Kahvin lopettaminen - mikä tilalle?
Kommentit (10)
Itse kuivatan tee-ainekseni itse, kerään keväällä ja kesällä talteen koivunlehteä, siankärsämöä, vadelmanlehtiä, mustaherukan lehtiä, puna-apilaa, jne.. Näistä saa mainioita sekoituksia, tarpeen mukaan! Ja hunajaa tujaus joukkoon, niin kyllä maistuu.
Jos tee ei kuitenkaan tunnu laisinkaan hyvältä, niin entäs kuuma mehu? Keitä vettä vedenkeittimellä, ja lisää esim. itse tehtyä mustaherukkamehua.
t. 2
jos kerran olet kahvin ottanut lemmikiksesi, niin kyllä velvollisuutesi on hoitaa sitä lopun elämän tai ainakin etsiä sille hyvä uusi koti.
JEstas mä inhoan ihmisiä, jotka ottavat kesäksi kahvin hoidettavakseen " kun lapset niin tykkää ja oppivat siinä velvollisuudentuntoisiksi."
Syksyn tullen sitten hoputetaan kahvi ulos mökin ovesta ja hurautetaan itse kaupunkiin. Ampua saisi tällaiset ääliöt!
kestää jonkin aikaa ennenkuin makuun tottuu, mutta sitten onkin TOSI hyvää...
Oli sellaisessa ruskeassa pussissa, jossa jonkun ukkelin kuva. Muistaako kukaan nimeä?
on näin syksyllä ja talvella parasta. Kesällä jäätelöä. Varsinkin, jos väsyttää lasten kanssa niin, kahvin juonti kannattaakin lopettaa. Ei voi tekopiristää itseään kahvilla. Alkaa voimaan jonkin ajan kuluttua kahvittelun lopettamisesta todellakin paljon paremmin. Varaudu alussa päänsärkyyn ja nuku riittävästi.
- Myös kahvinjuonnin lopettanut
11: tarkotatko ehkä " watsakahvia" ? Myös java-kahvi
on hyvää mahalle.
eli on varmaan tavallista kahvia kalliimpaa. Varsinaiset espressokeittimet on kalliita, mutta hyvin pärjää myös italialaisella " mutteripannulla" , n. 20-30e (esim. Stockalta saa).
Maistuu kauemmin hyvältä. Ei tule kiire juoda pois väljähtyvää kahvia.
Tykkään sen mausta enemmän kuin mustasta tai vihreästä teestä.
Välillä, jos on kahvia tarjolla, niin juon sitä, mutta todella paljon maidolla laimennettuna. Juon myös kofeiinitonta kahvia silloin tällöin, jos sitä kahvilassa saa.
erimakuja ja lajeja