Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko jälleen edessä... Viikonloppuna oli vieraita joten palstailemaan ei paljon kerinnyt. Tänäänkin täytyisi siivota nuo viikonlopun jättämät jäljet, olo on kuin lastentarhassa.

(.) Kärsiikö kukaan muu kylkikaaren alla olevista kivuista?? Olo on alkanut olemaan aika tuskainen kun mikään ei kipuihin auta ja nukkuminenkin häiriintyy tuon kivun takia. Tätä samaa oli silloin kun taapero oli perätilassa joten murehdin jo onko tehnyt kuperkeikan takaisin perätilaan...

Joulusta oli kyselty... Meillä ollaan ainakin täysin jouluihmisiä. Rakastan koristelua, korttien tekoa ja leipomista. Ja taaperot on innolla mukana. Tänä vuonna lahjojen osto taitaa jäädä tuohon veronpalautusten tienoille. Onneksi sentään on saatu sukulaisten kanssa sovittua että lahjoja ostetaan vain lapsille...

Jos kävisi hörppäämässä kahvia... Väsyttää niin vietävästi kun nuo yöunet on ollu HIEMAN katkonaisia... HYvää viikon alkua kaikille!!!

Eppuliina+jumppari rv 36+3

Vierailija
2/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä suhtkoh hyvin sujunut viikonloppu takana, ei oo pahemmin edes supistellut...Paitsi että illalla alkoi kävellessä tuntumaan että taitaa olla Veikka laskeutunut taas vähän alemmas. Rakossa ja häpyluussa tuntuu viiltävää kipua kävellessä ja nivusissa on ihme paineen ja pakotuksen tunne. Tänä aamuna on sit selkää jomottanut menkkakipumaisesti, koko ajan semmonen tunne että varmaan kohta lörähtää verta housuun niinku ennen menkkojakin. Nivuset on myös hellänä ja alamahaa painaa...

Minä heräsin tänään tuossa puol 7 aikoihin kun mies tuli töistä kotiin. Eipä siinä sitten enää unen päästä kiinni saanut ja nousin ylös, söin aamupalaa ja käytin koiruuksia ulkona. Nyt jumitan tietokoneen äärellä. Siivota pitäs mutta ulkona sataa ja mies nukkuu niin ei voi mitää äänekästä hommaa aloittaa...

Miehen sisko tulee huomenna lapsineen yökylään. Minä oletin että ne ois tullu jo viimeviikolla mut olin ihan väärässä viikossa menossa, sillä tämä viikko on vasta lapsilla syyslomaa. Toisaalta ihan jees kun tulevat, ,mut inhottaa kun meillä on niin ahdas tämä asunto, että joutuvat olohuoneen sohvalla ja lattialla nukkumaan ja sitten kun lapset vielä pelkää noita koiria ja ovat muutenkin levottomia ja kun eihän meillä ole mitään mielenkiintoista tekemistäkään heille, esim. leluja ja muuta. Jotenkin nyt on vaan semmonen olo että haluais olla miehen kanssa ihan kahdestaan kotona ja rauhassa, vaikka kyseessä ei olekaan kuin yksi yö. Mut jotenkin tässä on nyt tullu niin mukavuuden haluiseksi että haluais vaan olla ja nukkua sillojn kun haluaa ja röhnöttää sohvassa. Mutta kai se on yks päivä maltettava passata vieraita jne.

No mutta tulipa taas yhtä valitusvirttä...

Sanle ja Veikka 35+6 (jes huomenna 36 täynnä, sen puolesta saa Veikkakin ruveta vaikka jo syntymään)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veto on ihan veks vaikka pitkästä pitkästä aikaa nukuinkin pitkän yhtäjaksoisen unen 6-h ilman veskireissuja..

Toinen kuopuksista on kotona kun oli eilen oksutaudissa ja aamulla sanoi vielä että masu on kipee vaikka ei enään ole pahaa oloa !

Siskonsa meni kouluun vähän naama mutrullaan kun sydämenpuolikas jäi kotiin mutta ihmeen vähällä kommentoinnilla asiasta selvisin..

Viikonloppu meni taas ihan yhdessä hujauksessa ja eiliseksi suunnitellut kyläilytkin sitten piti unohtaa tuon oksutaudin vuoksi mutta

katsotaan jos vaikka viikolla sitten joku päivä piipahdettais kyläilemässä..

Torstaina mulla onkin neuvola ja meillä muksuilla syyslomaa to-ja pe joten jotain ohjelmaa heille pitänee keksiä .

Joulusta oli keskusteltu ja mä olen ehdottomasti joulu-ihminen, on ihanaa kaivaa jouluvalot ym koristeet kaapeista ja laittaa ne esille.

Piparkakkutalo kootaan ja koristellaan muksujen kanssa yleensä itsenäisyyspäivänä ja joulutorttuja ja pipareita leivotaan tosi usein joulukuussa samoinkun glögiä hörpitään melkein joka ilta.

Lahjoja en ole vielä ostanut ja ne ovat joulussa ainoa stressiä aiheuttava asia joka ikinen vuosi .

Joulu ollaan kotona ja usein pyhiksi pyydän meille porukkaa syömään :-)

Nyt on pakko ryhdistäytyä ja alkaa laittaa paikkoja kondikseen...

Mukavaa maanantaita kaikille ja jaksuja masukkien kanssa !

Isotikru+tikrunpentu rv 34+4

Vierailija
4/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan käyty äippäpolilla pariin otteeseen tässä kahden viikon sisällä, ku ei ollut sf-mitta kasvanut. Vauva kuitenkin on kasvanut tasaisesti, vaikka pieni onkin. 2,100 kg oli paino-arvio. En ole itsekään mikään iso, joten äidin kokoon tulee varmaan sopivan kokoinen vauva.

Olo on KÖMPELÖ! Eilen kaaduin ulkona rähmälleni ja nilkka nyrjähti ja on nyt turvoksissa... (löysät nivelet muutenkin). Tänään imuroin rappusia ja siitä tietenkin peruutin ja lensin parit alimmaiset rappuset suoraan persiilleni. Nyt tulin tähän tietokoneelle istumaan ja tunnunstelemaan vauvan liikkeitä. Onneksi niitä on!!! Nyt täytyy olla tarkempi, etten enää kaatuile! Olis kamalaa jos tässä vaiheessa tapahtuisi jotain ikävää.. (tai olis ollut missä vaiheessa tahansa kamalaa....)

JOULUA odotellaan todella innolla, silloinhan on jo nyytti sylissä! Lahjoista en ajatellut stressata. Jos vaikka sitten netistä tilais jotai! Jos vaikka laittais jo ennen synnäriä joulua kotiin, verhot yms... Sitten tulis ns. valmiiseen kotiin. Tällä hetkellä on kylläkin remontti ihan kesken vielä. Kodinhoitohuoneen remontti on vasta alkanut... Toivottavasti iskä saa kaiken kuntoon, ennen kuutin tuloa. :-)

rv 35+4

Vierailija
5/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kiukututtaa ja todella paljon kirjoitin pitkät pätkät ja sit ilmeisesti painoin jotain väärin ku koko teksti katosi.

Meillä uusi läppäri ja tässä tämä näppäimistö on niin pieni et näköjään tulee helposti painettua väärin.

Mut lyhyesti:

Tunnustaudun myös jouluihmiseksi.

Ja odottelen myös kovasti masun pienentymistä ja niitä ihania puolia mitä se tuo tullessaan.

Omaa oloa myös sen verta et viikonloppu meni supistellessa ja kipujen kanssa. Kivut lähinnä häntä- ja häpyluussa ja välillä sellaisia teräviä puukoniskuja alapäähän.

Ajattelin jo et nytkö lähdetään pikkupähkinää hakemaan.

Mut sit supistukset loppui ja jyhminnät. Odotellaan mitä tuleman pitää. Kai mä ihmettelen täällä vielä 5-6 viikon päästäkin.

Ku olo on jotenkin koko ajan ollut et syntyy ajoissa ni kai se sit menee yli.

Syyslomaa täällä vietetään poikien kanssa. Ohjelmaa olis koko viikoksi katsotaan kuinka äitee jaksaa poikien perässä.

Oikku ja Pähkinäpoika 36+2

Vierailija
6/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni kärvistelee erilaisten kipujen kanssa, tsemppiä vaan kaikille! Sanlen selän jomotus kuulostaa jo varsin synnytystä lupailevalta! Saas nähdä, kuka saa seuraavan nyytin! Mulla ei ole ollut kipeitä supituksia, tai eilen kyllä kans jomotti selästä ja vatsa koveni sen jälkeen, kun oltiin miehen kanssa hyödynnetty pojan päiväuniaikaa hyväksi...

Me vietetään joulu mun vanhempien luona, jos vaan vastasyntyneen kanssa jaksetaan lähteä. Me vietetään joulu aina vuorovuosin mun tai mun miehen vanhempien luona. Sit uutena vuotena käydään sen vanhempien luona, missä ei joulua vietetty. Ois kyllä kiva joskus olla joulu ihan kotonakin, mutta toisaalta on ihana mennä valmiiseen pöytään ja valmiiksi siivottuun kotiin... En ole muutenkaan erityisen jouluihminen. Tietysti itse joulun sanoma on tärkeä ja on kiva, että on vapaata ja saa syödä hyvää ruokaa, mutta leipomiset, koristelut yms. jäävät kyllä tosi vähälle. En taida olla muutenkaan mitenkään erityisen kova kotitalousihminen. No ehkä minäkin vielä opin. ;-)

Galluppia muuten talvihaalareista: eli minkäkokoisen haalarin olette varanneet tälle marrastulokkaalle? Meillä on 70 cm haalari, mutta oon nyt alkanut epäillä, että onko vastasyntyneelle aivan liian iso...

tosca 36+0

Vierailija
7/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppu meni todella nopeasti ja nyt sitten pitäisi viikko saada taas kulumaan. Onneksi on keskiviikkona neuvola :)

Joulu on aivan ihanaa aikaa ja odotan sitä jo innolla. Yleensä olen ollut joulun töissä ja en ole ehtinyt paljonkaan nauttimaan joulusta,mutta nyt otan kaiken irti ajasta ja ostan joulukuuseen koristeita. Tähän mennessä on vain ollut jouluvalot. Lahjoja olemme ostaneet vain alle 18-vuotiaille kummimuksuille. Muuten rahaa menisi tuhottomasti.

Onko kellään tullut tosi punaisia ja isoja raskausarpia rintoihin? Omasta mielestä rinnat eivät ole kasvaneet, mutta rumat/komiat rannut ovat tulleet.

Joku kyseli kylkikaarikivusta. Mulla on niitä kans. Välillä vihlasee kunnolla kun asukas osuu tai potkaisee kylkeen. Muutaman päivän on närästänyt ja voi olla että on ruokavalion poikkeavuudesta kysymys.

sormet ovat turvonneet ja nivelet sormissa ovat hieman kipeät. Olo on kuin sumopainijalla....

Kolme viikkoa olis enää laskettuun aikaan ja viikon päästä alkaa jännääminen. Onneksi ei supistele ja saa nukkua yöt hyvin....

rv 36+5

Vierailija
8/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän äippäpakkauksen haalaria, muistaakseni se on kokoa 70cm ja sitten kaveri antoi lainaan 60cm haalarin, mut en varmaankaan uskalla käyttää sitä, ettei mene pilalle.

Vierailija
9/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala yö takana. Supisteli vallan vietävästi ja kipeästi yhdestä neljään. Senkin jälkeen vielä harvemmin, mutta niin että aina heräsin pyörimään tuskissani. Olo on piesty nyt, vaikka aamulla sainkin nukkua yli kymmeneen. Ihan niinkuin vauva olisi jotenkin vaihtanut asentoa. Koko vatsa on kummallisen muotoinen ja tuntuinen. Noh, tänään on lääkäri iltapäivällä niin katsotaan mitä se sanoo.

Haalareista joku kyseli: Mulla on vauvalle pari pienempää, mutta ei niin lämmintä haalaria. Toinen taitaa olla H&M:n 60 haalari ja toinen vielä pienempi, jonka silti muistan olleen iso esikoiselle syntyessään.

Palaan illalla uudestaan raportoimaan tilannetta. Jaksua kaikille!

Sasusasu 37+2

Vierailija
10/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan toki sinut! Kiva että meillä näköjään tärppäs melkein samoihin aikoihin silloin. Voi olla, että en jakaudu ennen marraskuuta, ainakin nyt tuntuu siltä. Ehkä sä ehditkin ensin! Yhdessä vaiheessa mulle saatiin lasketuksi ajaksi 4.11, mutta sitten niskapoimu-ultran perusteella lasketuksi ajaksi tuli 27.10. Saa nyt nähdä kumpi on lähempänä oikeaa.

Hyviä vointeja sinulle ja kaikille muillekin marraskuisille!

Nezzie 38+2

Vierailija
11/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haalarista: Mä sain serkulta ompelijalla teetetyn 62cm toppahaalarin, jospa sillä ekan talven pärjäis. Mä en ottanut ollenkaan tuota äippäpakkausta niin ei tarvii pohtia onko sen haalari liian iso :) Kyllähän se tietenkin saa hieman tilavampi ollakin niin mahtuu villavaatteet hyvin ja on lämpimämpi kuin pieni haalari. Mutta kyllähän se voi ainakin alussa tuntua että pikkunen n.50cm vauva hukkuu siihen, mut toisaalta jos sitä käytetään enimmäkseen vaan vaunuissa maatessa niin eikai se hirveästi haittaa jos saa kuitenkin noita lahkeita ja hihoja hieman käänneltyä.

Vierailija
12/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola. Ei mitään ihmeellistä, vaikka vauva on kuulemma jo sen verran asettunut, että voipi syntyä koska vaan. Jonkin verran on menkkamaisia kipuja alavatsassa, ja aika ajoin melko voimakkaita supistuksia, että ehkä jotain kuitenkin alakerrassa tapahtuu (esikoisesta ei tähän aikaan ollut vielä mitään oireita ja ylihän se meni).

No toivossa on hyvä elää, minä siis toivoisin jo vauvan syntyvän.

Kukas se sanoi, että haluaisi vain kotona oleskella? Mulla vähän sama juttu, varsinkaan itse en jaksa kyläilemään lähteä. Yöt on sen verran katkonaisia, että nuo päiväunet on lähes pakko ottaa joka päivä. Muutenkin huvittaa vaan tehdä kotitöitä ja muu aika löhötä sohvalla ja katsella kun esikoinen touhuaa omiaan ja höpöttää alvariinsa (todellinen papupata nykyään). Jotenkin ei jaksa keskittyä tuohon ihmisten kanssa seurusteluun, vaikka yleensä olen kovinkin seurallinen. Samanlainen olin kyllä esikoisestakin aikanaan. Kai se on jotain synnytykseen valmistautumista.

Ei vaan, nyt taidan lähteä koiran kanssa ulkoilemaan. Sitten onkin vuorossa neitokaisen haku hoidosta. Onneksi eilen jäi keittoa sen verran, ettei tarvitse ruokaa tehdä tänään.

rv 37 ja risat

Vierailija
13/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko aloittaa omasta navasta tai oikeemmin kyllä alapäästä, kun on niin sellanen olo. Musta on pari viime päivää alkanut tuntua, että A-K on tulossa lähipäivinä (tai viikkoina tai kuukausina) ulos. Mähän olen siis synnyttänyt kaikki kolme isompaa sisarusta reilusti jälkiaikaisina, joten oikeesti on kamalan vaikea uskoa, että tämä tekisi poikkeuksen, mutta olo on kyllä synnyttämään menevän tuntuinen. Hiukan pikkukauhulla vaan mietin, että mikäli se ei vielä synny ja olo ei muutu niin miten jaksan olla vielä viis-kuus viikkoa... Olo on siis sellainen, että supistelee (kuten jo aiemminkin, mutta kipeämmin), selkää särkee kuin menkoissa, vauva painaa alas niin että pissat on melkein housussa ja koko alamaha naksuu ja risahtelee. Eli kovasti ei naurata oleminen nyt...

Viikonloppu yökyläiltiin ystäväperheessä. Mäkin mietin ekana, viittiikö lähteä kun todellakin koti tuntui niin kivalta paikalta. mutta hyvä kun mentiin, oli oikein hauskaa ja rentouttavaa höpötellä aikuisten asioita ja vaihtaa maisemaa täältä yhdestä ja samasta paikasta. Tosin olo oli kamalan krapulainen eilen siitä huolimatta ettei ollut jounut kun vissyä. väsymys oli tolkutonta. Mutta onneksi isoille lapsille voi tarjota dvd:n kun itse torkkuu. Plussapuolinen retki siis jälkiolosta huolimatta.

Tosca kyseli haalarista: meillä on 68-senntinen toppahaalari hankittuna. Ja vanhastaan on ä-pakkauksen 70-senttinen kevyttoppa. Isojahan nuo aluksi ovat, mutta meidän isokokoisina syntyneet eivät kuitenkaan ole sellaisiin ihan hukkuneet. 62-senttinen jäisi meillä taatusti pieneksi ennen kevättalvea.

Jouluihmiseksi tunntustaudun myös. Tai mä tykkään varsinkin laittaa ja odottaa joulua. Itse juhla on usein liian hälyinen ja tavarantäytteinen, että se eio sit enää oo niin kohokohta. Puoliso on tän(kin) joulun töissä, joten mä varmaan kutsun omaa sukua meille.

Parempaa vointia muille (ja mulle)!

A-K +36+2

Vierailija
14/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettivät neuvolasta käymään äitipolille kun sf-mitta on ollut kolme viikkoa jo sama eli 29cm. Keksin sitten kaikenlaista istukan toimimattomuudesta napanuoran virtauksien heikentymiseen solmun takia. Kaiki oli ok, pienokainen on jopa vähän iso viikkoihin nähden. Painoarvioksi tuli 3212g - aika tarkka. ;-)

Kahden viikon päästä on vielä tarkistuskäynti.

Muuten olo on kuin valaskalalla. Kömpelö ja iso. Öisin valvottaa ja päivisin nukuttaa. Pitäisi vissiin olla toisin päin. ;-)

Lilli rv36 kohta

Vierailija
15/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoko ne sit syytä miks toi sf mitta ei oo kasvanu. Oliko vauva jo laskeutunut niin paljon? mulla ei nimittäin oo kans kk tullut paljon yhtään lisämittaa tuohon mahaan ja kyllä sitä on alkanut miettiä kaikenlaista että miksi vauva ei kasva. Mut mulla kyllä todennäköisesti johtuu tuosta laskeutumisesta. Eikä terkkari sen kummemmin oo asiaan kiinnnittänyt huomiota. Mulla ens viikolla viimenen lääkärinneuvola jossa ultrataan niin sitten ollaan senkin suhteen viisaampia. Mulla nyt rv35+6 ja sf 30-31

Vierailija
16/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Kylläpä marraskuisia supistelee![/b] Taidetaan saada kohta lukea syntyneistä vauvoista :-) Meikäläisellä ei ole mitään synnytykseen viittaavaakaan. Muutaman kerran päivässä supistelee, mutta ei koskaan kivuliaasti. No, itsellä onkin vasta huomenna rv 34.

[b]Liitoskivut[/b] - tai mitä sitten lienevätkään - ovat kyllä tulleet täälläkin tutuksi. Pitempään istuttua tai yöllä vessaan herätessäni on ihan vaikeaa kammeta itseään ylös. Tuolla nivusissa (häpy?)luut kipuilevat niin ikävästi.

Hiukseni melkein nousevat pystyyn, kun luen teidän SF-mittojanne! Mulla oli tosiaan jo rv 32 SF-mittana 33 cm! Eikä mulla masun koon puolesta ole kuitenkaan mikään tukala olo. Saa nähdä, onko Nuu joku jätti.

[b]Toscan haalarigallupiin[/b] osallistun. Meillä on se äitiyspakkauksen haalari, joka varmaankin on sopiva vasta ensi syksynä. Nätti se kyllä on! Tuota ÄP-haalariin hukkumista ajatellen tein itse n. 62 senttisen toppahaalarin, jonka ajattelin olevan sopiva ainakin alkutalvesta. Lisäksi taannoin kirpputorilta mukaan lähti sellainen H&M:n 50 senttinen haalari, joka hyvässä lykyssä sopii matkustaessamme sairaalasta kotiin. Tai sitten säästyy Baby Bornille...

Täälläkin yksi [b]jouluihminen[/b] ilmoittautuu! Minulle iskee joulumieli yleensä jo elokuun lopussa, vaikka salaankin sen läheisiltäni. Mutta siis silloin alan suunnitella joulukortteja ja hankkia joululahjoja. Yleensä joulukuun alkuun mennessä kaikki lahjat onkin jo tehty/ostettu. Yleensäkin hankin kaikenlaisia lahjoja varastoon, kun jotain kivaa tulee vastaan. Nytkin kaapissa odottelee äitini 60-vuotislahja, vaikka niihin pippaloihin on vielä yli vuosi aikaa! Mutta kun kiva lahja löytyi, niin pitihän se ostaa...

Muutenkin tykkään laittaa kodin jouluisaksi jo ajoissa. Ensimmäiset jouluvalot ja kynttilät ripustan jo marraskuussa ja jouluverhot sitten ensimmäisen adventin tienoilla. Piparkakkuja ja joulutorttujakin tulee tehty useampi satsi. Toisaalta puran joulun sitten yhtä sukkelaan viimeistään uuden vuoden juhlimisen jälkeen ja mieluummin jo ennen. Itse jouluaaton vietämme vanhempieni luona vielä ainakin tänä vuonna. On mukava, kun sinne tulee kaikki sisarukseni perheineen.

Sitten vielä kysymys tuosta [b]TEHY:n joukkoirtisanomisuhasta[/b]. Onhan siitä täälläkin jo puhuttu, mutta eikö teitä muita

hirvitä

? Meille mahdollinen irtisanoutuminen tulisi juuri sopivasti viikkoa ennen laskettua aikaa... Mitenköhän synnytykset hoidettaisiin pienissä aluesairaaloissa, kuten meidän tapauksessamme VAS:ssa? Ei voi muuta sanoa kuin että KÄÄK!

RvaRuljanssi ja Nuu 33+6

Vierailija
17/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tuli taas käytyä tänään. Sf oli 31 cm, rr ok, turvotuksia melkoisesti ja painoakin tullut 1,5 kg viime käynnistä. 10 kg yhteensä lähtöpainoon tällä hetkellä. Pissassa oli proteiinit +, joten kehoitti terkka mittailemaan paineita ja seuraamaan turvotuksia. Masuasukki touhuillut taas koko päivän, välillä tuntuu että napa repee kun iho kiristää niin kamalasti. Supistuksia on pitkin päivää, rasituksessa jopa kipeitäkin ja jatkuvasti viiltelee ja vihloo tuonne alakertaan niin että meinaa järki jo mennä. Neuvolasta laittoi th lähetteen NKL:lle noiden mun lääkitysten ja tämän rakkosairauteni (ic) vuoksi. Tarkoituksena olisi saada taas käynnistys viimeistään tuonne 38 viikolle. 2 v sitten myös synnytykseni käynnistettiin samasta syystä rv 38 ja syntyi suloinen tasan 3 kg tyttö. Kyllähän tässä alkaa olo senverran vaikea olemaan että ihan olisin jo valmis synnyttämään. Toisaalta olisi kiva jos synnytys käynnistyisi itsestään, molemmat aikaisemmat kun on käynnistetty ja ovat olleet melko nopeita ja rajuja. Mitäs muuta...väsyttää, lonkat särkee joka asennossa, henkee ahdistaa, päätä särkee, rakko vetelee viimeisiään eikä lasten kanssa jaksais mitään tehdä. Kaikki siis ennallaan. Tulikohan tuota nyt maristua taas tarpeeksi. Mukavia vikoja masunkasvatusviikkoja kaikille!

T.Rypäle ja pikkuihme rv 34+4

Vierailija
18/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki synnytykset hoidetaan kuten henkeä uhkaavat toimet, kuten päivystys ja teho-osastot. Lääkäritkin ovat ymmärtääkseni tulleet vastaan ja hoitavat omalta osaltaan akuuttia hoitoa. Ja irtisanomiset ovat keskittyneet yliopistosairaaloihin.

Joten kenenkään henki ei vaarannu!

Vointi täällä hyvä. vielä tämä viikko koulua ja siitten alkaa kova siivoaminen ja touhuaminen että alkaisi tuo synnytys käynnisty :)

Torstaina synn.tapa.arvio sitten tietää taas lisää.

Olen tiettyyn rajaan asti joulu ihminen. Ostan yleensä lajhat ajoissa ja netistä koska en tykkää shoppaila. Ruoka ja yhdessä olo on tärkeämpää. Ja tunnelma. Tämä joulu on erilainen mihen työmatkan vuoksi Nigeriaan. Minä olen lasten kanssa äitini luona. Ja perhonen on vajaa 2 kk. sitten...

Nyt kauppaan!

Germit+perhonen 37+1

Vierailija
19/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni taas niiin levottomasti: heräsin 3 kertaa pissalle. Tokalla kerralla en saanu millään unta ja kaikenlaisia ajatuksia sitä päässä seikkaili...lisäks kurkku on toista päivää kipee eli toivottavasti ei oo taas flunssa tulossa. Selkää on särkeny tänään ihmeen paljon, varsinki ku seison pitkään tai teen jotain...onpa raihnanen olo :(

Tuntuu välillä siltä et pissa lirahtaa housuun ja muutenki alkaa tota eritettä olla sen verran paljon et pikkareita joutuu välillä vaihtamaan päivän aikana. Välillä tulee taas tunne et onkohan se jo lapsivettä vaan niin ku ne viime viikolla sairaalassa sano ku soitin ni sitä tulis paljon. Ikävää olla vaan koko ajan märissä housuissa ku ei näitä äippähousujakaan oo enää ku kahet jotka mahtuu jalkaan. Onkos muilla samaa ongelmaa? Muistan kyl et näin oli tyttöjäki oottaessa.

Huomenna on vika lääkärineuvola samaan aikaan ku tytöillä on kerho. Aattelin ottaa sellasen ajan et pääsen ihan yksin tutkittavaks. Muissa lääkärineuvoloissa ku on tytöt ollu mukana kurkistelemassa sermin takaa. Jännää puuhaa ku äitiä tutkitaan ja tottakai täytyy saada tietää satttuuko se!

Tytöillä on huomenna kerhossa valokuvaus eli täytyis kattoo mitä nättiä prinsessoille päälle laittaa. Torstaina on syyslomaa tytöilläki kerhosta. Mukavaa syyslomaa siis kaikille sitä viettäville :)

Mies on ollu tänään vapaapäivällä kotona ku oli viikonlopun omissa riennoissaan. Eipä oo meillä ollu seuraa vaan mies on nukkunu lähes koko päivän. Tosi tylsää ja jotenki ittee potuttaa ku tekis itelleki terää joskus mennä hetkeks lepää. Onneks kaveri oli tääl tyttöjensä kaa eli oli seuraa ku mies nukku.

tosca: Meillä on 62 senttinen talvihaalari vauvalle joka oli myös esikoisella ja kuopuksella. Mun äiti osti myös uuden haalarin joka on 68 senttinen joten on sit 2 haalarii. On se kiva saada jotain uutta vauvalle vaikka jotenki on ihanaa pukee vauvaa samoihin vaatteisiin ku tyttöjä vauvoina.

tulppa: Mullaki on turvotusta ja varsinki öisin on kädet ihan tönköt. Tosin viime yönä tais olla omaa vikaa ku söin iltapalaks pizzaa ku mies yllätti hakemalla pizzeriasta :)

Omppu-75: Meijänki esikoinen on todellinen papupata. Välillä kuopus oikeen suuttuu ku ei saa sanottua sanaa väliin ja mulla taas on hermot kireenä ku ei pysty paljoo omia ajatuksia ajattelee...

Täällä taitaaki moni olla jo ihan lähtökuopissa synnyttämään menossa...jännää!

Tarald ja tiitiäinen 35+2

Vierailija
20/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan edellistä viestiäni. Luettua päivän uutiset tarkemmin. Tehyn irtisanomiset koskevat myös osaa synnytys ja teho- osastoja. JOS irtisanomiset tulevat omaan synnytyssairaalaan mm.satakuntaan kysykää toiminta ohjeita neuvolasta. todennäköisesti synnytys tapahtuu lähimmässä sairaalassa. MUTTA kukaan ei ole vielä irtisanoutunut, eikä työnantaja halua tilanteeseen jossa 12800 sairaanhoitajaa jättää virkansa.

Lapsissa synnytysmatkat ovat yli 400 km parhaillaan sillä lapissa ainoastaan rovaniemi ottaa vastaan synnyttäjiä Meri-lapin aluetta lukuunottamatta.

Germit