Montako päivää pois töistä, kun lapsella on mahatauti?
Eli tyttö 1v10kk ja eilen alkoi mahatauti, illalla oksenteli ja tänään on ollut ripulia. Mietin että montako päivää pitäisi olla pois töistä/tarhasta? Eikö mahatauti yleensä kestä n.vuorokauden.. kauanko se sitten tarttuu? olen keittiöllä töissä. Mietin, että uskaltaako huomenna jo mennä töihin/lapsi tarhaan. Kiitos jos joku vastailee!:)
Kommentit (5)
Sitten voi mennä, kun on ollut päivän verran oireeton, jotta tauti on varmasti ohi ja lapsikin on ehtinyt kerätä vähän syödä ja kerätä voimia.
kotona on hyvä sääntö. Lisäksi vatsatauti tarttuu herkästi, joten on ihan hyvä katsoa saako sen sitten itse.
Vatsatauti voi tietysti kestää vain vuorokauden, mutta usein pitempäänkin. Meillä lapsi on aina ollut n. viikon kipeä.
Itsekin ajattelin, että yksi oireeton päivä pitäisi olla. katsotaan mitä hoitaja sanoo, kun menen hakemaan sairaslomatodistuksen.
niin hyvähän se on olla kotona niin että huomaat sairastutko itse...
Eli kunhan ensin toteat että lapsi ei enää ripuloi niin sitten voit alkaa harkita töihin paluuta. Nyt on todennäköisesti ennen aikaista sanoa, että menen huomenna töihin jos lapsi edelleen ripuloi.