tavalliseen maitoon siirtyminen
meillä on pikkuhiljaa yritetty siirtyä korvikkeesta tavalliseen maitoon. Lapsen vatsa vain tahtoo reagoida ikävällä tavalla tavalliseen maitoon; vatsa löysällä (ei kuitenkan ripulilla) ja ulostetta tulee valtavia määriä, vaippa ei riitä. Olen laittanut puoliksi maitoa ja puoliksi korviketta, mutta ei auta. Olen myös kokeillut antaa Rela-tippoja ilman apua. Olisiko teillä ystävät antaa jotain vinkkejä asian suhteen? Miten menetellä? Kiitoksia!
Kommentit (6)
.. sillä harva vauva laktoosin kanssa painii vaan ihan sen maidon kanssa itsessään. Siksi on hyvä pikkuhiljaa totutella ja juuri niinkuin oletkin tehnyt sekoittamalla jo käytettyihin tuotteisiin. Mä annoin jopa Muksu maitojuomaakin kun oli yli vuoden vanha ennenkuin maha alkoi kestämään tavallista maitoa. Nyt on 1v3kk ja käyttää kokonaan tavallista maitoa.
Annoin ihan niitä maku viilejä. Esim. mansikka viili ja jugurtteja kuukauden ajan ennen kuin aloin vähitellen laittaa tavallista maitoa korviikeen joukkoon.
luomumaidosta kuulin myös jostain muualta ja sitä olen miettinyt kokeilevani. Tänään maisteltiin tavallista jogurttia.
En usko, että laktoosi on se joka ärsyttää mahaa koska tuttelissa on sitä paljon enempi kuin tav. maidossa. Tosin en tiedä voiko olla erilaista.
Kaikki vinkit ovat edelleen tervetulleita! =)
esim. maitopohjainen puuro jne. Niin ja puolet korviketta ja puolet maitoa on aika iso annos totutteluun. Yleensä annetaan alkuun teelusiallinen tai pari yogurttia tms.
Hapanmaitotuotteet ja keitetty maito ovat ystävällisempiä kuin raaka maito. Harvan lapsen masu sietää raakaa maitoa sellaisenaan tottuttelematta ensin ihan yogurteilla ja maitopuuroilla/perunamuusilla.
Kannattaa varmaan pitää pieni tauko ja antaa masun rauhoittua. Sitten kokeilla vaikka niin että antaa silloin tällöin, ei päivittäin, niin että maha kerkeää aina rauhoittua välissä ennen kuin annat uudestaan.
(entisen allergikon äi
ei tosiaankaan ole tullut annettua hapanmaitotuotteita tuolle pojalle ensin kun ei tykännyt piimästä eikä viilistä. Jogurttia olen muutaman kerran antanut sekä ruuassa on maitoa saanut.
Alkuun laitoin tuttelin joukkoon vähemmän ja silloin ei tullut mitään. Pitänee pitää tosiaan taikoa maidossa ja alkaa varovasti antaa sekä kokeilla ihan jogurttia ensin.
Meillä toimi lopulta luomumaito, sitä kannattaa kokeilla. Hylatuotteitakin kokeilin mutta ne ei myöskään sopineet, mikä tuntuu tosi hämmästyttävältä. Ensin rauhoitettiin tilanne pelkällä korvikkeella ja sitten vähitellen aloin antaa luomumaitoa korvikkeen seassa (ensin 1/3 ja sitten 1/2 jne.) ja antamaan taas maitoon tehtyjä ruokia. Meillä ei myöskään hapanmaitotuotteet ole maistuneet, jugurtti alkoi maistua pienissä erissä vasta ihan joku aika sitten. Nyt menee jo tavallinen maito ongelmitta. Koko prosessiin meni kolmisen viikkoa.
nummuli ja typy 1,1v