Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykyajan lapsille ei maistu makaronivelli, on ne ajat muuttuneet

Vierailija
15.10.2007 |

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse tykkäsin siitä tosi paljon lapsena.

Olen synt. 81

Vierailija
2/34 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saat makaronivellistä harmaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos saat makaronivellistä harmaata.

Vierailija
4/34 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän syö selkeitä paloja. Perunamuusikaan ei kelpaa. Kastikkeet menevät vain, jos ne ovat selkeästi liemi ja palat. Sosekeittojen tulee olla tasaisia. Puurossa ei saa olla möykkyjä. Samaa mieltä olen minäkin. ;)

Vierailija
5/34 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hän syö selkeitä paloja. Perunamuusikaan ei kelpaa. Kastikkeet menevät vain, jos ne ovat selkeästi liemi ja palat. Sosekeittojen tulee olla tasaisia. Puurossa ei saa olla möykkyjä. Samaa mieltä olen minäkin. ;)

Vierailija
6/34 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan syönyt, enkä edes nähnyt sellaista.

T. 70-luvulla syntynyt

Vierailija
7/34 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitomäärä omien mieltymysten mukaan.

Vierailija
8/34 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei myöskään ole ikinä kuullut eikä nähnyt makaronivelliä, mutta kuulostaa kauhealta...

Vierailija
9/34 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolassa syötiin makaronivelliä välipalaksi tai iltapalaksi, ja ruuat oli erikseen.

Vierailija
10/34 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvun lopulla olen syntynyt. Meillä joukossa oli aina joku voinokare, eikä kyllä ollut harmaata. Ja ei ne makaronit minään mössönä olleet vaan ihan kokonaisina. Tykättiin. Mut ei sitä koskaan esim. päiväruoaksi syöty, välipalana lähinnä.

Mutta sen myönnän että ravintoarvoltaan varmaan tosi heikkoa :D

Vierailija
11/34 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun tulitte maininneeksi niin muistin että lapsena sitä sai. Mutta en ole omilleni tehnyt, eihän se mitään terveysruokaa ole. Paitsi voisikohan sitä tehdä täysjyvämakaroneista...?

Vierailija
12/34 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistelisin että olen sitä velliä kerran perhepäivähoitajalla syönyt. Pelkkä ajatuskin yököttää. Tosin en tykkää muistakaan velleistä, puurot sen sijaan maistuu.

Vierailija
13/34 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikähän siitä teidän mielestänne tekee NIIIIN epäterveellisen???

Jokainen teistä syöttää silloin tällöin makaronia lapsille ja tuota maitoa pakotetaan juottamaan lapsille ihan yhteiskunnan taholta... Hyvä ettei ole tehty lakia asiasta.......

Vierailija
14/34 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

makaronit keitettiin vedessä, kun ne ovat kypsiä, kaadetaan vesi pois ja maitoa tilalle. Kuumennetaan ja suurustetaan vehnäjauhoilla, mausteeksi suolaa. Meillä makaronivelliin laitettiin myös voita.

Vierailija
15/34 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tulee sota ja ollaan ilman ruokaa viikko.

Vierailija
16/34 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

makaronit keitettiin vedessä, kun ne ovat kypsiä, kaadetaan vesi pois ja maitoa tilalle. Kuumennetaan ja suurustetaan vehnäjauhoilla, mausteeksi suolaa. Meillä makaronivelliin laitettiin myös voita.

Vierailija
17/34 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole eteeni tyrkätty (synt. -76) ja omille lapsilleni ei nyt tulisi mieleenkään tarjota.

Vierailija
18/34 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole huomannut yhdenkään aikuisten syövän mitään pula-ajan keitoksia. Ei maistu pullamössö, läskisoosi, perunavelli eikä edes makaronivelli.

Vierailija
19/34 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullamössöstä en tosin tiedä mitä se on. Jos se on sama kuin pappilan hätävara niin mummi teki sitä joskus ja varmasti maistuisi vieläkin, pitääpä kyselläkin reseptiä siihen... Se oli hyvää lämpimänä jäätelön kanssa...

Vierailija:

Enpä ole huomannut yhdenkään aikuisten syövän mitään pula-ajan keitoksia. Ei maistu pullamössö, läskisoosi, perunavelli eikä edes makaronivelli.

Vierailija
20/34 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija: