G: Millainen on hyvä / kiva opettaja?
Kerrohan minulle ihan oppilaan näkökulmasta tai miksei myös vanhemman. Muistele vaikka yläasteaikojasi.. Tai jos olet nyt murkun vanhempi.
t. aloitteleva ope, joka haluaisi olla " kiva ope"
Kommentit (13)
vaan sitä, kun koulussa on aina niitä pidettyjä opettajia, joita muistellaan vielä kouluajan jälkeenkin. Toki ymmärrän, että opettaja on kasvattaja - ei kaveri. Mietin vaan, että mikä opettajasta tekee " kivan open" ..
Vierailija:
Jos menet luokkaan ja yrität miellyttää oppilaita, olet menettänyt jo sekä heidän kunnioituksensa että ammattitaitosi.t. kollega
Nimi on muutettu..
Minulle opettaja soitti ja vieläkin harmittaa se soitto.
Ymmärrän, että lapseni on hidas oppimaan mutta tuo soitto ei ainakaan kannustava ollut.
Yritän olla " hyvä ope" . En missään nimessä " kiva ope" , koska kiva ope on lepsu, ei vaadi mitään, jne.
Ei liian lepsu ope ole oppilaiden mielestä ollenkaan kiva!
Ja miksei empatiakykyinen - vai mitä?
Vierailija:
Nimi on muutettu..
Minulle opettaja soitti ja vieläkin harmittaa se soitto.
Ymmärrän, että lapseni on hidas oppimaan mutta tuo soitto ei ainakaan kannustava ollut.
huumorintajulla selviää pitkälle, kannattaa osata asiansa (siis mitä opettaa), pistää rajat oppilaille, alussa kaikki testaa, niin ei kannata olla liian lepsu: jälki-istuntoja heti jos on aihetta, myöhästymise ym. tiukkaan syyniin, ja vielä kannattaa opetella kaikkien nimet heti alkuun =)
Hyvä ja kannustava opettaja tulisi sinusta!
Opettajan täytyy olla sellainen, että häneen voi luottaa turvallisena aikuisena. Lepsu ope ei ole kiva, koska häneen ei voi viimekädessä luottaa.
Vierailija:
Ei liian lepsu ope ole oppilaiden mielestä ollenkaan kiva!
ja niistä ei sitten lipsuta, mutta toisaalta huumorintaju ja iloisuus.
Tosiaan, kun katsoo noita " kivoja opeja" , he ovat sellaisia, joiden kasvoilla näkee usein hymyn.
Kaikki pitävät ihmisistä, jotka hyväksyvät heidät sellaisina kuin he ovat ja näkevät heissä hyvää.
t. ap
toiminta tekee sinusta hyvän opettajan. Tuo " kiva opettaja" kuulostaa niin hirveältä nuoren opettajan ääliömäiseltä ajatukselta, että unohda se heti. Sinun kuuluu pistää porukka järjestykseen heti ekalla tunnilla ja näyttää mistä kana pissii. Kun aloitat tiukalla menolla, on siitä sitten helppo löysätä.
Huumori on myös yksi tärkeä elementti, mikä tuo opiskeluun rennon fiiliksen. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että pitäisi antaa periksi noista aiemmista asioista.
Tosiaan, kysymykseni pohjalla on halu olla pidetty. Ja se hommahan lähtee ihan väärään suuntaan, jos rupeaa tuollaista pohtimaan. Taidan alkaa ajatella tuota " hyvä opettaja" -näkökulmaa. Olen tosiaan opettajana nuori, vaikka olen kuitenkin jo päälle 30v. perheenäiti.
Mutta nyt alkaa valjeta mistä " kana pissii" ..
Jos menet luokkaan ja yrität miellyttää oppilaita, olet menettänyt jo sekä heidän kunnioituksensa että ammattitaitosi.
t. kollega