Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin myös sairaalalistaa Tehyn joukkoirtisanoutuvista. Koski myös synnytyssairaalani eli Seinäjoen keskussairaalaa, jossa irtisanoutuvia 1230 kpl. Laskettu aikani on 4.11. ja todennäköisesti ei anneta mennä paljon yli, joten kaiken järjen mukaan minun pitäisi ehtiä synnyttämään ennen työsuhteiden päättymistä (joka oli kai 19.11). Toivotaan kuitenkin, että noihin joukkoirtisanoutumisiin asti ei tarvitsisi mennä. Siinä olisi yksi jännitysmomentti lisää synnytyksen odotteluun...

Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeellistä. Sohvan pohjalla yritän makoilla verenpaineen vuoksi. Supistuksia tulee silloin tällöin, mutta säännöllisiä ei ole tullut kuin kolmisen yötä sitten, kun supisteli pari tuntia 3-7 minuutin välein. Hiipuivat nekin sitten.

Meillä on jo esikoiselle ostettu 62 cm haalari ja kokemuksesta tiedän, että se taitaa mennä kevättalvelle asti vaikkei meidän pojat ole olleet mitään pienikokoisia. Kaksi on kuitenkin syntynyt näihin samoihin aikoihin, joten siitä sitten tietää kauanko haalari sopii.

Sohva kutsuu taas!

Viikkoja 37+1

Vierailija
22/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kotiuduttiin lääkärireissulta. Kaikki ok. Pissassa vähän protskuja ja turvotusta reilunlaisesti. Paineet ok. Vauva jo syvällä laskeutuneena ja painoarvio 4,0 - 4,4 kg. Viikkoja siis 37+2. Mikäli itse oikein näin, niin kohdunsuu on aukeamassa silleesti kiilamaisesti, mutta kiinni.

Eikun odotellaan synnytyssupistuksia.. Kaikki valmiina.

Sasusasu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan sitten kuitenkin käydä ostamassa jonkun halvan 62 cm haalarin. Katsoin esikoisen neuvolakortista, että hän oli ollut 3 kk:n ikäisenä 63 cm ja 6 kk:n ikäisenä 70,5 cm, joten luulen, että 62 cm haalari saattaa sopia melkein koko talven.

Sasusasu: hurja painoarvio!! Tosin voihan nuo painoarviot heittää mutta kummiski.

Kovasti kaikki alkavat olla vaivaisia nyt tässä vaiheessa raskautta. Yritetään ajatella, että enää muutama viikko pitää tätä epämukavuutta ja kipuja kestää!! Toisaalta sitten synnytyksen jälkeen tulevatkin taas uudet vaivat, kuten peräpukamat, kipeät rinnanpäät ja vauvan kantamisesta aiheutuvat nivelkivut. No mutta on ne sitten paljon helpompi kestää, kun on palkinto jo saatu syliin!

tosca 36+0

Vierailija
24/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanle: Lääkäri epäili, että pitkäselkäisenä (minä) vauvalla on enempi tilaa ja siksi tuo sf-mitta ei ole kasvanut, laskeutumisesta voi olla myös kyse.

Oliko tuo 4kg sasusasun vauvan nykyinen kokoarvio vai arvio syntymäpainosta?

Haalari-g: Mulla on varattuna 62cm alaosaltaan pussimallinen turvakaukalotoppajuttu (Lindex). Sitten on himpun verran isompi 62 toppahaalari (joku ranskalainen) ja sellainen lämpimän oloinen kevyttoppapuku (NameIt), joka on näitä kumpaakin aavistuksen pienempi. Lisäksi löytyy villajuttuja yms. alle. Noilla aattelin pärjäillä ja sitten tietenkin tarpeen mukaan äpakkauksen makuupussia, vastaavaa karvapussia tai sitten on vaunuihin erikseen sellainen eskimo-tyyppinen toppapussi pakkasten varalle.

Lilli rv35+5

Vierailija
25/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kokoarvio oli siis tämänhetkinen eli vkolle 37+2. Syntymäpainoahan ei tiedä, kun ei tiedä milloin se syntyy. Jos menis tasan lasketulle ajalle, niin kai se sitten ois jotain yli 5 kg.