Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISMUSSUKAT viikolla 42***

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ei särje päätä, ei yhtään!!:) Johtuu kyllä varmaan siitä, että otin jo aamulla ennen säryn alkamista panadolin.

Soitin tänään neuvolaan. Siellä oli sijainen, vaikuti oikein mukavalta. Otti jotenkin " vakavammin" , kun selitin päänsärystä, yms. Sain ajan torstaiksi neuvola lääkärille ja silloin oma terkkakin on jo töissä. Ottaa kuulemma ensin veranpaineen ja kattoo pissan.

Popliz: En ollut syönyt ennen verensokerin ottamista varmaan yli kahteen tuntiin. Luulisi riittävän tai tiedä sitä.

Mama030308: Tää eilinen pyörrytys ei kyllä todellakaan mennyt ohi hetkessä vaan kesti useita minuutteja! Oli kyllä aivan kamalaa! Musteni sillee pikkuhiljaa silmissä ja kaikki äänet rupes hiljenemään...! Tasan kerran elämässäni oon kokenut vastaavaa, kun kerran vuosia,vuosia sitten meinasin puörtyä koulussa menkkakipujen takia.

Kyllä mullakin noita muita huippauksia on välillä ollut, mutta ei mitään tällaista, hui!!

No..nyt kun vaan jaksaisi odottaa sinne keskiviikkoon asti, että pääsee lääkäriin.

Hyvää tiistain jatkoa kaikille mammoille!:)

Aleida 17+4

Vierailija
22/43 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, Aleida, että sait lääkärin ajan. Hyvä selvittää, mistä vaivasi johtuvat, kun näin raskaana kaikki arvot (verenpaineet, -sokerit sun muut) niin helposti heittelee. Toivottavasti vointi sitten paranee!

Meillä oli eilen rakenneultra. Rakenteet oli kunnossa, mutta aika huonosti lapsi meidän silmiin näkyi, vaikka kaupungin parhaat 3D-laitteet piti olla. No, tietysti tärkeintä, että lääkäri näki kaiken olevan kunnossa! Ja lääkäri kyllä oli oikein pätevän oloinen, tiedän tuttuja lääkäreitä jotka häntä suosittelivatkin. Lääkäri oli näkevinään ihan ultrauksen alussa sukukalleudet jalkojen välissä, mutta kun ruvettiin uudelleen katsomaan, niin vauva päätti pitää tiukasti jalat ristissä. Ei yhtään suostunut avamaan, vaikka kuinka tökittiin.. :D Eli " Justuksemme" (koko ajan itsellä vahvistunut poikaolo) ei muuttunut " Justiinaksi" , mutta taidan silti aika neutraaleja värejä ja kuvioita hankkia... Esim. ruskea ja turkoosi käy nätisti molemmille, mutta jotain moottoripyörän kuvia bodyssä en ehkä tytölle laittaisi.

Sori, taas omanapaisuus... nyt pitää kiirehtiä aamukahville ennen asiakasta... Mukavaa masunkasvatusta!

Mama viikot nyt 20+2 (olin viime viikolla jo laskuissa sekaisin...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattara -79: Kiitoksia tsemppauksesta =) Tänään on jo todellakin paljon paremmat fiilikset. Sitä samaa täällä on ihmetelty,e ttä kuka jaksaa sen koko taloprojektin viedä läpi ja mistä siihen rahat? Me kyllä tiedetään tasan tarkkaan, mitä halutaan, mut kun sit tulee budjetti vastaan... Ihan ärsyttävää, kun aina pitää vaan kytätä hintoja! Mutta eiköhän tässä joku kompromissi saada aikaan, toivottavasti... Tsemppiä vain teillekin talopuuhiin!

Mama030308: nuo sun mainitsemat talvivarusteet riittää vauvalle ihan taatusti! Meillä esikoinen syntyi 12/05 ja koko talvi pärjättiin 56cm toppahaalarilla ja kevyttoppapuvulla. Äippäpakkauksen haalarin otin vaunukäyttöön vasta seuraavana talvena, kun oli keväällä meidän tytölle ihan valtava (oli aika pikkuinen vauva). Jos susta tuntuu,e t se äippäpakkauksen kevytvanupuku on liian suuri, niin sellaisen voisi ehkä hankkia, mutta mitään varsinaista toppajuttua en enää hankkisi. Unipussi osoittautui meillä ihan loistavaksi jutuksi, tosin otimme sen esikoisella käyttöön vasta joskus 9kk ikäisenä. Meillä oli froteevuorattu hihaton pussi, jonka alla pidin pitkähihaista bodya. Tyttö on lämminverinen ja tarkeni hyvin näin koko talven. Hihallisia ja eri lämpöisiä pusseja on olemassa... tietysti nyt on aika vaikea miettiä minkälainen pussi on paras, kun ei ole yhtään tietoa siitä kuinka lämminverinen kaveri teille on tulossa.. Mutta melkein suosittelisin sitä hihatonta ja ei niin kauhean topattua, koska sen alla voi sitten pitää vaikka yöpukua, jos siltä tuntuu. Mutta omat mieltymykset tässäkin asiassa ratkaisevat =) Meillä tälle vauvalle tulee taatusti heti unipussi, hihaton ja suht ohut (ei siis topattu)... kapaloita en jaksa itse ruveta käärimään vaikka tietysti se onkin sitten varmaan ainoa keino, jolla tää meidän tulokas rauhoittuu =)

Kävin eilen siellä neuvolalääkärissä ja tosi vakavasti otti jatkuvat menkkakivut. Otti kaikenlaisia näytteitä ja joku bakteeritulehdushan löytyikin antibioottikuurien takia. Sain lääkkeet, joten toivottavasti olo helpottaa. Otti myös vakavasti tän mun pitkittyneen flunssan ja määräs jotain nenäsuihketta tukkoista oloa helpottamaan. Joska nää kaikki vaivat nyt sitten katoais. Asukilla oli kaikki ok ja sykkeet hyvät. Lääkäri ei millään uskonut, että tunnen jo liikkeet ja et oon tuntenu rv 14 lähtien... on kuulemma aika aikaista =) Selvästi kyllä tunsin, kun asukki liikkui piois anturin alta.

Mutta nyt pitää alkaa kyllä töihin. Paremmilla fiiliksillä terkkuja kaikille maaliksille ja asukeille!

Nekku 17+0

Vierailija
24/43 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikulla edelleen ollaan.

Mä en ole juurikaan miettinyt mitä vaaville päälle tai muutenkaan. Ei vaan jotenkin nyt kiinnosta.

Eilen kävin neuvolalääkärillä ku tuntunut oletettavasti supistuksia ja välillä kovia kipuiluja mahassa ja varsinkin alapäässä.

No diagnoosina oli että ton lekurin mielestä kohdunkaula oli lyhentynyt 2cm(kuulema voi olla mittajastakin kiinni) ja vauva on epätavallisen alhaalla viikkoihin nähden(21rv) ja et pää kuulema tuntuu. siinäpä siis syy mix kauhee pakotus alapäässä..Sit se kuunteli sydänääniä ja oli kuulevinaan kahdet äänet, mut sit lopulta näytti hiffaavan et ne toiset oli mun. Mun pumppu löikin sen 120krt/min.

Elikkäs perjantaina on uusi aika lekurille ja se kattoo uudestaan ton kohdunkaulan tilanteen.

Muuten meen vaan päivä kerrallaan ja toivon että tää pahoinvointi loppuisi joku kaunis päivä :)

Tsemiä maalismammoille mahoineen :)

t.Nia ja toukka

Vierailija
25/43 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mieliala heilahtelee, mutta useimmin se on kyllä pakkasen puolella. Ja jotkin hiivatin herkkyys hormonit jyllää.

Nukkumiseni on ihan onnetonta. Yleensä nukun kuin tukki ja ihan missä vaan. Nyt menee yöt sellaisessa horroksessa torkahdellessa ja viime yönäkin valvoin 2,5 h, vaikka väsytti kyllä. Muutoinkin uni on ihan pinnallista, kuulen koko ajan kaikki äänet ympäriltä. Päivisin sitten olenkin ihan puhki.

Heh, minäkin olin viime viikolla ihan sekaisin viikoista. Pakko oli tarkistaa tuolta laskurista.

Aatuska 18+ 5

Vierailija
26/43 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Nialle! Varmasti on hyvä, että olet hakeutunut lääkäriin ja tilannetta tarkkaillaan. Toivotaan parasta!

Nyt palaveriin! Huomenna 17 viikkoa täynnä!

Vierailija
27/43 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huih! Täällä jo mietitään mitä puetaan vauvalle päälle :) Mä en oo uskaltanu ostaa vauvalle vielä yhtään mitään! Hulluilla päivillä hiplailin tuttipulloja mutta... Me saadaan melkein kaikki ystäviltä ja tuttavilta pinnasängystä lähtien. Rattaat nyt pitää ostaa. Kun on esikoinen tulossa en tietystikään ymmärrä mitä kaikkea tarvitsen mutta onhan tässä aikaa..

Mulla on ollut epäonnen viikko. Ensin hajos auto. No siinä meni sitten moottori rikki eli iso remontti. Eilen löydettiin uusi moottori, tonni sinne, tonni tänne. Jospa se kohta on kunnossa. Sitten koira alkoi kakoa ja Samulla on kennelyskä, se on koirien hinkuyskä mutta ikävää kuunneltavaa ja limaklöttejä siellä täällä. Tämän jälkeen sairastuin itse. Neljättä päivää makaan sängyssä flunssassa, en muista koska olisin ollut näin kipeä! Paitsi krapulassa joskus :D

Mutta tänään on rakenneultra! Jännittää kovasti, saapa nähdä kurkkiiko kuvassa tyttö vai poikavauva!

Anabela 19+2

Vierailija
28/43 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Mulla aukeni eilen uusi maailma, kun astelin H&M:n äitiysvaatteita hypistelemään, sovittelemaan ja ostamaan. Voi, miten kivoja vaatteita sieltä löytyikään ja miten ihanilta ne tuntui päällä. Loppuillan sitten leijuinkin uusien vaatteideni voimalla! Sain jopa puhtia iltalenkille.

Huomasinpa tänään, että hoitajien tilanne voi vaikuttaa jo meihin odottajiinkin. Hesarissa oli, että HUS saattaa supistaa ultraäänitutkimuksista, ym. Jaa-a, toivottavasti palkat saatais neuvoteltua ilman irtisanoutumisia.

Nakero08, tasan 17

Vierailija
29/43 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Jonkin aikaa täällä jutustelua seuranneena " uskallaudun" mukaan...

Minulla on ollut fiilikset niin liikkuvaiset etten aina itsekkään pysy vauhdissa saati sitten mies. Tänään rakenneultra, hieman pelottaa mutta hyvin se varmaan menee, eddie ainakin on ollut niin liikkuvainen.

Toivottavasti lakkouhka poistuu mahdollisimman nopeasti, se minua hieman pelottaa että lakko jatkuisi ja jatkuisi vain...

Vierailija
30/43 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki.

Minäkin olen ensikertalainen täällä, vaikka olenkin keskusteluitanne seurannut jo jonkin aikaa. Raskaudessa ollaan menossa vaiheessa 17+2 ja kaikki on mennyt hyvin. Esikoista odotellaan ja oli hauska lukea, että täällä on muitankin, joilla on vahva tunne siitä kumpi on tulossa. Itse synnytän jatkuvasti poikavauvoja unissani ja pojasta puhuu myös mieheni, joka kyllä sitten aina hetkenpäästä lisää, että voihan se olla tyttökin. :)

Mitään hankintoja en ole vielä uskaltanut tehdä vaikka mieli tekisi kovasti. En ole edes pahemmin hiplaillut mitään vauvanvaatteita tms. Oon päättänyt, että odotan ainakin rakenneultraan asti, jossa selviää, että onko vauvalla kaikki hyvin. Vaikka on mun täytynyt jo vähän kuitenkin luistaa tuosta ja oon tehnyt muutamat kestovaippakuoret hahtuvalangasta sekä pienet tumput odottamaan tulevaa vauvaa. Aattelin, että ne voi antaa sitten jollekin kaverin vauvalle, jos omalle vielä sattuukin jotain.

Jotenkin tuntuu vieläkin epäuskottavalta, että vauva olisi meillekin oikeasti keväällä tulossa (yli kolmen vuoden yrittämisen jälkeen), vaikka maha on kasvanut ja vanhat housut joutaa jo ihan pian komeroon eikä kaikki paidatkaan enää oikein ole hyviä päällä yms. Olo vaan on pääasiassa ollut niin hyvä. Enkä potkujakaan varmasti voi sanoa tunteneeni, kun en erota potkuja ilmakuplista. :) Liitoskipuja on tosin nyt ollut viimeaikoina vähäsen ja ne pistää irvistämään jos nousee äkkiä ylös tuolista tai tekee muuta vastaavaa. Alkuraskaus oli kyllä aika kamala, kun väsytti ihan 24/7 ja oli paha olo (ei tosin oksettanut, mutta kuvotti kamalasti). Onneks se on nyt takanapäin.

Tsemppiä kaikille odotukseen! Ja paljon haleja niille, joilla on ollut ahdistusta, flunssaa tai muita vastoinkäymisiä viime aikoina.

Terkuin naapukka

Vierailija
31/43 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli täyteen 20 viikkoa! Ja tuntuu, että olen jo tosi suuri ja kuitenkin vasta puolivälissä... Vähän pelottaa millaisiin mittoihin pitää venyä nyt neljännellä kerralla... Yritän välillä ajatella, että kun tämä nyt melkoisella varmuudella on viimeinen kerta, niin loppuelämä on sitten aikaa painonhallinnalle ja liikunnalle kun nyt tuntuu ettei aina oikein jaksa.

Joo, neuvola oli toissapäivänä. Meni ihan penkin alle kun kaikki muut " pienokaiseni" olivat mukana ja innostuivat oikein villiintymään leikkipaikassa ja terveyskeskuksen käytävillä. Jee, great! Aina saa hävetä ja kärsiä... Joskus sitä toivoo, että omat lapset olisivat hiljaisia, ujoja, arkoja hissukoita, jotka vain pelokkaina tarkastelisivat maailmaa penkillä istuen tai äidin helmasta kiinni pitäen....

No, mutta muuten masussa oli kaikki ihan ok, syke oli 150. Ihan lokakuun lopussa on vielä yksi ylimääräinen rakenneultra Helsingissä edellisen lapsen synnynnäisen sairauden vuoksi. Toistaiseksi tästä uudesta tulokkaasta ei ole löydetty mitään poikkeavaa.

Edellisistä raskauksista olen selvinnyt ilman suonikohjuja, mutta nyt on niitäkin ilmaantunut toiseen pohkeeseen. YÖK! Hirudoid Forte ja lentosukat vähän helpottavat. Ennen tätä raskautta oli lähtöpaino korkeampi kuin aiemmissa ja siksi nyt ollaan jo ihan eri painossa kuin muissa raskauden puolivälissä. Se varmaan tekee niitä suonikohjuja ja tietysti ikäkin jotain vaikuttaa.

Onneksi illalla turvottaa vatsaa niin kovasti, ettei paljon pysty herkuttelemaan.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!!!!

Vierailija
32/43 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan uudetkin! Mukavaa vain tietää ettei ole synnyttämässä yksin maaliskuussa, tai siis jo vaikka helmikuussa!

Neuvola oli tänään ja olin aivan varma että paikat on jo pehmentyneet ja kanavat lyhentyneet, kun mulla ollut myös paineen tunnetta ja supistuksia ja vihlontaa ja selkäsärkyä ja alamahan kiristelyä... Mutta kanava 4cm ja kiinni ja kaikki ok! Sanoi vaan terkkari että voi olla ihan fysiologista että joillain on taipuvaisuutta supisteluihin ilman sen kummempaa seurausta. Katsotaan nyt... Olin kyllä oikeasti tosi huolissani asiasta mutta oli ihana tietää että ainakin vielä kaikki ok. Verenpaineetkin hyvät ja hempparikin vielä 140. Tää meidän neuvolan terkkari ultraa usein itse ja kattoo sen kohdunsuunkin siis niin samalla vilkaistiin vauvelia myös, mutta sukupuoli ei selvinnyt, muuten hän liikuskeli kovasti ja sydänäänet 155. Potkuja tunnen jo käteen asti kun vauveli oikein äityy liikkumaan!

Tää oli nyt omanapainen juttu.

Hauskaa loppuviikkoa kaikille!

Itse jään jännittämään ensi viikon rakenneultraa!

Marjainka ja Sisu rv 19+3 (puoliväli lähestyy, jee!)

Vierailija
33/43 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko muita joiden vauvat liikkuu tosi harvakseltaan tai se tuntuu vain satunnaisesti? Eilenkin olin jo huolissani kun ei mitään oikein vieläkään tunnu. Muutama pienen pieni muksaus sitten myöhään illalla tuntui. En millään muista miten mun aiemmat masukit on liikkuneet.

selkä särytkin on parempana olleet. Eilen iski totaalinen uupumus ja nukuin keskellä päivää 2 tuntia ja illallakin olin vielä ihan kuitti :o) näitä raskauden iloja.

Niiloakseli rv 19+4 puolivälissä kohta!!

Vierailija
34/43 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LihavoituX4: Voin hieman samaistua ajatuksiisi, vaikka kokemusta omista lapsista ei olekaan... Paljon olen hoitanut superenergistä kummipoikaani ja täytyy tunnustaa, että monta kertaa on käynyt mielessä, että tulisipa tästä omastani rauhallisempi... Mistä sitä energiaa riittääkin 24/7? Ja minä sentään olen kummilapsen kanssa viikonlopun silloin tällöin. Mutta toisaalta, voi sitä oppimisen, löytämisen ja tekemisen riemua, mikä siinä kaikessa touhuamisessa on!

Niiloakseli: Minäkin tunnen liikkeitä tosi harvakseltaan, muutaman pikku muksahduksen koko päivän aikana ja välillä en joka päiväkään, vaikka juuri rakenneultraajakin kirjoitti lausuntoon " vilkkaasti liikkuva sikiö" . Ultran aikanakaan en tuntenut itse yhtään niistä liikkeistä. Ensimmäiset liikkeet, jotka varmuudella erotin vauvaksi, tunsin vasta viime viikolla. Eli täytynee luottaa siihen, että vilinää silti masussa on... Mulla taitaa ainakin istukka ja rasvakerros olla vähän tiellä. Kivahan tuo olisi, jos liikkeitä tuntisi enemmän, jotta tietäisi, että vauvalla kaikki kunnossa.

Nyt taas työn touhuun.. tai jos aloittelisi aamukahvilla, jota en kotona vielä saanut alas.. Meillä onkin viikonloppuna miehen synttärit ja ajattelin tänään (ei taas jäänyt yhtään viime tippaan..) käydä hankkimassa pienimuotoisen isyyspakkauksen lahjaksi. Ajattelin jotain lastenkirjaa, jota mies voisi jo nyt lukea vauvalle, kun se ei oikein keksi mitään sanottavaa masulle (kovasti haluaisi kyllä jutella), ja lannepyyhettä ja huppupyyhettä yhteisiin kylpyhetkiin ja ehkä tuttipullo, tutti, korvatulpat ja energiajuomaa sen varalle, ettei äiti jaksa yöllä nousta... Ai niin, ja laatikkostoppareita, pistokesuojia ja kulmasuojia kans, kun se aina puuhailee pieniä remonttijuttuja.

Aurinkoista viikonloppua, ladatkaahan akkuja!!

Vierailija
35/43 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli siis rakenneultra, käytiin tutulla lääkärillä kokeilemassa uutukaista 4D laitetta. Kyllä masuasukilla jalkojen välissä jotain oli eli poikaa veikattiin. Vaavi ei millään tahtonut pysyä paikallaan vaan liikkui taukoamatta koko tunnin kestäneen tirkistelyn ajan. Kaikki on oikein hyvin, kovasti meitä ja lääkäriä hymyilytti vaavin perässä pysyminen.

Minäkin odotan esikoista kuten muutama muukin täällä ja omani on kyllä kova liikkumaan, tunnen liikkeitä todella usein, lähes aina paikallani ollessani. Nukkuuko se koskaan??

Juuri eilen pääsin sanomaan että mitään en ole ostanut ja 5 minuuttia sen jälkeen klikkasin itseni tervekauppa.fi:n sivuille ja tilasin vaunupaketin! Siellä oli tämän vuoden poistoja todella kohtuulliseen hintaan ja tuotteita kehuttiin ainakin helistimen nettikeskusteluissa. Vaunuja saa testata 21vrk ja takuukin lähtee vasta syntymästä. Me emme vaunujen mersuja tarvitse vaikka anoppi ne kustantaakin. Mukaan tulee vaunujen lisäksi syöttötuoli, sitteri ja matkarattaat ym pientä sälää, koko paketti 300 euroa, katsellaanpas kun ne tulee kotio asti!

Anabela 19+4

Vierailija
36/43 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mama030308: Niin, että tollanen pieni isyyspakkaus! : ) No joo, mutta kuulostaa kyllä kivalta. Kai tuota isätulokasta täytyisi jo isyyspäivänäkin jotenkin muistaa! Hoksasin tässä just yks päivä, että äitienpäivänä mekin oikeesti jo ollaan äitejä!

Kyllähän täälläkin ajatukset seilaa. Aina välillä tajuaa odottavansa ja välillä tuntuu, et " nythän mä hoksasin, että mä oon raskaana" .

Hei, laitoin tänään mammahousut ekaa kertaa töihin jalkaan. Mites te muut, joko olette alkaneet käyttää äitiyshousuja? Mietin itse, että onko tää liioittelua, mutta kyllä nää ihan hyviltä päällä tuntuu! Ja päällä on pysyneet.

Vierailija
37/43 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa..taas tällanen päivä... Kävin eilen taas neuvolassa, terkka katto et vauvalla oli kaikki hyvin (lutkutti peukaloa:), mut ei kattonu kohdunkaulan tilannetta. Ens torstaina on lääkäri ja se sit kattoo. Paine on alavatsassa edelleen tosi kova ja supistuksiakin välillä tuntuu..ei oo kivaa. Yöllä kun herää vessaan niin ei tahdo millään saada enää hyvää asentoa ja unen päästä kiinni. Viime yönäkin valvoin 5-7... Mitenhän sitä jaksaa jos tällasta on loppuun asti, jos sinne asti edes pääsee..Olin eilen " menossa" 8 tuntia ja se taitaa kostautua, mietityttää vaan miten pystyy ens viikolla meneen töihin.

Mä jo tilasin sellasen Carriwell tukivyön vaikka mahaa tuskin vielä huomaa.. Ihan sama jos se vaan auttas yhtään tähän paineen tunteeseen.. Tekis niin kyllä mieli tilata myös sellainen raskaustukityyny joka tulee mahan ja patjan väliin. Onko kellään kokemusta sellasesta? Ainut " hyvä" asento tällähetkellä on nukkua oikealla kyljellä ja sillonki pitää tunkea tyynyä väliin ku tuntuu et maha " roikkuu" . Mitähän se on sit ku maha on oikeasti iso..

Elluz 18+3

Vierailija
38/43 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakero08: mä oon käyttäny mammahousuja jo varmaan viis-kuus viikkoa. Tiedä sitten onko syynä tää toinen raskaus, mutta masu pullahti tosi aikaisessa vaiheessa (oon ihan normaalipainoinen ja raskauden aikana kiloja on tullut n 2). Omat housut vaan tuntui todella ikäviltä ja mammahousut (tosin sellaiset farkut, joissa on tosi matala vyötärö) tuntuu paljon miellyttävämmiltä. PArempihan se on sellaisissa vaatteissa oll, jotka ei kiristä ja purista =)

HAuskaa viikonloppua kaikille masunkasvattelijoille! Mä lähden nyt töistä viettämään ansaittua viikonloppua =)

Nekku 17+2

Vierailija
39/43 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiloakseli: Mullakin tuntuu vauvan liikkeet harvoin. Joskus tuntuu päivässä useammankin kerran(niin kuin esim. viime viikonloppuna, kun oltiin siellä tallinnassa, tais naperokin villiintyä:D)

Mutta yleensä siis silloin tällöin. Itsekin jo olen siitä huolehtinut, mutta eilisen neuvolalääkärin perusteella kaikki näyttäisi olevan kunnossa.

Niin muuten...kävin viikko sitten neuvolassa ja unohdin laittaa kuulumisia:)

Eli..

hb:116

pissa puhdas

rr: 107/79

syke: n.135

Toi hemppa oli kyllä omasta mielestäni tosi alhanen. Terkka kylä sanoi, että ei vielä liian alhanen, mutta sano, että pikkuhiljaa voi alkaa syömään rautaa. Alotin sitten jo maanantaina, koska mulla on aina ollu hb jotian 140 tienoilla, ylikin, niin toi on jo tippunut aika alas.

Saas nyt nähdä auttaako..ainakin jännästi sattui, että kun alotin raudan maanataina, niin samana päivänä loppui pääsäryt! Tai siis nyt sattuu taas, mutta pariksi päväksi loppui. Jännä yhteensattuma.

ja eilen kävin näidän päänsärkyjen takia neuvolalääkärillä. Sokerirasitusta nyt ainakin aikaistetaan, se on jo ensi viikolla, kun piti olla vasta parin viikon päästä. Laittoi lähetteen fysioterapeutille, kun sanoi, että luulisi hieronnankin auttavan, kun niskat jonkin verran jumissa.

Pissa siis oli edelleenkin puhdas

hemppaa ei ottanu

rr:103/74..tippuu,tippuu...mulla on heitelly noi joku verran..onko outoa?

Kuunteli(pyynnöstäni) sydänäänetkin, eikä mienannut niitä aluksi edes löytää! Aina ennen on kuulunut heti. Nyt sitten etsi ja etsi ja vihdoin löysi tuolta masun ihan oikeasti alareunasta.:) Siellä se pompotti ja lukemaksi saatiin nyt 140+..oli kyllä eri laite,kuin viime viikolla.

Onko mitenkään tavatonta, että syke " vaihtelee" ?

nakero: mä olen käyttänyt mammahousuja nyt reilu viikon ja voi että kun on hyvät jalassa. Masukin tulee esiin jotenkin kauniimmin, eikä ainakaan selkä vilku, jos käyttää lyhyempää takkia:)

Kukas se olikaan tilannut sen tervekaupan vaunupaketin?? Kerro sitten, kun vaunut satt, oliko odotusten mukaset. Itse olen kanssa niitä ajatellut, koska on todellakin niin halvat ja siinä tulisi mukana kaikkea muutakin tarpeellista(ja vähemmän tarpeellista), mutta siis just sitteri, yms.

oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Aleida 18+0!! Hui, kun menee viikot nopsasti..

Käytiin keskiviikkona kaverin synttäreillä(ei olleet nähneet mua muutamaan viikkoon), niin voi vitsit, kun sieltä tuli koko ajan ihastelua masulle.:) On kuulemma kasvanu niiin paljon:D

Kiva kuulla tollasta, kun itse ei sitä kasvua aina tajua, kun näkee masun kummiski joka päivä.

Vierailija
40/43 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs täälläkin oli viime viikolla alaselkä aivan jäykkä ja kipeä ja tällä viikolla ei mitään!

Liikkeitä en tunne vielä laisinkaan. Eilen tehdyssä rakenneultrassa varmistuikin, että istukka on etuseinämässä ja toimii eristeenä liikkeiden ja minun välillä.

Tosin ultrassa tunsin ensimmäisen liikkeen, kun kätilö painoi ultralaitteella ja se taisi tulokasta ärsyttää, joka muksautti takaisin. Sen kyllä tunsin samalla, kun kuvastakin näin, että ehkä tässä pikkuhiljaa alkaa tuntea liikkeitäkin, kun sitä tilaakin alkaa tulokkaalla olla vähemmän...

Äitiysvaatteita minä olen käyttänyt jo rv 12 lähtien, maha nimittäin pullahti silloin esiin ja ei oikeastaan sen jälkeen olekaan kasvanut, mutta ilman niitä en kyllä todellakaan enää selviäisi.

Haltiakummi 19+2