1v taapero ja siivouspäivä, ei vaan onnisut? Miten hitossa saisin tehtyä suursiivouksen lapsen kanssa?
suusrsiivouksesta aikaa se vuosi, siis raskaana viimeksi. Mies ei lähde kuin korkeintan puistoon lapsen kanssa, ei siinä ajassa paljon ihmeitä tehdä. Tämä ahdistaa jo tosissaan mua, siis että kaikki on rempallaan, kaapit ym, kyllä mä nyt imuroitua saan lapsen kanssa mutta haaveena kunnon siivous. :/
t. uusavutonko?
Kommentit (17)
Päiväuniaikaan otat aina yhden projektin. Esim keittiö, vaatehuone jne. Ehdit kyllä puistoilun aikana sitten heittää matot ulos, pyyhkiä pölyt, pestä vessat ja suihkun, imuroida ja pestä lattiat. Tai ainakin minä ehdin kun pistän vauhtia.
tota " anna olla" -taktiikkaa.
Kaappien sotkut pysyy ovien takana ja kunhan kämppä on suht asumiskelvollisessa kunnossa, niin se riittää.
Omat suursiivoukset on hoitunut niin, kun (valitettavasti) on 2 muuttoa osunut lapsen 1,5 vuoden ikään, niin ompahan saatu 2 kertaa siisti koti. Mutta normielämässä toi laatikoihin pakkaaminen ei oikein onnistu :-)
Mun taapero pelkää imuria ja siksi siivoaminen on jokseenkin haasteellista. Toisinaan onnistuu, kun istutan tytön vanuihin ja tsemppaan häntä kovasti imurin kohtaamiseen. Yleensä mies kyllä lähtee lapsen kanssa jaloista.
Minä en ymmärrä sitä ettei saada siivottua lapsen läsnäollessa! Muutama kaveri on semmosia jotka ei saa edes imuroitua jos ei lapsille ole hoitajaa...
Huutaako lapsi jos yrität siivota? Vai miten se estää sua toimimasta? Anna sille oma pölyrätti käteen ja hän voi sillä itse pyyhiskella lattiaa, seinää taikka naamaansa:) Ei se niin vakavaa ole! Tai anna jotain mielenkiintoista tavaraa katsottavaksi; vispilä ja kulho tmv.
Ota huone kerrallaan! Suursiivousta kun ei oikeasti päivässä tehdä koko huusholliin (ellei asu yksiössä tai kaksiossa ja jos siis on tarkoitus käydän läpi ihan kaikki kaapit, laatikot ym. ym) etenkin jos on useampi lapsi ja täytyy ruokaa laittaa ja nukuttaa ja ulkonakin käydä. Aloitat ekaksi vaikka omasta makkarista ja siivoat sitä päivän aikana niin paljon kuin ehdit. Jos tulee valmista niin siirryt seuraavaan huoneeseen.
että meillä ei pysty 1 v:n kanssa siivoamaan näistä syistä:
-kiskoo kaikki kamat lattialle
-repii esineet kädestä
-jos ei saa huomiota huutaa KOKO ajan
-tarrautuu jalkaan, selkään tms. asennosta riippuen, jos irrottaa siitä niin huutaa
-kävelee koko ajan kannoilla ja muutenkin ns. pyörii jaloissa
-jos on suljetun oven takana (esim. wc:n ulkopuolella kun sitä pesee) hakkaa ovea ja huutaa
-ei nuku kovin pitkiä päiväunia (ja niiden aikana on muutakin hommaa kuin vain siivous)
Vaihtoehtoiset tekemiset tms ei auta, taapero vaatii seuraa ja huomiota koko ajan. Ruuanlaitot yms välttämättömyydet tapahtuu meillä aina tolkuttoman huudon säestyksellä kun en voi kuitenkaan koko aikaa viihdyttää...
Lohdullista huomata, että muillakin on tällasta. Uuvuttavaa eikö vaan?
Ihana kuulla että tällaista on muillakin... Mä oon niin väsynyt tähän, ja sitten vielä koko ajan syyllistän itseäni siitä että taapero on huomionkipeä, kun ajattelen että se johtuu siitä, että kun en ole tarpeeksi seurana.. Kämppä on aina ihan pommin jäljiltä kun en enää oikein edes viitsi tarttua toimeen kun en halua että se huuto ja kitinä alkaa :( Päiväuniajat yritän käyttää omaan lepäilyyn että jaksaisin paremmin..
tarpeeksi hellyyttä tai huomiota. Mutta esikoinen on aina ollut rauhallinen ja helppo lapsi eikä lapsia ole kohdeltu eri tavoin. Olen tullut siihen tulokseen, että taaperollamme on vain vaativa luonne. Uhmaikää kyllä odotan pelonsekaisin tuntein! Voimia sulle 15! t. 14
Tämä kolmas lapsemme on aivan mahdoton, mitään ei todellakaan pysty tekemään, jos en samalla roikota lasta sylissäni. Ja lapsi sylissä on todella kiva siivota. Tosi takertuvainen tämä tyttömme on ja se on aika rasittavaa...
t. neljän äiti
Meillä myös tullaista. Ruuanlaittokin on haasteellista kun lapsi ei yksinkertaisesti siedä sitä että äiti tekee jotain muuta. Lapsi roikkuu jalassa ja huutaa.
Ok, osaan voi ottaa mukaanja välillä se onnistuukin. Mutta esim pikkominen on turhan vaarallista jos lapsi mukana.
Tai sitten pikkumies heittelee ruuat ja tavarat raivopäissään ympäriinsä.
Mutta juuri samanlaista on kuin teilläkin. Olisihan sitä ihana siivota ja tehdä erilaisia asioita. Mutta kun se on vaativan taaperon kanssa yksinkertaisesti mahdotonta. Ja ne hommat mitkä onnistuvat lapsen kanssa kestävät hirvittävän kauan ja sotkua tulee enemmän kuin kerkiää siivota.
ja heitetään turhaa tavaraa roskiin ja viedään pienet vaatteet kierrätykseen. Kyllä nää hommat on ihan itse tehtäviä.
Vierailija:
En ikinä usko, että siivoaminen 1 vuotiaan kanssa voi olla noin vaikeaa... itsellä kolme lasta ja koti aina tip top kunnossa. Ei se siivoaminen oikeesti niin vaikeeta voi olla...
Tarkoituksena ei ole edes yrittää tsempata toista, vaan vain nostaa itseään jalustalle ja ihailla itseään. Eikä siinä hurmiossaan tajua kuinka idiootti itse on.
1-vuotiaan kanssa on aika hankala saada mitään tehdyksi. Ensi vuonna sitten.
isommat siivoukset huone kerrallaan,päiväuniaikaankin tekee ihmeitä..
voisiko joku muu hoitaa lasta vähän pidemmän ajan? mummu tms? ihmettelen kyllä, ettei miehesi voi...
En ikinä usko, että siivoaminen 1 vuotiaan kanssa voi olla noin vaikeaa... itsellä kolme lasta ja koti aina tip top kunnossa. Siivoan vain vähän kerrallaan. Esim illalla kun käyn suihkussa niin samalla pesen kylppärin. ;) Ei se siivoaminen oikeesti niin vaikeeta voi olla...
rahallisestikin vaikeeta lähteä mihinkään, ja mummolaan tms on vaikea saada suurta revohkaa hoitoon.
t. ap