Sairaanhoitajapariskunta Ruotsista vastailee kysymyksiinne
Tultaisiin heti Suomeen ja pääkaupunkiseudulle töihin jos siellä olisi saatavana kohtuuhintaisia okt-tontteja. Ei huvittaisi muuttaa nykyisestä asuinmuodosta paljon huonompaan.
Kommentit (44)
Tunnettoko itsenne pettureiksi kun lähditte työn perässä toiseen maahan? Ja onko se palkka muka siellä niin paljon parempi (eikö verotus ole kuitenkin korkeampi)? Entä onko henkilökuntaa enemmän kuin suomessa?
Täällä myös hoitoalalla oleva nainen, mies muulla alalla. Suomeen muutettas jos sais kodin sieltä yhtä halvalla kuin täältä ja löytyisi vielä työpaikat. Tosiaan ei elintasoa kauheesti haluttais laskea, jonkin verran voisi.
Suomessa on ihan tautisen kallista käydä lomailemassakin. Saati sitten että siellä asuis, ostais talon ja auton, kauheesti velkaa joutuis ottaan. Autotki maksaa monta kertaa enemmän siellä. Meillä kakkos auto maksoi vain 500e ja ykkösautosta 2000e.
en tunne petturiksi. Mies on asunut ikäsä Ruotsissa, suomalaiset vanhemmat hällä. Mitä nyt armeijan Suomessa kävi ja muutaman vuoden lapsena ollut.
Minä miehen perästä tulin siis Ruotsiin. Henkilökuntaa on töissä enemmän Ruotsissa. Olen työskennellyt Suoemssa myös ja Ruotsissa huomattavasti paremmat työolot sairaaloissa ja vanhainkodeissa.
en haluais kertoo kun tutut tunnistaa heti.;) Ei ole pokkaa kertoa.
Mielenkiinnolla olen seurannut tätä Suomen palkka keskustelua, toivoisin että sh:t saisi suomessa edes vähä lisää palkkaa ja lisää työntekijöitä työpaikoille.
Se olisi jo potilaiden ja vanhustenki etu!
Ei todellakaan. Mentiin puhtaasti elintason perässä. Ei huvittanut joutua velkakurjuuten siksi, että haluttiin asua mukavasti. Täällä saatiin hulppea okt samalla hinnalla kun oltais Hesasta saatu yksiö. Kaikki muukin on paljon halvempaa (autot, vaatteet, ruoka, palvelut, rtavintolat jne). Suomessa meillä ei olisi ollut ikinä varaa kodinhoitajaan, kahteen autoon, matkusteluun, harrastuksiin ja isoon taloon
Vierailija:
Tunnettoko itsenne pettureiksi kun lähditte työn perässä toiseen maahan? Ja onko se palkka muka siellä niin paljon parempi (eikö verotus ole kuitenkin korkeampi)? Entä onko henkilökuntaa enemmän kuin suomessa?
No kyse todellakin eritasosista autoista.:)
Esim. tuo 2000e auto ei ole edes kovin vanha auto.
Vierailija:
Ei todellakaan. Mentiin puhtaasti elintason perässä. Ei huvittanut joutua velkakurjuuten siksi, että haluttiin asua mukavasti. Täällä saatiin hulppea okt samalla hinnalla kun oltais Hesasta saatu yksiö. Kaikki muukin on paljon halvempaa (autot, vaatteet, ruoka, palvelut, rtavintolat jne). Suomessa meillä ei olisi ollut ikinä varaa kodinhoitajaan, kahteen autoon, matkusteluun, harrastuksiin ja isoon taloonVierailija:
Tunnettoko itsenne pettureiksi kun lähditte työn perässä toiseen maahan? Ja onko se palkka muka siellä niin paljon parempi (eikö verotus ole kuitenkin korkeampi)? Entä onko henkilökuntaa enemmän kuin suomessa?
Meillä myös iso ok-talo, ja se millä hinnalla se saatiin vastaa just jotain hesan yksiöitä. JA ei mitään hyvää yksiötä vaan niitä kaikista halvimpia.
" 10, voi olla että kyse vähän eri tasoisista autoista kuin mitä suomessa saa tuolla rahalla..."
10
Ja ihan suomessa, mutta kun ei vaatimuksena ole asua hesassa...
Ruotsissa on muutenki hyvin järjestetty niille alku jotka sinne muuttavat toisesta maasta. Heille järkätään ilmaiset kielikurssit ja saavat sieltä sitten aika suoraan työpaikan (huonommallakin kielitaidolla).
Ehkä tähän vaikuttaa sekin kun on niin paljon pakolaisia, pakkohan ne on töihin puskee, ei sossu voi kaikkia alkaa elättään.
Kysymyksiä ei ole sinulle paljon sadellut ap. tästä tuli nyt tällanen kehuskelu - ketju.;)
Missä asutte ap? Onko ukkosikin sh?
Minkälaista työtä teet?
T.6
Just yks tuttava pariskunta oli ostanut Helsingistä rivarin (90m2) ja hinta 350 000 ja koko summa velkaa!!!!!!!! Sairasta, miksi suostutte tuohon kurjuuteen? Täällä sillä saa jo kartanon ja verotuskin on jotain ihan muuta (käteen jää n.100% enemmän). Suosittelen teille hoitoalan ammattilaiset, pois Suomesta ja heti, nyt kannattaa hyödyntää osaaminen täysillä ja nostaa perheen elintasoa reippaasti!
Täällä Jenkeissä on muuten tonttejakin myytävänä paaaljon halvemmalla kun pääkaupunkiseudulla (kaavoitus toimii). Ja kohteet ovat todellisissa Metropoleissa.
Welcome!
Vierailija:
Ei todellakaan. Mentiin puhtaasti elintason perässä. Ei huvittanut joutua velkakurjuuten siksi, että haluttiin asua mukavasti. Täällä saatiin hulppea okt samalla hinnalla kun oltais Hesasta saatu yksiö. Kaikki muukin on paljon halvempaa (autot, vaatteet, ruoka, palvelut, rtavintolat jne). Suomessa meillä ei olisi ollut ikinä varaa kodinhoitajaan, kahteen autoon, matkusteluun, harrastuksiin ja isoon taloon
niin miksi ihmeesä edes ajattelet suomeen muuttoa? Meillä parikin tuttua hoitaja pariskuntaa asuu ruotsissa ja siellä heidän toimeentulonsa huomattavasti parempi mitä suomessa. Näin vaikka äidit ovat lasten syntymän jälkeen tehneet töitä osa-aikaisina. Kun rahaa ja vapaata on kivasti niin nopeasti ja helposti sieltä tulee suomeen sukuloimaan, eivätkä siksi edes ajattele tänne paluuta.
Täällä todellakin saa miljoonakaupungista hulppean omakotitalon Hesan yksiön (halvan sellaisen) hinnalla. Nettopalkka on about 2 x enemmän kun Suomessa ja asuminen erittäin paljon halvempaa. Täällä saa okt-tontin hintaan n.10-20tuhatta euroa (2000-6000m2).
Vierailija:
Vierailija:
Ei todellakaan. Mentiin puhtaasti elintason perässä. Ei huvittanut joutua velkakurjuuten siksi, että haluttiin asua mukavasti. Täällä saatiin hulppea okt samalla hinnalla kun oltais Hesasta saatu yksiö. Kaikki muukin on paljon halvempaa (autot, vaatteet, ruoka, palvelut, rtavintolat jne). Suomessa meillä ei olisi ollut ikinä varaa kodinhoitajaan, kahteen autoon, matkusteluun, harrastuksiin ja isoon taloonVierailija:
Tunnettoko itsenne pettureiksi kun lähditte työn perässä toiseen maahan? Ja onko se palkka muka siellä niin paljon parempi (eikö verotus ole kuitenkin korkeampi)? Entä onko henkilökuntaa enemmän kuin suomessa?
selkiinnyttäisi ketjua jos ap kuittaisi omat viestinsä näin:
-ap
ja muuta vaikka sillä numerolla millä ekan viestinsä kirjoittavat. Muuten vaikea tietää kenen viesteitä kysymys.
Kiitos!
Ollaan oltu jenkeissä jo 5 vuotta ja voitaisiin jopa harkita sinne neukkulaan tuloa jos sieltä saisi tontin järkevällä hinnalla. Ei haluttais kauheesti pudottaa nykyistä elintasoa (250m2 okt ja tontti 3000m2).
t. hoitsu from Texas