Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* HUHTIHIPPUSET uuteen viikkoon! *

15.10.2007 |

pannaan uusi pino pystyyn. :)

tässä viime viikkoiset jutut, toivottavasti linkki on oikein.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11446709&p=2&mpage=6&tmod…

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai kun oli mukavaa lukea tuota Tuikun viestiä, jossa toivoteltiin muakvaa jatkoa meille Kaunotttarille. :) Juuri jotain tuollaista kaiasinkin, kun oma olo on lähinnä norsun tai valaan oloinen, ei minkään kaunottaren. Kiitos piristyksestä!!

Gallupeihin tuon minäkin korteni kekoon eli meillä odotetaan toista lasta. Poika on syntynyt 10/02 eli autuaasti olen unohtanut vauvantuoksuisen arjen ja valvomiset. Täytyy taas opetella ihan alusta kaikki. Me asustellaan paritalossa, jossa on kolme makkaria, mutta tilanahtautta tulee, kun tuo yksi makkari on työhuoneena eli vielä ei ole vauvalle omaa tilaa. Ja koira siis meillä myös jaloissa pyörii.

Wilma: toivottavasti sun varsinainen th osaa kertoa enemmän kaksosraskaudesta. tarvitset varmaan paljon enemmän kuitnekin tukea ja tietoa kuin me " normi" odottajat.

Usealla oli noita päänsärkyjä. Minäkin olen monta viikkoa kärsinyt jatkuvasta päänsärystä. Ehdin jo ihmetellä että mitä ihmetää nämä tarkoittavat, mutta ilmeisesti kuuluvat " taudin" kuvaan. Ei vaan meinaa nuo panacod tai panadol auttaa. Kai nämä helpottavat jossakin vaiheessa ... vai? Eikös ne kuitenkin jotain hormonaalista perua ole, joten luulisi että pikkuhiljaa meilläkin alkavat nuo hormoonitasot rauhoittumaan kun viikkoja tulee lisää, vai meninkö ihan metsään?

Paco: Oletkos hankkinut tukivyön helpottamaan selkäsärkyjä. ystäväni on kaupassa töissä, jossa joutuu kovasti kaikkea nostelemaan ja kurkottamaan ja hän kertoi, että tuo tukivyö on suuri apu, jota ilman työnteosta ei tule mittään. Tosin kurjaa käytöstä sinun pomoltasi. Pöh! Koita pärjätä tai sitten vaan täytyy tuota saikkua jatkaa, sillä sinä ja vauvahan olette nyt tärkeimmät.

Ainakin klemantisilla ja Bzzlla tuntuu jo liikkeitä. Kovasti niitä miekin odottlen. Tässä jokin aikaa sitten olin niitä hipaisuja tuntevinani, mutta nyt taas hetkeen ei ole mitään tuntunut. Niitä siis odotellessa.

Niin ja tervetuloa joukkoon uusille, niitäkin vielä löytyy. Pino ja odottajien joukko kasvaa siis ihan mukavasti. :)

Nyt mullakin on sitten takataskussa tuo allekirjoitettu työsopimus ensi vuoden loppuun saakka. Jee, nyt voinkin sitten pikkuhiljaa alkaa vihjailemaan, että jään pois nelisen kuukauden kuluttua. Hui, tuntuu ihan hurjalta. Tuo 4 kk menee kuitankin niin kauhean nopeasti. Meillä lähin pomo on ihan p***a, joten ei kyllä jää ikävä. Tänäänkin aamu alkoi vartin huudolla, niin että tukka oli putkella ihan mitättömästä asiasta. Niin että hyvää huomenta mullekin. Olisin varmasti ilman tätä raskautta jättänyt jatkamatta sopimusta itse, mutta kyllä tämän nyt kestää kun tietää että ei ole paljon edessä. Pomo tosin varmaan repii pelipöksynsä, kun kuulee raskaudestani, mutta siinähän repii. Mahtaa sekin olla näky. ;)

Muuten vointi on jatkuvaa päänsärkyä lukuunottamatt hyvä ja mikäs tässä on aurinkoisesta syyssäästä nauttiessa.

Palaillaan taas!

Jo-an rv 16 ja jotain ...

Vierailija
22/46 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittelin siis jo eilen kirjoitella, mutta jokin tökki palvelimella, kun hävitti pitkät tarinani monta kertaa - olikohan se vihje, että kirjoittelisin lyhyemmin ? =))

Tinna kyseli lapsiluvusta... Meille kolmonen tulossa ja suunniteltu sellainen. (esikoinen tyttö 01 ja kuopus tyttö 05) En oikein uskaltaisi ääneen sanoa, että samalla viimeinen - toivottavasti kaikki menee hyvin. Päätettiin mieheni kanssa jo ensimmäisinä yhteisinä vuosina, että kolme lasta kuulostaisi kivalta. Ollaan nimittäin molemmat niitä ainokaisia =) Lähtökohdat näihin lapsiin ei vain ole olleet kaikkein parhaimmat. Mulla todettiin alle kakskymppisenä aika paha endometrioosi, jota siis myös leikattii. Tulevaisuudensuunnitelmat meni uusiksi, kun piti valita lapsen ja uran väliltä (tosin helppo oli ratkaisu). Onnkesi muuten raskaaksituleminen, raskauden ja synnytykset ovat menneet mukavasti. Mulla todennäköisesti edessä radikaalileikkaus sitten kun lapsiluku on täynnä (toivottavasti mahdollisimman pian, vaikka hurjalta tuntuukin sanoa näin alle kolmikymppisenä), on nuo kivut tuon endon takia sen verran hurjat välillä... ja onhat siinä tietysti muitakin riskejä.

No omasta navasta muihin: Onhan nuo Tehyläisten jutut herättänyt paljon keskustelua ja ajatuksia itse kullakin. Meillä EKKS:ssa n. 300 on aikonut irtisanoutua - hurja määrä, vaikka onhan koko sairaalassa henkilökuntaa jotakuinkin puolitoistatuhatta, mutta sairaanhoitajista yms. tuo valtava prosentti. Itseäni ei nuo neuvolajutut niinkään huolestuta, onhan kuntien palvelut täällä muualla maakunnassa vielä toistaiseksi ennallaa. Lähinnä yhden ystävän tilanne huolestuttaa, hänellä laskettuaika joulukuun alussa, mahdollinen sektio perätilan ja ison koon vuoksi...(edellinenkinsynnytys oli sektio). Eilen just puhelimessa nauraskeltiin, että saas nähdä minne sitä joutuu - varsinkin jos lapsivedet menee - pitäis olla makuuasennossa koko matka minne sitä nyt sitä sitten meniskin...

Jollakin toisellakin oli päänsärkyä!? Niin mullakin, pari vkoa jo, lapset on kyllä vuorotellen sairastelleet flunssaa, sitkeää sellaista, toinen yskän ja toinen silmätulehduksen kera. Muistelin vaan tuossa edellistä raskautta, että ei tainnut olla päänsärkyä enään tämän pahoinvoinnin lisäksi, mutta limakalvot tuolla poskionteloissa olivat turvonneet - josko nyt mulla ois sama juttu. Nenä tuntuu tukkoselta, vaikkei nuha olekaan ja päätä vihloo niinku poskiontelotulehduksessa!

Voimia kaikille! Odotellaan niitä aurinkoisia päiviä - silloin ainakin itse jaksan paremmin.

Pahnu

J.K. Vastailin tuonne viime vkon pinoon sunnuntaina, en muista enää kuka kyseli, mutta olen tällä hetkellä alaluokilla just niiden välillä niin ihanien / kamalien =) murkkuikää aloittelevien ope...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti Paco sinulle viestittää, että on tosi kiva, kun lähipiirissä on samaan aikaan odottajia. Voi huoletta jakaa ajatuksia ja tunteita, kun toinen on samassa tilanteessa...

Meillä kävi niin, että kun odotin esikoista, niin kolme mun serkuista odotti yhtäaikaa. Kaikkien la:t olivat kahden kuukauden sisällä. Yks odotti kakkosota, me muut esikoista. Yhden synnäri oli eri paikkakunnalla, mutta me muut vitsailtiin, että nähdään laitoksella, kun eihän sitä koskaan tiedä kuin ajat heittelee - toisella myöhästyy ja toisella aikaistuu. Niin siinä sitten lopuks kävi, että yhden serkuksen kanssa oltiin yhtäaikaa laitoksella. Heille synty paria päivää aikaisemmin poika. Kun meidän synnytys oli ohi, niin kysyin kätilöltä, että oisko samassa huoneessa tilaa. Ja arvatkaas; oli serkulla veikeä ilme, kun tajus ketkä kärrättiin samaan huoneeseen! =))

Pahnu

Vierailija
24/46 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä semmosen tukivyön vois käydä ostaan? Täytyy harkita vakavasti sitä jos tonne töihin vielä kiinnostaa mennä. Sullakin hyvä asenne pomoa kohtaan.. Oikein!

Paco

Vierailija
25/46 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää säätää jälleen kerran.. Jo-anille oli tarkotettu toi kommentti duunista..

Vierailija
26/46 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä olis yks lisää mukaan. Olen viestejä jo jonkin aikaa lukenut ja vihdoin sain aikaiseksi kirjottaa. Ja toisaalta olo vasta nyt niin hyvä, että jaksaa istua koneella.

Meillä siis tulossa toinen, poika 01/06. Asutaan pk-seudulla oktalossa jossa järjestelyllä kyllä mahdutaan. Pojan huoneesta ajateltiin tehdä makkari itsellemme, mutta ei taida parisänky ja yöpöydät mahtua ;) Mietintä myssy siis päähän.

Lemmikkejä ei ole eikä taida tulla kun epäsäännöllistä reissutyötä teen.

Vaatteista on ollu puhetta... Ai omat normi housut, ei puhetta että mahtuis. Talvitakista ei vielä tietoa ehkä jonkun reuhkan päälle saa.

Nyt sauna kutsuu,

Aani

Vierailija
27/46 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh... Johan olitte saanu ISON pinon aikaseks. :D Viimeks sunnuntaina? olin ehtiny käydä lukee ja kirjottelee, ni nyt ei millään pystyny keskittyy 3 sivuun tekstiä. :/

Gallupit:

ULTRA: Siihen vielä sen verran, että Tampereella se on Keskusäitiysneuvolassa ja on täysin ilmanen. Vuosi sitten sen teki lääkäri, mutta tällä kertaa teki terveydenhoitaja. Olinpa muuten yllättyny, että Tampere on toiminu näinki aikasin, jos kerran se laki antaa 2010 asti aikaa järjestää niitä ultria. :O

PAINO: Mulla oli viime neuvolassa pudonnu paino, vaikka " vauvamasua" oli jo vähän... Liekö sit vielä siinä vaiheessa turvotusta. Saa nähä miten ens kerralla. Tuntuu siltä, että ei olis tullu kauheesti painoo, mut kuitenki masu on jo " iso" .

MIELITEOT: Niitä ei oo ollu, mutta se täytyy sanoo, että mitkään makeet ei todellakaan uppoo vieläkään. Sunnuntaina söin pitkästä aikaa muutaman (3-4) karkin ja sain niistä ihan hirveet turvotukset ja ilmavaivat. Siinä sen näkee, että mitä lisä- ja väriaine pommeja ne on!

En nyt osaa kommentoida oikeen kellekkään yksittäin, kun niin pintapuolisesti jaksoin pinoa lukea. Muutama oli taas ollu ultrassa ja kaikki oli ollu hyvin! HIENOA! :)

Omaa napaa sen verran, että mä sain tänään aamulla semmosen ihmeellisen kohtauksen -> alko yht´äkkii tulla hirmu huono olo, pyörryttää, tärisyttää jne.. Menin nojatuoliin istuu ja koitin syödä banaania jos se olis auttanu, mut ei se oikeen onnistunu. Tuli vaan kauhee tuskan hiki.... Siinä sitten istuskelin ja mietin, että toivottavasti esikoinen ei herää just ny, kun en olis siitä pystyny lähtee yhtään mihinkään. Kävi jopa mielessä, että pitääkö mun istuu tässä koko päivä. :) No ei onneks. Se meni sit pikku hiljaa ohi, mut en yhtään tiiä kauanko jouduin istuu siinä.

Miehestä sen verran, että ei ne valkosolut oo vieläkään normaalit, mutta en oo edelleenkään huolissaan. Ens viikolla uudet labrat jne.

Jaa nii joo... Taas oli jotku maininnu liikkeistä. Siis mähän oon kans sanonu sitä kans jo aikasemmin, mut nyt mä oon 98% varma,että vilhami on kahdesti liikkunu niin, että oon tuntenu sen! :) Siis kun mulla oli jo ennen raskautta semmosia ilmoja suolistossa, jotka tuntu kuplahteluina ja muljahteluina ja nyt raskausaikana ne vaan paheni... mut eilen illalla ja tänään yhes juhlas tuntu IHAN ERILAISET pikku tumpsaukset. :D Eilen tuntu 3 krt semmonen jännä samanlaisena samassa kohtaa ja heti sen jälkeen 1 krt siinä vieressä... + tänään tuntu vaan yks pikku liike. Oon tosiaan melkeen 100% varma, mut en ihan täysin. :)

Taidan lopettaa ja mennä kutoo sukkaa... Mulla on huomenna sokerirasituskoe ja meinasin unohtaa paastota kokonaan. Onneks ukko kysy, että mihin aikaan oon menossa töihin, ni muistin, että " jaa nii joo mullahan on se" . Muuten olis menny koko testi ihan pilalle.. tai siis olis joutunu peruu.

Burde, heidi 1v ja Vilho-Viljami 15+3

Vierailija
28/46 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin jaksan kirjoitella niitä neuvolakuulumisia. Oon ollut ihan todella väsynyt tän viikon ja vielä olisi kaksi työpäivääkin viikossa jäljellä :(. Mie haluaisin nukkua vaan, ajatuskin aamulla viideltä herättävästä kellosta saa melkein itkemään. Noh, kai tää tästä. Ei vaan oikein ole enää työpäivän jälkeen aikaa nukkua päikkäreitäkään, eikä maltakaan, kun tuo yhteinen aika lasten kanssa siitä kärsisi.

Hippusissa oli vielä tullut tippuneita. Olen tosi pahoillani puolestanne! Kovasti jaksamisia!

Uusille tervetuloa!!!

Jo-an: Paljon onnea työsopimuksesta!

Lapsiluvusta: Meille on siis tulossa neljäs. Tän nuorimmaisen jälkeen jonkin aikaa rutisin mieheltä, että josko tehtäisiin vielä yksi ja mies pisti tiukasti hanttiin kesäkuuhun asti. Sitten tuumasi, että no yritetään vielä yhtä ja siinä vaiheessa miulle iski pakokauhu ja olin ihan sitä mieltä, että ei varmaan enää yhtään lasta tähän talouteen. No, kuinkas kävikään, jo heti seuraavat kuukautiset olivatkin myöhässä ja testi positiivinen. Miulta on mennyt melkein koko tää alkuraskaus sulatellessa asiaa, oikeasti. Oon välillä ollut tosi negatiivinen koko raskausasiaa kohtaan ja kokenut siitä tosi huonoa omatuntoa. Maanantaina taas neuvolassa asiasta juteltiin. Miun neuvolatäti on ihan mielettömän ihana, hän sanoi, että miulla on täysi oikeus tuntea näin ja että nää jäljellä olevat viikot varmasti saavat miut hyväksymään ajatuksen vauvasta, ja että rakastan tätäkin vauvaa ihan yhtä paljon, kuin näitä muitakin lapsia. Huomasin kyyneleitä hänen silmissään, kun puhui, hyvä, ettei itketty siinä molemmat...

Ultrista: Tytikkä taisikin tuossa jo kertoa, että täällä meilläpäin odottajille tarjotaan kaksi ultraa, np-ultra viikoilla 10-14 ja rakenneultra vk 16-22 (muistaakseni), ainakin miuta kehoitettiin varaamaan ultraa viikolle 22.

Päänsärky: Miullakin on sitä aina välillä, mutta ei läheskään niin usein kuin tätä meidän pikkumiestä odottaessani, jolloin söin Panadolia pakettitolkulla. Meni ohi muistaakseni raskauden puolivälissä.

Mieliteot: Miulla on joka raskaudessa ollut sama mieliteko; tomaatti! Sitä on pakko saada ruoan kanssa, leivän päälle, välipalaksi... Ei ollenkaan mieliteko pahimmasta päästä.

Nyt sitä omaa napaa neuvolakuulumisten merkeissä: Eli maanantaina oli se neuvola. Kaikki oli hienosti vauvalla ja äidillä. Painoa on raskauden alusta tullut vasta 600g, mikä on tosi hyvä juttu, kun muutama kilo olikin jo ennestään jäljellä siitä, kun poikaa odotin. Hg oli 128, pissa puhdas, paineet 122/60 ja äänet kuului. Laski niiden olevan 138. Mites se nyt menikään ne tyttö ja poikasykkeet, kumman sydän lyö nopeammin? Kumpi niiden mukaan meille olisi tulossa?

Liikkeistä: Olen jo jonkin aikaa ollut tuntevinani pieniä liikkeitä masussa, mutta ei nää oo ollenkaan niin selviä, kuin esim. Lukaa odottaessani. Olisikohan istukka etuseinässä tai jotakin...?

Paco: Tosi kurjaa, että pomosi on tuollainen! Hän siis tietää raskaudestasi, mutta silti teetättä sinulla raskaimmat työt? Voisikohan asiaan puuttua esim. neuvolalääkäri/työpaikkalääkäri? Luottamusmies? Raskaushan ei ole sairaus, mutta sinulla on selkä kipeä, plus että jokaisen nyt pitäisi luonnostaan tajuta, että raskaana olevan ei kuuluisi nostella painavia tai tehdä muuta, mikä voisi olla sinulle tai vauvalle haitaksi. Jos käyt saikun jälkeen vielä kokeilemassa työntekoa ja sama meno jatkuu, neuvolalääkäri varmaan mieluusti kirjoittaa uuden saikkulapun. Toivottavasti selkäkipu helpottaa!

Olikohan vielä muuta...:)

Jaksamisia kaikille!!!

Niina rv 16 (hui, jo!!!)

Vierailija
29/46 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen neuvola käynti olis nyt takana. Siellä on aina niin kiva käydä=)) Hb oli vähän laskenut, mutta edelleen hyvä 135. Paineet 132/75, pissaa ei voitu tarkastaa, kun ei vaan tullu=)) Vauveli majailee ilmeisesti lähellä äidin selkärankaa ja änniä piti ensin haeskella, mutta löytyihän ne 146 ( tyttö sykkeitä arvelen)!!!

Luulin oksentelujen olevan jo ohi, mutta niin sitä taas on yökitty tänä aamuna=((( Pitäis mistaa syödä rauhallisesti, eikä juoda liikaa kahvia.

Ens viikko oliskin sitten syysloma, ihanaa!! Saas nähdä lähdenkö lasten kanssa kotonani käymään ja jätetään iskä tänne yksin ikävöimään=((

Sehän on ihan onnessaan kun saa välillä olla yksin hiljaisuudessa, se hänelle suotakoon=))

Vaan eipä tässä muuta kuin päivän jatkoja kaikille hehkeille huhtihippusille!!

Tuija + toukka rv 15+6

Vierailija
30/46 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä flunssaa parantelen, onneks on jo voiton puolella. Huomena olis sit jälleen töihin meno.

Onpa hyviä Hb arvoja kaikilla. Itelläni oli viime viikolla 121. Missäs vaiheessa sitä rautaa pitäs syödä?

Kävin tällä viikolla ylimääräsessä neuvolassa kun tuntu siltä et kaikki ei kohdallaan. Th sitten kuunteli niitä sydän ääniä ja aika hakusessa oli. Ja kun jotain löyty niin juuri ja juuri yli sadan. Epäilin, että on omiani kun niin jännitti. Mut hänen mukaan oli sikiön. Siitä tulikin mieleen, että onko kellään ollu niin alhasta sykettä kun 104 siis sikiöllä? Mietin varaanko yksityiselle ultra ajan vai en...

Aani

Vierailija
31/46 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei!

Kylläpä oli viestejä tullut runsaasti lisää edellisen lukuhetken jälkeen. Valitettavasti en edelleenkään muista oikein kuka oli kukin joten massavastauksia siis annan.

Me asutaan kyllä ihan tilavasti vuokralla, eikä olla muuttamassa, ellei työtilanne muutu, jolloin varmaan aletaan harkitsemaan omaa kämppää. Nyt muutto tietäisi vain lisäharmia ja lapsikin joutuis vaihtamaan koulua kesken vuoden.

Henkkamaukan äitiyspöksyjä sovittelin maanantaina, mutta vielä oli vyötärön yläpuolelle tuleva trikoo aivan liian löysä, joten uskaltanut vielä ostaa. Lindexilläpä ei ollutkaan kuin farkkuja ja jotenkin en niitä nyt haluaisi. Edellisissä raskauksissa en ostanut varsinaisia äitiyshousuja vaan yhdet isot joustavat (mitähän lie kangasta) pöksyt, joissa vyötärökuminauha meni selvästi ison mahan yläpuolelle. Sitten taisi olla äidin vanhat laskettelupöksyt ulkohousuina. Ihmeen vähillä housuilla pärjäsin, mutta taisi opiskelijabudjetti rajoittaa vaatehankintoja. Vinkkejä housujen ostoon siis kaipaisin, millaiset mallit olette kokeneet mukavammiksi. Millainen vyötärö niissä on?

Takin ostin aikoinaan ison kokoisen joten sillä pitäisi pärjätä. Laskettu aika on samoihin aikoihin kuin esikoisella. Tosin näyttää siltä, että mahasta tulee isompi, kuin ekoilla kerroilla. Suurimpia housujani käytän jo nyt. JA nekin ahdistaa!!!

Maha on muodoltaan erilainen kuin edellisissä raskauksissa, liekö sitten nyt tyttö, kun edelliset ovat poikia. Aika jännä, kun monet teistä tietävät kumpaa sukupuolta lapsi on ennakkoaavistuksista sykkeistä ym. Mulla ei ole minkäänlaisia tuntemuksia lapsen sukupuolesta. Tokasta lapsesta olin aika varma,e että se olisi ollut tyttö, mutta poika tulikin. Eka lapsi tuntui pojalta ja poikahan se olikin. Saas nyt sitten nähdä.

Eläingalluppiin: Meillä on kissa, joka on 8v ja on suhtautunut aika mukavasti aiempiin vauvoihin. Nyt pärjää jo isompien lasten kanssa mainiosti. Ritarileikkien alta osaa juosta pois. Vauva-aikana kissa kyllä livahti huoneesta aina kun parku kävi ja ekan vuoden kissa nukkuikin sohvalla (siis nukkui aiemmin meidän sängyssä jalkopäässä) nyt käynee samoin. Tosin kissa on vanhempi ja siten arempi kaikille muutoksille, joten koskaanhan ei teidä miten se alkaa käyttäytyä. Lasten pinnareihin ei ole koskaan mennyt. Ulos vaunuihin kyllä, mutta ainoastaan silloin kun vauva ei ollut siellä. Sitten laitoin kissakarkotetta vaunujen ulkopuolelle niin ei enää sen jälkeen kavunnut vaunuihin ollenkaan. En kuitenkaan uskaltanut ottaa sitä riskiä, että kissa on vaunuissa vauvan kanssa yhtäaikaa.

Täällä ultrataan joka kerta neuvolassa. Np ultra oli neuvolassa lääkärin tekemä ja siten ilmainen ja rakenne ultra tehdään sairaalassa josta kait menee se pk -maksu. Yksi ainakin teistä oli saanut aiemmin dvd:lle rakenneultran , miten muut? Tokasta lapsesta meillä on videolla rakenneultra. Ekasta vain yksi kuva. Lapissa ei silloin ainakaan tethy kuin yksi ultra. Täällä P-K:ssa on toisin.

Onneksi aika monella taitaa jo paha olo helpottaa. Itsellänkin ällötys ei iske onneksi niin useasti. Mutta pelkkä kahvin tuoksu saattaa saada oksennuksen nousemaan kurkkuun. Uskomattominta on myös, että suklaa oksettaa myös! Suuri herkku, ei voi olla totta!

Jos unohdin jonkin gallupin olen pahoillani!

Vierailija
32/46 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miun oksentaminen ei ottanu kuitenkaa loppuaksee ku loppu ne lääkkeet. Jouduin hakee niitä sit lisää ja oon saikulla 1.11 saakka. Eli palaan töihi 2.11, jos kykenen. Ois viel samana päivänä firman pikkujoulut.

Olo on tosi väsynyt taas, johtuu varmaan taas nestetasapainon heittelystä tai jotai. Lämmin ruoka ei maistu oikeestaa ollenkaa, mut eilen paistoin Rainbow:n yrttipatonkeja (pakaste), ne oli hyviö ja söin melkein kaks suoriltaa. Nyt ostin niitä lisää. On hyvä saada syötyy ees jotain.

Anteeks oma napaisuus, mut ku minuu ketuttaa tää oksentaminen.

Terkuin Tytikkä rv 12+2

Vierailija
33/46 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että aivan ihana kätilö sattui ultraamaan, oli kyllä viime vkolla jo sama. Niin aurinkoinen ja muutenkin kuunteli kivasti... Jäi tosi hyvä mieli.

Mulla nyt sitten se la siirty todellakin sinne toukokuun puolelle. Siis virallisesti 3.5.2008. Jatkan tänne kirjoittelua kuitenkin...

Pää-perämitta oli 49mm ja nt 1,06mm. Veriseulasta kuulemma ilmoittelevat viikon kahden kuluessa, jos jotain on vialla... Oli kyllä uskomatonta miten tuo vauveli ihan jo viikossa on muuttunut. Eron huomasi ihan selvästi. Pääkin näytti jo ihmismäiseltä, eikä ylisuurelta möykyltä. Täytyy myöntää, että oli kätilöllä hyvä ultrakin käytössä. Edellisessä raskaudessa käytössä oli vielä vanha laite ja aika sumulta näytti nämä alkuraskauden kuvat.

Tytikälle tsemppiä pahoinvoinnin kanssa! Kyselin tuossa viime pinon lopussa, että kun kerta synnäri on EKKS, niin oletko kaupungista vai maakunnasta? Itse olen asunut pitkään Joutsenossa, mutta nykyisin hiukkasen kauempana... Jos tässä nyt sinne huhti-toukokuulle päästään, niin täytynee tajuta lähteä ajoissa ajelemaan. Vaikkei sitä ajoaikaa nyt ole kuin tunti, niin autossa istuen sekin on liikaa tietyissä tilanteissa.

Tuli taasen mieleen galluppiasiaa. Lapsilukuja ollaan jo kerrottu, mutta jostain syystä tuli tuossa yhden kaverin kanssa puheeksi synnytysten kestot teillä, joilla takana jo yksi tai useampi raskaus. Ja alkoiko spontaanisti tms? Itsellä eka kesti noin 8 tuntia (siis ekat supistukset - istukan syntyminen), toka vain 5... Jännityksellä odotamme siis kolmatta. Molemmat alkoivat spontaanisti supistuksilla...

No, hyvää loppuviikkoa kaikille!

Pahnu, nyt siis 11+5

Vierailija
34/46 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahnulle, kiva kun pysyt meissä huhtikuisissa. 3.5 on hyvä päivä, tämän hetken kuopuksemme on syntynyt kyseisenä päivänä! Poika syntyi viikko lasketun ajan jälkeen, sain toki luvan tulla jo ennen vappua synnyttämään kun verenpaineet olivat kovasti koholla ja lääkitystä ei kannattanut enään siinä vaiheessa aloittaa. Mutta sinnikkäästi halusin yrittää josko synnystys olisi käynnistynyt luomuna, mutta ei vaikka puhalsin pää punaisena esikolle vappupalloja. Käynnistyksellä tuli kakkonenkin.3 tuntia meni, pyysin hitaamman ja lievemmän aloituksen kuin esikolla..eli pikkasen pitempi synnytys. Tosin ilokaasua ehdin vain imeä tai enemmänkin puristin sen letkun kasaan kun en miehen kättä uskaltanut!

Esikko syntyi 12 päivää yli lasketun ajan,viimeisen kuukauden olin maannut osastolla kun verenpainelääkitystä muokattiin sopivaksi. Kun paineet vaan nousi niin lääkäri päätti että eiköhän käynnistetä kun ei näytä lapsi itse tulevan ja mukavasti viikkoja. 2tablettia, eka supparista lapsen syntymään meni 2 tuntia 15 minuuttia. Ilokaasu ja miehen kädet lievityksenä.

Kovasti toivon kolmannen kohdalla että synnytys käynnistyisi kotona, normaalein supisteluin..leppoisammin! Tietty pikainen synnytys pelottaa, ehdimmekö sairaalaan ( matkaa 35km), ennemmin kotona kylpyhuoneessa kuin ahtaasti autossa. Pikkasen nuo käynnistyssupistukset jättäneet traumoja kun ilman taukoja tulevat ja he.....kipeinä..Välillä harmittaa kun ei oikein muista esikoisen synnytyksestä mitään ( silmät kiinni ja hirveää huutoa).

Tulipa proosaa taas, vaikka ajattelin lyhyesti pahnun synnytysgalluppiin vastata, mutta kun nuo synnytyskertomukset on niin meijän synnyttäneiden mieleen ;))))

-klematis-

Vierailija
35/46 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusti oli aivan hirveä olo.. Vieläkin heikottaa ja päätä särkee, johtunee alkavasta flunssasta. Esikoinen menee viikonlopuksi hoitoon niin saa rentouduttua. :)

SYNNYTYSG: neiti syntyi 10 päivää yli lasketun ajan ja käynnistyi vesien menolla 2,5tuntia ennen supistuksien alkamista. Kokonaiskesto 7½ tuntia sekä 20min jälkeiset (2. & 3.vaihe). Meillä olisi ollut aamulla klo.8 aika käynnistykseen, mut oltiin sillon jo salissa :D Autolla sairaalaan vajaan 10 minuutin matka, mutta kun kovalla pakkasella ei auto käynnistynyt niin mentiin paikallisella linja-autolla. Kotona oltiin niin kauan kuin pystyin ja sairaalaan ilmotettiin etukäteen. Oli sitten kaikki valmiina odottamassa.

PÄÄNSÄRYISTÄ täällä on ollut juttua, kyllä se ajallaan helpottaa. Mulla oli 1.raskaudessa n.12-20 viikoilla 24/7 kestävää päänsärkyä. Panadolia meni ihan reippaasti eikä ne auttanu kerralla kun hetkeks. Pienikin stressi pahensi kipua. Voimia kaikille!

Samoin voimia ja jaksamista kaikille, joilla on edelleen pahoinvointia ym! Me lähdetään nyt pikkuneidin kanssa huilimaan..

Hyvää viikonloppua kaikille,

t.Ufa, Viivi & Wagner (rv13+1)

PS.täälläkin nuo viikot ja päivät ihan hukassa, vaikka esikoisesta tiesin tarkalleen missä mennään...

Vierailija
36/46 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mie asun Joutsenossa. Ainaski viimeks ehti ihan hyvin synnyttää... Oli niin pitkä kestosta. Nii... siis saaks olla utelias et mistä kaukaa sie sit nyt oot?

Eli esikoisen synnytys kesti virallisten papereiden mukaan 9 h 44 min, en vaa tiiä mistä olivat ajan alun laskeneet, varmaan ekasta kipupiikistä synnärillä. Mein synnytys meni näin:

Maanantai-iltana (tappajahaita kattoessa) alko supistukset. Niitä tuli, mut en mietitty ollenkaan et miten säännöllisesti. Sain kuiteski alkuyön nukuttuu, mut jouduin herää 4 jälkee aamusta ku supistukset tuli 10 min välein. Aamulla 6 aikaa soittelin synnärille et mitä tehhää, käskivät käydä suihkussa ja viel oottelemaa. Laitoin miehen vielä töihi. En ees ehtiny suihkuu, ku supistukset loppu. Sain sit päivän nukuttuu, iltapäivällä 3 jälkee supistukset alko heti 5 min välein. Illalla puol 11 oltii ait sairaalassa ja 2 cm auki. Oltii tarkkailu huoneessa, sain joskus yöllä jonku petidiinin kipuihin. Siitä tuli humalainen olo, turta olo. Aamulla (keskiviikko) 8 jälkee mentii salii ja olin edellee 2 cm auki, kätilö puhkas kalvot ja sit oliki menoa. Avauduin tosi nopeesti. Sain kohdunkaulapuudutuksen, joka ei auttanu, sit epiduraalin ja ilokaasun avulla mentii loppuu. Tytti synty 12.24. Eli miusta oli aika pitkä rupeema vaikka niin ihana. Supistukset ei ollu miusta liian kovia tai sit vaa on aika kullannu muistot.

Mie en oo muuten ottanu tänä aamuna sitä pahoinvointi lääkettä. olo on ihan ok. Viime yön istuin vessassa, ku maha oli ihan sekasi. Se oli kipee. Sanoin miehelle et kipeempi ku miusta ne supistukset.

Tämmöstä tällä kertaa.

Tytikkä rv 12+3

Vierailija
37/46 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin happy että tänään on perjantai. Kaksi päivää vapaata töistä, juhuu ... ai kuin niin ei vois tää työnteko vähempää kiinnostaa? ;)

Paco: Mulla oli ekassa raskaudessa käytössä tuo Carriwellin tukivyö ja kyllä se mulla auttoi. Ostin sen silloin aikanaan netistä ja myin sitten pois. Tällä kertaa ostin jo nyt varuille tuon Anitan tukivyön käytettynä, joka on hieman erimallinen. En sitten tiedä vielä kumpi on parempi. Toisilla auttaa vyö myös ennakoiviin supistuksiin. Netistä kannattaa googlettaa ja käydä jossain äitiys/lastentarvikeliikkeessä pällistelemässä. En tiedä onko esim. intrussa noita myytävänä.

Uusia naamoja on taas tullut joukkoon mukaan. Kai meitä on jo yli 70 kaikenkaikkiaan kasassa, vaikka kaikki ei täällä jatkuvasti pyörikään kuten eräts .. öhmm .. siis minä .. Ja onnea myös hyvistä ultra/neuvolakuulumisista niitä saaneille.

Burde: Oliskohan tuo pyörrytyskohtaus liittynyt jotenki lahaisiin sokereihin, sillä mulla tulee helposti huimaava olo jos verensokeri on päässyt alas, ja se hujahtaa alas tosi yhtäkkiä. Ulskin olen vahingosta viisastuneena varannut takin taskuun sokeripalan tai vastaavan.

Mua alkaa pikkuhiljaaa ahistaa kun viime aikoina masussa on ollut niin hiljaista. Esikoisellakin ekat selkeät liikkeet tuntui rv 17 ja nyt istukka on takana joten pitäisi jo tuntua. Hmph, huhtikuuhun mennessä mie olen varmaan hermoraunio.

Oletteko muut muuten huomanneet että teillä olisi pinna jotenkin kireämmällä. Musta tuntuu että meikäläisne pipo kiristää jatkuvasti. Ei paljon tarvi kun tämä nainen ärähtää ja hermostuu. Taitavat ukko ja poika olla kovilla. Nooh ilmankos ukko hankkiutui töihin jossa on viikot poissa. :)

Aani: luulisi että tuo neuvolantäti olisijotain maininnut jos noissa sydänäänissä olisijotain hälyttävää. Eikös ne sitä varten niitä siellä tarkkaile. Kaipa se vauvan syke voi vaihdella melkoisestikin.

Tsemmpiä kaikille pahoinvoinnista ja päänsäryistä yms. kolotuksista kärsiville.

Lapsilukuun en vissiin ole kommentoinut eli näyttäisi siltä että tämä toinen saa meillä olla myös se viimeinen. Ekan hankalan alun takia vähän meinattiin että lapsiluku jää yhteen mutta päätettiin kuitenkin vielä toinen tempaista, jos vaan se meille suodaan.

Pojan synnytyksestä sen verran että synnytys käynnistettiin vk 42+1 ja tuolloin ei ollut vielä mitään merkkejä siitä että olis tenava halunnut ulos. Kaiken kaikkiaan synnytys kesti sellaiset 7 ja puoli tuntia ja mä ainakin koin noi käynnistetyt supistukset rankoiksi, sillä ne kun alkoi niin niitä tuli jatkuvasti ilman sen suurempia välejä. Lopulta poika kiskaistiiin imukupilla ja hän joutui olemaan tarkkailussa pari päivää, sillä ei ollut merkkejä spontaanihengityksestä ulos saataessa.

Ihanaa perjantaita kaikille ja mukavaa viikonloppua myös!!

Jo-an 16 + öööö....

Vierailija
38/46 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viimein sain aikaiseksi kirjoiteltua tännekkin. Sivussa olen seuraillut muiden kuulumisia mutta kirjoittelu vain jäänyt.

Asustelemme Turussa ja perheeseen kuuluu mies (tietenkin) ja eilen täyttänyt 1v tyttönen.

Tänään oli vihdoin odotettu nt-ultra ja kaikki onneksi oli hyvin. Vähän on ollut epävarmempi olo kuin ensimmäisestä vaikka mitään huonoja merkkejäkään ole ollut. Ja noista viikkojen seuraamisista että nyt ei niin tulekkaan niitä laskettua aina.

En nyt vielä muista kunnolla kaikkien nimiä mutta galluppeihin yritän ainakin vastailla parhaani mukaan. Kyllä se tästä varmaankin sitten kun aikaa kuluu ja pääsee paremmin mukaan.

ASUMINEN nyt kerrostalossa 50 neliötä mutta pitäisi päästä muuttamaan joulukuussa miehen rakentamaan taloon, ihanaa. Siinä kyllä olemme niin monta vuotta ennenkuin innostuu uudestaan jos innostuu ja neliöitäkin tuplasti lisää.

ELÄIMIÄ meillä ei ole miehen allergian vuoksi, kissa oli minulla mutta laitettiin pois kun oli haittaa siitä. Villakoiria sitten löytyy kyllä äidin jäljiltä :o).

LAPSISTA tämä siis toinen ja lopullista lukua ei meillä vielä päätetty ole ehkä siis lisää joskus tulossa.

SYNNYTYKSESTÄ meillä kesti se noin 10h ja juuri laskettuna päivänä tuli. Aamupäivästä meni hieman lapsivettä ja tunninpäästä alkoi supistella mutta kunnon supparit alkoivat vasta sairaalassa. Tyttö syntyi sitten ilokaasun ja epiduraalin lievittämänä illalla seitsemältä. Mitään kammoa ei jäänyt mutta huomaan jo nyt että tulen tätä jännittämään enemmän kuin ensimmäistä.

ULTRAT ovat täällä ilmaisia niinkuin joku mainitsikin ja kaksi siis niitä.

VAATTEET eivät tunnu enää mahtuvan päälle kun maha kasvaa huimaa vauhtia. Tuntuu että olisi jo pidemmällä mutta kai se siitä kun edellisetäkään ei ole kauan aikaa. Vanhoja vaatteita löytyy jonkun verran mutta nyt tulee sitten talvi niin on käytävä jotain ostamassa kun viimeksi kesä.

Eipäs tässä muuta kun nyt synttäreitä järjestämään, seuraavalla kerralla muutakin kuin omaa napaa.

Heluuna, tytteli ja masu 12+3

Vierailija
39/46 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti te muut ette kyllästy mun juttuihin ;)

Niin Tytikkä! Nykyisin asutaan Ruokolahdella... Totesin tuossa vain, että tais olla useampikin Joutsenolainen tässä porukassa! Kiva juttu! Itse olen siis siellä lapsuuteni viettänyt - välillä opiskelemassa muualla ja sitten kahden ekan muksun syntymän verran vielä siellä asunutkin - nyt täällä vähän " syrjemmässä" .

Unohdin tuossa synnytysasiassa mainita, että meidän tytsyt syntyivät pari vkoa etuajassa...

Heluunalle ja kaikille muillekin uusille tervetulotoivotukset!

Pahnu siivousurakan keskeltä (onneksi lapset olivat mummolla yökylässä, nyt sai siivota rauhassa)

j.k. Täälläkin äkeyttä ja pinnan kireyttä huomattavissa....

Vierailija
40/46 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen lueskellut alusta asti teidän juttujanne,ihan tutuilta tunnutte jo osa :)

Eli meille olis toinen lapsi tulossa,la. 29.4. ja esikoistyttö on syntynyt 08/05. Asumme etelä-karjalassa,niinkun aika moni muukin taisi olla täältäpäin? (joku oli jopa samalta paikkakunnaltakin.. :))

Raskaus ei ole ihan ongelmitta sujunut,kamala pahoinvointi kellisti sängynpohjalle moneksi viikoksi ja kipujen takia rv 9 jouduin gynenpolille,jossa selvis että alunperin oli kaksoset tulossa joista toinen meni kesken..

Nyt oli neuvolassakin murhetta kun eilen ei millään löytynyt sydänääniä vaikka miten etsittiin, tänään kävin uudestaan ja puhui jo että polille pistäis,niin sitten ne löytyi vihdoin! kivi putosi sydämmeltä..

(äänet siis kuuluivat jo 10+3,siksi huolestuttiin kun nyt ei löytynyt..)

Galluppeja en meinaa millään muistaa kaikkia..

noh, ainakin asunnosta,että kaksiossa asutaan ja nyt on jo ahdasta,eli kolmio pitäis löytää ennen kuin vaúva syntyy.

Ja lemmikkinä meillä on hamsteri.

Tais olla vaikka mitä muitakin,mutta en muista tähän hätään! :)

vastailen vaikka myöhemmin sitten.

mukavaa viikonloppua kaikille!

ja rv 12+3 tänään