LOPPUVUODEN YRITTÄJÄT :)
Nostin nyt pinoa ylemmäs, syys ja lokakuu rupee oleen taputeltu..
Marras ja joulukuu hoidoille aikaa..
Kuka on missäkin vaiheessa ja tilanteessa?
Meillä siis yksi IUI tänä vuonna enää, ja menkkoja ootas su:na tai alku vkosta alkavaksi, siitä alkaa piikki rumba taas.
Kertoilkaa tutut ja vähemmän tutut kuulumisia? Mikä fiilis, millä mielin yms..
Itse en tiedä mitä ajatella...
Kommentit (68)
Huih...ompa rankka juttu sullakin takana!! Ja jonkinlaista pelkoa varmaan myös aina pitää...?
Hieno selviytymis tarina todella!
Zemppaa todella niitä joilla ongelmia kilpparin kanssa ja muutenkin!
Tietääkö joku mitä sille sitten tehdään jos prolaktiini on koholla?
Hei
Voisin liittyä joukkoonne
Meillä on maanantaina sitten ensimmäinen inseminaatio. Pikkukakkosen tuloksetonta yritystä takana 2,5 vuotta (luomu esikoispoika kohta 4 vuotta) ja edellisen kierto meni "hukkaan" koska liian hormonilääkityksen takia minulle kehittyi 5 munasolua ja inssiin ei päästy.
Nyt jännittää ja toiveet on korkealla :-)
Ei kuulu menkkoja vielä..no josko ne myöhemmin tänään, viimestään huomenna alkais..
Pääsisin alottaan rumban kanssa!!
Zemppiä Jaana.p3 inssiin!! Meillä myös pikku kakkonen haaveena, yritystä sen suhteen nyt noin 5kk. Jos lasketaan uusiin hoitoihin lähtemisestä. Esikoinen natsasi ekasta inssistä, MIKÄ OLI IHME KYLLÄ!! :)
Mitä muille kuuluu?!?! Kovin hiljaista on!
Mulla menossa kp13, mutta tässä kierrossa ei ole hoitoja, joten odottelen kerrankin ihan hyvillä mielin menkkoja alkavaksi, jotta pääsen varaamaan lääkäriajan ekaan ultraan. Huvikseni tikuttelen ovista, mutta hormonitoiminta on kai niin lamassa ettei sitä lh-huippua tule ilman lääkkeellistä stimulaatiota.
Tsemppiä kaikille!
Anen, mielenkiintoista, että pomosi tietää sun hoitokuvion. Itse en ole vielä kertonut töissä, en tiedä pitäisikö...ärsyttää kun työmatkat saattavat sotkea hoitoaikatauluja. Toivon, että menkat eivät alkaisi liian aikaisin, muuten voi tulla ongelmia...
Mites se nyt menee, kun helmikuussa on IVF suunnittelu käynti, niin viimeksi kun oli suunnittelu käynti IUI niin alettiin heti myös hoidot... eli pyydettiin soittamaan kun alkaa seuraavat kk... ja siitä sitten eteni...
Jos se menisi näin niin sitten tosiaan jo maalis-huhtikuussa olisi kai eka IFV hoito... luulin jotenkin, että suunnittelu käynti olisi vasta tuolloin ja hoidot joskus touko kesäkuussa...
Tämä kyllä olisi iloinen yllätys, jos hoidot olisi jo aikaisemmin !! =)
Maribe, jolla ei kerrankin ole mitään hajua kiertopäivästä !! (todellakin tajusin juuri etten tiedä edes mikä kp nyt on meneillään ja se on varmaan välillä ihan hyvä=)
ps. käyn täällä palstalla tämän hoito tauon aikana hieman harvemmin, toivottavasti tulee positiivisiä testejä siinä välissä =) seuraavaksi omalta kohdaltani jännittelen vasta maaliskuussa (kai)
IHANAA ALKANUTTA MARRASKUUTA JA LÄMPIMIÄ PLUSSA TUULIA JOULUA ODOTELLESSA =)
Menkat alkoi..jeejee!!
Eli huomenna varaan ajan ultraan ja ti voisin yrittää keretä sinne verikokeeseen!
Joo, on tosi helppoa kun töissä pomo tietää. Ei tosin tienny vasta kun plussasin, sitten kerroin taustatkin. Ymmärrys oli todella mahtavaa eikä tarvinut tehdä mtn poissa oloja takaisin tms.
Oon aivan varma, että hormoonit mullakin sekaisin, meinaan nännipihat ja nännit lähes mustat..siis lähes ellei jopa täysin niin tummat kun oli raskaana ja silloin kun imetin vastasyntynyttä..! Onko muilla jo synnyttäneillä äideillä näin?!
Mukavaa marraskuuta tosiaan! (hirvee kk)
Morjensta!
Terolutit on nyt sitten aloitettu perjantaina. Tämä viikko syödään, joten menkkojen pitäisi alkaa seuraavana viikonloppuna. Tämä nyt on taas tätä tylsää vaihetta kun odotellaan päivien kulumista... No, yritetään tällä välillä hoitaa tätä kolme kuukautta kestänyttä yskää pois. Sain tänään astmapiipun kokeiluun. Kaikki kokeet on tehty ja astmaa ei ole, mutta lääkkeen pitäisi katkaista ärsytyskierre, joka keuhkoputkissa kummittelee.
Onnea Maribelle suunnitelmien aikaistumisesta!! Kiva kun on selkeä päivämäärä, jota odottaa.
Tsemppiä myös Anenille uuteen kiertoon! Hienoa, että pomo ymmärtää tilanteesi ja on kannustavalla mielellä.
Nyt yritän hanskata tämän työpäivän loppuun, että pääsen sitten aamulla takaisin sorvin ääreen.
Omppu
Tätä en usko itsekään, mutta raskausoireet ovat palanneet! Jotenkin yrittää vaan pitää järkeä päässä, että tämä johtuu vain ja ainoastaan terolutista. En vaan muista, että aikaisemmin pelkässä terokierrossa olisi ollut tällaista. Päivät vaan kuluu niin _älyttömän_ hitaasti. Vielä olisi sunnuntaihin asti teroja napsittava. Olkaa kilttejä ja palauttakaa mut maan pinnalle!! Tuntuu itsestäkin ihan hölmöltä elätellä raskaustoiveita kolme viikkoa keskenmenon jälkeen. Mihinkä sitä koira karvoistaan pääsee, näköjään :)
Mites muilla menee? Hiljaista on...
Seko-Omppu
Omppu, kävitkös kuitenkin ultrassa, että näkyi, ettei ollut alkioo enää?
Anteeksi kun en muista!
Mutta siis...
Mulla on ollut nyt parina kiertona raskaus oireita, ei nyt tässä edellisessä vaan sitä edellisissä kierroissa...mutta eivät ole olleet "aitoja"..siis keho oikuttelee ja hormoonit vaikuttaa. joskus menkatkin saattaa tehdä niitä.
Mikäs kp sulla on?
Entäs jos on tullut luomu tärppi?!! Voiko...
Kävin ultrassa, kilpparit ok, prolaktiini ei ollu tullu vielä. Soitan niistä loppu vkosta.
Kaikki ok, tai siis entiseen malliin PCO ja piikit alkaa siis huomenna. Pienellä annoksella, ettei tule hyperiä. Ensi ke:na kontrolli uä ja katsotaan millä annoksella jatketaan.
Mitäs muilla?
HILJAISTA AINAKIN!
Muutama päivä palstahiljaisuutta takana, anoppilassa tuli kyläiltyä.
Anen: kyllä mä kävin ultrassa, jossa näkyi, että kohtu oli tyhjä. Alan kallistua sille kannalle, että tää on vaan kuvitelmaa, mutta oireita vaan on. Pessimisti ei pety! Terolutit lopetin eilen, eli nyt olis kp 25/29 sillä perusteella. Jos kp 1 on keskenmenopäivä, niin siitä ei ole täyttä varmuutta. Nyt kuitenkin odotellaan viikonloppua jos menkat suvaitsisi alkaa. Clomit taas kp 3-7 jne.
Nyt pitää aloittaa työpäivä, palaan taas!
Omppu
..ompas hiljaista tosiaan!
Mulla kp9 ja uä ke:na..katsotaan siis millä annoksella pistoksia jatketaan, kun alotellaan aina pienellä annoksella ettei tule hyperiä, niin kun kerran!
Prolaktiini oli ok, ei niissä mtn...
Mutta..
Mulla on tullut äärettömän pahoja ylävatsa kipuja tässä kaksi krt vkon sisällä..kesälläkin oli, ja aina sairaala reissu..on siis laukeematon monen tunnin kipu! Sappikiviä epäilen..tai epäilin. Sain eilen taas kohtauksen..ja nyt aamulla verikokeissa ja lääkärin luona, kun en suostunu jäämään sairaalaan yöksi..kiduin kotona yön siis!
Lääkäri meinasi että olisi jotain vatsalaukussa...limakalvo haavaumaa tms...
voi olla, että joudun siis tähystykseen, josta mulla aivan kamala paniikki..en siis pysty siihen ilman kunnon humautusta!
Niin mitenköhän on..jos inssi tehdään ja KUVITELLAAN, että vaikka raskautusin...niin voihan nukutuksen tai humautuksen tehdä siltikin?!?!
Vai tössääkö mulla hoidot nyt tähän sitten...?! :(
Täytyy kysyä ke:na lääkäriltäkin, mutta onko teillä ajatusta???
Omaa napaa: Viikko inssistä on nyt kulunut, ihmeen hyvin olen tämän ajan jaksanut odotella, mutta vielä olis viikko edessä ennenkuin viitsis testailla tai menkat alkaa. Toiveet korkealla :-) Vaikka ei kyllä ole oireita mihinkään suuntaan, että ihan turha arvailla. Miehen "siittiösatsi" olikin sitten tällä kertaa huippulaatua vaikka aiemmin ajateltu, että vikaa olisi juuri siittiöiden vähäisessä määrässä!
Esikoispoika (reilu 3,5 vee) + mies nyt sairastelee flunssaa. Toivottavasti säästyn siltä!
Liityn seuraanne jännittämään loppuvuoden hoitorupeamaa. Meillä on pikkukakkonen yrityksessä, ivf-esikoinen on nyt 1v3kk. Esikoinen sai tosiaan alkunsa heti ensimmäisestä ivf:stä kaksi vuotta sitten ja nyt olisi tarkoitus yrittää passilla luonnolliseen kiertoon pikkusiskoa tai -veljeä. Toivottavasti ei tarvitse aloittaa koko hoitorymbaa alusta, oli se sen verran rankkaa ja hankalaa juuri töiden järjestelyjen vuoksi.
Menkat alkoi eilen ja oviksen tikuttelun aloitan kp 9 varmuuden vuoksi, kun mulla on tosi vaihteleva kierto. UÄ on sovittu alustavasti ensi viikon torstaille, mutta sitä siirretään jos ovis ilmestyy ennen sitä. Hyvässä lykyssä olen siis jo ensi viikolla raskaana =D Uskomaton fiilis.
Jalat maassa pitäisi silti pitää, sillä eihän näistä hoidoista koskaan tiedä, vaikka ekalla kerralla nappasikin kertaheitolla. Toiveet on silti korkealla.
Flunssaa ja myös enterorokkoa on meilläkin ollut. Toivotaan, että pahin sairastelukausi olisi nyt takana tältä erää, että saisi rauhassa keskittyä tsemppaamaan siirtoa. Meen huomenna vyöhyketerapiaan, jossa kroppani viritetään toivottavasti otolliseksi raskaudelle... No, en mä tohon niin vakavasti usko, mutta ei se voi haitatakaan ja rentouttaa ihanasti.
Tsemppiä kaikille ja laitelkaahan ahkerasti kuulumisia!
Terkuin BB (<- ei viittaa big brotheriin vaan beibiin;))
Mää jännään täällä kyllä Jaana.p3:n testi päivää, meinaakko malttaa oottaa testi päivää? ;)
Mulla on uä klo 11.15..katsotaan minkä kokonen/kokosia muniksia on..jos on..ja onko kaikki ok, ja et millä piikityksellä jatketaan.
Ja päästäskö mahdollisesti ensi vkolla inssiin...
En oo kyllä ressannu yhtään nyt...unohdan aina piikityksetkin..siis eilenkin muistin nukkumaan mennessä klo 23 jlk..HUIH! Toiv. ei kauheeta haittaa...??
Tervetuloa BB joukkoon! :) Nyt on ollukin niin hiljasta täällä, että mukavaa saada väkeä lisää! Ja ainahan on.
Zemppaillaan!
Elikkäs ainakin 10mm folli siellä..oli toisella puolella 1-2 muutakin, mut oli hiukan pienempiä.
Et nyt jatketaan su asti pistelyjä, ma:na uä..ja jos kaikki hyvin niin ke:na tai to:na inssi...mää en vaan koskaan aattele hoitoa ennen kun se hetki on, kun tässä voi mennä niin moni asia pieleen...jos kasvaakin liian isoksi siihen mennessä tai liian paljon tms..eli pv kerralla.
Mites muilla fiilikset ?
Mukavaa ke iltaa!
Onnea Anenille ja BB76 hoitoihin! Toivottavasti kaikki menee suunnitelmien mukaan.
Mulla alkaa epäusko hiipimään inssin onnistumisen suhteen, koska menkkamaisia jomotuksia ollu vähän tänään... No perjantaiaamuna saatan testailla, koska viikonlopuksi ollaan menossa reissuun.
Yksi yrittäjä ilmoittautuu joukkoon. Mulla oli aika rankka alkusyksy kun sain 8 vkolla keskenmenon PAS raskautumisesta. Koko alkuraskaus oli hankala, kipuja ja verenvuotoa, mutta silti jäin syyttämään siitä itseäni, koska jouduin lentämään kaukolennon siinä välissä vaikka lääkäri oli täällä (asumme ulkomailla) sanonut että rasitus ja nostelu ei olisi nyt hyväksi. Ajattelin, että en nosta mitään ja osaan hyvin levätä koneessa, koska olen tottunut matkustamaan. No, sitten kun se keskenmeno viikko lennon jälkeen kuitenkin tuli, niin syyllisyyden taakka on ollut valtava.
No, ei mikään kauhean piristävä aloitus, mutta kaipa se aina helpottaa kun sen voi kertoa joukossa, jossa ymmärretään ehkä paremmin kuin muissa porukoissa.
Nyt siis olisi kuitenkin tarkoitus muuttaa Suomeen ja mennä joulukuussa seuraavaan PASiin. Minulla kierto on normaali, joten ajattelin yrittää nyt luonnolliseen kiertoon ilman estrogeenejä.
Meillä lapsettomuus johtuu miehen saamista sytostaattihoidoista esikoisen (3,5 v.) syntymän jälkeen. Hoitoja on takana 1 inssi, 2 ivf ja 2 PASia, joten tuo yksi raskautuminen oli kyllä kovin odotettu ja toi melkoisen helpotuksen, joten voitte varmasti kuvitella mikä pettymys se keskenmeno oli.
Mutta torstai on toivoa täynnä, ehkäpä se onni sitten osuu toisenkin kerran kohdalle. Tsemppiä kaikille ja plussaisia tuulia!
Tervetuloa!
On sullakin tarina..huhhuh..!! Voin todella ymmärtää pettymyksen suuruuden :(
Mutta nyt keskitytään kerään uutta voimaa seuraavaan yritykseen, eiks nii??!
Eli ens kuussa jo!
Mää täällä funtsaan, et jos eilen munis oli10mm..niin onkohan se liian iso ma:na?! Kaikkeehan sitä aattelee ja pelkää epäonnistumista jo valmiiksi. En tiedä sitten mikä hoito on seuraavaksi, nyt siis 3 inssi tulossa...meillä on 06 tärpänny ekasta hoidosta - inssistä, ja siitä ihana pieni tyttö! Että kaippa ne aattelee, et tää inssi on meidän juttu..ja toisaalta määkin aattelen, kun entiä olenko valmis ivf:ään...
Aika näyttää.
Hyvää ja vahvaa mieltä kaikille!
Ihan ekaksi superzempit tositoimissa oleville ja Jaanalle!!
Minä siis selvästikin olen jonkunlaisen hormoonimyrskyn kourissa edelleen. Kun vaan tietäisi, että johtuuko tämä syödyistä vai kehon omista hormooneista. Tuntuu hassulta, kun edellisestä huiman pitkästä raskausajasta on vain muutama viikko ja nämä oireet tuntuu niin samoilta. No, jos teroluteista laskee, niin menkkojen pitäis alkaa lauantaina. Jos ei ala, niin sunnuntaina varmaankin testaan. Kyllähän se luomutärppikin kuitenkin mahdollinen on, kun pitkin matkaa tässä on tullut puuhailtua. Km-vuotokin kesti vaan viikon.
Kovin tuli taas omaa napaa, mutta kertokaahan muut jänskääjät kuulumisianne. Uusien plussauutisten toivossa
Omppu
Mulla oli 11-vuotiaana kilpirauhasen syöpä, jonka johdosta koko kilpirauhanen poistettiin. Syön tyroksiinia hoidoksi, niin kuin muutkin vajaatoiminnasta kärsivät, mutta annostus on vaan suurempi. Hoitotasapaino on ollut hyvä koko ajan, joten sitä ei ole suoraan sanottu lapsettomuuden syyksi. Itse kuitenkin epäilen sillä ja hoidoksi saadulla radiojodilla olevan jotain tekemistä asian kanssa. Lääkäritkin on sanoneet, että se vaikuttaa kaikkeen hormoonitoimintaan, vaikka arvot olisikin tasapainossa. Meillä ei siis ole mitään diagnoosia lapsettomuuteen. Esikoisen odotuksen aikaan arvoja seurattiin 3 kk välein ja vähän nostettiin annosta raskauden aikana. Mulla pidetään arvot aina liikatoiminnan rajalla ettei syöpä lähde kasvamaan uudestaan. Se riski on olemassa koko loppu iän.