Nykyajan lapsille ei maistu makaronivelli, on ne ajat muuttuneet
Kommentit (34)
ja voi elämä se oli taivaallista!! :P vielä kun sais!
tuskin sekään mitään terveysruokaa oli, eiköhän resepti alkanut sanoilla otetaan kilo voita... tartteeko ihan kaiken aina ollakaan niin terveellistä?
Herrojen herkku ja kansan ruoka- niinhän siitä sanotaan. Kokkioppilaat vääntävät aika monet läskisoosit, ennen kuin oppivat sen kunnolla tekemään.
Ällöttävä ajatus liian kypsiksi keitetyistä makaroneista sameassa liemessä, mieluummin al dente ja hyvä kastike.
Vierailija:
Ällöttävä ajatus liian kypsiksi keitetyistä makaroneista sameassa liemessä, mieluummin al dente ja hyvä kastike.
Meillä kotona tehtiin esim. seuraavia välillä:
- köyhiä ritareita (kuivaa ranskanleipää lillutettiin maito-kananmuna-seoksessa, paistettiin pannulla rasvajja ja syötiin hillon kanssa)
- pannukakkua ja räiskäleitä (sis. vehnäjauhoja, maitoa, suolaa, kananmunia, rasvaa)
- makaronivelliä (sis. makaronia, maitoa, vehnäjauhoja, suolaa)
- pyttipannua (sis. vanhoja keitettyjä perunoita, makkaraa, suolaa, pippuria, paprikajauhetta, rasvaa, ketsuppia)
- nötköttiä (joko paistettuna tai hernekeiton seassa)
- makkaraburgereita (sis. vehnäleipää, paistettua lauantaimakkaraa, suolakurkkupikkelsiä, sinappia, ketsuppia)
Vieläkö keksitte lisää? :D
Itse jouduin syömään sekä koulussa että kotona, ja vieläkin puistattaa. Vaikka aikaa siitä on mennyt lähes 40 vuotta.
Tuota herkkua ei lapseni olekaan maistaneet ja itse tykkäsin siitä lapsena ihan hirveesti!!
Täytyypä heti tänään tehdä:)
Suhteellisuudentajua, arvon leidit.
Jos päivittäinen ruokavalio on kunnossa, niin kerran lapsuudessa tarjottu makaronivelli tuskin saa kummoista vahinkoa aikaan. Mieluummin makaronivelli, kuin ranskalaiset ja nakit ;)
Mä tein pitkästä aikaa makaronivelliä pari viikkoa sitten (ja keitin ne makaronit maidossa, en vedessä). Oli hyvää =) Mutta lapset ei tykänneet, äiti vaan... Meillä siis syödään hyvää ja kasvispainotteista ruokaa, lihat vähärasvaista, kalaa 2 kertaa viikossa jne. Kun perusasiat on kunnossa, niin voi ihan huoletta syödä 5 vuoden välein annoksen makaronivelliä.
Juu, onhan se täyslihapihvi ja makkarakin sama tavara eri tavoin laitettuna, jos saivarrellaan...
Vierailija:
Meillä kotona tehtiin esim. seuraavia välillä:- köyhiä ritareita (kuivaa ranskanleipää lillutettiin maito-kananmuna-seoksessa, paistettiin pannulla rasvajja ja syötiin hillon kanssa)
- pannukakkua ja räiskäleitä (sis. vehnäjauhoja, maitoa, suolaa, kananmunia, rasvaa)
- makaronivelliä (sis. makaronia, maitoa, vehnäjauhoja, suolaa)
- pyttipannua (sis. vanhoja keitettyjä perunoita, makkaraa, suolaa, pippuria, paprikajauhetta, rasvaa, ketsuppia)
- nötköttiä (joko paistettuna tai hernekeiton seassa)
- makkaraburgereita (sis. vehnäleipää, paistettua lauantaimakkaraa, suolakurkkupikkelsiä, sinappia, ketsuppia)Vieläkö keksitte lisää? :D
itse en saanut sitä alas edes lapsena, makuja on monia :)
ja valkopippuria.
Meinaan muuten kokeilla heti tänään=)
en muista edes nähneeni koskaan.
t. 70-luvun lopulla syntynyt
pitääkin tehdä joku päivä. NAM