyn korotuspyynnöt menee läpi, tietää se noin 100-170 euroa korotuksia jokaisen Suomalaisen veroihin per vuosi.



Pidetään keskustelu asiallisena, eikä syydetä tänne asiattomia argumentteja vailla mitään todellisuuspohjaa, jooko?

Vierailija
37/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tästä oli kyse. Olen peloissani itseni ja vauvani puolesta ja on kamalaa kuultavaa nämä vahingoniloisten hoitajien kommentit.



Ap

Vierailija
38/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin laskettu aika tulossa juuri tuossa " lakon" alkamisen jälkeen... Pelottaa ihan tosissaan. Tsemppiä!

Vierailija
39/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun 35 puhuu rahasta, niin mietitäänpä mistä sitä löytyy. Jokaiselta voidaan kerätä sitä veroissa, lainaa voidaan maksaa hieman hitaammin tai se voidaan " säästää" jostakin muualta. Koska hoitajat eivät nyt näytä suostuvan pienempiin korotuksiin tulisi oikeasti miettiä muita vaihtoehtoja. Varmaan olemme kaikki yhtämieltä siitä, että haluamme laadukasta sairaanhoitoa? Tulevaisuudessa voimme kouluttaa " liikaa" hoitajia, jottei tule " työntekijänmarkkinoita" . Tosin itse mm. valitsin aivan toisen ammatin juuri johtuen tuosta hoitoalan pienipalkkaisuudesta.

Vierailija
40/59 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin iso vastustus, etten haluaisi antaa hoitajille enää penniäkään. Ihan vain siksikin, että jos tässä asiassa annamme pirulle pikkusormen, mikä ammattiryhmä alkaa vaatia seuraavaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi