Mita mielta? Molemmat vanhemmat on toissa. Lapset pienia. Nuorin hadin tuskin 2v tayttanyt. Vanhemmat aikoo menna koko viikonlopuksi, kahdeksi yoksi! lomalle ilman lapsiaan!
Lapset siis viikot kaiket hoidossa ja nyt vielä viikonlopunkin vanhempien päähänpiston vuoksi!
Kommentit (28)
Alle 3-vuotiasta ei tarvitse laittaa hoitoon ollenkaan, senkin jälkeen on oikeus osittaiseen hoitovapaaseen.
Eli tuo on ihan ok, jos lapset eivät ole kokopäivähoidossa. Jos ovat, niin sitten tuo on itsekästä ja lapsellista.
Jos vanhemmat viettävät lastensa kanssa 51 vkl vuodessa, niin ei kai se yksi viikonloppu, jonka lapset viettävät mummilassa, heitä traumatisoi... Ja koska lapset sitten voisivat edes nauttia yökyläilyistä, jos päivähoidossa oleminen estäisi yökyläilyt? Ai niin, av-lapsethan ovat tietysti yhtä takertuneita äiteihinsä kuin äitinsä heihin, joten eiväthän he tietenkään edes nauttisi yökyläilyistä...
Olen yksityinen lakimies, joten pystyn vaikuttamaan siihen hyvin paljon kuinka pitkään lapseni ovat hoidossa päivittäin. Olemme mieheni kanssa myös terveellä tavalla itsekkäitä, mutta emme lastemme hyvinvoinnin kustannuksella.
25
Eipä minua niin toisten asiat kiinnosta, että lähtisin arvostelemaan muiden valintoja. Niin pitkään kun lapset hoidetaan ja kukaan ei tee heille pahaa, niin minä olen tyytyväinen. Jokainen perhe hoitakoon asiansa omalla tyylillään. Rupeaa kyllästyttämään tämä muiden kyttääminen mitä nykyään harrastetaan.
lapsiaan 24/7, kunnes lapset ovat täysi-ikäisiä... Ja saadakseen ihailua täytyy aloittaa näitä ketjuja, joissa kauhistellaan oikeasti täyspäisten vanhempien toimintaa...
Tottakai se on lapsille hyväksi mitä enemmän heidän kanssaan ollaan, mutta vanhempien poissaolo ei kuitenkaan vahingoita heitä, jos heidän elämänsä on muuten turvallista ja hoitopaikka on hyvä. Jos minä joutuisin olemaan 24/7 kotona lasten kanssa, olisin muutaman vuoden päästä ihmisraunio. Eikö ole myös tärkeää näyttää lapsille työnteon mallia, antaa heille hyvä esikuva raittiina ja hyvinvoivana vanhempana? Arvostan kotiäitiyttä suuresti, koska tiedän miten rankkaa se on. Kaikki eivät kykene monivuotiseen kotona olemiseen.
25
lapset olivat 2v ja 4v olimme miehen kanssa viikon lomalla kaksin, lapset isovanhemmilla. Ihan tavallista meidän perheessä.... nuorimmainen nyt 5v ja hänen aikanaan olemme tehneet kerran vuodessa pitkän vl reissun ihan kaksistaan, toki parin viikon reissut joka vuosi lastenkin kanssa. Odottaa kovasti koska pääsee mummolaan.
Minä ja mieheni rakastamme musiikkia ja teatteria, eikä joka paikkaan voi/viitsi mennä lasten kanssa. Meidän suhteellemme tekee hyvää käydä kahdestaan vaikkapa Prahassa oopperassa ja hotellissa viikonloppuna. Lapsemme saavat taatusti rakkautta ja aikaa, vaikka joskus järjestäisimmekin aikaa vain meille kahdelle. Meillä ei esimerkiksi koskaan juoda kotona, luemme paljon lapsillemme ja teemme heidän kanssaan kaikkea muutakin kivaa. Meidän lapsillamme on isovanhemmat, jotka palvovat lapsia yli kaiken, ja lapset ovat mielellään heidän luonaan joskus yötäkin. Älkää nyt edes viitsikö esittää naiset, että ette haluaisi joskus olla oman rakkaan miehenne kanssa ihan kahdestaan. Vai ovatko lapsenne jo vallanneet kokonaan miehenkin paikan sydämestänne?